17 grudnia 2010

Kolejne zmiany na blogu

Wprowadzam kolejne zmiany na blogu, po zmianach w kanałach RSS. Główne zmiany:
  • Dodałem możliwość otrzymywania mailem, raz dziennie, wpisów z bloga na maila. Wystarczy kliknąć po prawej stronie bloga - "Wpisy z bloga na email", podać poprawnego maila, poczekać na jego weryfikację (mailowo), zatwierdzić, i już można raz dziennie otrzymywać serię wpisów. Wtyczka powstała dla tych, którzy nie lubią RSS, bądź nie posiadają takiej wiedzy. Adresy email nie są w jakikolwiek inny sposób wykorzystywane. Kanały RSS uruchomiłem tutaj.
  • Dodałem Fan page Bloga SiP na Facebooku. Wystarczy kliknąć po prawej stronie bloga "Lubię" by dodać stronę do ulubionych w Facebooku i poinformować o tym automatycznie znajomych poprzez walla. Blog SiP na facebooku pobiera automatycznie informacje o nowych wpisach i umieszcza je w wallu. Czasami na fejsie napiszę coś dodatkowego. Jest to też dla mnie forma promocji bloga wśród ludzi. Zaproś do Bloga SiP znajomych z fejsa, bądź dodaj, iż go lubisz. EDIT: Wszelkie tematyki z typu entertainment - np zdjęcia dekady, polecam właśnie na fejsie, twitterze.
  • EDIT: Dodałem możliwość kliknięcia "Lubię to" dla każdego poszczególnego wpisu na blogu. "Lubię to", to funkcja Facebooka, świadczącą iż dany użytkownik lubi, rekomenduje to do przeczytania
  • Dodałem linka do mojego, otwartego na innych, konta na Twitterze. Wystarczy kliknąć po prawej stronie Follow me on Twitter by zostać przekierowanym na moje konto. Na Twitterze Retwittuje często wpisy innych, jak np Nouriel Roubini, ale również szybkie infa ekonomiczne. Wpisy te nie pojawiają się na blogu i są dla twittera unikatowe, czasami mogą zdublować się na na fejsie. Wpisy często z telefonu - on the go.
  • Dodałem linka do Trading-Room. Obecnie klikając na link na górze bloga nazwany Trading-Room automatycznie włącza się tag/etykieta/kategoria, co pozwala jedynie wyświetlić wpisy z kategorii trading-room. Zawsze pod ostatnim wpisem z tej kategorii umieszczam swoje krótkie komentarze do rynków i wykresy, jak również inni aktywni internauci. Zasady Trading-Room opisałem tutaj.
  • Dodałem skrypt DocShots - inną forma przeglądania dokumentów. Jeśli na blogu znajdzie się bezpośredni link do dokumentu, np PDF, to wystarczy na niego najechać by zobaczyć jego podgląd w osobnym oknie. Pozwala to odciążyć ładowanie strony na starcie. Przykład na pierwszym lepszym pliku tutaj. Test docstoc. Najedz mychą (powinna być obok ikona). Wymagany JavaScript
  • Wyszukiwarka tekstów, słów i innych rzeczy na blogu. Teraz łatwo znajdziesz wszystko na blogu, jeśli coś opisałem. Wyszukiwarka znajduje się poniżej Archiwum bloga, po jego prawej stronie.
  • Zmniejszyłem ilość wpisów na stronie do kilku. Poprzednio, z powodu 10 wpisów na jednej stronie, czas wczytywania bloga mógł być dłuższy, szczególnie gdy w co drugim dokumencie pojawiał się osadzony dokument w Scribd. Teraz mniej wpisów powinno oznaczać ciut szybsze wczytywanie bloga. Jeśli jednak rzadko odwiedzasz bloga, musisz na dole bloga kliknąć Starsze posty by zobaczyć poprzednie wpisy. Masz również Archiwum bloga po jego prawej stronie Nie stosuję mniejszej ilości postów (np 2) na jedną stronę, gdyż nie serwuję reklam i nie zależy mi na jak największej ilości kliknięć w taki sztuczny sposób. Zależy mi na autentycznych użytkownikach, dynamicznej dyskusji, wymianie pomysłów do spekulacji itd.
Masz pomysł na usprawienie bloga? Coś być dodał, skasował? Napisz do mnie na maila, bądź najlepiej skomentuj ten post poniżej. Ten blog jest dla Was.

4 komentarze:

  1. Zajebisty jest ten blog :).
    Ja nic nie widzę do zmiany, bo zmieniasz szybciej, niż to sobie wymyślę ;).

    Oby tak dalej

    pozdr. Wiesiek

    OdpowiedzUsuń
  2. @Wiesiek

    Plus za podpisywanie się;) ale minus za język:)

    Dzięki za koment.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy ty to wszystko robisz ?
    Ja nie nadążam nawet z czytaniem ;)

    Sugeruję dodanie licznika. To przyjemnie patrzeć na rosnące liczby nawet jak nie jest to konto bankowe :)

    Czy ktoś korzysta z etykiet? Jest ich chyba za dużo

    OdpowiedzUsuń
  4. @Pawel-l
    "Czy ktoś korzysta z etykiet? Jest ich chyba za dużo "

    ODP: Ja korzystam, pomaga mi się odnaleźć, jak i "Szukaj na blogu", by zlinkować z poprzednim wpisem, o podobnej tematyce.

    Etykiet jest dużo bo są bardzo szczegółowe. Np gdy poruszam jakiś temat, np rynku długu, taguję go jako fixed income, dług, debt itd. Pozwala to znaleźć precyzyjnie wpisy z danej kategorii, np Rekomendacje na rynku nieruchomości, ale już np kliknięcie nieruchomości da wszelkie wpisy o rynku nieruchomości, łącznie z rekomendacjami.


    "Kiedy ty to wszystko robisz ?
    Ja nie nadążam nawet z czytaniem ;)"

    ODP: A tu i tam, w telefonie i gdzie się da.

    "Sugeruję dodanie licznika. To przyjemnie patrzeć na rosnące liczby nawet jak nie jest to konto bankowe :)"

    ODP: Jakiego licznika? Długu czy odwiedzin? Odwiedzin to chyba bez sensu, chociaż mogę dać. Obecnie dziennie jest 1700 unikatowych odwiedzin, z czego miesięcznie ponad 35 tysięcy wizyt, i ponad 70 tys odsłon stron (zatem dwie strony na jedne odwiedziny). To wszystko przy założeniu że wszyscy mają java script. Myślę że około 5% nie ma go, zatem odwiedzin jest więcej. Poza tym ponad 250 użytkowników ma kanał RSS (różne adresy jednak) co powoduje że czytnięć jest więcej, tyle że nie ma ich tutaj w statystykach.

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP