23 maja 2011

"Warszawiaku łap się za kieszeń. Zapłacisz więcej" - odcinek drugi

Pisałem już o nadchodzących podwyżkach jakie będą miały miejsce w Wawie. Dzisiaj w Życiu Warszawy ukazał się wywiad z Panią Prezydent. Wywiad zawiera szereg kłamstw, półprawd - w sumie norma dla sporej części polityków. Pani Prezydent stara się jak może by udowodnić, że podwyżki są potrzebne, słuszne i że wynikają z analizy ekonomicznej. Obronę sprowadza jednak do absurdu - "segreguje" mieszkańców na lepiej i gorzej zarabiających i chwali się stworzeniem 1000 (!) nowych miejsc w przedszkolach w ciągu ostatnich 4 lat (!) by uzasadnić podwyżki opłat. Szczyt bezczelności ma miejsce gdy mowa o przyczynach podwyżki opłat za ścieki i kosztach budowy oczyszczalni Czajka (4mld pln, które wynikają ze skandalicznego przetargu HGW) czy propozycji wyższych opłat na trasach komunikacji miejskiej na Lotnisko im. Fryderyka Chopina (dawne "Okęcie"). W tym ostatnim przypadku argumentowane jest to tym, iż "wyższe opłaty za przejazd na lotnisko są rozwiązaniem powszechnie stosowanym w Europie – Wiedniu, Paryżu czy Madrycie" i proponuje się umieszczenie lotniska w II strefie biletowej. To się nazywa tupet - pragnę przypomnieć, że np. lotnisko paryskie jest POD Paryżem (25 km od niego), podobnie lotnisko wiedeńskie czy madryckie, a warszawskie lotnisko mieści się W Warszawie. Równie ciekawą batalię o parę groszy można znaleźć w innym artykule, który dotyczy wyburzenia garaży w Śródmieściu (centralna dzielnica Wawy). Pieniędzy szuka się wszędzie, niestety tylko nie poprzez oszczędzanie - co roku przybywa nowych urzędników (Warszawa jest zresztą tutaj liderem - klik 2) a Ci obecni do najtańszych nie należą.

29 komentarzy:

przemofree pisze...

W W-ie w 2007 roku PO dostała w Aglomeracji Warszawskiej 830 tys. głosów (w całym kraju 6,7 mln). Ciekawe ile ludzi przemyśli swój los nad urną za pół roku - to będzie taki teścik na myślenie Warszawiaków.

Mariusz pisze...

mialem z tą Panią zajecia na wydziale prawa . koniec lat 80tych, poczatki transformacji, Gazeta Bankowa byla dla nas prawie jak Biblia ..a ta Pani wciaz tkwiła mentalnie w okowac socjalizmu. pytana na zajeciach o istotne kwestie prawnoekonomiczne nie potrafila niczego sensownego powiedziec
i taki obraz Pani Hanny pozostal do dzis ...

marek pisze...

90% warszawiaków nie myśli to zwyle lemingi - nie są usiwadamiani nie maja czasu na czytanie obiektywnych blogow itp. Bazuja na pustych frazesach i reklamach jak spoleczenstwo panstw III swiata. Coz beda sobie pluc w brode juz niebawem. Prawda jest taka ,ze jaka partia by nie byla nie bedzie mieszac w kotle bo naprawde tylko gorzej mozna to robic. Im dalej i glebiej tym wiekszy syf a lepiej brac kaske i udawac sie sie cos robic niz wlasnie mieszac bo to wybuchnie. Banda 4 odpada zdecydowanie. JKM ok ale tutaj potrzebowalibysmy bardzo wielu lat na przestawienie sie na wlasciwe tory ale jest szansa zawsze byla i jest. Trzeba wierzyc ale nie glosowac na puste hasla. Barany sie nie zabije lecz strzyze a to wychodzi im dobrze. Zaluje ,ze szkolnictwo u nas stoi wysoko a takie calkowicie pozbawione jakiegokolwiek myslenia ekonomiczno - polityvcznego no podstaw brakuje tym co opuszczaja mury uczelni. Lepiej ogladac tania sensacje i rozrywke w skomercjalizowanej tv i potem miec wlasnie zero pojecia o tym co moze byc zle i dobre.
Po 2 u nas nie bedzie takich zadym jak w grecji bo jak komus sie nie podoba jedzie na landy na zachod i naprawde nie obchodzi go kto wygra wybory , kto przy korycie. W pamieci sa jeszcze lata 80 i strajki , stan wojenny. Malo kto chce podniesc reke na ten stan rzeczy.

przemofree pisze...

@ Marek
1. Banda czworga a Wolnościowcy to jak woda i ogień (można porównywać tylko po co?). Zmiana w jakości życia byłaby zauważalna bardzo szybko (góra dwa lata i pierwsze pozytywne efekty by były), natomiast w skali dziesięcioletniej kwestie są nieporównywalne. Moglibyśmy jako Polska być spokojnie TYGRYSEM Europy.
2. Mylisz się co do diagnozy przyszłości. Emigranci przy nadchodzącym kryzysie w dużej mierze zmuszeni zostaną do powrotu. Zwyczajnie w krajach, w których obecnie przebywają zabraknie dla dużej części z nich miejsca pracy - miejscowe społeczeństwa wyprą ich. Wówczas oni wrócą, bo w Polsce będzie łatwiej im przeżyć i wtedy (ok. 2014 roku) się zacznie. A Polacy są raczej temperamentni i myślę, że będą to o tyle ciekawe, co i dramatyczne wydarzenia...

LJ3 pisze...

@ SiP
„Wywiad zawiera szereg kłamstw, półprawd - w sumie norma dla sporej części polityków.”

Należałoby dodać małe wyjaśnienie:
Czy „spora część polityków.” = to ok. 70%, a to daje to PO/PSL i SLD?

przemofree pisze...

@ LJ3
Zarówno wśród polityków PO PiS SLD PSL jak i środowisk wolnościowych znajdą się ludzie dla których zastosowanie ma powyższy cytat. Niemniej natężenie tych, którym można przypisać te słowa spośród bandy czworga (PO+PiS+SLD+PSL) jest zdecydowanie największe i to nie tylko w wartościach bezwzględnych. Z PiS-u można na szybko wymienić sztandarowe postacie: Zbyszka Ziobrę no i Jacka Kurskiego.

przemofree pisze...

@ LJ3
No i zapomniałbym o najważniejszym: śp. Lech Kaczyński, który najpierw uczestniczył w okrągłym stole, potem zniknął na kilka ładnych lat, żeby się pojawić i podpisać Anshluss Polski do Państwa UE (10.10.2009r.).
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,7131169,Prezydent_podpisal_Traktat_Lizbonski.html
Przypominam, że nawet pióro odmówiło posłuszeństwa przy podpisywaniu. W ten sposób Polska formalnie utraciła niezależność sądowniczą i ustawodawczą oraz w dużej mierze wykonawczą - a więc atrybuty NIEPODLEGŁOŚCI.

LJ3 pisze...

@  przemofree
Naciskowe komisje działają już 3,5 roku i jakoś bez efektu więc należałoby w końcu włączyć:
Myślenie – To nie boli.
Co do śp. Lecha Kaczyńskiego i innych, to przypominam, że należy oceniać ze znajomością tematu oraz uwzględniać okoliczności = NACISKI PO lityczne oraz medialne. Również to, że pewne decyzje zostały wręcz wymuszone nachalną propagandą, głównie negatywną, czy też prounijną (nawet nie chce mi się przypominać co wymyślał Tusk pro: wejście do strefy w 2011r....itd, itp), a ta dociera najszybciej i koduje się w głowach. Intuicja to jest to co może ocalić niejedną zbłąkaną duszyczkę tego neo-systemu. Pożyjesz zobaczysz na własnej skórze jak TO działa. Własny przykład daje najlepsze efekty pedagogiczne.
I jeszcze jedno:
Rozdrabnianie się daje duuuużo bilonu, w tym Politycznego (wiele małych „jedynie słusznych” partyjek również!), ale zapominasz/-cie, że nie ilość masy papieru, nadruk na nim, czy masa bilonu daje siłę argumentów lecz jego jakość, jakość tego czym się dysponuje, a to dopiero przekłada się na ilość „szabel” w parlamencie.
I o TO właśnie chodzi! Bo wybióry tuż, tuż.

@ Uwaga ogólna
Najpierw należy odrobić lekcje z historii najnowszej tego kraju, a potem wypisywać co się zasłyszało, to tu to tam, bo to staje się już nudne. Wypisywać byle nie bzdury powtarzane za mediami, bo te kłamią jak najęte i mącą w głowach ile do nich wlezie. A te (główy) puste?
I o TO właśnie IM – mediom, głównie ich dysPO/SLD/nentom (ciekawe kto nimi dysponuje??), chodzi! Bo wybióry tuż, tuż. Tu w Polsce Polityka stałą się rynkiem, na którym obowiązuje „wolna amerykanka”.

slow2006 pisze...

do przemo... nie bedzie tak zle pracy na zachodzie jest mnóstwo... pewnie nigdy nie byles i tylko z gazet wiesz ze wysylaja polakow do kraju ;D

przemofree pisze...

@LJ3
Na tym blogu myślących nie brakuje. Zapewniam Cię. Co do komisji naciskowych i innych to ja mam głęboko w d... co one sobie ustalą, podobnie jak mam w d... wyroki sądów, które mówią np. że Wałęsa nie był Bolkiem. Nie interesowała mnie w szczegółach działalność Ziobry. Nie oglądam TVN-u, TVP ani Polsatu więc nie wiem jak szczekają. Nie czytam też mainstreemowych gazet. Wiedzę pozyskuję SAMODZIELNIE, choć często trzeba poczytać w kilku miejscach, żeby móc wyrobić sobie WŁASNY pogląd. Natomiast obiło mi się o uszy jak to Pan Ziobro oskarżał jakiegoś lekarza o zabijanie ludzi. To chyba wystarczy, czy też mam tą myśl rozwijać???
Co do śp. Lecha Kaczyńskiego to napisałeś jakiś bełkot, którego za nic nie rozumiem. Ja piszę prosto: POLSKA UTRACIŁA FORMALNIE NIEPODLEGŁOŚĆ W MOMENCIE ZŁOŻENIA PODPISU PRZEZ ŚP. LECHA KACZYŃSKIEGO dnia 10.10.2009 pod Traktatem Lizbońskim (dawną i rozbudowaną jeszcze Konstytucją Europejską - odrzuconą pierwotnie przez narody Francji i Holandii w referendach). Podałem też przyczyny takiej mojej opinii. Jeśli chcesz np. przekonać mnie, że dyrektywy unijne są mniej istotne od ustaw albo że trybunał w Strasburgu nie stanowi ciała odwoławczego od wyroku jakiegokolwiek sądu w Polsce, to proszę Cię bardzo. Tylko proszę merytorycznie.

przemofree pisze...

@ slow2006
Mylisz się, byłem ale ponieważ praca fizyczna mnie nie interesowała, a ich nie interesowała moja praca umysłowa, więc wróciłem. Pracy jest dużo, dopóki jest, jak przychodzi kryzys, to jest jej jakby trochę mniej zazwyczaj. I mam tam znajomych (zarówno UK jak i Irlandia) i oni już otwarcie mówią, że są w pułapce - co chwilę jakiś ich znajomy traci pracę, a wracać do Polski nie mają już po co.

marek pisze...

slow też mam rodzinę i znajomych , którzy wrócili ponieważ nie udało się im utrzymać przy anglikach a pracowali uwierz mi po parę ładnych lat. Nie każdemu się udaje zostać przy tym co się ma ale nie ma co mówić ,że pracy jest tam tyle i jeszcze więcej. Jest ale bez przesady. Ztestowano na 12 osobach z Polski pracujących / nie pracującyh za granica na chwile obecna. Jak kryzys przycisnie rdzennych za granica i sie zgodza na nizsze stawki to Polacy beda mogli wracac ale to bedzie jakis tam procent.

Spinnaker01 pisze...

Albo na blog SiP-a nie zagląda nikt kto głosował na ta bufetową lochę, albo zaglądają i wstyd im się przyznac - i mają rację bo to trzeba miec dziedzicznie syf zamiast mózgu żeby na nią głosowac.
Most Północny to jest jedyne czym może się pochwalic co poza tym?
"musimy dokonac podwyżek i wyemitowac obligacje by móc zaapsorbowac środki z UE oraz zatrudnic urzedników do realizacji tych zadań" Po czym mija kilka lat
"musimy zrezygnowac z inwestycji ponieważ nie mamy środków"
W Warszaiw tak jest i w całej Polsce tyle że urzedasy zostają, po podwyżkach przychodzą kolejne.
Ja tylko chciałem przypomniec że za jej pierwszej kadencji drastycznie wzrosły czynsze w mieszkaniach komunalnych i opłaty za wieczyste użytkowanie. Podwyżek komunikacji miejskiej dwie były na pewno o ile nie trzy.
Mam swoje zarzuty do Kaczyńskiego ale Muzeum Powstania i Centrum Kopernik to jest jego pomysł i on to zaczął budowac. opłaty za parkowanie są chyba od 10 lat, miały byc podziemne parkingi w całej Warszawie, głównie w centrum - gdzie one są? Ja się pytam? Gdzie? A skoro ich nie ma to gdzie jest kasa?
5 rok rozlewa swoją życ na stołku prez Wawy i dopiero rozpoczyna budowę drugiej linii metra? i już wiadomo że zbudowany będzie tylko odcinek ONZ - Stadion bo na więcej

Nie ma kasy! No pewnie że nie ma bo nie wiadomo po kiego grzyba/tzn wiadomo tvn/władawała kilkaset milionów w stadion na Łazienkowskiej - po co? skoro jest już Polonia i będzie Narodowy.
Zamiast przerzucic pieniądze z autobusów i tramwajów które i tak stoją w korkach na budowe od razu II i III linii metra i zaczac projektowanie IV to kupila za kolejne ciężkie setki milionów przegubowe tramwaje - po kiego wuja?! "Żeby ładnie wygladały"
Wokół PKiN syf i pustki. Co to za problem zbudowac tam City z prawdziwego zdarzenia? Przecież to prywatna kasa będzie budowac. A z podatków od tych co budują i beda użytkowac kasa do miasta pieknie by płyneła - a przecież gdzieś mieszkac, jesc ci ludzie musza. Ktoś tam będzie pracowac - ta ona 4 lata się biedzi nad nikomu nie potrzebnym muzeum sztuki współczesnej...

slow2006 pisze...

co do pracy... oczywiscie jest jej o wiele mniej w roznych krajach zachodnich. racja tez wiecej jest pracy fizycznej... ale druga racja jest ze mam znajomych ktorzy nawet bez studiow pracuja w biurze i robia bilansy itp. to zalezy od danej osoby ... ale generalizujac... nie zobaczymy powrotu polakow na taka skale na jaka nastapil ich exodus z kraju... mam nadzieje ze do tej pory polska gospodarka wyprodukuje odpowiednia ilosc miejsc pracy... a wydaje mi sie ze jest moze nie skokowo lepiej niz gorzej ale troszke lepiej niz kiedys ;] pozdrawiam ps: dla mnie moga i wszyscy wrocic dzieki nim moze myslenie pracodawcow i spoleczenstwa... choc troche sie zmieni

narrative pisze...

SiP - zawsze mi się wydawało że ten blog jest o finansach - a o polityce wtedy gdy dotyka szeroko rozumianych finansów bardzo znacząco - jak np RnMoim. Ten artykuł z kolei jest wyłącznie o polityce i nie ma nic! wspólnego z finansami. Nie żeby ci bronił pisania na blogu na co masz ochotę - ale ten wpis strasznie zaniża poziom.

SiP pisze...

@narrative

Dobrze Ci się wydaje.

Dla mnie sprawy podwyżek, ich przyczyn i skutków dla kieszeni mieszkańców stolicy kraju 40 mln, w której mieszkam są ważne. W moim wpisie nie padają żadne puste oskrażenia. Nie ma dla mnie znaczenia jako takiego per se, czy rządzi SLD, UPR czy ktoś inny dopóki jest dobrze. Niestety jedno jest mówione robione jest drugie. Nie mam też (to tak dla jasności przekazu) nic personalnie do p. Prezydent, a jedynie do jej decyzji i decyzji radnych, ktokolwiek by nim nie był.

Wpisy dotyczące tego typu spraw są raczej w mniejszości i takie pozostaną, bo niestety amosfera w komentarzach "może być zbyt gorąca"

blackmond-y pisze...

narrative pisze:...Nie żeby ci bronił pisania na blogu na co masz ochotę
Uff, chyba narazie upiekło Ci się SiP. Lecz nastepnym razem wizyta ABW o świcie. Juz bez ostrzezenia ;-)

przemofree pisze...

@ narrative
Ja się z Tobą nie zgadzam. Moim zdaniem co jakiś czas trzeba pisać o postępowaniu polityków, bo to oni wpływają na nasze finanse w sposób bardzo duży. Oczywiście proporcje muszą być zachowane, ale też wydaje mi się, że SiP je zachowuje. Ale jak dla mnie droga jaką podąża obecnie rząd wiedzie nas prosto do załamania notowań złotówki i długoterminowej bessy lub boczniaka na GPW. I jako takie powinny być monitorowane i opisywane. Co do wpisu o HGW: ja w W-wie nie mieszkam ale rozumiem Chłopaków (SiP-a i Spinnakera), że ich to wkurza...

Spinnaker01 pisze...

narrative,

Ten wpis jest jak najbardziej o finansach. Mieszkańcy Warszawy pod rządami prezydent miasta z tej samej partii politycznej co sprawująca władze w kraju czyli Platformy Obywatelskiej w skali miasta czyni to co robi jej partia w skali kraju
- zubaża mieszkańców
- uniemożliwia im realizacje inwestycji dla nich ważnych gdyż odbiera im za pomocą podwyżek pieniądze.
- i je marnotrawi

Mnie tak samo jak SiP-a mało interesuje kto sprawuje władze oczekuję kompetencji i sukcesywnej poprawy jakości życia i możliwości. Mam tylko jedne życie i niestety ma na nie wpływ hgw i Po. Wyrażam się krytycznie i będę to czynił bo mam powody.

Jest sporo blogów i forów które czytam ale pisze na dwóch, między innymi tutaj bo mogę się spierac na argumenty i mam pewnosc że nie będzie tu cenzury ze względu na poglądy.
Pytałem się czy jest tutaj ktoś kto głosował na hgw bo chciałbym się dowiedziec czemu to zrobił. Czemu dzięki niemu mam nieszczęście życ pod jej tragicznymi rządami.

Jeśli jest ktoś w stanie wskazac mi wybudowane przez nią linie metra, mosty, drogi, poprawę komunikacji, inwestycje, poprawę życia mieszkańców, jakieś miejsca w których im ułatwiła życie, doprowadziła do obniżki kosztów mieszkania tutaj cokolwiek to słucham, jestem otwarty.

Ja wiedziałem co to za osóbka i co sobą reprezentuje dlatego glosowałem 4 lata temu przeciw niej. Z trudem ale jestem w stanie przyjąc że ktoś się 4 lata temu "pomylił", ale ktoś kto głosował na nią po pierwszej kadencji to... .

adagol pisze...

@blackmondy
"Uff, chyba narazie upiekło Ci się SiP. Lecz nastepnym razem wizyta ABW o świcie. Juz bez ostrzezenia"

Ja już SiPa wcześniej ostrzegałem, ale to recydywista. ;-)
A może liczy, że podobnie jak autor antykomora stanie się sławny, a jego blog zyska na popularności?
Tylko SiP rób kopie zapasaowe, bo smutni panowie rekwirują laptopy i mogą zrobić przeczyszczenie zawartości.

P.S. w ciekawych czasach przyszło nam żyć. Czy przypuszczaliscie, że pierwszym rządem PO 1989r który będzie jawnie wprowadzał TOTALITARYZM będzie rząd liberałów?

przemofree pisze...

@ adagol
hehe :)
Dla mnie to też ciekawe odkrycie. Oprócz totalitaryzmu, który zgadzam się obecnie nawet mocniej jest wprowadzany niż za PiS, nie sądziłem że pieniądze z OFE ukradną "liberałowie". Raczej obstawiałem o to Leppera albo jakiegoś jego następcę, dlatego nie przywiązywałem się nigdy do tych pieniędzy. I dlatego dziś mnie w ogóle nie boli, że je zabierają. I tak nie postrzegałem ich jako swoich. :)

adagol pisze...

@przemofree

Widzę, że mocno tkwisz w medialnej rzeczywistości, którą podobno rozumiesz. PiS nie wprowadzał żadnego totalitaryzmu. Nawet jakby chciał to nie miał po prostu na to środków. Aby móc nawet zacząć go wprowadzac, trzeba kontrolować wszystkie ośrodki władzy. A PiS miał zaledwie część władzy wykonawczej. Jak pokazuje historia ostatnich lat w Polsce duzo wazniejsza jest władza sądownicza (Trybunał, sądy, prokuratura), która cały czas jest w rękach służb i przede wszystkim IV władza, czyli media, która także jest w rękach służb.
Chyba z tym się zgadzasz.

przemofree pisze...

@ adagol
Zgadzam się, że PiS nie miał władzy nad mediami poza TVP. Co do wymiaru sprawiedliwości się nie zgodzę, gdyż zarówno Prezydent (L.Kaczyński), jak i Sejm (w którym PiS tworzył koalicję większościową) nominują swoich przedstawicieli. Natomiast miał władzę ustawodawczą i wykonawczą.
I korzystał z niej na swój sposób. Ja zwróciłem uwagę za rządów PiS na dwie rzeczy:
1. Działalność Pani Kruk w KRRiT
2. Działalność Pana Ziobro i szeroko pojętego aparatu przymusu Państwowego.
Poza tym PiS dążyło do totalnej centralizacji władzy przy rozciągnięciu jej na możliwie szeroki zakres kwestii, które wg mnie jest jedną z istotnych przesłanek totalitaryzmu. I nie potrzebuję do zauważenia tego szczekaczek z TVN, GW czy Polsatu.

SiP pisze...

@BlackMonday
"Uff, chyba narazie upiekło Ci się SiP. Lecz nastepnym razem wizyta ABW o świcie. Juz bez ostrzezenia ;-) "

Wcale mi się do końca nie upiekło. Swego czasu mailowałem z paroma osobami oraz blogerami (np HansKlos) czy na ich konto też były próby włamania. Na moim gmailu mam ślad prób wejścia kogoś z Policji. Próba miała miejsce z trzy miesiące temu.

Dodatkowo mój blog jest czytany regularnie przez różne ośrodki "Policji", co widzę w statystykach i adresach źródłowych ip które odwiedzają blog.

Kopię bloga robię od pewnego czasu, backup hostowany na niepopularnych serwisach za granicą. Wcale się nie cieszę z powodu potencjalnej "sławy" i "5 minut" z uwagi na Panów. Mam taką sławę serdecznie w 4 literach.

Istnieje oczywiście możliwość że Panowie z szerokorozumianej policji po prostu spekulują na rynkach i interesują ich sprawy rynkowe. Dodatkowo może zainteresowała ich sprawa RnS i chcieli coś doczytać. Wbrew pozorom tego też nie wykluczam i może być to fałszywy alarm.

przemofree pisze...

@ SiP
Biorąc pod uwagę, że w III RP było 1,3 mln wniosków o podsłuch, to jest niemal pewne, że Twój blog jest monitorowany przez odpowiednie służby. Oni jak to Korwin mawia zrobią WSZYSTKO, żeby utrzymać system. W ostateczności posuną się nawet do fizycznej eliminacji problemu. Ale nie myślę, że jesteś zakwalifikowany jako szczególnie niebezpieczny :)

Spinnaker01 pisze...

http://finanse.wp.pl/kat,104118,title,Najdrozszy-bubel-w-Europie,wid,13472411,wiadomosc.html

U Gwiazdowskiego

http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id=950

zaciekawiło mnie co napisał jeden bloger
"Przykładowy stadion w budowie o podobnej pojemności Gremio Arena szacunkowe koszty to 536 mln zł, gdy koszty Stadionu Narodowego w Warszawie to już 2 mld zł, więc prawie 3,6 razy wyższe a jeszcze mogą urosnąć"

No ale to by wyjaśniało czemu sa podwyżki - jak się coś buduje 4 razy drożej niż na świecie/podobno drożej niż u nas tylko w Rosji;/to potrzeba pieniedzy.

SiP pisze...

@Warszawa
Kolejna podwyżka. Teraz za parkowanie
Władze miasta zamierzają podwyższyć abonament kierowcom mieszkającym w strefie płatnego parkowania i ustawić nowe parkometry na Woli, Pradze i Ochocie
W ratuszu kolejny rozdział poszukiwania pieniędzy w kieszeniach warszawiaków. Po podwyżkach opłat za bilety komunikacji miejskiej teraz – dla równowagi – więcej mają płacić też indywidualni kierowcy. Ale nie wszyscy.
[...]
Urzędnicy chcą zmienić 30 zł dotychczasowej opłaty rocznej na 25 zł miesięcznie. Dzięki temu miasto zarobi dodatkowo 6,5 mln zł.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,606948_Kolejna-podwyzka--Teraz-za-parkowanie.html

SiP pisze...

@Warszawa
Podwyżka o 900 procent
Izabela Kraj,Konrad Majszyk 12-06-2011, ostatnia aktualizacja 13-06-2011 20:48

Zanim ratusz podwyższy ceny za płatne parkowanie w centrum miasta, więcej zapłacą mieszkańcy strefy za stawianie swojego auta pod domem. Abonament roczny w SPPN ma zdrożeć o... 900 procent. – Komuś chyba zaszkodził upał – komentują stołeczni radni
http://www.zw.com.pl/artykul/10,607368_Znow-draza-nasza-kieszen.html

przemofree pisze...

http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/warszawa-podwyzka-biletow-pojdzie-na-premie_191096.html

Podwyżki w W-wie idą na premie :)
Nie chcę się nad Wami znęcać, ale Wam to prześlę.