16 lutego 2011

Trading-Room: tydzień 07 - najlepsze nastroje od dekady

FED poprzez FRBNY dokonał skupu 336 mld papierów skarbowych US w ramach operacji poluzowania ilościowego (zwane w skrócie QE, bądź LSAP) czyli drukowania pieniędzy. Program oficjalnie zakłada skup papierów o wartości 600 mld dolarów, przy czym jego koniec planowany jest na połowę czerwca 2011 roku. W między czasie trwa również program reinwestowania (ponowne inwestowanie) pieniędzy z papierów MBS w papiery skarbowe US (program kolokwialnie zwany QE-Lite bądź QE1.5) w postaci około 30-40 mld miesięcznie. By opóźnić problem przekroczenia ustawowego limitu długu przez US, UST sukcesywnie zamyka konto SFP w FED, dostarczając rynkom dodatkowe 25mld tygodniowo (łącznie 195 mld, do połowy marca 2011).
Wszystko razem powoduje, iż na rynki finansowe dostarczane są ogromne ilości dodrukowanego pieniądza, które wprost trafiają na konta PD. Nigdy do tej pory, rynki amerykańskie nie posiadały takiego zastrzyku energii, co przekłada się na ciągłe wzrosty indeksów amerykańskich oraz surowców (w tym metali szlachetnych). Druk pieniędzy skutecznie eksterminuje wszelkie krótkie pozycje spekulantów (tzw granie na spadki indeksów) i można śmiało powiedzieć, iż sezon na misia trwa w pełni. Ostatnie misie opuszczają wioski i miasta: O ostatnich zakupach złota pisałem tutaj 30 stycznia, trend wzrostowy trwa. Drukowanie gotówki powoduje, iż łamanych jest wiele zasad, które w normalnych warunkach sugerowały spadki (uwaga: obecnie SFP mocno zaburza zachowanie rynków). Jednym słowem, pożar (nadmiar gotówki na rynkach) gaszony jest dolewaniem paliwa (dalszej gotówki) - nie skraca się takiego rynku (czyli mówiąc prosto - nie oczekuje się spadków) Pieniądze trafiały na rynek żywności, co wielokrotnie tutaj opisywałem (popatrz etykiety / tagi food, płody rolne, rolnictwo czy inflacja) co w grudniu zeszłego roku skłoniło mnie do uwagi, iż czas na zamieszki z tym związane (klik). Pieniądze do tej pory napływały również na inne rynki, w tym rynki wschodzące (EM), jednak wiele EM pod koniec zeszłego roku zaczęło wprowadzać szereg ograniczeń utrudniających spekulacje na lokalnych rynkach (podatki od zagranicznych inwestycji, wydłużanie okresu inwestycji czy wielkości depozytu). Dodatkowo, nasiliły się obawy o zły wpływ wysokiej inflacji, oraz podwyżek stóp procentowych na rynki finansowe gospodarek wschodzących, w tym obawy o ich przegrzanie co spowodowało ich dużą przecenę. Pisałem już o tym tutaj na blogu, chociażby o rynku indyjskim 9 listopada ostrzegając przed pękającą bańką (klik). Z uwagi na obawy o niekończący się dodruk pieniędzy w krajach gospodarek rozwiniętych (DM, dla przykładu FED) czy wybranych krajach gospodarek wschodzących (EM, dla przykładu Chiny) wraz z problemami EMU (PIGS..) dodatkowo nastąpiła awersja do obligacji, skutkując wzrostem rentowności. Obecne nastroje szalenie dobrze podsumowuje raport BAML, stworzony na bazie ankiety przeprowadzonej wśród menedżerów funduszy (The Global Fund Managers Survey is a monthly report that canvasses the views of 300+ institutional, retail, and hedge fund managers around the world. The report provides unique information on consensus expectations for the economy and markets, as well as allocation for assets, regions, and sectors.). Z analizy BAML wynika, iż na rynkach panują najlepsze nastroje od dekady. Ciężko się temu dziwić skoro, jak już wspomniałem, wybrane banki centralne albo drukują pieniądze, czy stosują niekonwencjonalne metody ograniczenia inflacji (byleby tylko nie podwyższyć stóp procentowych). By krótko podsumować obecne zaangażowanie funduszy (innymi słowy tzw pozycję i ekspozycję funduszy na wybranych rynkach):
  1. Rekordowe zaangażowanie w akcje oraz surowce (Equities & Commodities Rule - Asset allocation is straightforward and extreme: equity surges to a record O/W of 67%; commodities also at record O/W of 28%; bond allocation tumbles to -66%, lowest since April’06 and close to a record low.)
  2. Rekordowe zaangażowanie w akcje spółek technicznych (popularnie zwanych technologicznych) (Record Optimism on Tech - Positioning in tech stocks rose to a record high of 51%; U/W in global banks was slashed from -21% to -7%; defensive sectors saw a reduction in positions in Feb, with pharma and staples cut the most)
  3. Mocna zmiana alokacji w DM z EM (Capitulation in Emerging Markets - Massive regional rotation: exposure to EM collapsed from 43% to 5%, the lowest level since March’09; surge in exposure to US equities (34% = second highest in past 10 years) and Eurozone (-9% to 11%).)
  4. Bardzo wysoki optymizm co do przyszłego wzrostu gospodarek (Consensus remains bullish on growth: just 13% expect global economy to weaken in the next 12 months. Two out of three investors forecast double-digit profit growth over the same period, despite expectations of falling profit margins.)
  5. Fundusze mają rekordowe dociążenie aktywów akcyjnych oraz surowcowych, w tym niski poziom wolnej gotówki, a apetyt na ryzyko największy od 2006 roku (Institutions have record equity and commodity overweights, very low cash levels and the strongest risk appetite since Jan‘06)
  6. I na koniec tzw punch line czyli informacja, iż pozycja netto funduszy hedgingowych(Hedge Funds), czyli wskaźnik apetytu na ryzyko jest najwyższa od ....treble....treble.... lipca 2007 roku czyli okresu szczytu poprzedniej hossy na rynku akcji. Poziom ryzyka, oraz alokacja aktywów wg analityków BAML (Bank of America-Merrill Lynch) wskazuje jasno: SPRZEDAJ co ładnie obrazuje ten film (klasyk...)
Mój ostatni "call" na polski rynek akcji ("kasuj zyski"), był w grudniu 2010, i myślę że należy się go trzymać. Jasne, są spółki czy sektory które rosną (patrz bańkę na surowcach i zachowanie spółek ukraińskich czy surowcowych) jednak co do zasady szeroki rynek (WIG) albo stoi, bądź spada (blue chips czyli WIG20). Zarobić na takim rynku, przeciętnemu Kowalskiemu jest zapewne niezmiernie trudno. Takie zachowanie, wynika również (w mojej ocenie) z podwyżek stóp procentowych, oraz wzrostu oczekiwań co do przyszłej inflacji (klik) skutkując już umiarkowanie wysoką rentownością polskich dziesięciolatek (spadek cen obligacji) Sytuacja w stanach przypomina mi rok 2007, kiedy nastąpił szczyt na rynkach akcji, i tego nadal się trzymam. Z pomocą przychodzi Moore Research Center, który śledzi analogie zachowania rynków do tych z przeszlości. Jedną z wyższych korelacji wykazuje właśnie rok 2007, dla którego dalszy los SP500 prezentuje się tak: Dzienny: Tygodniowy: Jak również rok 1966: Dzienny: Tygodniowy: Inni, jak Dedek, znajdują inne równie ciekawe porównania i analogie (klik) Oba wykresy sugerują korekty, przy czym osobiście uważam, iż zbliżamy się do pierwszego szczytu, tak jak w 2007 roku. Ważne daty to połowa marca 2011 - moment w którym spłynie ostatnia gotówka z konta UST SFP na rynki. Pierwsza porcja narkotyku zniknie. Druga porcja zniknie w połowie czerwca 2011 gdyż nie oczekuję kolejnej fazy drukowania pieniędzy (QE3). Zresztą nie tylko ja. Pisałem w komentarzach i wpisach, iż sądzą tak PD, jak Goldi czy Nomura. Wszystko razem powinno skutkować początkiem mocnej fazy wyprzedaży. Kiedy? Tak jak rynki już w lipcu-sierpniu 2010 oczekiwały QE2 i z wyprzedzeniem inwestorzy dokonali zakupów (uwaga: QE2 formalnie ogłoszono w listopadzie, co idealnie zbiegło się ze szczytem EM np Indii, Brazylii), tak teraz oczekuję, iż drugi szczyt (wtórny) nastąpi w okolicy zakończenia programu. Ostatnie cudem uchowane miśki, powoli czas wybudzać: EDIT: Dodam małą informację o rekomendacjach Goldman Sachs. W listopadzie 2010 analitycy zdjęli reko "doważaj EM, nie doważaj DM". Na początku lutego 2011 sugerują, iż ceny surowców za 12 miesięcy będą taniej niż dzisiaj, a technicy ostrzegają przed ich szczytem. EDIT2: Z Goldim to mam pewien problem przyznam szczerze, bo co innego jest w raporcie Goldman Sachs Asset Management, a co innego w dziale Research. Trzymam sie zatem raportów typu Research. Wynika z nich, iż za 12 miesięcy ceny złota, miedzi, ropy będą wyżej, ale już ceny pszenicy czy cukru niżej (w przypadku tego ostatniego mowa jest nawet o przepołowieniu ceny do 20.00). Całe reko z 10 lutego 2011:
Zapraszam do merytorycznej dyskusji!

126 komentarzy:

  1. Sip
    jak zwykle treściwo i na temat, zero ściemy!
    polowa marca mozna podbierać S i dolozyc w maj/czerwiec potem juz samo bedzie wymagac S jak lawina sie potoczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. @anonimowy

    Dzięki, właśnie dopisuje, iż zapraszam do merytorycznej dyskusji:)

    OdpowiedzUsuń
  3. siema,

    tą merytorycznoscia wystraszysz analitykow i bedziesz mial slabsze staty:)

    a tak powazniej jak dla mnie jest tak dobrze ze az za dobrze i spodziewam sie frontrunningu ( http://en.wikipedia.org/wiki/Front_running ). nie jestem przekonany do Twojej wizji 2 szczytow, ale nie twierdze takze ze ich nei bedzie. po porstu nie wiem co "chlopaki" beda grali.

    warto nadmienic, ze caly czas mowię ( mowimy o rynku US ), polska tzw.bananowka ma podciete skrzydla ( transfery ofe) i tutaj eski na kazdym wiekszym podbiciu, a kierunek wedlug mnie tylko jeden, grany juz od mniej wiecej Świat ( przynajmniej przeze mnie).

    pozdro i do zobaczenia,
    leny

    ps. disklamer nie biore odpowiedzialnosci za ewentualne straty "inwestycyjne".

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem ekspertem ale wynika z tego że akcje spadną, inwestorzy uciekają obecnie w surowce i te jeszcze wzrosną ale potem również spadną gdy zabraknie świeżo drukowanych dolarów.
    Gdzie w takim razie "przechować" swoje pieniądze? Gotówka? Czy może akcje i surowce są odwrotnie skorelowane?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam Cię.

    Na blogu W.B. zamieściłem niedawno prognozę i dwa wykresy rynku cukru. Wynika z nich, że szczyt na nim mamy już za sobą.
    Fundamentalnie wydaje się, że na to sporo za wcześnie, ale jeśli QE ma się zakończyć w czerwcu, a opróżnianie kont SFP w marcu, to czy szczyt w lutym to takie nierealne?
    Kapitał ucieka z EM, to czy nie może uciec z niektórych softów?
    Oczywiście, warunkiem sine qua non realizacji tego scenariusza jest definitywne zakończenie QE i powstrzymanie inflacji. Ale czy tak się stanie to chyba tylko B.B. wie.
    No cóż, gram pod to od kilku tygodni i mam się bardzo dobrze. :-)

    Pozdrawiam.
    Michał vel Witmike

    OdpowiedzUsuń
  6. co do fundamentow to nic dodac nic ujac
    uzupelnie wpis o AT:
    sp500
    dj
    nasdaq

    zmierzyc dlugosc korekty z kwietnia do czerwca 2010 i wyjdzie za od tego dolka w czerwcu uroslo fibo 1.61 (prawie, ciut brakuje, ale na pewno dorysuja zebybyl komplet)

    zmierzyc czas trwania najdluzszej fali nr 3 na duzej jedynce (mierzysz od lipca 2009 do lutego 2010, od dolka do szczytu), przylozyc to do dolka w sierpniu 2010 i wychodzi ze zwala najpozniej w marcu, z tym ze do marca mozemy miec wachania 1 do 1,5% na szczytach

    dolek byl w 25 sieprnia 2010 , od tego czasu
    minelo 200 dni , to bardzo dluga fala
    jezeli trwalaby 220 dni (bez praktycznie zadnych korekt a korekta jest korekta jezeli trwa co najmniej 2 tygodnie i znosi 5% ceny) to w 7/8 przypadkach ulega ostrej zwale (to mowia statystyki)

    poprzednio zrobilem blad bo mierzylem od dolka w czerwcu 2010 ale potem bylo w gore do poczatku sierpnia i w dol w koncy sierpnia wiec bylo duze wachniecie (korekta) i nie mozemy mierzyc przed wachnieciem, mierzymy tylko te fale ktora idzie caly czas w gore bez wachniec wiekszych niz 2 czy 3% (po prostu wzrosty bez korekt), wowczas wyszla mi wczesniej ta zwala i to byl blad


    podsumowujac:
    patrzac na amplitude tej fali oraz czas jej trwania zblizamy sie do zwaly

    ten tydzien nie powinno spasc dlatego ze po duzych zielonych swieczkach na tygoidniu na tych insdeksach przydalyby sie krotkie swieczki w tym tygodni przy szczytach

    wowczas wykresy beda ladnie wygladac na zwalke

    dlaczego nie pojda wyzej?
    maja za malo miejsca u gory na slupkach miesiecznych chociaz taki nieduzy wzrost jak 1350 na sp500 mozliwy

    OdpowiedzUsuń
  7. Napisze krotko. Ogolnie bym sie zgodzil ze rynki beda rosnac... ale mamy koniec proprietary trading, a banki zamykaja trading deski i zmniejszaja ekspozycje wiec mowienie ze kupuja nie jest prawda. Za zwyzkami stoja indywidualni, hedge fundy i klijenci bankow. Wiec leny zapomnij o frontrunningu, to raz. Dwa. Mamy nadplynnosc w systemie spowodowana QE2 i reinwestycja pieniedzy z MBS i pieniedzmi z IMF. Co do SFP moim zdaniem mylisz sie. Tych pieniedzy juz nie ma. Kiedy FED bral na siebie caly "syf" to kredytowal konto excess reserves. CMB-SFP billa sluzyly do STERYLIZACJI tego nadmiaru pieniadzy na kontach excess reserves. Wiec zostaly przelewane z kont bankow w FED na konta UST w FED. Teraz gdy MBS (czesc) wrocila do bankow wracaja tez SFP-CMB do UST i sa niszczone. Tych pieniedzy poprostu nie ma. Banki dostaly tylko odsetki. Mowienie ze sa na rynku nie jest prawda.
    Jestesmy w momencie gdzie uderza inflacja i jest powoli exportowana z EM do advanced economies. (US-->EM-->UK&EU-->US--> stopy proc do gory) Zaden bank centralny nie chce podnosci stop (adv. econiomies), tlumaczac ze to nie ekspansja kredytowa jest problemem i maja po czesci racje. (to glownie ceny jedzenia, rosnace ceny towarow importowanych z EM (poprzez rosnosce ceny polproduktow) i podnoszenie podatkow (podnosza koszty zycia) powoduja inflacje w UK i Europie. Wiec jakby nie bylo to rzady sa odpowiedzialne za taki stan. Ale rzady? Ktore rzady? Moim zdanie tylko jeden jest odpowiedzialny i jest nim USA. tylko ze to nie USA na tym traci, a inni.
    FED wiedzac ze inflacja sie zbliza, musi juz myslec (a raczej mysli od konca 2009) o tym jak zebrac ta nadplynnosc z rynku. Bo to nie jest takie proste jakby sie niektorym wydawalo. Co prawda moga zrobic zwykly repurchase(czyli wymiana FED:UST,MBS itp.--->banki banki: cash--> FED) , ale to stworzy problem dla bankow, chyba ze beda mieli dosc kapitalu aby takie cuda przetrwac w co nie wierze. Wiec aby zebrac to z rynku beda musialy im pomoc wszystkie instytucje w US- market mutual funds, hedge funds i oczywiscie same banki. FED tez mysli o emitowaniu dlugu wlasnych bondow, ale to wymaga zgody kongresu.

    OdpowiedzUsuń
  8. looserze,

    piszac o frontrunningu mialem na mysli fakt, ze ziemia nie jest plaska i nie koczy sie ot tak za rogiem...tak samo jest z "dopalaczami". zakaldamy ze nei bedzie qe3, ze qe2 i 1,5 zakonczy sie w polowie roku...plus pare innych kwestii o ktorych wiemy plus co napisales to wedlug Ciebie "chlopaki" beda stali i czekali na ostatnia chwile czy tez zaczyanaja pozbywac sie "towaru" JUZ??? a wiadomo, ze maja tego "troche", prawdaz?

    pozdro

    ps. piszac "chlopaki" mam na mysli nie jakis specyficzny desk czy deski a raczej tych wszystkich, ktorzy sa zdolni do wykreowania "czegokolwiek" wiekszego niz "baton" na "polce".
    ps2. po stylu pisma i argumentacji mam wrazenie ze sie znamy, prawda. cieszy mnie to bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  9. jezeli ma nie byc qe3 to powiedzcie skad ust wezmie 1 bilion usd zeby pokryc deficyt

    OdpowiedzUsuń
  10. roczna Sprzedaż aut spadła na trzech z pięciu największych rynkach kontynentu. O 24 proc. w Hiszpanii, o 21 proc. we Włoszech i o 12 proc. w Wielkiej Brytanii. W Niemczech wzrosła o 17 proc., a we Francji o 8,2 proc.

    dlaczego taka roznica miedzy najwieksza dwojka i reszta?
    co jest powodem wzrostu w tej dwojce?
    wiemy ze w stanach qe2 ale wytlumaczcie mi o co chodzi z niemcami

    skad mają kasę?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli zakładamy że QE3 nie dojdzie do skutku a jednocześnie wiemy, że QE2 kończy sie w czerwcu to rozsądek nakazuje zareagować wczesniej nieczekając na pierwsze przeceny wynikające z odpięcia kroplówki.

    Może to nie dotyczy drobnych ciułaczy bo ci (zakładamy) skorzystają ze zlecenia "stop" ale tak powinien zareagować zdrowo myślący człowiek który zarządza grubszą kasa w banku inwestycyjnym.

    Bodaj na przełomie 2009/2010 w pewien piękny weekend przy obiedzie zapadły decyzje co do losów pary eur/usd. Niewykluczone, że kiedyś ktoś z kimś drugim usiądzie i postanowi że warto zarobić na spadających indeksach.

    ps. polecam dzisiejsze dane z GPW dotyczące krótkiej sprzedaży bo ruch był dziś w interesie naprawdę wyjątkowy!

    OdpowiedzUsuń
  12. szok, czytajcie w co doradca w BoA zainwestowal pieniadze starszej pani, jakbi mi ktos tak zrobil to byl pojechal do tego banku i obil mu morde na oczach ludzi

    Hi Mish

    I'll tell you what fools buy Bank of America CDs at less than treasury rates. Little old ladies do. B of A has found that little old ladies will do just about whatever a good looking middle aged "financial advisor" tells them to do.

    My mother-in-law complained about the value of her investments falling, and I found that they had split her $125,000 investment into three parts. $50k was in an account that paid 0.05% interest. Yes, the decimal point is in the right spot. 50K was in 20 year Freddy Mac bonds and 25k was in 30 year Fanny Mae bonds.

    I hit the roof! I told her that all three investments were a bad idea, and that she ought to move her money to 3, 5 and 7 year treasuries. Fortunately she is taking my advice.

    She called the bank, and the nice man explained to her that the up and down in valuation didn't matter since she'd get all her money back at maturity.

    The bonds will mature around her 110th and 120th birthdays.

    I believe that B of A's "financial advisors" serve only the interest of the bank. They seem to me to be more than willing to complete the screw job to those on fixed income that Bernanke has started by pushing interest rates so low.

    OdpowiedzUsuń
  13. Niezłe podsumowanie SIP.
    Dwie rzeczy się teraz liczą dług i inflacja.
    Inflacja jest dziś w mediach dla szaraków i co z tego. IMHO kumaci powinni patrzeć na dług.
    Bo działania które doprowadziły do inflacji pochodzą stamtąd i drukowanie wcale ich nie rozwiązało.

    Z inflacją mogą skuteczniej walczyć, ściągając płynność, albo stopami zwalniając kredyt ale cokolwiek tutaj zaczną robić, oznaczać będzie, że słabsi zaczną pękać na rynku długu.


    Coś jednak trzeba będzie z tą inflacją zrobić, bo się szum podniósł. Rewolucje jakieś wybuchają, w gazetach piszą.
    Pogrożą więc, poszczekają może stopy pójdą troche do góry. A wtedy spekuła zacznie zwijać pozycje. Na surowcach będzie gruba zwała, akcje troche mniej. Akcje mają masakryczny rajd ale z bardzo niskich poziomów. Dlatego uważam, że surowce bardziej oberwą.

    Tyle że, poza gadaniem i nieruchawymi działaniami w tle IMHO drukarki będą dalej pracować. Bo muszą. Ani EU nie ma kasy( i chętnych frajerów poza nami) do ratowania świń, ani federalni w US nie mają na ręku gotówki do ratowania muni a to całkiem gruba kasa jest. "I jak to bankierom daliście a ludziom nie dacie ?!"

    Co by nie zrobili będzie źle. A jak jest źle i czasy niepewne to złoto pozwala spać spokojniej.


    Jak dla mnie nadchodząca zwałka to okazja do zakupów aktywów które przetrwają w jak najlepszej kondycji drukowanie w DM.

    OdpowiedzUsuń
  14. "a wiadomo, ze maja tego "troche", prawdaz?"

    Ha, oczywiscie. Jest tego duzo. Narazie maja czas, ale powoli musza oddawac. Beda musieli np.

    "banks publicly disclose their exposure to hedge funds and private-equity units. The Volcker Rule seeks to force big banks to sell off major interests in hedge funds and private-equity firms they own, allowing them to hold no more than 3% of a fund’s capital. "

    Bo wiesz gdyby takie hedge fundy jako nastepne mialy klopoty to.. ;)

    dalej:

    "rules limiting one bank from growing through deals beyond 10% of the total liabilities of all U.S. banks. Banks could exceed that cap but only through organic growth, not through M&A. "

    ale

    "the concentration limit does not restrict an acquisition of a “bank” in default or in danger of default, as long as the deal has prior written consent from the Fed."

    "The study also recommends that banks sell or wind down their proprietary trading desks, as many large financial institutions have been doing." ;)

    "Big banks will be permitted to take proprietary positions as long as in the “near term” they believe they can sell them to clients or counterparties"

    Caly raport tutaj, Bon apetit :

    http://www.treasury.gov/initiatives/Documents/Volcker%20sec%20%20619%20study%20final%201%2018%2011%20rg.pdf

    Komu sie nie chce czytac zapraszam na strone 3-cia.

    A tu rodzynek:

    "Federal regulators on Tuesday suggested that bank chief executives be forced to attest in writing that the lenders they run adhere to new rules limiting speculative trading."




    "ps2. po stylu pisma i argumentacji mam wrazenie ze sie znamy, prawda. cieszy mnie to bardzo:)"

    Pewnie ze sie znamy, pozdrawiam Cie i SiP'a .

    "jezeli ma nie byc qe3 to powiedzcie skad ust wezmie 1 bilion usd zeby pokryc deficyt"

    Czy ja wspominalem o "zaginionym" korporacyjnym trylionie $ zdala od USA? Tak chyba tak, to zalezy tylko od podatku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Panowie, co do naszego rynku to chciałbym zwrócić uwagę na trzy sprawy:

    1) obcięcie składek do OFE nie spowodowało obniżenia mocy inwestycyjnych OFE, ponieważ powiększono limit roczny na całych aktywach z 40% na 42,5%, czyli patrząc na liczby bezwzględne o ok. 5,6 mld zł. To rekompensuje ścięcie składek do OFE. Jeśli ustawa w tej formie wejdzie w życie później niż 1 kwiecień, to OFE będą mogły nawet więcej kupić akcji niż gdyby tej zmiany nie było;

    2) struktura naszego WIG20 jest o tyle ciekawa, że mamy w czapie banki + KGH. Miedź na świecie dostała przynajmniej zadyszki, a po pozbyciu się pakietu prze JPM przestała rosnąć tworząc kanał 9850 - 10200 USD/tonę. Czy to będzie flaga, czy formacja szczytowa niebawem się przekonamy, osobiście stawiam na formację. Co się tyczy banków, to mamy w połowie marca ofertę czeskiego banku, która chce wchłonąć 10 mld zł z naszego wespół z czeskim rynku. Patrząc na kapitalizację, zakładam, że większość planuje się upłynnić u nas. Do tego czeka nas prywatyzacja BGŻ, gdzie też się mówiło o mld zł oraz sprzedaż PKO BP z podobnym pakietem jak połowa oferty marcowej. Zakładając, że utrzymana zostanie struktura pokrycia IPO przez OFE z zeszłego roku, to OFE powinny wchłonąć ok. 6-8 mld zł tego syfu, a i tak będzie problematyczne znaleźć chętnych na resztę, ponieważ

    3) mamy dwa tygodnie z rzędu, gdzie mocno kapitał zaczyna się przemieszczać z EM do DM. Co więcej, u nas do funduszy akcyjnych wiele się nie wpłaca, głównie z powodu dość nieodległej bessy, która jest świeżo w pamięci. Nowych indywidualnych klientów się nie widzi zbyt wielu. Wynika stąd wniosek, że ciężko z nowym kapitałem, czego pokłosie mamy na rynku. Przypuszczam, że więksi chcąc rozdystrybuować papiery w słabsze ręce są trochę zaskoczeni kompletnym brakiem jeleni. I mają problem, gdyż nawet pompowanie w USA wiele nie pomaga, powoduje tylko tyle, że drobnica patrząc na USA nie sprzedaje akcji w myśl zasady, że skoro tam dobrze to i u nas źle nie będzie. Przypuszczam, że w tej grupie również zdziwienie będzie spore.

    Pozdrawiam
    KW

    PS SIP, znów gratuluję wpisu. Blog ten staje się obowiązkową lekturą każdego dnia. Chylę czoła.

    OdpowiedzUsuń
  16. "Czy ja wspominalem o "zaginionym" korporacyjnym trylionie $ zdala od USA? Tak chyba tak, to zalezy tylko od podatku :) "

    no ale bogaci nie pozwolili aby im zabrano ulgi podatkowe ery busha to pozwola na wyzsze podatki dla swoich firm?

    oni wszyscy czekaja aby obama zwinal polowe budzetowki a sowjego nie oddzadza

    sciagnac bilion to jest niemozliwe
    jak ja czytam jak oni si podniecaja ze zaoszczedza 30 mld usd na cieciach w budzetowce to nic tylko sie smiac
    brakuje bilion a to ma 1000mld
    b

    OdpowiedzUsuń
  17. "brakuje bilion a to ma 1000mld"

    Dobrze inaczej. Amerykanskie korporacje maja ponad TRYLION (1000 bilionow, polskich miliardow) dolarow za granicmai USA i te pieniadze nie wracaja tylko dlatego ze podatek od tych zyskow korporacyjnych za granicami USA wynosi teraz 35%. Ten podatek juz raz w histori zostal obnizony do 5,25% co skutkowalo naplywem 350 miliardow dolarow do USA,o ile pamietam bylo to ok. 10 lat temu. Rozjasnilem? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. @looser
    "Co do SFP moim zdaniem mylisz sie. Tych pieniedzy juz nie ma. Kiedy FED bral na siebie caly "syf" to kredytowal konto excess reserves. CMB-SFP billa sluzyly do STERYLIZACJI tego nadmiaru pieniadzy na kontach excess reserves. Wiec zostaly przelewane z kont bankow w FED na konta UST w FED. Teraz gdy MBS (czesc) wrocila do bankow wracaja tez SFP-CMB do UST i sa niszczone. Tych pieniedzy poprostu nie ma. Banki dostaly tylko odsetki. Mowienie ze sa na rynku nie jest prawda. "

    Nie zgadzam się. Od początku. Konto SFP powstało po to aby zebrać nadpłynność wykreowaną przez FED w 2008 w ramach różnych programów. Im (FED) wydawało się że zwykłe ściągniecie kasy poprzez "Lokaty" bo tak uważam możemy mówić o CMB, pomorze. Niestety FED się pomylił (co często się u nich dzieje, dlatego jak do FED nie mam jako takiego szacunku bo oni się notorycznie mylą) i spowodował skurcz i krach w 2008 na jesieni (bądź mocno się do tego przyczynił). Teraz UST rozwiązuje to konto tj nie przedłuża tych lokat. Jeśli zatem lokata nie jest przedłużona to kasa wraca do właściciela na konto - PD (czemu PD? Bo jak pisałem SFP powstał aby ściągnąć płynność stworzoną w ramach programów pomocowych dla PD i rynków).

    Ja rozumiem do czego piszesz - pieniądz do dług - nie ma długu nie ma pieniędzy. Tylko że traktuj to jako lokate. Masz jako Pan X pieniądze, Pan te pieniądze wrzucasz na konto w banku, mija termin, bank oddaje Ci te pieniądze i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  19. @Looser


    Bingo w sprawie pieniędzy za granicą. Ekipa w okół Obamy i TBAC na spotkaniach (patrz minutki) już rozmyślają jak zebrać kasę i np przez rok obniżyć podatek od ujawnionych i ściągnietych zysków ze świata do matki. Czytam już od miesiąca (mniej więcej) w raportach CS, SocGen, GS, MS, JPM, Nomura, BAML(wszyscy mają tą samą wizję) iż to powinno się stać w tym roku i uwaga uwaga umocni mocno dolara (tak było poprzednio przy takiej operacji). Dodatkowo padają plany aby przeanalizować opcję uwaga uwaga 50 i 100 letnich obligacji hahahaha. Cały czas uważam, iż zanim USA zdechnie to padną inni.

    OdpowiedzUsuń
  20. @Looser
    piekny sladj w sprawie SFP - 560 mld w szczycie tuż przed krachem:
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/1djeRYMYQe5lOymQwVzCDw?feat=directlink

    OdpowiedzUsuń
  21. wspanialomyslnie zrzuca sie bogaci na pokrycie deficytu z ktorego wyplacane sa wynagrodzenia na programy typu poszukiwanie obcych ciwilizacji za pomoca nasluchowania fal radiowych

    oni wiedza ze te programy nic nie wnosza do gospodarki wczesniej wszystkie zlikwiduja niz oddadza centa ze swoich zyskow

    kasa jest tam gdzie jest wiekszy zwrot z jej zainwestowania, jak nie ma jes w usa to dlatego ze jest gdzies lepsze miejsce do inwestowania niz w nasycony rynek usa z przygniatajacym go dlugiem

    a jak fed sciagnie dolary z rynku to wam napisalem wyzej, fed wepchnie spowrotem mbs bankom a te dla swoich depozytariuszy kupia obligacje fredie i fanie
    jak tej starszej pani
    w ten sposob banki podtrzymaja trupy , wowczas mbs sa cos warte poki trupy nie wypadaja z szafy
    trzymaja trupy pieniedzmi staruszek

    nie ma innej mozliwiosci jak te mbs odpisac w straty, musza to odpisac a nastepnei zlikwidowac gse, fredie , fannie
    zlikwidowac wszystkie programy ktore stymulowaly rynek nieruchomosci

    odpisac straty , to jest klucz
    rynek musi sie oczyscic

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo ciekawe , sprzedaz detaliczna spadla z powodu zlej pogody a ta sama pogoda nie przeszkodzila budowac domow


    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9119144,W_USA_coraz_wiecej_budow__Rosna_tez_ceny_produkcji.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Żeby nie było ;) jestem funduszowiec, kontrakty, opcje, krótka sprzedaż dla mnie to coś co oglądam z boku w charakterze ciekawostki zoologicznej - ale wiem jedno:
    Mówi się wszędzie i czyta że niby jest taki entuzjazm, wskaźniki sentymentu i prognozy są optymistycznie i w niebie, a i u Gospodarza i WB rzekłbym raczej odwrotnie - nie wiem jak to interpretowac ale to jest fakt

    Ja się nie doczekałem korekty w styczniu,/choc ona tak naprawdę była tyle że albo plaska jak u Nas albo hardcorowa jak w Brazylii, Indiach i Afryce PN/i od dwóch tygodni jestem akcjach, w tym miedzy innymi w US tyle że jak cokolwiek zacznie się dziac bez żadnego sentymentu pieniężne i f Querqus short ;)

    Problem w tym że wszystko zostało zaburzone przez kasę z QE i pieniędzmi uciekającymi z obligacji - że wszystko za przeproszeniem pieprznie - to jestem pewien, powinno już dawno, ale sciana strachu ma to do siebie że pnie się w górę i w górę...

    Dla mnie trend się odwróci najpóźniej w przyszłym roku - u Nas, ale gdzie indziej?

    Zastanawiam się nad US i zastanawiam się jak Obama z kolegami widzi swoją reelekcje ze zwałą i bessą w stanach?

    Poza tym w 2007 roku kasa z akcji uciekała w surowce, potem w gotówkę i obligacje - a teraz?
    Poza obligacjami, Rosją i Nami wszystko napompowane, choc ok ropa może jeszcze zdrożec o 50%?

    Nie umiem sobie odpowiedzic na te pytania

    Zakładam że korektę poprzedzi redukcja długich pozycji, jak tutaj:

    http://www.dws.pl/PL/MediaLibrary/Document/Tyg%20biulet%20inform/Biuletyn%2014.02-20.02.2011.pdf

    Przychylam się do dwóch szczytów bo spóźnialskie fundy, banki, hege zrobią sobie druga szanse na wyjście z akcji tylko czy nie jest za wcześnie na besse - bo dwa szczyty to bessa? Kolejny raz pytanie o Obame i jego reelekcje w bessie? No i kto to będzie kupował? U Nas ulica się poparzyła w 2007/2008 i jej nie ma. W US ludzie też bynajmniej nie uwierzyli że już jest ok - paradoksalnie za krótko trwa ta hossa.

    Trzeba patrzec na EM Brazyli i Indie na razie się odbili od SMA 200 jak pisał SiP i Delubicz może faktycznie to była korekta nie początek bessy zatem zapewne korekta w US i u Nas powinna wyglądac podobnie, no ale My znowu nie uroślismy tak jak ww - spadac mielibyśmy tak samo?

    Przecież zagranica podobno od Nas wyszła - skoro jej nie ma, to raczej powinna wrócic/uciec przed korekta w US i DM zatem My powinniśmy pójśc w górę?

    Nie za wiele do tej merytorycznej dyskusji wniosłem ;/ poza pytaniami.

    Wiem tylko ze jak coś się zacznie dziac to uciekam z akcji i że bardziej patrze na WIG oraz 40 i 80-tke niż WIG 20, są dla mnie bardziej reprezentatywne /no tam mam teraz większosc kasy/

    OdpowiedzUsuń
  24. wiec patrz na wykresy i reaguj bo tak naprawde lepiej na tym wyjdziesz niz na analizie fundamentow

    OdpowiedzUsuń
  25. @looser
    "Co do SFP moim zdaniem mylisz sie. Tych pieniedzy juz nie ma. Kiedy FED bral na siebie caly "syf" to kredytowal konto excess reserves. CMB-SFP billa sluzyly do STERYLIZACJI tego nadmiaru pieniadzy na kontach excess reserves. Wiec zostaly przelewane z kont bankow w FED na konta UST w FED. Teraz gdy MBS (czesc) wrocila do bankow wracaja tez SFP-CMB do UST i sa niszczone. Tych pieniedzy poprostu nie ma. Banki dostaly tylko odsetki. Mowienie ze sa na rynku nie jest prawda. "

    ODP:
    Powiedz mi gdzie to spada:
    http://research.stlouisfed.org/fred2/graph/?chart_type=line&s[1][id]=EXCRESNS&s[1][range]=5yrs

    bo ja nie widze....

    Popatrz na programy plynnosciowe jakie byly w 2008, tj te ktore wtedy ruszyly, potem popatrz (W bilansie H4.1 itd) ile są teraz i czy w ogole są (czy nie są zamknięte). Dojdziesz do wniosku że ta pomoc znikła a SFP jest. Rezerwy też.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem ciekaw czy 1410 SP 500 przewali i wtedy korekta w połowie marca. Jeden klient na blogu WB marekdaro to głosi od dawna. Jak myślisz SIP ?

    OdpowiedzUsuń
  27. spinnaker nic nie wniosl ale zadal wazne pytania... i ja tez je sobie zadaje... i dlatego rynek mi nie straszny i bessy sie nie spodziewam... anonimowy.

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzisiaj muszę już zmykać. Postaram się odpowiedzieć wszystkim jutro.

    @anonimowy
    " spinnaker nic nie wniosl ale zadal wazne pytania... i ja tez je sobie zadaje... i dlatego rynek mi nie straszny i bessy sie nie spodziewam... anonimowy."

    Pozwól innym ocenić mały zazdrośniku;) Taki anonimowy zazdrośnik że się nawet nie podpisał, no chyba że "anonimowy". A co Ty wniosłeś? Bez urazu, oczywiście.

    Argumenty argumenty argumenty, to się liczy w dyskusji a nie emocje i słowne połajanki. Tego nie szukam. NA marginesie przyznam, iż bardzo jestem rad z faktu, iż pod wpisem znalazło się parę bardzo dobrze mi znanych osób, które cenię w dyskusji bo własnie w takich dyskusjach, z takimi osobami można też wynieść wiele dla siebie, jak i dla innych. Własnie na argumentach mi zależy i oczywiście SiP - >Straight to the Point ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Szczerze polecam:
    Busting Bernankian Mythology
    http://seekingalpha.com/article/251897-busting-bernankian-mythology

    OdpowiedzUsuń
  30. GS twierdzi, że inflacja w europie jest mniej możliwa hehe:
    http://www.docstoc.com/docs/71719908/GS-Europe-2011-02-12

    OdpowiedzUsuń
  31. Złoto złoto złoto:
    http://www.reuters.com/article/2011/02/16/us-icbc-gold-idUSTRE71F1MO20110216


    http://www.zerohedge.com/print/313074

    http://www.zerohedge.com/print/312913

    OdpowiedzUsuń
  32. Hukers - patrzę, dlatego jestem w akcjach w tym US, w Naszych MiS, w takim mixie Azji i w Rosji - pisałem o tym dośc obszernie u WB -
    Ale nie chcę byc zdmuchniętny ;) przez korektę i bessę dlatego tym bardziej patrzę się w wykresy ;> i trzymam palce na sssssssspuście.


    Anonimowy przedostatni ;) Kolega marekdaro ma problem z rozróżnieniem Maroka od Tunezji. Najkrótsza droga morska z Azji do Europy wiedzie dla niego nie przez SuezCanal tylko przez bliżej nieokreśloną druga stronę.

    Jeżeli czytasz blog Wojciecha Białka to i zapewne czytałeś moją z nim konwersacje. Staram się nie czytac jego "wypowiedzi".Niestety produkuje on bowiem swoje posty jakby miał biegunkę - dla mnie jego teorie są mniej warte od papieru służącego do usuwania biegunki - i żeby nie było że obsmarowywuje na jednym blogu kogoś z drugiego, to już ze trzy tygodnie temu mu to tam napisałem.

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam,

    http://stooq.pl/q/?s=s%26p500&d=20110216&c=5m&t=c&a=ln&b=0&r=wig20

    A co sądzicie o czymś takim jak decoupling.
    No chyba, że sytuacja na wykresach jest po prostu wyprzedzeniem tego co będzie się działo w DM. U nas pare spółek trzyma indeks. Wygląda na ucieczkę kapitału do DM... chociaż nie widać tego po walutach.

    Możliwe że zagranica już wysiadła... od listopada.
    http://stooq.pl/q/?s=usdpln&d=20110217&c=5m&t=c&a=ln&r=eurpln+wig20

    W ameryce SP500 wygląda jak pociągnięty od linijki... nienaturalnie. Pisałem kiedyś pracę o ruchach browna... do giełdy się to też odnosi. Tutaj mamy ewidentny wpływ systematycznego dopływu kapitału na rynek...

    Pozdrawiam,
    kecaj84

    OdpowiedzUsuń
  34. USA nowy rekord :) Zabierzcie brzytwę temu szaleńcowi z Fedu :O

    OdpowiedzUsuń
  35. NAsdaq juz na szczytach z 2007 :) pucni nam baloniku puchni

    OdpowiedzUsuń
  36. @SiP
    Znasz sie na tej ekonomii powiedz mi czy taka teoryja jest prawdopodobna:

    "Mam swoją teorię spiskową na to co się dzieje - Ben drukarz dogadał się z banksterami, żeby nie pompowali ropy w USA, dzięki czemu może wciskać wokoło kit, że nie ma inflacji. Tymczasem wzrosty w Europie są mu na rękę - umocnijcie euro do dolara, to będziecie płacić mniej za oil. A tak - pompka na ropie i słabsze EURUSD zdławi europejską gospodarkę."

    Zaczynam z tym #%@#% brentem wymiękać, crude -1, brent +1, crude +1, brent +3 itd. Nawet 3% korekty nie zrobili od kwartału :(

    OdpowiedzUsuń
  37. Spinnaker
    tak może gafy mu się zdarzają ale jak pisze tak jest. Mało kto tak podaje no chyba , że góru Delubicz.

    OdpowiedzUsuń
  38. @dedek
    Nie wiem czy to możliwe. Nie mam takiej wiedzy. Na ZH był o tym papier dosyć ciekawy który Ci linkowałem i pokazywałem że brak wzrostów WTI to powód zapapierowania tego surowca a brent - oddaje tak jak wyglada stan "physical". Ciężko mi w to jednak uwierzyć. Najśmieszniejsze jest to że gazoliny w US coraz wiecej i więcej wiec wzrost cen czy stanie to typowy efekt drukowania, a nie żaden tam popyt

    OdpowiedzUsuń
  39. @all
    Jakie macie teorie co do spadku GPW? Jestesmy najslabsza gielda na swiecie!

    EURPLN, USDPLN i inne pary stabilne.Nasze FI rowniez (boczniak na np 10 latkach). Nie widac ruchow zagranicy. Ba, nawet w takich USD (WIG20USD, EPOL ETF) ruch wzrostowy zachowany).

    Zatem to lokalni. Tylko dlaczego? Moze kasa idzie tutaj:
    http://www.parkiet.com/artykul/10,1020673.html

    OdpowiedzUsuń
  40. @Looser
    odpisze Ci na maila jutro.

    OdpowiedzUsuń
  41. @ sprawie WIG20 to CDS wzrosły od 8 lutego do prawie przedwczoraj:
    http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=CPOLD1U5:IND

    OdpowiedzUsuń
  42. @SiP
    Czytałem art z ZH. I właśnie do tego piję - papierem można zdołować towar jak srebro w 2008. A dlaczego dołują, skoro warunki wymarzone do pompki?

    dedek

    OdpowiedzUsuń
  43. Kasa out z TFI:
    http://www.parkiet.com/artykul/10,1020454.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Może było sporo stoplossów ustawionych na 2700 i zaczeło je wywalac, a potem już poszło z jak z płatka. Fixing standard, zwłaszcza jak popatrzy się na obroty. Znajac życie jutro się otworzy z luka odpowiadajacą dzisiejszemu zakonczeniu/fixingowi.

    Od przełomu roku rozjechała się GPW i US. Jeżeli zagranica od Nas wyszła /jakoś trudno mi uwierzyc że cała/ to zrobiła to bardzo sprytnie /tj nikt tego nie zauważył/ i może ta co została stara się zwalic ile się da żeby taniej wejsc?
    Jeżeli na Bovespa i BSE zrobili to samo/obecne odbicie nie jest tylko korektą w dalszych spadkach/ mamy wyrysowane co się będzie działo u Nas. Skoro od szczytu spadliśmy 7% to analogicznie do BSE czeka nas jeszcze 13 % spadku czyli trochę ponad 2300 na w20, analogicznie do Bovespy z 8% czyli 2400.

    Jest to oczywiscie teoria spiskowa ;) bo jeśli zagranicy faktycznie nie ma to statek od stycznia dryfował i wszedł na minę. Pytanie kiedy przyjdzie odsiecz z Londynu? Od Nas kto by miał to zrobic? Przecież nie TFI i OFE

    p.s

    anonimowy gafy ;) ekhemmm Zatem znalazłeś swojego przewodnika - wyznaczy Ci drogę rakieta, dzida siorpac ;>

    OdpowiedzUsuń
  45. @SIP
    "Jakie macie teorie co do spadku GPW? Jestesmy najslabsza gielda na swiecie!"

    Po prostu nie ma kapitału. Dziś w Parkiecie pisali, że do funduszy z domieszką akcji nic się nie wpłaca, więc TFI ma ograniczone możliwości. Zapewne zatankowani pod sufit i nie ma za co kupować. Ludziska też sami nie przychodzą.

    Pozostają OFE i zagranica.
    Z OFE to wogóle ciekawa sprawa. Z perspektywy dzisiejszych wypowiedzi Belki i Pawlaka chyba można wysnuć hipotezę, że w zasadzie ta "reforma" nie ma większego znaczenia, bo i tak po wyborach zapewne zawieszą składkę. Jak nie Ci to Tamci. Więc nie ma ciśnienia na wprowadzanie tych zmian od 1 kwietnia, bo czy to będzie kwiecień, czy czerwiec, po zawieszeniu i tak wyjdą na swoje. Jest jeszcze problem dla OFE ofert pierwotnych w tym roku, a zapowiada się potworna podaż. Jeśli będą zmuszani przez Grada do obejmowania emisji, kto wie, czy nie będą musieć upłynniać akcje na rynku wtórnym. Ta niepewność jak również całkiem niemała ilość akcji w portfelach skutkować powinna na pewnym etapie, może już teraz, powstrzymaniem się przed zakupami.

    Pozostaje zagranica, która kupowała papiery dopiero od października 2009 roku włącznie co miesiąc w dość dużych rozmiarach. Moim zdaniem ostatnio próbowali niektórzy z nich dystrybuować papiery i widać, że nie ma komu. Zdają sobie powoli sprawę, że są tymi, co gaszą światło i może komuś puściły nerwy i wychodzi póki wysoko. Niebawem zacznie się karuzela z miliardowymi IPO, a w zderzeniu z faktem emigracji kasy z EM do DM, będzie z tym problem. Ktoś mądrzejszy nie chce czekać do końca.

    Ot jak ja to widzę. A może są inne przesłanki o których jeszcze nie wiemy? Ale układ sił jest mniej więcej jak opisuję wyżej.

    KW

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja się z wpisem KW zgadzam. Co do wyjścia zagranicy (dlaczego złotówka się trzyma?), a ja się zapytam dlaczego nie rośnie przy rosnących stopach %. Narazie pojedynczy zagraniczni zaczynają wychodzić widząc co się święci - ponad 8% deficyt liczony zgodnie z normami światowymi, kłamiący na lewo i prawo rząd, rok wyborczy, brak reform, wzrost ryzyka ogólnoświatowego związanego z możliwą końcówką drukowania. A przecież oni są nieźle zarobieni. Wchodzili przy EUR=4,3 i akcjach 60% tańszych, to co się mają spinać :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Odnośnie różnicy WTI - Brent:
    http://www.bloomberg.com/news/2011-02-17/brent-oil-near-two-year-high-as-protests-spread-across-middle-east-africa.html

    OdpowiedzUsuń
  48. Pociągająca wersja rozwoju wydarzeń na dolarze:
    http://goldscents.blogspot.com/2011/02/dollar-on-edge-of-abyss.html

    OdpowiedzUsuń
  49. "Pociągająca wersja rozwoju wydarzeń na dolarze:"

    to tylko jeden ze scenariuszy
    dolar index po 70 i sp500 po 1400 ???
    nie sadze
    jak index spadnie na 70 to sp500 bedzie mialo z 1800 !!!

    jak dolar spadnie jak zakoncza qe2?
    to jest niemozliwe
    bez druku nie ma spadku

    juz tu pisalem ze dolara tyle nadrukowali ze jak przestana to bedzie takie ssanie na niego ze przebije kazdy sufit

    jak w budzecie zaplanowali tylko 60mld usd ciec to przy brakujacych 940mld usd i bez dodruku to zycze szczesia tym co sie zadluzyli w dolarze

    musi byc qe3 itd , nie moze byc inaczej, liczyc mozemy tylko na to ze po qe2 zrobia przerwe po to zeby skorygowac akcje , towary na 3 miesiace zeby taniej nabrac a potem znowu rally

    OdpowiedzUsuń
  50. patrze na eur/usd na tygodniu
    flaga

    OdpowiedzUsuń
  51. http://www.pb.pl/a/2011/02/18/Bernanke_kraje_z_niedowartosciowanymi_walutami_powinny?readcomment=1#comment

    to kto wierzy jeszcze temu kryminaliscie?

    dawno nie ogladalem wiadomosci w tv
    widze ze temat nr 1 to inflacja i wzrost cen
    i ani slowa kto jest zrodlem tej inflacji

    ja nie moge pojac jak w czasach pokoju mozna robic walek z dodrukiem okradajac reszte swiata, aby jeden kraj mial dobrze poswieca sie rezte swiata

    OdpowiedzUsuń
  52. Jeden z lepszych sposobów mierzenia ryzyka to cross AUDJPY.

    Na tygowniowym znowu przy sma 200 (jak kwiecien 2010). Polecam postudiowac zachowanie w okresie 207-2009
    https://lh6.googleusercontent.com/_sexjXt6LGDU/TV6_WIlTkEI/AAAAAAAABu0/Hkkm6CsWFB0/s1440/audjpy.png


    https://picasaweb.google.com/lh/photo/4I3uogzhZz-dD6FgkTTI3g?feat=directlink

    OdpowiedzUsuń
  53. Panie Witoldzie (Delubicz)
    jeśli jest Pan tutaj to proszę o komentarz co myślą Paan koledzy (jak Bowojt)? Jakieś pomysły?

    OdpowiedzUsuń
  54. @hukers
    EURUSD
    wiele osób tak to widzi i dalej 1.40..

    OdpowiedzUsuń
  55. djia zamkniecie 12800 na miesiacu oznacza brakeout has begun, wowczas obligacje w przepasc

    niewiele zostalo

    nawet jezeli nie zrobia tego w marcu i skoryguja to po korekcie moga to zrobic, zamkniecie na tym poziomie oznacza phase transition

    OdpowiedzUsuń
  56. sugar
    wyrolowani posiadacze S
    zamykac S bo pojada w gore a spreadu nikt nie zwroci

    jakby bylo w druga strone to rolowanie to eSy dostalyby dodatni spread a wykres robilby prawe ramie rgr
    a tak to musza sie szybciutko ewakuowac

    OdpowiedzUsuń
  57. http://konflikty.wp.pl/title,Policja-strzela-do-ludzi-setki-zabitych-i-rannych,wid,13149657,wiadomosc.html?ticaid=1bcfc&_ticrsn=

    sie dzieje to Ropa idzie na 100 $

    OdpowiedzUsuń
  58. http://cobrasmarketview.blogspot.com/2011/02/02182011-market-recap-could-see-red-day.html

    OdpowiedzUsuń
  59. Ciekawa sytacja sie ma na tygodniowym na SP500 i analogia do 99 r

    w/w linku

    OdpowiedzUsuń
  60. @DAn
    czyli boczniak do czerwca, potem hop do góry w lipcu i dalej spadki?

    OdpowiedzUsuń
  61. http://lh3.ggpht.com/_APmrYvpA45s/TWCGfOjm3JI/AAAAAAAAJ44/Jlb2JEZuts0/s1600/SPY1998%5B2%5D.png

    OdpowiedzUsuń
  62. SP500 longterm:
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/3nggfMtd0mamqjCQpY139A?feat=directlink

    OdpowiedzUsuń
  63. US SEC/CFTC Committee Issues Post Flash Crash Recommendations

    *
    * Print
    * Email

    By Yali N'Diaye

    WASHINGTON (MNI) - A joint committee that was formed in the aftermath of the so-called flash crash of May 6 last year issued its recommendations Friday for the appropriate regulatory response.

    Some of the 14 recommendations support rules already adopted by the Securities and Exchange Commission and the Commodity Futures Trading Commission, some suggest enhancements the agencies should consider while others propose additional steps that might be taken.

    The report -- Recommendations Regarding Regulatory Responses To The Market Events of May 6, 2010 -- notes that high frequency trading, including its potential systemic benefits and problems, "has been pervasive in our discussions and in comments received from others."

    The committee identified volatility, co-location and direct access, as well as liquidity and the role of market makers as key issues.

    In a high-speed trading world, the committee notes that "trader uncertainty is increased by the speed of volatility and the absence of clear stopping points, and it is exacerbated by lack of clarity as to the point at which trades will be broken."

    The committee said it supports steps already taken by the SEC, such as the creation of pauses and circuit breakers, yet those do not go far enough, and the committee "remains concerned ... with the limited applicability of the pauses now in place."

    It suggests that rather than limiting stock specific market pauses to the Russell 1000 stocks and actively traded funds, for instance, they should expand to "cover all but the most inactively traded listed equity securities, ETFs, and options and single stock futures on those securities."

    The pause rules should be supplemented by a limit up/limit down process, the joint committee also recommended, a step the SEC has said it is already considering.

    The CFTC and the SEC should also "clarify whether securities options exchanges and single stock futures exchanges should continue to trade during any equity limit up/down periods."

    The committee also recommends the CFTC consider whether "second tier of pre-trade risk safeguards with longer timeframes should be instituted when the 'five second limit' does not attract contra-side liquidity."

    The SEC and the CFTC might also review the current system-wide circuit breakers, the report said.

    In doing so, they might consider reducing the initial trading halt to 10 minutes, allowing the halt to be triggered "as late at 3:30 pm" and use the S&P 500 as a trigger.

    On liquidity-related issues, the committee raised concerns about the regulators access to information.

    The committee supports the SEC's proposal to create a consolidated audit trail, but urged the SEC to "proceed with a sense of urgency, and a focus on meaningful cost/benefit analysis."

    The committee also recommends the CFTC "enhance its existing data collection regarding orders and executions."

    While the recommendations made in the report are not the only issues, the joint committee said "these 14 points are the most important ones upon which to focus to ensure the integrity of the markets and to maximize investor confidence in the aftermath of the many market disruptions over the past several years."
    http://imarketnews.com/node/26670

    OdpowiedzUsuń
  64. jestem za chociaz te posuniecia nie ochronia przed bessa a nawet ja poglebia

    jestem za poniewaz nie chcialbym bedac na L w maju stracic w jeden dzien wszystko wiedzac o tym ze na koniec dnia bylo tylko -3%, a w nastepnych dniach jeszcze troche odrobili tych strat wiec zjazd byl tylko po to zeby za grosze nazrec sie tanich akcji i jeszcze raz potem je wywalic blisko szczytu

    zgodnie z rekomendacjami taki numer juz nie przejdzie

    chamskiemu kasowaniu stopow mowie stanowczo nie

    ograniczanie spadkow sprawi ze spekulanci jak my nie beda chcieli brac s a jak oni nie wezma to nie bedzie nikogo kto sie przekreci z S na L na dnie wiec nie bedzie nikt bronil dna i dno bedzie glebokie

    zakaz krotkiej sprzedazy wprowadzili w 29 i dna dlugo nie mogli znalezc, tylko spekulant grajacy w obie strony ma odwage zebrac akcje na dnie albo wziac L


    cftc i sec powinny byc rozwiazane bo to idiotyczne instytucje

    OdpowiedzUsuń
  65. AUDJPY
    Piękne odbicie od sma 200 na tygodniowym. Wręcz początek wyprzedazy na większości rynków. Beautiful.

    OdpowiedzUsuń
  66. Tak szalonego rynku już dawno nie widziałem - limity ruchu wyskakują jak grzyby po deszczu na surowcach.

    OdpowiedzUsuń
  67. Piękna wyprzedaż praktycznie co do dnia jak w 2007:
    http://www.mrci.com/special/dspi07.php

    OdpowiedzUsuń
  68. zawsze uwazalem ze poki kukurydza i soja nie pusci to tragedi na rynku nie bedzie

    a po tym jak widzialem plantacje soji w brazyli w tym dokumentalnym to doceniam wage tego surowca
    w koncu to pasza dla wpieprzowiny , wolowiny itd

    no ale dla ludzi wazniejszy jest ryz a ten szlu nie zrobil , ciezko mu bylo pod gorke isc, nawet sie zastanawialem zeby wsiasc ale ciezko szedl

    OdpowiedzUsuń
  69. szalu mialo byc a nie szlu

    OdpowiedzUsuń
  70. AUDJPY - doszedl praktycznie do 200 ema na tygodniowym pomarancz:
    http://www.bankfotek.pl/image/899509.jpeg

    wczesniej, pieknie standardowo odbil sie od sma 200 weekly (fiolet)

    Dlatego to moze byc początek konsolidacji nie tylko w US ale DAX itd. Zanim bowiem przebiją 200 ema 82.00 na audjpy to spodziewał bym sie wlasnie czegos takiego.
    Gdyby bowiem przebili 82.00 na audjpy to by oznaczalo jakis maly krach...krachy są mniej prawdopodobne, zatem są okazje do brania akcji ,np taki FEDEX (FDX) spadl juz 10%, niesamowite...

    OdpowiedzUsuń
  71. hahahahah

    Fed official mulls early end to bond-buying plan
    Fed official weighs early end to Fed's $600 billion bond-purchase program
    WASHINGTON (AP) -- A Federal Reserve official said Wednesday that he may push for an early end to the central bank's $600 billion bond-purchase program if inflation shows signs of spreading.

    Charles Plosser, president of the Federal Reserve Bank of Philadelphia, is an outspoken critic of the program, which is slated to end in June.

    In a speech to business people in Birmingham, Ala., Plosser said he "would not rule out" pressing the Fed for an early end to the program if the economy grows more strongly than anticipated and inflation picks up too much speed.

    The Fed's next meeting is March 15. Plosser's comments raise the odds that he will vote against maintaining the pace and size of the program at that time.

    The bond purchases are intended to invigorate the economy by getting Americans to spend more.

    The Fed may signal at its March or late April meeting whether it will end the program on schedule or extend it. Any push to renew the program would likely face stiffer resistance given the improving economy.

    Plosser supported maintaining the pace of the program at the Fed's January meeting. He said the Fed had largely signaled ahead of that session that it would proceed with the program. Plosser said he didn't want to undermine the Fed's credibility.

    "I supported continuation of the policy in January because it is generally a good practice for a central bank to do what it says it is going to do unless circumstances significantly change," he said. "To do otherwise would undermine the institution's credibility."

    Plosser is one of the Fed's most ardent inflation "hawks." That means he is more concerned about inflation rising too quickly than he is about stimulating the economy and lowering unemployment, now at 9 percent.

    Soaring prices for commodities like oil and food have pushed inflation higher in the United States.

    Higher commodity prices are squeezing companies' profit margins. In response, some of them are raising prices charged to consumers. Even so, inflation at the consumer level is still considered low by historical standards.

    "If the growth rates of employment and output begin to accelerate or if inflation expectations begin to rise, then it may be time to begin taking our foot off the accelerator," Plosser said.

    Even if Plosser dissents, Federal Reserve Chairman Ben Bernanke has ample support to continue ahead with the bond-purchase program. Most economists predict the Fed will buy the full $600 billion worth of Treasury securities at the end of June and opt not to extend the program.


    http://finance.yahoo.com/news/Fed-official-mulls-early-end-apf-651195995.html?x=0&sec=topStories&pos=2&asset=&ccode=

    OdpowiedzUsuń
  72. article in the WSJ blaming the Fed for the turmoil in the mid-east
    http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704657704576150202567815380.html?mod=googlenews_wsj


    Another Fed Governor basically saying that it's time to break up the banks...
    http://www.kansascityfed.org/publicat/speeches/hoenig-DC-Women-Housing-Finance-2-23-11.pdf

    And the above referenced link hinting to an early end to QE11. All on the same day. Smells like trial balloons which means the Fed is starting to send a message.

    OdpowiedzUsuń
  73. To się wszystko nadaje na wykres dnia:

    Nomura....

    PD:
    [img]http://www.bankfotek.pl/image/900090.jpeg[/img]

    FCB:
    [img]http://www.bankfotek.pl/image/900091.jpeg[/img]


    mmf:
    [img]http://www.bankfotek.pl/image/900092.jpeg[/img]

    Bonds:
    [img]http://www.bankfotek.pl/image/900089.jpeg[/img]

    flow:
    [img]http://www.bankfotek.pl/image/900093.jpeg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  74. AAA
    [img]http://www.bankfotek.pl/image/900095.jpeg[/img]

    int
    [img]http://www.bankfotek.pl/image/900097.jpeg[/img]

    sp500
    [img]http://www.bankfotek.pl/image/900098.jpeg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  75. http://www.bankfotek.pl/image/900095.jpeg%5B/img%5D - tak krótko, co to za wykres? co to te AAA pie? jakby ktoś mógł wyjaśnić

    OdpowiedzUsuń
  76. Dostępne, marketable :) AAA

    To tez pokazuje że jak usa straci AAA to bedzie kaplica, bo fundusze, ktore kupuja papiery na bazie ratingow straca nagle polowe potencjalnych aktywów do inwestowania. Strata AAA powinna być rzeźnią na rynkach.

    OdpowiedzUsuń
  77. USDCHF nowe rekordy.

    Indeks CHF zrobil korekte 38,2% fibo ruchu od czerwca i wydaje sie iz bedize robil nowe rekordy czylu eurchf bedzie spadal, a CHFPLn bedzie rosl - powrót paniki w eurolandzie?

    OdpowiedzUsuń
  78. ropa po 120usd
    powtorka z rozrywki
    brawo ben
    ameryka jest zarzadzana przez idioitow
    tacy teraz rzadza swiatem

    dno

    OdpowiedzUsuń
  79. Sip a co z indeksami ? dalej podtrzymujesz ich wzrost w DM ? np USA ? dj i sp 500 ? Czy uważasz, że korekta wyszła wcześniej ta , o której pisałeś i prognozowałeś na marzec ?

    OdpowiedzUsuń
  80. @anonimowy
    Nie śledzisz chyba wpisów, ale kilak wyżej pisałem o pieknym wskaźniku jak audjpy, i dalej o skracaniu. NA razie skracam, a co będzie dalej to się zobaczymy. Popatrz też na analogie do 2007 które tutaj linkowałem. Z tego wynika korekta do polowy marca.

    OdpowiedzUsuń
  81. Przydała by się obecnie podbitka do góry i szczyt w okolic 7-15 marzec. najlepiej ta druga data bo wtedy mamy spotkanie FOMC oraz koniec UST.
    polecam obserwowac audjpy. poki trzyma 82.00 jest szansa na koniec korekty albo boczniak. z drugiej strony watpie aby wyszli powyzej sma 200 na tyg.

    OdpowiedzUsuń
  82. 10y tnotes
    tragedia
    mogli zamknac miesiac na poziomie zamkniecia z poprzednich dwoch miesiecy tj 120.25
    zostaly 2 sesje do zakonczenia miesiaca i zrobili luke ktora sprawila ze zamykaja miesiac hen daleko nizej od zamkniecia w poprzednich miesiacach, poza tym zrobili tak brzydka sieca na tygodniu

    cos mi sie zdaje ze bedzie dogrywka z wywalania obloigacji i brania akcji

    dzisiejsza luka na obligach mogala byc po tym jak najwiekszy fundusz emerytalny japoni poinformowal ze jest najwiekszym sprzedawca obligacji japonskich, sprzedaja bo musz placic emerytury a w kasie brakuje

    zamknalem s na nasdaq, djia brane na szczytach
    tak jak SIP piszesz , moze podciagna do polowy marca a potem wywalanie

    dzis na otwarciu zamkne daxa
    dax jest o tyle ciekawy ze na miesiacu powinine zamknac sie ponizej 7191 bo ja nie to grozi mu wypad na szczyty z 2007

    nie zamykalbym ale tnotes mnie zmartwily
    moj guru napisal sell goverment bonds ze 2 tyg temu
    bondsy sie wzocnily ale te wzrosty byly takie kruche patrzac na swieczki dzienne ze grozil im zawal ale nie myslalem ze zrobia to luką , luka jak bazuka, ta luka ma wymowe
    muni w usa beda straszyc , bondom nie bedzie lekko

    OdpowiedzUsuń
  83. @hukers
    Zwałka na TY.F była niemal pewna, po wybiciu z długiej konsolidacji dołem zrobili szybki zjazd i za chwilę rośli - ewidentnie rysowała się struktura A-B. Teraz zaczęło się C.

    Mamy niezły miszmasz, najlepiej chyba siedzieć z boku i czekać na wybicie. Które.. może okazać się fałszywe :) Luknijcie na ten scenariusz:

    http://podtworca.blogspot.com/2011/02/short-squeeze-na-ropie-rozstrzygniecie.html

    OdpowiedzUsuń
  84. witam
    @hukers a kto jest twoim (guru)
    ja od lat szukam kogoś co regularnie zarabia
    z marnym skutkiem
    pozdrawiam marcink

    OdpowiedzUsuń
  85. facet ktory siedzi w wiezieniu

    OdpowiedzUsuń
  86. ale sporo mu wolno sell bonds (:
    to nie jest ośrodek o zaostrzonym rygorze

    OdpowiedzUsuń
  87. panowie nie zdumiewa was futsi?
    jak oni ida w gore po kazym spadku mimo ze maja ujemne pkb za IV kwartal
    ja wiem ze oni sa bankrutami

    to co wyprawiaja mnie zdumiewa

    OdpowiedzUsuń
  88. @SiP
    >NIE BĘDZIE więcej QE.
    Strasznie się zafiksowałeś na to że nie będzie więcej QE. A ja Ci powiem że w dzisiejszych realiach nie wiadomo co będzie. I nieważne co o tej sprawie piszą komentatorzy rynkowi, ich zdanie jest tyle warte ile było warte w 2007r. jak wieszczyli wieczną hossę i ceny nieruchomości do nieba (to w USA).
    Faktem jest że USA są bankrutem i będą musieli albo
    1) kontynuować drukowanie pieniędzy w jakiejś formie, aby wyinflacjonować się z długu, albo
    2) wywrócić kieszenie na lewą stronę na zasadzie "nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?"...
    To jest tak naprawdę arbitralny wybór Amerykanów co zrobią, ale jednak scenariusz pierwszy wydaje się bardziej realny, i póki co jest konsekwentnie realizowany.

    Jeśli jesteś taki przekonany że nie będzie QE3, to odpowiedz sobie na pytanie jaki procent portfela i z jakim stopem ;) byłbyś skłonny na to postawić?...

    Pozdrawiam i gratuluję świetnego bloga ;-)

    OdpowiedzUsuń
  89. http://money.cnn.com/2011/02/21/news/economy/government_shutdown/index.htm

    Government shutdown: What's at stake

    OdpowiedzUsuń
  90. anglicy sprzedali amerykanskie obligacje a chinczycy kupili

    albo kupuja bo widza ze jest taniej albo licza ze nie bedzie qe3
    bo jakby

    myslicie ze chlopczyki z londynu sa cwansi i wepchneli im te papiery?

    deficyt usa juz trzeci rok z rzedu powyzej 1 biloion usd, na 2011 zaplanowali 1,6 biliona

    http://finance.yahoo.com/news/Chinas-holdings-of-US-debt-apf-3118302220.html?x=0

    OdpowiedzUsuń
  91. chińczycy dobrze robią nie będzie Q3 bo drożyzna zmusi ludzi do wyjścia na ulicę a z pracą nie jest lepiej. Także zwała z większym zasięgiem jak ostatnia w 2009 jest coraz bliżej. Prechter w końcu może trafić ze swoją prognozą. Na razie się z niego śmieją bo nie trafiał. Póki co idziemy po nowe poziomy dystrybucyjne.

    OdpowiedzUsuń
  92. na WB blog jest takie zakłamanie, że ten analityk powinien podać się do dymisji :-) na serio przecież on ma dać zarobić grubym a nie odwrotnie. Ludzie tego nie widzą i łykają jego analizy jak pelikany tutaj jest inaczej za co SIP serdeczne dzięki bo Twoje prognozy trzymają mnie na duchu.

    OdpowiedzUsuń
  93. @Ostatni komentarz
    W dużej części się zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  94. @hukers
    przeczytaj wpis ZH zlinkowany w wykresie dnia. Tam ładnie pogrubili tekst - iż ciężko określić kto kupuje z uwagi na miejsce przechowywania papieru, oraz pośredników, którzy nie muszą raportować, dla kogo są pośrednikami.

    Nie traktuj tego zatem jako sprzedazy przez anglików obligacji Chińczykom, tylko czystą rewizję danych i ich poprawne przypisanie. Anglicy tego nigdy nie kupowali.

    OdpowiedzUsuń
  95. Co o tym sądzicie tj o takim scenariuszu:
    http://goldscents.blogspot.com/2011/02/golden-fireworks-are-about-to-begin.html

    Dla mnie trochę te 3 letnie dołki naciągane (łatwo je narysować po fakcie, ale czasami były co dwa lata, chociaż autor sugeruje 3 lata i 3 miesiące)

    OdpowiedzUsuń
  96. witam
    co do komentarzy na temat blogu (konkurencyjnego ?)jeśli by tak było jak sugerujecie to można stracić wiarę w bezinteresowność niektórych osób
    Ja mam za to 100 pkt za naiwność pozdrawiam Sipa i wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  97. po co chinczycy kupuja przez posrednikow , znowu prawo ktore ukrywa info
    szlak mnie trafia, pozwalaja ukrywac info kto kupuje obligacje

    nadzor w stanach chce regulowac sektor finansowy a sektot wydaje miliony na lobbying i nic nie moga zrobic a banie rosna do nieba
    niech kradna dalej

    zbiornik na oil w stanach peka w szwach a oni piernicza ze libia i robia sobie hiperbole, libia to male ilosci ropy, opek moze je latwo uzupelnic

    gold
    wraz z zakonczeniem dodruku ryzyko bankructw panstw wzrosnie
    wiec nie wiem czy gruby odpusci hosse
    te 4 slupki miesieczne na szczycie nie wskazuja na zwale, za duzo ich tam jest

    chiny nie moga sie rozwiajac z powodu inflacji
    co bedzie jak inflacja zacznie zwalniac po wylaczeniu dodruku?
    czy przewazy czynnik typu nie ma inflacji to firmy moga zrobic zyski czy tez nie ma inflacji ale tez spada popyt i firmy wpadna z deszczu pod rynne?

    gdyby odpuscic dodruk to przyjdzie deflacja ale wtedy surowce na glebe i chinczycy moga rozwiajac popyt wenwetrzny a bedzie im latwiej przy tanszych surowcach
    co wy na to?
    bo tak ogladam te slupki tygodniowe na rynku akcji w chinach?

    OdpowiedzUsuń
  98. hukers popieram deflację. Deflacjoniści przegrali bo byl dodruk ale to jest nieuniknione. Także spore zejście indeksów i deflacja tak tak bo brak Q3. Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  99. Rano opublikowano info (wypowiedzi Bernake) ,które w mojej ocenie sugerują że QE3 nie będzie:
    http://www.federalreserve.gov/newsevents/testimony/bernanke20110301a.htm

    To samo mówi El-Erian z Pimco:
    http://finance.yahoo.com/news/Cost-of-Fed-Actions-Starting-cnbc-1552122899.html?x=0

    A jak nie ma QE3 będą niższe poziomy SP500 bo te co mamy to bańka.

    OdpowiedzUsuń
  100. A to kwintesencja z wpisu z El-Erian:
    "The last time the Fed backed away from easing, though, was nearly a year ago and a 17 percent stock market decline followed, highlighting the challenges ahead."

    OdpowiedzUsuń
  101. pozadny dzien paniki w stanach
    do konca sesji byl zjazd

    OdpowiedzUsuń
  102. SIP teraz te poziomy bańką a jeszcze niedawno miało być więcej :-) Szybkie zmiany widzę.

    OdpowiedzUsuń
  103. @anonimowy
    wszystko co powyżej 1100 to dla mnie bańka. Mówią o tym od dawna. Wszystko to sztuczne z powodu FED. 1300, 1500, 1700 co za róznica. bańka to bańka.

    OdpowiedzUsuń
  104. AUDJPY w kluczowym miejscu:
    http://www.bankfotek.pl/image/904905.jpeg

    jak przełamią to możliwa dalsza wyprzedaż.

    Dopiero doczytałem raporty z weekendu. Okazuje się iż w poniedziałek UST powiedziało że brakuje im kasy i zamiast pompy w tym tygodniu jest ssanie na 25 mld. jak? emitują CMB.
    Sprawa o tyle istotna iż tego nie zapowiedzieli wcześniej wiec wystąpił u nich brak gotówki, bądź powoli chronią się przed uderzeniem w limit długu:
    http://www.treasurydirect.gov/instit/annceresult/press/preanre/2011/2011_cmb.htm

    Jednym słowem w tym tygodniu rynek jest po presją. Nie dość że zabrakło narkotyku to go jeszcze wysysają z rynku.

    OdpowiedzUsuń
  105. Złoto ma szczyt bo indywidualni kupują?
    http://www.sii.org.pl/interwencje/podcast,echa,rynku/echa,rynku,96,-,kupujemy,zloto.html

    i to jeszcze ten durny investors gold fiz hahahha. what a dumbass.

    OdpowiedzUsuń
  106. Mam pytanie - Co się dzieje z kasa po zamrożeniu kont jakiegoś państwa (teraz dajmy na to Libia).

    OdpowiedzUsuń
  107. @anonimowy
    zależy od kraju. NA razie zamrożone, mogą potem oddać nowemu rządowi z Libii. A mogą i skonfiskować. Ogólnie wszystko możliwe, jednak z tendencją do oddania nowej ekipie.

    OdpowiedzUsuń
  108. UBS o surowcach:
    Copper, Corn May Slump on Mideast Unrest as Gold Jumps to $1,500, UBS Says
    http://www.bloomberg.com/news/2011-03-02/copper-corn-may-slump-on-mideast-unrest-as-gold-jumps-to-1-500-ubs-says.html

    OdpowiedzUsuń
  109. jak widze te obroty na denku bovespy na poczatku lutego to sie zdziwie jak spadna zwlaszcza ze formuja flage na tygodniowych

    ale prosze zwroccie uwage na same te obroty na kontrakcie
    wedlug mnie gruby zmielil ostro na dole i nabral L

    krotko mowiac , jak spadnie teraz na to dno z poczatka lutego to sie zdziwie

    OdpowiedzUsuń
  110. @hukers jak mamy 2007 ,to zaraz będzie 2008 ,to może i bovespa na maxy pojedzie ,na ewz 28 stycznia obrót był faktycznie spory 26mln sztuk
    dwa razy więcej niż średnia z 3 miesięcy

    OdpowiedzUsuń
  111. Już od dawna nie zaprzątam sobie głowy wolumenem ale i LOPem i innymi wg mnie zbędnymi wskaźnikami. Obecnie świat jest tak bogaty, szczególnie OTC, że analizy w/w wskaźników nie mają sensu.

    OdpowiedzUsuń
  112. to nie jest zadna analiza SIP
    ja pod te obroty L nie wezme ale widzialem juz kilka razy na roznych rynkach taka akcje i w wiekszosci przypadkow szlo sporo w gore
    czy tym razem oszukaja? raz na 5 razy mogą , przeciez nie ma tu nic pewnego ale pokaze wam gdzie tak bylo

    bylo na bux , patrz kontrakty na bux
    patrz obroty pod koniec listopada kiedy rynek byl na spadku po info o przejeciu ofe o obciazeniu dodatkowym podatkiem bankow, energetycznych i telekomunikacyjnych
    wszyscy widzieli krach a oni zebrali w dolku L i poszli w gore 20% bez korekty !!!

    LOP to lipa
    wyznawcy lopu poszli z torbami po tym jak wig20 zlecial z poziomu 2800 na niskim lopie, nawet nie bylo 120 tys
    ja tam lopu nigdy nie analizowalem poza przypadkiem z marca 2009 kiedy zniknelo 15 tys pozycji przy 1250pkt i baza przekrecila sie z -40 na plus 30
    to byl konkretny sygnal ale i bez tego bylo wiadomo (jak zwykle po fakcie) ze to bylo dno bessy

    OdpowiedzUsuń
  113. Witam Chłopaki

    Do poczytania
    http://www.pb.pl/rss/a/2011/03/02/List_Rostowskiego_do_Rehna

    Pozdrawiam SAGUSIEK

    OdpowiedzUsuń
  114. U.S. Service Industries Grow at Fastest Pace in Five Years
    U.S. Initial Jobless Claims Fall to 368,000, Lowest Since 2008
    February Retail Sales Beat Estimates, Led by Macy's, Penney
    Income Optimism Keeps U.S. Comfort Index Near 2008 High
    Bernanke Says Stronger Recovery Would Reduce State Woes

    ale newsy
    jak tu spadac

    OdpowiedzUsuń
  115. @hukers

    true ale bernake to idiota, tak samo jak FED. Przypomnij sobie co mówili o kryzysie w 2006-2009 roku.To samo Paulson i wielu innych. Ba, co mówił FED w kwietniu czerwcu 2010? Że niby trzeba zacieśniać, koniec z QE, a tu bach, i QE2.

    OdpowiedzUsuń
  116. nie pisalem tu ze ben to geniusz

    pisalem tylko o infach jakie sa podawane przez media

    jak to ma spadac jak takie infa ida?
    zrobili 2% dzisiaj na nasdaq i basta

    OdpowiedzUsuń
  117. @hukers

    infa są dla mas. Infa się nie liczą. Liczy się płynność na rynku i co robią więksi gracze.

    OdpowiedzUsuń
  118. oczywiscie tylko po jednym dniu paniki sie nie spada dalej a jak przychodza takie infa to sie podciaga w gore 2% ,
    dzisiaj moze byc drugi dzien paniki (dluga czarna i zmkniecie bez knota na dole) co spowodowaloby piekne swieczki prospadkowe na tygodniu
    w poniedzialek nieduza zielona i we wtorek trzeci dzien paniki
    potem juz ladne spadki

    zobaczymy , na razie , as of this moment, tylko dax zachowuje sie na tygodniu prospadkowo

    co do infa dla mas
    to musze cie pouczyc polskim wigiem
    oglosili pkb za IV kwartal 4,4%
    oglosili?
    co zrobil wig?
    wiec mi nie mow ze infa sa dla mas,
    pod nie tez sie gra
    150pkt wig pod to zrobil?
    ja umiem liczyc i wiem ile wig20 ma miec przy takim pkb

    OdpowiedzUsuń
  119. nie zrobili drugiego dnia paniki
    ten spadek we wtorek sluzyl tylko schlodzeniu wzrostow po to zeby wyrysowac formacje jaka zaplanowali, to rysowanie potwierdzili w piatek gdzie nie bylo paniki tylko po poczatkowym spadku polowe na koniec wciagneli , wychodzi z tego rysunku ze chca zrobic klin rosnacy na slupkach dziennych

    stwierdzam ze rynek nie jest slaby, chlopaki rysuja na nim to co chca , caly zeszly tydzien to malowanie pod z gory ustalony plan
    slupki tygodniowe pozamykali tak ze aby spadac to musi byc co najmniej jeden krotki slupek tygodniowy na szczycie wiec w przyszlym tygodniu tych spadkow nie powinno byc

    chiny , brazylia , honkkong, japonia, korea poludniowa, indie (tu tez olbrzymie obroty na kontrkacie) na tygodnu nie widac checi spadkow, powiem wiecej chiny i hongkong wygladaja bardzo byczo


    dylemat
    SIP wiemy ze timing mowi spadki przyszly tydzien (z tym ze nasdaq mial juz spadac w poprzednim tygodniu ale widzisz ze zanegowali je bo siweca nie byla cala czarna , no i w tym tygodniu zrobili zielona) ale swieczki mi tego nie potwierdzaja , dylemat jest taki czy grac pod to co wiemy ze sfp sie konczy , ze timing wskazuje spadki , czy grac pod to co mowi wykres

    wiemy ze jesli zle odczytamy fundamenty to przegramy z krtetesem
    pytanie czy szorcic pod koniec sfp czy tez nie bo qe3 nadal idzie az do konca czerwca

    Twoje porownanie wykresow do 2007 roku nie uwzglednia jednej kwesti
    ze w 2007 na pierwszym szczycie nie mielismy tak dobrych odczytow z gospodarki usa, przeciez wiemy ze nieruchomosci osiagnely szczyt w 2006, z tego sektora szly slabe infa a mimo to rynek rosl , wiemy rowniez ze kazda hossa , jej koncowy etap to wzrosty pomimo pogarszajacych sie danych makro,
    my teraz nie doszlismy jeszcze do fazy gdzie raportuja pogarszajace sie wskazniki,
    mowisz infa sa dla mas
    ale przeciez masy graja pozycje dluga w hossie mimo ze infa sa juz zle, te masy nawet nie patrza na infa i walą dlugie, i w tym jest ich grzech
    nie patrzac na nic niosa kase do funduszow inwestycyjnych a tam pani mowi ze trzeba kupic fundusz bo przeciez wykres idzie w gore

    podsumowujac bede czekal az zrobia wzorcowa prospadkowa formacje na tygodniu i dniu,

    jezeli od poczatku tygodnia zaczna spadac negujac oczekiwany przez mnie klin to juz raczej nie zalapie sie na S, strach nie pozwoli wziac S nizej
    to jest minus mojego planu ale wole nie zarobic niz stracic

    OdpowiedzUsuń
  120. aktualizacja z mojego zaladu

    tydzien 1-4 wykorzystanie mocy 80%
    tydzien 5-6 50%
    tydzien 7-10 70%
    dyrektor dal 2% premi za obroty za luty
    obecnie jest pieknie, wychodzisz na produkcje, wszyscy pracuja, maszyny sie kreca, ludzie maja prace, wzorcowy model fabryki

    potwierdzam ze jest mozliwe te 4,4% pkb za IV kwartal , czesc ofcource wynika z inflacji bo to jest nominalne pkb

    OdpowiedzUsuń
  121. @hukers
    "co do infa dla mas
    to musze cie pouczyc polskim wigiem
    oglosili pkb za IV kwartal 4,4%
    oglosili?
    co zrobil wig?
    wiec mi nie mow ze infa sa dla mas,
    pod nie tez sie gra
    150pkt wig pod to zrobil?
    ja umiem liczyc i wiem ile wig20 ma miec przy takim pkb "

    Nie zgadzam się znowu:)
    Zobacz jaka była prognoza i co było w cenach.
    W mojej ocenie skok jest spowodowany wyklarowaniem się (w dużej częsci) sprawy OFE (dokładnie czwartek-piatek). Wyklarowała się sprawa w ten sposób iz zapisy beda bardziej korzystne dla OFE czyli rynków kapitałowych.

    To jednak jedynie moja spekulacja.

    OdpowiedzUsuń
  122. @hukers

    popatrz na porównanie z 1937 roku. Piękne.

    Polecam lee ostatnie dwa raporty (albo chociaz zajawke jak nie ma ktos subskrypcji)
    Treasuries and Stocks Face Perfect Storm
    http://wallstreetexaminer.com/2011/03/04/treasuries-and-stocks-face-perfect-storm/

    Next Week Do or Die For Stock Market Bulls
    http://wallstreetexaminer.com/2011/03/04/next-week-do-or-die-for-stock-market-bulls/

    Na koniec cykl 13 tygodniowy w pięknej postaci:
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/-lsmXKB6Yb5fCU4sj5asTg?feat=directlink

    OdpowiedzUsuń
  123. Gold/silver ratio wyszło dołem, i idzie na poziomy z 1997 roku:
    http://www.goldprice.org/gold-silver-ratio.html

    *kryzys azjatycki - niektórzy widzą analogię do obecnego kryzysu w EMU

    OdpowiedzUsuń
  124. sp500
    o tym mowie
    http://pokazywarka.pl/zaz3uq/

    co do gold silver ratio to mi sie przypomialo oil/natgas ratio zwlaszcza po tym wyskoku na 118 usd
    gaz lupkowy dal popalic tym co obstawili ze sprezyna sie sciagnie

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP