24 listopada 2010

Dolar - kasuj zyski

Dolar (DX futy) dobił do kluczowego miejsca - 80.00 (wykres z mojego poprzedniego wpisu)
W tym miejscu zalecam zabranie połowy sowitych zysków, którzy tego jeszcze nie zrobili, z otwartych długich pozycji na dolarze (np usdpln) czy zamknięcie krótkich na eurusd (np. poziom 1.3280 to minimalny poziom realizacji formacji AT, która na tym walorze nam się pojawiła) Pamiętaj, ważne jest nie tylko otwarcie pozycji ale również skasowanie sowitych zysków. Pozostałej części możesz pozwolić działać w myśl zasady, "pozwól zyskom rosnąć, a straty tnij od razu" P.S. Kasuj jako słowa "cash" czyli cashuj zyski czyli łap skarby do wora;) P.S.2 Jednym z głównych powodów wzrostu wartości dolara to paniczne zamykanie krótkich pozycji na tym walorze. Wielokrotnie tutaj pisałem, iż dolar był wyprzedany.Dobrze pokazuje to ten wykres: P.S.3. Ostatnim razem kiedy politycy niemieccy i amerykańscy byli tak nieodpowiedzialni w sprawie waluty mielismy krach w 1987 roku. Polecam poczytać link 1 i link 2. P.S.4. EDIT: Postanowiłem dodać i ten fragment. Dla mnie spadki na rynkach akcji powiązane były z umocnieniem dolara (pożądana jego korekta). Jeśli teraz napisałem że należy zamknąć długie na dolarze to samo przez się dotyczy to i kasowania zysków na rynkach akcji np krótkich na wig20.Dopisałem ten "P.S." bo może komuś nie wydaje się to oczywiste.

12 komentarzy:

  1. witaj
    ciut za wcześnie z dolara wyskoczyliśmy :),ale znając siebie czekał bym aż po 2,8 znów będzie

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawałek można zostawić, tak jak pisałem, a dużą część skasować.

    Podobnie na srebrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie o tym napisałem we wpisie QE2 - prawdziwy powód?
    http://stojeipatrze.blogspot.com/2010/11/qe2-prawdziwy-powod.html

    Taki wynik jest z analizy H.8 bilansu publikowanego przez FED. Od paru tygodni banki wywalają obligacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. 10 year tnotes uglebili a akcje ciagna w gore
    widzisz to SIP?
    czyzby fed kupowal obligi a cale reszta je sprzedawala

    OdpowiedzUsuń
  5. 10 year tnotes uglebili a akcje ciagna w gore
    widzisz to SIP?
    czyzby fed kupowal obligi a cale reszta je sprzedawala

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciężko prognozować co będzie dalej w grudniu. Najpierw zobaczmy czy będziemy mieć stabilizację i odbicie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciężko prognozować co będzie dalej w grudniu. Najpierw zobaczmy czy będziemy mieć stabilizację i odbicie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dokładnie tak jak napisałeś.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie tak jak napisałeś.

    OdpowiedzUsuń
  10. Teraz to juz troche gamblerka, ale wydaje mi sie, ze DX.F moze dobic do fibo 32.8%, czyli ok. 80.83 - to by mi pasowalo do wykonczenia a-b-c na miedzi. Z drugiej strony mamy kliny spadkowe na ropie czy fw20 i prawie wypelniona strukture na eurusd (u mnie jest miejsce do 1.324) - wazny moment.

    U nas juz ktos niecierpliwy laduje pakiety na orlenie, wiec chyba jednak wybicie w gore na conajmniej 2720..

    OdpowiedzUsuń
  11. część
    Myślę podobnie ,na większe spadki chyba w tym roku za bardzo nie ma czasu ,może początek grudnia koniec korekty na usd i giełdach ??

    OdpowiedzUsuń
  12. część
    Myślę podobnie ,na większe spadki chyba w tym roku za bardzo nie ma czasu ,może początek grudnia koniec korekty na usd i giełdach ??

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP