24 maja 2011

Trading-Room: tydzień 21 - maj

Wpis służy jako "comment cleaner" by ułatwić komentowanie pod ostatnim wpisem T-R oraz zawiera kilka linków do paru raportów. EURUSD - obecnie znajduje się nad kluczowym wsparciem na świecach tygodniowych. Dodatkowo RSI na wsparciu. Miedź i wiele innych surowców ciągle znajduje się nad kluczowymi wsparciami. Nadal idealnie podążamy za rokiem 2007, chociaż trzeba mieć oczy dookoła głowy i w razie potrzeby zmienić zdanie!
Informacja od techników SPX Topping Out … XAUEUR at All-Time High
  • US Trading: The technical picture in the US remains tricky. The SPX has failed to break its short-term downtrend, transport and the Russell-2000 have pulled back to broken bull trends, financials remain weak, technology has confirmed a double top and healthcare posted its first stronger reversal candle. In our last weekly report we said that if we do not see a healthy rotation from overbought defensives into financials and/or oversold cyclical themes we are having a set up for a stronger set-back in the US market.
  • With the break of the SPX key support at 1329 we are getting the ultimate confirmation that our anticipated May top is in place. Apart from a potential oversold bounce in early June, we continue to see the risk of a stronger setback/correction into deeper June before starting another bigger tactical bounce/rally. Initial support in the SPX is at 1294. Our preferred mid-June correction target is 1249.
  • US Strategy: With overall momentum deteriorating and selectivity increasing, the March/April rally was part of a larger, distributive top-building process that completes the 2009 cyclical bull market. From the May top, we expect a first stronger correction leg of 10% to 15% into Q3 to mark the start of a six to ten-month cyclical bear market into ultimately H1 2012. From a tactical standpoint the month of June should be very weak for risk.
  • European Trading: Based on the relevant sector weights, selectivity in Europe remains high. DAX, OMX, SMI and FTSE have completed our anticipated May price tops, whereas AEX, CAC and IBEX are already strongly underperforming. All in all, this translates into a lower high in the STOXX-600 versus the February high, which is bearish structurally and calls for at least a re-test of the mid-March low at 262 into deeper June. Apart from any oversold bounces we remain bearish biased into mid-June.
  • Inter Market Analysis: The USD continuous to bounce strongly, the AUD is breaking its key support and EURdenominated gold is breaking out to a new all-time high. From a macro perspective this technical set-up is deflationary, which is anti-consensus and probably the biggest surprise following the recent inflation hype. In line with our cyclical models we continue to see more USD strength into June, and this suggests further weakness in risky assets.
  • Asian Corner: On the back of our USD bounce scenario we expected a negative surprise in emerging markets and most of Asia into June/July. On the back of the current sell-off the MSCI emerging market has broken its May 2010 long-term bull trend. Hong Kong and Singapore are breaking their 200-day moving averages. Taiwan has completed a bigger double top and both China and the KOSPI are heavily under pressure and underperforming the MSCI World. Apart from any oversold bounce on a short-term basis, we see more weakness into deeper June before the possible start of a bigger rally/bounce.

JP Morgan przewiduje kiszonkę: JPM-2011-05-20-view JPM-2011-05-20-global-data HSBC uważa, że szczyt srebra mamy za sobą, a w ewentualnych zwyżkach powinno wygrywać złoto: HSBC-2011-05-20-TA-Silver-Gold-collapses-at-phi

68 komentarzy:

  1. No,

    ale Panowie /i Panie jeśli tu zaglądają/ na EM-ach rzeźnia przy której My jesteśmy niewiniątka. Za ostatni miesiąc
    Indie
    Brazylia
    BRIC
    po -10% +-grosze w górę/dół
    Inne EM-y, Rosja 7-8% nawet mój Azjata. Mix tylko -2,5% ale zawsze.
    Surowcowe zależy jakie od -5 do -10%.
    W sumie technicznie nadawałyby się żeby w nie wjeśc, ale jakoś nie mam przekonania. Na razie czekam.

    dobranoc

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie nie ma już na krótkich, ostał się tylko EURUSD z targetem 1.39; tam są 2 ważne fibo, ale na 1.4 też jest jedno lokalne, które może wystarczyć do wyznaczenia lokalnego dołka.

    Na FW20 wsparcie wybronione, wyrysowała się formacja, która 3 razy poprzednio płaciła bykom:

    http://2.bp.blogspot.com/-h138j4YbM50/Tdy7CbisxAI/AAAAAAAAC3g/thTNHZHMlaE/s1600/fw20_120_11_05_25.png

    I znowu wchodzę w MSP, mam szczęście do tej spółki:

    http://3.bp.blogspot.com/-rd6AjyY1f4c/Tdy-M7aLPsI/AAAAAAAAC3k/fP2TCX1g4Sg/s1600/msp_d_11_05_25.png

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.

    Ostatnie krótkie zamknąłem dziś o 10:30. Wszystkie zapłaciły, poza srebrem, które po ponownym obniżeniu przez Comex wielkości wymaganych depozytów zaczęło gwałtownie rosnąć.

    Witoldzie, teraz chyba Twój czas! :-)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. @widul
    tak Michale,dlatego milczę tym razem,żeby nie zapeszyć!!!!
    pozdrawiam Witold

    OdpowiedzUsuń
  5. No Witoldzie moze twoj scenario w koncu ruszy ? ;-) Niepokoi mnie Tel awiw i jego zachowanie od tygodnia lecą co o tym sadzisz masz przeciez takeigo ekspa z dosw., ze na pewno wiesz lub podjerzewasz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Popatrzcie na WIG z dłuuuższej perspektywy:
    http://www.bankfotek.pl/view/975367

    Jeśli hossa miała by sie zakończyć strasznie słabiutka by była i jakoś nie techniczna. Czy WIG nie powinien dotrzec do środkowej linii kanału? Ale to by oznaczało poziom ok. 66000 czyli okolice szczytu 2007 i jednocześnie ponad 30% wzrostu od teraźniejszych poziomów.
    Uważacie że to możliwe do osiągnięcia np. do jesieni 2011 lub zimy 2012?

    OdpowiedzUsuń
  7. a moze do wiosny 2013 ? hehe no nic ja zachowam cisze

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko jest możliwe - tego się nauczyłem na giełdzie ;)
    Jak się zagranicy zachce to nas wyciagnie. Jeśli by chciała, miałoby to wygladac naturalnie i mieliby wciagnąc ulicę żeby jej opchnac towar - bo przecież sami z tym nie zostaną - to powinno to trwac około pół roku i powinni się spieszyc.
    W październiku są wybory i każdy kto je wygra będzie musiał się od razu wziąc za cięcia i reformy. Nawet ci od tuskutusku już wspominają że mundurówki po wyborach, że zwolnienia urzedników po wyborach, że likwidacja zbędnych komisariatów po wyborach, że krus...
    To może poprawic CDS-y ale giełdzie nie pomoże.

    Z drugiej strony ostatni się nad tym zastanawiałem
    1. czytałem że gdyby nie dokonywali zmian w W20 to miałby obecnie poziom 3600.
    2. Kapitalizacje mamy już wyższą niż w 2007
    Zatem w pewnym sensie mieliśmy hossę większa niż widac po obecnych wykresach, tyle że rozlała się wszerz przez prywatyzacje i majstrowanie w składzie W20
    Ale tak jak mówię jeśli to zrobi, to zrobi to zagranica. Rodzimi nie maja kasy, a jak mają to nie maja ochoty się wyrywac.

    OdpowiedzUsuń
  9. Żeby grać na metalach to trzeba mieć jaja... Niby wygląda jak by był koniec korekty... ale czuję, że coś tu nie gra.

    OdpowiedzUsuń
  10. @Kecaj
    Właśnie przed chwilą na innym blogu napisałem, że żeby teraz grać długie, to trzeba być "hardkorem". :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. widze napieta atmosfera :-)
    stare ale jare do hardc.
    http://www.youtube.com/watch?v=8nd5n5KVOUo
    i moze być jak znim szybkie wyjscie i fiu na dół ;-)....

    OdpowiedzUsuń
  12. @Adagol
    "Popatrzcie na WIG z dłuuuższej perspektywy:
    http://www.bankfotek.pl/view/975367

    Jeśli hossa miała by sie zakończyć strasznie słabiutka by była i jakoś nie techniczna. Czy WIG nie powinien dotrzec do środkowej linii kanału? Ale to by oznaczało poziom ok. 66000 czyli okolice szczytu 2007 i jednocześnie ponad 30% wzrostu od teraźniejszych poziomów.
    Uważacie że to możliwe do osiągnięcia np. do jesieni 2011 lub zimy 2012? "

    Ja wszsystko uzależniam od QE. Nie ma QE nie ma zwyżek - są spadki bądź szeroki trend boczny.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dollar index i parę innych wskaźników sugerujących spadki doszło do oporów czy wsparć. Np dollar index ICE (DX.F stooq) dobił się do poprzedniej linii wsaprcia która prowadzona jest po dołkach dużych spadkachów.

    Z kolei 10 letnie obligacje amerykański siedzą sobie na ważnej poziomej i ukośnej linii wsparcia (przez spadkami) oraz 200 sma ema.

    Małe zawieszenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Latest News From RAN Squawk

    05-26 11:01: IMF says stronger CHF unlikely to curb inflation significantly
    05-26 11:01: IMF says currently SNB rate stance is unsustainable
    05-26 11:01: IMF says SNB should only intervene on 'excessive volatility'
    05-26 11:00: IMF says SNB should start raising rates 'in the near term'

    Silny frank nie zapobiegł jednemu: rosnącej bance na ichniejszym rynku nieruchomości. Docelowy target dla franka to parytet z euro. Pytanie istotne dla naszych kredytobiorców to na jakim poziomie będzie wtedy EURPLN.
    Oczywiście nie nastąpi to szybko a już napewno podczas tej korekcyjnej farsy. "Tragedia grecka" została nagłośniona na siłę (plotka w "der Spegiel" na zamkniecie tygodnia przeobrażająca płytką korektę w niemal pionowy zjazd). W kwietniu groźby związane PIGS'ami były kompletnie ignorowane.

    BM

    OdpowiedzUsuń
  15. zalezy co zakladac skoro 1=1 z fala wyprzedazy to franka mozemy miec za 5 z jak pisalem i to by sie zgadzalo z moimi przemysleniami.

    OdpowiedzUsuń
  16. http://www.bankfotek.pl/view/975886

    Szerokość wybitego kanału to 0,3, więc minimalny zakres ruchu dla EURCHF to 1.1
    Być może dojdą do parytetu na fali jakiejś paniki.

    OdpowiedzUsuń
  17. a dzisiaj to mam ubaw po pachy - 10 latki puchna a reszta robi swoje :-) Witoldzie co o tym sadzisz ? Sip ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Marku,
    jesteś niedżwiedziem,nawet 10 latkom się dostało,korzystasz ze stooqa,a tam dziś zmiana serii. 10 latki dzis rosna 0,48% na serii czerwcowej.A tak w ogóle dalej uważam,że się mylisz co do rynków.

    OdpowiedzUsuń
  19. no racja dzieki Witoldzie. Witoldzie jak pisałem juz kiedyś w maju zmieniam nastawienie tak kula mi podpowiedziała :-) Plan nawet krotkoterminowo realizuje sie dobrze. Zrealizowal sie plan z grudnia to czemu nie i ten ? Czas pokaze kto ciagnal wszystko na sile a kto powiedzial sprawdzam.
    Milego wieczorku i jeszcze raz dzieki. Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  20. Z tym EURCHF to książkowo faktycznie 1.1 ale to dla mnie lekko nie wyobrażalne. W sumie czemu nie. Dla mnie przydała by się jakaś panika mała na EURCHF (w dół...) ale potem wreszcie powinno pójść w górę. Ogólnie CHF jest mocno nadmuchany i rozgrzany (RSI i inne) i to w kontekście nie dni ale tygodni, czy nawet miesięcy

    OdpowiedzUsuń
  21. @Marek, Witold

    Tak zmiana serii.

    W sprawie rynku to należy Panowie pamiętać, że z kolei Witold jest ogólnie bykiem więc na jego "nastroje" też należy "brać poprawkę":) Ja z kolei bywam bykiem i niedźwiedziem ale mam "tendencje do bycia niedźwiedziem" więc na mnie też trzeba uważać...;)

    Póki miedź trzyma poziomy, póki dolar (DXY) nie przebił wielkiej krechy trendu, czy EURUSD na tygodniowym trzyma okolice 1.40 to odbicie czy wzrosty większe są jaknajbardziej możliwe. Zresztą byłbym mocno zdziwiony jak by rynek posypał się przez te poziomy (np 34 na srebrze) ot tak po prostu jednym ciągiem. Wręcz nie możliwe, jeśli nie mówimy o krachu.

    OdpowiedzUsuń
  22. EURUSD 1.3950-1.40 to po prostu klucz:
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/xy-VopmpagpthufA_oyI1g?feat=directlink

    bez przejścia tych rejonów nie ma spadków.

    OdpowiedzUsuń
  23. To się nazywa misiek : SP500 na 400 hahaha:
    http://www.docstoc.com/docs/80428805/SocGen-Alternative-View-2011-05-25-Albert-Edwards

    OdpowiedzUsuń
  24. Moim zdaniem wchodzimy w długoterminowy trend spadkowy, zarówno świat (i tu po części miałem podobne myśli do tego niedźwiedzia co mówi o S&P na 400), jak i w Polsce, gdzie skończy się to wszystko spektakularnym bankrutem. Dlatego w Polsce moim zdaniem szczyt mamy za sobą. Na wykresie Adagola wygląda to może dziwnie ale tak właśnie wygląda formowanie nowego długoterminowego kanału spadkowego! To dlatego piszę, że powinniśmy zwracać uwagę na czyny polityków, bo to im moim zdaniem będziemy zawdzięczali uformowanie tego kanału. Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  25. tak przemo a póki jeszcze fed drukuje to mamy co mamy.
    Sip przeciez ostatnio byłem bykiem ale pisałem ,że w maju zmieniam się na grizzli ( styczeń WB blog ) tak tez zrobilem słowa dotrzymuje , swoje z byczych L zarobilem i przelozylem sie na S przy jak widac niespodziewanych wiesciach , o ktorych przycichlo szybko ale one wroca ze spora sila. Ostrzezenia poszly. Czy Panowie ruletkowo zagraja na podbicie wyczekiwane wrecz jak uwazaja tak zrobia i czy idealnie wezma tam eski na wybicie - czas czas a paliwo sie konczy.

    OdpowiedzUsuń
  26. ostatnio tez sporo analogii poszlo ,ze skoro qe1 do marca a pompa do konca kwietnia to tutaj do konca lipca. No z analogiami roznie bywa :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wróciłem na S EURUSD. Dolar skasował 61.8% wzrostu od dołka. Spekuluję, że nie pójdzie na nowe doły. Dołożyłem S NZDUSD, choć tam widzę nawet chwilowe 0.83 w scenariuszu kontynuacji wzrostów na dolarze. W przypadku nowych dołków USD, sky is the limit.

    Jest szansa dla misiów, że to co widzimy to ostatni rajd hossy, robiony defensywnymi spółkami - PGE, PGN, TPS. PGN prawie zdobył target (4.45-4.5), podbieram już S-ki na FPGN. Nawet jeśli mają kontynuować hossę, to korekta im się należy w bliskiej przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  28. @dedek
    jak wiesz jestem starym wygą na rynkach kapitałowych,Ty młodym adeptem sztuki spekulacyjnej,ale tym chętnie czytam Twoje wpisy i zaglądam czasami na Twój blog i mam wrażenie,że jeszcze kilkanaście lat terminowania i będzie dobrze... Oczywiście żartuję :) Ale tym razem ostatnio z przerażeniem czytałem jak powoli stajesz się farbowanym bykiem,ten wpis o daxie i nie tylko. Otóż,to że dziś wróciłeś do swojej niedzwiedziej skóry jest dla mnie dobrym znakiem. Jak tu napisał SiP,moje bycze poglądy też trzeba trochę traktować z przymróżeniem oka i tak należy to czynić... Tym razem jednak uważam,że doskonale oceniałeś sytuację na eur/usd,to 1.39 było określone znakomicie. Ale po układzie wskażników,mimo wszystko byłbym ostrożny co do prognozowania spadków na tej parze,uważam w dalszym ciągu,że jest uklepywane denko przed większym ruchem,o ile nie na 1.51. Ale ja ciągle tu nie gram.
    pozdrawiam serdecznie Witek

    OdpowiedzUsuń
  29. Witoldzie widzę podobnie jak ty ;) Ostatnio zmieniam zdanie co pół dnia. Dlaczego znowu niedźwiedzia skóra? Już tyle razy trafiłem w górkę, zarobiłem S-kami, oddałem blisko dołka i czekałem na korektę spadków, żeby odnowić S-ki. I odnawiałem na fibo50, czy fibo61.8, czy pod sma45. Ale za każdym razem okazywało się, że opory są po to, żeby je łamać i kurs bił nowe szczyty a ja oddawałem większość wcześniejszych zysków.

    I tak sobie pomyślałem: skoro tym razem nie chcę powtórzyć tego manewru i jednak przyłączyłem się do byków, to coś jest nie tak. Te spadki wymagają kontynuacji, skoro takie leszczyki jak ja wymiękły i nie grają S.

    Zatem znowu na S. Niewielką pozycją, z bezpiecznymi lewarami, ale jednak. Gdyby EURUSD chodził po 1.35, to bym nie zostawał z S-ką, ale sygnał padł po zaliczeniu prawie 1.5 . Mój systemik daje mylne sygnały w środku trendu, ale blisko ekstremów nigdy nie zawodzi.

    Inna rzecz, że np. w 2008 roku szczyt na EURUSD formował się długo i z bólami, dlatego nie pasuje mi taki nagły odwrót. Ale jak inaczej dojść do twojego poziomu, jeśli nie stosuje się zasad? Usiedzę na sygnale, dopóki nie zostanie zanegowany.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Takie lub zbliżone zamknięcie na eur/usd powoduje,że długie pozycje zdecydowanie stają się preferowaną stroną. Proszę spojrzeć na świecę dzienną,a tymbardziej tygodniową.

    OdpowiedzUsuń
  31. @Witoldzie,
    Na eurusd mamy klin zwyżkujący (H1), moim zdaniem. Wciąż jesteśmy pod linią trendu po wierzchołkach 11.05, 20.05.
    Co prawda jesteśmy nad MA18, ale co za problem zostawić cień?
    Do tego na D1 rynek narysował klin rozszerzający, a to może się skończyć różnie.
    Zalecana ostrożność.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. A ja polecam porównać PGNiG i WIG20 10.11.2010 z dzisiejszymi wykresami. Takie hiperbole na PGN kończą się zawsze podobnie - silną wyprzedażą (kurs otarł się dziś o fibo61.8; problem w tym, że na wykresie skorygowanym o dywidendy, na wykresie nieskorygowanym brakuje jeszcze 10 groszy). Poprzednio to fibo zatrzymało WIG20 i zaczęło majowe spadki. Czy to znak dla całego rynku, czy tylko dla PGN?

    OdpowiedzUsuń
  33. Witaj @widul,
    Michale,żeby wyjaśnić sprawę ja już nie jestem niczego pewien,na żadnym rynku,a tymbardziej na takim podatnym na informacje,jakim jest eur/usd,ale tak jak napisałem na dniach i tygodniach widzę pozytywne formacje. Na dniach może być tworzona filiżanka,brakuje ucha i do góry! Nie widzę tam Twoich klinów,ale skoro ty widzisz to pewnie są. Na eur/usd byłem pewien ruchu od 1.30 na 1.40,a potem na 1.50,kiedy polemizowałem z WB.Teraz sytuacja jest już bardziej skomplikowana. Nie gram, na tym rynku,ale zachęcałem do długiej na 2B powyżej 1.4038,teraz jest już mniej bezpiecznie. Mam inne europochodne instrumenty i wystarczy mi emocji...
    pozdrawiam Witek

    OdpowiedzUsuń
  34. Juz widać,że raczej górnego ciania nie będzie,zamknięcie będzie na najwyższym poziomie,a więc o spadkach w przyszłym tygodniu na eur/usd można pomażyć. Kto wie,czy to nie jest już ruch na 1.51.

    OdpowiedzUsuń
  35. oczywiście cienia i pomarzyć,przepraszam za blędy

    OdpowiedzUsuń
  36. Witold
    oby z tym eur nie było tak jak z tym ż bo nie wyjdzie a za 1 razem napisane było :-) Mnie euro cos nie przekonuje no ale poczekamy.

    OdpowiedzUsuń
  37. @Witoldzie,

    Na razie indeksy, eurusd pod oporami, piłka w grze. 1 negatywny news i cały wzrostowy setup może zostać zanegowany. Nie upieram się przy spadkach, mam tylko jedną pozycję na weekend, ale bykiem nie zostanę, dopóki nie wyjdziemy solidnie nad opory.
    No, ale jeśli to wystrzeli, to rakieta może być!

    Pozdrawiam, miłego wypoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  38. Witam,
    jakieś pytania nt eur/usd? :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie zmieniając mojego generalnie misowatego ;) nastawienia krótkoterminowo wszedłem w FI Azji i mix EM-ów, oberwały one na majowej korekcie od -3,5% do -8% zatrzymały się i zaczęły iśc w górę. Jak dojdą do poziomów z początku korekty to z nich wychodzę.

    U Nas bez zmian - za mało spadło by wejśc w akcje, teraz jest dla mnie za późno, za mało wzrosło by byc w eS ;), czekam na mocniejszy ruch w którąś stronę by spojrzec na świat kontrariańsko - póki co zarabiam na waciki w pieniężnych

    pozdro for all

    OdpowiedzUsuń
  40. Witold ucho od filizanki w realizacji. Obys mial racje :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. @widul
    Michale,dla tradera zająć prawidłowe pozycje zanim inni uzyskają sygnały i wejdą w rynek jest wielką satysfakcją,dla mnie satysfakcją jest także umieć to przed faktem głośno powiedzieć. Mam nadzieję,że dalszy ciąg też mi się sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
  42. to juz na euro pozycja ? ;-) Witold jak na razie mowiles ,ze bez pozycji no ale dobry trader to szybko robi :-) sukcesow :-)

    OdpowiedzUsuń
  43. @Witold
    Nie mam pytań. Rakieta.
    Ale z niespodzianką, moim zdaniem.
    Gratuluję i pozdrawiam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  44. @Witold,

    Te wzrosty to na plotkach WSJ o pomocy Grecji. To może równie szybko spaść jak wzrosło....Więcej w tym tygodniu a sam eurusd do końca miesiąca...

    OdpowiedzUsuń
  45. Marku
    nie mam pozycji na eur/usd,prognozowałem na sucho,ale mam kontrakty na surowce(czyli elementy europochodne,o czym pisałem),oraz kontrakty na indeksy.
    SiP
    masz rację Piotrze,może spaść,ale jak wiesz ja prognozuję i gram w oparciu o wykresy.Teraz na wykresach widzę ekstremalne poziomy na rsi na niektórych godzinowych wykresach,a więc możliwa jest z jednej strony korekta,a z drugiej świadczy to o wielkiej sile impulsu,a nie ruchu korekcyjnego,niezależnie od tego co go wyzwoliło.Narynku należy się zawsze obawiać,że jak wzrosło to spadnie i jak spadło to wzrośnie:),ja się zawsze boję,ale kto nie ryzykuje ten nie ...
    widul
    nie dziękuję,żeby nie zapeszyć

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam,

    Oto mój scenariusz bazowy, uzasadniający niedźwiedzie nastawienie na najbliższy rok. Krótkoterminowo 3000 jak najbardziej, natomiast do jesieni 2012 powinniśmy przetestować dołki z lipca 2010:

    http://podtworca.blogspot.com/2011/05/w-oczekiwaniu-na-ostatni-akord-wielkiej.html

    Nie jestem perma-bearem, po prostu gram pod cykle, z których wynika, że jeszcze kilka lat zostało do bicia szczytów i nowej ok. 20-letniej hossy, wymarzonej dla inwestorów stosujących strategię "buy&hold".

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. @Dedek
    to naprawdę widok w długim terminie. Na takich wskaźnikach ciężko trafić w dołek górkę. Raczej mozna kupić sprzedac akcje a nie kontrakty...

    ale ok:)

    na eurusd to jest bujanie bo co chwila jakies wiadomosci zle:

    13:40Germany wants private-sector involvement for Greece; Germany and other states want longer Greek maturities

    13:43
    Half of Spanish regions not on track for budget targets
    Spanish regional government deficit at 0.5% of GDP in Q1
    Spain says central government deficit was EUR 2.45bln Jan-Apr, or 0.22% of GDP

    OdpowiedzUsuń
  48. Tak to dość długi termin, ale determinuje dalsze granie, bo np. nie kupię teraz akcji na długi termin tylko conajwyżej czysto technicznie pod jakieś wybicie, koretkę itp.

    Poza tym scenariusz dla DAX>8000 nadal w grze, i jeśli miałby się zgrać z tym co wkleiłem powyżej, to powinni się spieszyć :) 3-4 tygodnie pionowej wspinaczki, tylko jak to zgrać z EUR? Raczej wykluczające się scenariusze.

    OdpowiedzUsuń
  49. W mojej ocenie Dedek opisałeś tutaj scenariusz wyjścia z kryzysu poprzez inflację. To tylko jeden ze scenariuszy. Natomiast skala obecnych długów wraz z tymi, które narosną podczas najbliższego spowolnienia na świecie (EU, USA, Japonia) jest tak duża, że aby wydrukować te pieniądze trzeba będzie na świecie wygenerować takiego potwora inflacyjnego, który zmasakruje światową gospodarkę na lata. Ja nie obstawiam tego scenariusza. Ja sobie myślę, że najpierw zaliczymy zdrową glebę o ziemię (recesję) przy rosnącej inflacji. Potem kilka krajów zaliczy spektakularnego bankruta, strefa Euro się rozpadnie, jak mam nadzieję razem z całą EU. Co do USA to będą mieli straszne problemy ale wybory wygra Ron Paul i pójdą do przodu. Europa długo będzie się wygrzebywać z tego syfu jaki został po latach socjalizmu i w końcu USA nas za uszy wyciągną.
    Najpierw musi przyjść TOTALNE zniechęcenie do akcji - wtedy można wchodzić w L, nie widzę że miała by to być jesień 2012, a raczej późne lato 2013. Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  50. Ciągle idziemy jak w 2007.

    SP500 szczyt do połowy lipca 2007:
    http://img691.imageshack.us/img691/382/dax02072010.jpg

    a w przypadku Polski podobnie.

    Wtedy sufitem był 3700-3730 na wig20 (teraz 2900), a potem urosło do 3900 co daje potencjał około 5,5% czyli teraz max 3055 na max 10-15 lipca 2011.

    OdpowiedzUsuń
  51. Bernanke’s Last Stand
    May 31, 2011
    By Lee Adler

    When the economy won’t do what Bernanke wants, he just rigs the stock market. Is it a coincidence that on the eve of the final month of QE2 the CME announced margin cuts on stock index futures at the market close? Not it’s not. Is it a coincidence that the market began to move a half hour before that? Not it’s not. This is how corrupt regimes operate.

    This is Bernanke’s last stand. As the economy and financial system implode, he desperately wants to put the best face on it. It’s a game that can only last so long. From a cyclical standpoint, it appears that it could be another 6 weeks which would allow for residual momentum to carry the market higher after the current round of POMO ends.
    http://wallstreetexaminer.com/2011/05/31/bernankes-last-stand/

    OdpowiedzUsuń
  52. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Po-arabskiej-wiosnie-nastapi-gleboki-kryzys,wid,13463569,wiadomosc.html

    Ciekawy materiał, wyjasniałby słabośc FI Afryki.
    Mnie się najbardziej "podoba" tekst o dysfunkcyjności gospodarki - jak ulał pasuje do nas ;/

    OdpowiedzUsuń
  53. Szlak by ich trafił. Powywalało mnie z długich pozycji prawie wszędzie. Został mi się jedynie wig20 przy czym zabrakło dosłownie 3 punktów aby i to mi wyleciało na take profit. i znowu bez pozycji. eh.

    OdpowiedzUsuń
  54. Sip po to bralem eski , kisze je i nie oddam. Spokojnie odkujesz sie.

    OdpowiedzUsuń
  55. SiP,

    Życie chłoszcze nieoheblowaną deską - choc znałem dziewczynę która twierdziła że nie czuje się dostatecznie wychłostana ;> - Marek ma rację, odkujesz się.
    Rano odpisałem As-owi u WB, potem spojrzałem na wykres i stwierdziłem że czas wejśc w Qshort. Najlepsze jest to że zakładałem dzisiaj zamknięcie tak z 1% in plus wiec to dobry czas na wjeście...
    Mam układ z Niknejmem że zawsze dzień przed napisaniem na ogólnym informujemy się o działaniach - no ale parkiet zamknięty, TFI też...
    dziś o 10.38 poszło polecenie kupna Qshort ;) - oddam w okolicach 2750 i znowu w pieniężne. Jutro to bez dyskusji będzie pompa w dół ale nawet jakby się ogarneli i chcieli w przyszłym tygodniu iśc na 3000 to mam ich w czarnej, trzymam i nie oddam
    Heja Chłopacy ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. Berni poczuł krew:

    http://4.bp.blogspot.com/-EBhgofekzT4/TeXpoM_UzVI/AAAAAAAAC4c/7o5uPxyvxJw/s1600/nedwed.jpg

    Dziś pootwierałem trochę krótkich, choć na razie głównie FPGN o czym chyba nawet tu pisałem:

    http://4.bp.blogspot.com/-SHI6--SzyHY/TeNdDUwpaWI/AAAAAAAAC38/aaB9CPoQzCU/s1600/pgn_d_11_05_30.png

    FW20 grałem tylko DT, choć korciło odebrać na fiksie - szkoda, jutro pewnie luka będzie niezła. Liczyłem, że podbiją do góry klina:

    http://4.bp.blogspot.com/-u8ik_xyfckk/TeXrUhWHEkI/AAAAAAAAC4g/QYRWB7Y7MSQ/s1600/fw20_d_11_06_01.png

    Niesamowita jest moc EURUSD, nadal obowiązuje średnioterminowy sygnał S, więc powiększyłem dziś pozycję krótką. Ale nie jestem wcale pewien swego, jak jutro nie runą w dół, zacznę się redukować.

    OdpowiedzUsuń
  57. Widul ile mialbys kasy teraz z esek hmm a pozamykales je. Mowilem trzymac i powtarzalem ,ze nei strasze ! Ale co tam Marek zuczek jakis ? :-) No wlasnie...

    OdpowiedzUsuń
  58. @Marek
    Tak, jak pisałem, stosuję taktykę "hit and run", tak więc odnawiałem na górkach. Ale masz rację - gdybym po prostu trzymał krótkie i dobierał, wynik byłby dużo lepszy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  59. Markets Know QE2 Is “Transitory”
    June 6, 2011
    By Lee Adler

    Virtually all key liquidity indicators are negative as the markets hurtle toward the end of QE in a little over 3 weeks. Large domestic bank trading accounts, bank purchases of Treasuries and Agencies, and foreign central bank purchases of Treasuries and Agencies are all bearish. The indicator showing net cash flowing from money funds into the banking system is on the cusp of turning bearish.

    These patterns continue to suggest that the market will be vulnerable to an even bigger decline than the one already under way once quantitative easing ends. The fact that there’s been some front running of the end of QE, and the fact that most people “know” that ending QE will be bearish, are not reasons to take a contrary stance and believe that the market won’t decline. Unless the money flows we are seeing now reverse, and I see no reason why they should, then the stock market should head lower. Liquidation of stocks may boost Treasuries for a while, but I expect that effect to be, in the immortal words of our dear leader, Fearless Ben, “transitory.”

    Once the disaster I expect begins to unfold, Ben will start meddling in the market again. Primary Dealers have been buying MBS hand over fist, so my guess would be that they’re looking to unload it on the Fed in the not too distant future. They either know something or intend to strap this stuff to their belts and threaten to blow themselves up if the Fed doesn’t buy it from them.
    http://wallstreetexaminer.com/2011/06/06/markets-know-qe2-is-transitory/

    OdpowiedzUsuń
  60. Witaj SiP.

    Jakbyś znalazł wolną chwilkę, to proszę skrobnij słów kilka na temat tego, jak widzisz indeksy w krótkim/średnim terminie.

    Pozdrawiam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  61. @widul
    "Witaj SiP.

    Jakbyś znalazł wolną chwilkę, to proszę skrobnij słów kilka na temat tego, jak widzisz indeksy w krótkim/średnim terminie.

    Pozdrawiam.
    Michał"

    PRzeczytaj:
    1:
    http://www.docstoc.com/docs/81194151/2011-05-31-UBS-TA-Weekly

    2:
    http://www.docstoc.com/docs/81194168/2011-06-07-UBS-TA-Weekly

    Spodziewam się testu 1249 na sp500 pomimo wyprzedania. Osobiscie jestem lekko zaskoczony iż rynki wczesniej nie próbowały pojsc w gore a zaczął się mocny front running końca QE2.

    Ciekawie zachowuje się dolar - tak jak poprzednio przy fukushimie osłabia się (EURUSD idzie do góry) co tylko sugeruje że rynek coraz dalej widzi podwyzke stóp (obecnie koniec 2012 a moze i poczatek 2013). Innymi słowy roznica stop pomiedzy ecb a fed staje sie coraz bardziej mniej korzystna dla dolara co powoduje spadki. Dziwne jest to ze ta kasa nie wraca. Jesli nie bedzie wracac to jest to MEGA, powtorze mega złe dla dolara a bardzo bycze dla surowców, ale ze sklonnoscia do tych kojarzonych z pieniadzem czyli srebro zloto itd:

    OdpowiedzUsuń
  62. TR: Druga połowa czerwca może być lepsza dla rynków akcji w US. Powód:

    "The current monthly POMO schedule ends on Thursday. The Fed will post the final schedule on Friday at 2 PM. Apparently there will not be an operation on Friday.

    As of next Thursday, including estimated MBS paydown replacements, the Fed would need to buy approximately $68 billion more in Treasuries to meet its balance sheet goal of $2.654 trillion by the end of the QE2 buy program. That averages about $24-25 billion per week, which is a slightly higher pace than the past month. "

    http://wallstreetexaminer.com/2011/06/07/pomo-power-loses-punch-primary-dealers-will-puke/

    OdpowiedzUsuń
  63. @SIP
    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  64. http://samcik.blox.pl/2011/06/Osiem-powodow-zeby-nie-oszczedzac-czyli-o.html

    Mniej więcej opisuje czemu nie ma ulicy na bezwartościowej - żeby nie było, z większością argumentów ludzi się zgadzam, sam natomaiast uważam że nie można się poddac i trzeba przynajmniej próbowac odłożyc, zarobic,..przechytrzyc i nie dac się zrobic "patałachom" ;) państwu, inflacji, socjalistom....

    Heja

    OdpowiedzUsuń
  65. @TR
    Coś za wielu chętnych na 1250 na SP500 się znalazło w serwisach różnego typu. To karze sądzić że:
    a) wcale tam teraz nie dojdziemy
    b) przebijemy te poziomy z hukiem

    Tak czy siak warto by teraz mieć w US zwykłe techniczne odbicie.

    OdpowiedzUsuń
  66. Sip poczatkiem maja postawiles 2 tezy :
    a) za szczytem
    B) bedzie podbitka
    wybralem a) grube depo to podstawa wiec na co czekac i tak i tak na takie dane co wychodzly od konca kwietnia i poczxatkiem maja dla mnie bylo pewne ,ze oberwa byki.
    teraz wybieram B) wodospad jak w shanghai ale ten tydzien powinien byc leciutkim odreagowaniem tak jak opisal to hatmonic trading na swoim blogu. Warto miec zlecenia sell ustawione na wodospad sam takie 2 juz dalem do konca polowy lipca.

    OdpowiedzUsuń
  67. poki co eski bajecznie spompowaly portfel i warto bylo choc tyle bykow na mnie plulo na blogach co do usa:-) hehe

    OdpowiedzUsuń
  68. Tak sobie zerknąłem przed snem na towary i srebro -3.95% spot - nie ma co pięknie. Ale zawsze można powiedziec że super bo można taniej dokupic przed rajdem na 70-100USD OZ...

    dobranoc

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP