31 sierpnia 2011

Trading-Room: tydzień 35 - sierpień

Obecne odbicie traktuję jako miejsce do zajęcia dobrej krótkiej pozycji do gry na spadki.
Inwestorzy długoterminowi jak dla mnie nadal powinni być poza rynkiem (bessa).
Obecnie spodziewałem się większej negatywnej reakcji na podaż obligacji, w tym Włoch ale rynek poradził sobie z tym lepiej dzięki pustym obietnicom o QE3. QE3 nie będzie w takiej formie jak obecnie, a inna forma (jak "operacja Twist") tym bardziej nie przyniesie pozytywnego skutku dla gospodarki. Nadchodzący wrzesień przyniesie trzy odpowiedzi na pytania: a ) jak może wyglądać potencjalny plan Obamy (wsparcie fiskalne - stimulus) na rynku pracy oraz nieruchomości b ) czy wszelkie wątpliwości o legalność (zgodność z prawem) działań ECB i państw EMU w ramach "pomocy" PIIGS w kontekście konstytucji Niemiec są zasadne c ) jak może wyglądać ewentualny QE3 - od razu dodam, że wiele serwisów Pudelkowatych (patrz Zero Hedge) rozpisuje wg mnie bzdury w tej sprawie. Nie ma możliwości skupowania akcji i prywatnego długu przez FED gdyż jest to niezgodne z zapisami w ustawach. To nie BoJ. Sam LSAP nie będzie miał miejsca. Nadal pozostaję w przekonaniu, że dolar jest królem. EURUSD powinien być niżej, a jego obecne poziomy broni jedynie bufor pieniędzy, który spłynął do zagranicznych oddziałów banków w US (tak naprawdę europejskich oddziałów) dzięki QE2. Właśnie między innymi dlatego pieniądze nie trafiły do gospodarki - służą jako plaster dla europejskich banków. Co więcej - to właśnie dlatego dolar się nie umocnił pomimo paniki w europie i ponownego uruchomienia dolarowych swapów walutowych pomiędzy FED, ECB as SNB. więcej w w raporcie Nomury - click. Zgadzam się z analityka technicznymi, że w tym roku będziemy jeszcze niżej: chociaż niektórzy widzą spadki dopiero od października:

265 komentarzy:

  1. Veritas:
    Dzieki za raport. O ile pamietam ich poprzedni, calkiem niezle sie sprawdzil :).

    Nb Zero Hedge regularnie czytuje i calkiem lubie, chociaz oczywiscie nie jest idealny i tez ma swoje idee fixe (nie przekonuje mnie specjalnie ten ped do zlota, wylacznie fizycznego, ale moze to ja sie nie znam ;) ).

    OdpowiedzUsuń
  2. #J

    ad złoto

    dla mnie jest zrozumiały i oczywisty, przy zbliżającym się kresie usd jako podstawowej waluty wymiany handlowej oraz przy tego typu polityce FED: qe1, qe2 i najprawdopodobniej w 1 kw 2012 qe3 mamy raczej tendencję do spadku wartości dolca w dłuższym terminie. Jesli bedzie recesja na całego to sam sobie wyobraź co się może podziać z fiat money.

    Ale wracając dlaczego nagonka na fizyczne złoto jest tak spora na zach. Ano dlatego że Zach jest mocno indywidualistyczny i podzielony. Nie łączy go zbyt wiele w obecnych czasach prócz gospodarki. Widać to w sytuacjach kryzysowych najlepiej: Nowy Orlean - Katrina vs Japonia - Fukushima.

    Ze względu na różnice kulturowe, na starannie pielęgnowane i wychowywane elity w duchu odpowiedzialności i więzi z kolektywem w Japonii kompletna anarchia jest nie możliwa. Po przez sprawne decyzje, skośni mogą wrócić (w ograniczonym zakresie) do czasów sprzed 1868. Stworzą coś na wzór "Juana" z ograniczoną wymienialnością na obce i jakoś obieg kasy będzie funkcjonował w przeciwieństwie do Zach gdzie cała ta wiara pęknie. Konsumpcjonizm is dead ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. SiP,
    nie pluj tak na to ZH za każdym razem gdy jest okazja. Moim zdaniem można tam znaleźć naprawdę sporo ciekawych wykresów, a to że mają określone zdanie na temat fiat money i złota to tylko zakres opinii. Ja sporo dowiedziałem się z artykułów tam publikowanych, a śmieci trzeba tylko umiejętnie odsiać (jak zresztą w całym internecie).
    Moim zdaniem ZH to ciekawa inicjatywa.

    OdpowiedzUsuń
  4. @the-real-bronco

    Nie pluje a zwracam uwagę.

    Ja czytam 1 na 50 artów z ZH. 3/4 nie ma w ogóle sensu bo to agragator treści i masa naganiaczy z newsletterem..

    OdpowiedzUsuń
  5. @Szy

    Rozumiem że Twoja uwaga o złocie i FIAT jest długoterminowa.Nie tyczy się ona miesięcy czy nawet lat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze... zatem ja się z akcjami żegnam... było 122x na sępowych futach. S na W20... z SL 2465... i w poniedziałek na wakacje. Zastanawiam się nad małym L na franka...

    OdpowiedzUsuń
  7. http://pb.pl/2/a/2011/09/01/Goldman_Sachs_straszy

    "...kupić sześciomiesięczną opcję put na euro przeciwko frankowi szwajcarskiemu (którego w raporcie nazywa najmocniej przewartościowaną walutą świata)."

    Rozumiem ze grac na oslabienie franka...

    OdpowiedzUsuń
  8. @Kecaj84

    raport był datowany 16 sierpnia. Zawsze zaglądaj do źródła bo PB.pl jest pudelkowaty

    http://finance.yahoo.com/banking-budgeting/article/113427/goldman-takes-dark-view-wsj?mod=bb-budgeting&sec=topStories&pos=7&asset=&ccode=

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś nam się budowlanka sypie
    Mostostal Export chce przeprowadzić restrukturyzację, ale nie wyklucza upadłości (update)
    http://stooq.pl/n/?f=506083

    OdpowiedzUsuń
  10. @SiP
    Czyli gdyby się posłuchać GS 16 sierpnia to można było zarobić górę pieniędzy szorcąc frana...

    OdpowiedzUsuń
  11. @Kecaj84

    i tu się zgadzam, ale trade jest 6 miesięczny chyba...Jesli się mylę to masz 100% racji.

    OdpowiedzUsuń
  12. co do budowlanki przeciez podsylalem linki jak napedzali na kupowanie mnie to nie dziwi ,ze tak lipnie to wyglada a moze dopiero zacznie wychodzic oficjalnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zajrzyjcie na Kimble, szczególnie ten wykres dla franka i gold:

    http://blog.kimblechartingsolutions.com/wp-content/uploads/2011/09/francgoldresistancesept1.gif

    OdpowiedzUsuń
  14. #SiP

    Hmmm nie wiem jak będzie, mogę jedynie sobie pogdybać. I tak:
    - przypuszczenia Urbasia wydają mi się trafne co do chęci wywołania kontrolowanej (przepływ dóbr i surowców częściowo zachowany)wojny przez USA i brunetów. Rozpuszczenie rynku tanim pieniądzem jak to miało miejsce przez ostatnie 10 lat doprowadziło do znacznych zmian w strukturze społecznej Fabryki Świata. Teraz nagłe zatrzymanie fabryk spowodowało znaczne zwiększenie bezrobocia w przeludnionych miastach. Brak pracy, inflacja, niezadowolenie z polityki władz, bunt - to obaliło większość starożytnych Chińskich dynastii. Jak będzie teraz, czy Chiny zaatakują by upuścić powietrza ze społecznej bańki? Nie jest to im na rękę bo jeszcze nie mogą zdominować w totalnej wojnie USA. Czas można powiedzieć działa na niekorzyść Amerykanów. To prawda że nie jest to strategia bez strat, ale przy obecnej cykliczności gospodarki może ona zachować prymat Jankesów jak to miało w przypadku dwóch poprzednich wojen światowych, w których pierwszy najbardziej niszczący impact nie był w nich wymierzony.
    Czy fiat upadnie, imo tak choć może on nie być tak spektakularny i błyskawiczny jak niektórzy zakładają. Inflacyjny hiptopter ruszy, będzie katalizatorem zubożenia mas, a że wojen nie wygrywa się tylko technologią, czynnik ludzki jest bardzo ważny. Ale aby nie być jednostronnym to w przypadku totalnego konfliktu, który może być znacznie bardziej dynamiczny niż nam się to wydaje - metalowcy również będą po przegranej stronie jeśli nie będą w stanie dotrzeć do odpowiednich szlaków wymiany.
    Mówisz o latach latach, wydaje mi się że pierwszy krok zobaczymy już w 2012, po QE3. Być może po destabilizacji państw muzułmańskich - imho celowym - zobaczymy próbę odcięcia przynajmniej częściowego Chin od surowców, co jest już akordem wysokiego tonu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z innej bajki:
    Polish GDP Composition Signals ‘Serious Risks,’ Citigroup Says
    http://www.bloomberg.com/news/2011-08-31/polish-gdp-composition-signals-serious-risks-citigroup-says.html

    OdpowiedzUsuń
  16. @dedek

    Dzieki za linka, fajny wykres.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawe wykresy p. Ulicy:
    http://pokazywarka.pl/28rvtg/

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie mogę wymyślić zakresu spadków oraz wzrostu CHF... Złoto raczej przebije w tym ruchu 2000...

    @dedek
    Sądzę, że do połowy września frank zapuka drugi raz w opór w podanym przez Ciebie linku:
    http://blog.kimblechartingsolutions.com/wp-content/uploads/2011/09/francgoldresistancesept1.gif

    Tak samo złoto poprawi szczyty.

    OdpowiedzUsuń
  19. Złoto:
    http://www.image-share.com/upload/897/52.png

    Złotówka:
    http://www.image-share.com/upload/897/54.png

    OdpowiedzUsuń
  20. to sie lubi jak eski pracuja a dolar rosnie do zetki polepszajac in + rachunek :-) Czyzby jednak PZ sierpnien/wrzesien zadzialal bez czekania do posiedzenia bennnego ? Nie mam pomyslow czy juz teraz czy beda czekac i trzymac w ryzach do spotkania. Wazne ,ze swojego nie oddam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. @MArek

    "Wazne ,ze swojego nie oddam :) "

    ODP: Co to znaczy? Ja sie wlasnie zastanawiam czy swoich S, nie zamknac małych. Z drugiej strony jest potencjal na wiecej spadków wieć chyba ustawie sobie trailing stopa.

    OdpowiedzUsuń
  22. a tak jakos mi sie napisalo :-) to z tym trailing nie jest zle ale ja tam musze byc konsekwentny w swoim scenariuszu i esek nie zamykac ( rolowanie za pare dni ). Oredownik bessy nie moze sie poddawac.

    OdpowiedzUsuń
  23. We wrzesniu złoto zapuka do 2000, frank do 4zł, wig20 do 2000 itd., powstaną dywergencje na tyg. RSI i będziemy mieli odwrócenie trendów średnioterminowych jak w 2010 lub 1998r na akcjach a teraz też na CHF (bo na gold to chyba tylko dłuższa korektę).
    To wszystko wydaje się tak oczywiste od kilkunastu tygodni, że aż niemożliwe do spełnienia.
    Niepokojące jest, że taka prognozę zaczął lansować p. Białek, którego trafność prognoz 2010-2011 była dośc niska. Ale może to przemawia na korzyść tego scenariusza, bo przecież ile razy można się mylić?

    OdpowiedzUsuń
  24. A co myślicie o towarach? Kukurydza, pszenica, ryż, kawa i inne wszystko przy szczytach albo nawet przebiło szczyty. Na akcjach spadki a towary się trzymają. Czy to ma jakieś uzasadnienie?

    OdpowiedzUsuń
  25. Wg cyklu koniunkturalnego towary spadają ostatnie. W 2008 pszenica zrobiła szczyt 4 miesiące po sp500, ryż 5 miesięcy, miedź 6 miesięcy, soja 7 miesięcy, ropa 8 miesięcy, kukurydza 8 miesięcy, bydło 10 miesięcy. To dość ograniczona próbka ale średnio wychodził początek spadków 6 miesięcy po szczytach na akcjach. Teraz szczyt był na początku maja więc szczytów na towarach można się już spodziewać po kolei na różnych rynkach. To oczywiście przy założeniu że szczyt na akcjach już był.

    OdpowiedzUsuń
  26. @ikti,

    dokładnie tak jak napisał real bronco....

    OdpowiedzUsuń
  27. Oczywiście teraz może być trochę inaczej i część towarów zrobiła szczyt razem z rynkami akcji w lutym-kwietniu i teraz mają tylko korekcyjne (czasami wysokie) odbicie w rysującym się już cyklicznym rynku niedźwiedzia. O tym oczywiście dowiemy się dopiero za jakiś czas. Część grających na towarach oczekuje ciągle na ową mityczną falę 5, ale czy to jest jej początek to chyba tylko Ben wie bo bez kasy z QE3 tej fali na towarach nie będzie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Kurcze... niedźwiedzio otworzyli tydzień. Za godzinę wyjazd na wakacje... i myślenie, czy podciągnąć stopy do cen otwarcia i zostawić czy zgarnąć zysk... greed... greed.

    OdpowiedzUsuń
  29. Kecaj sam mowiles ,ze akcji sie pozbywasz wiec o co chodzi daj zyc misiom :-).
    Sip kolega Longterm przeprowadzil rating blogow i Cie tam nie ma a u mnie w ratingi jesteś nr 1. Kolega Long term chyba zyje w innym swiecie.

    Tylu analiz , raportow i zdrowych komentow nigdzie widuje a ten wyjechal z czyms takim.

    OdpowiedzUsuń
  30. dzisiaj usiaki nie handluja futki kierunek pozadany , dolar rosnie moze dzisiaj 3 zl juz zrobia. Bylbym bardzo za. CO do przeceny powinni jeszcze kilka dni na nia poswiecic potem moze byc znowu lekkie odreagowanie ale scenario sie trzymam caly czas co do kierunku niezmiennie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Marek zmusił mnie do odwiedzenia blogu longterma już po raz drugi w ciągu kilku dni - pierwszy raz chciałem zobaczyc o co kaman z tym płatnym newsletterm -.
    Nie wiem jakimi kierował się kryteriami poza własnym widzimisię i promowaniem znajomych - np blog "srebrnoka" ale jakoś dziwnym trafem pierwsze miejsca okupują blogi na których aby z nich korzystac trzeba płacic abonament. Hmmm? Ciekawe czy ostrzegli abonentów przed rzeźnią 1-10 sierpnia?

    Ja już dawno sobie odpuściłem czytanie jego bloga, lecz podczas poprzedniej wizyty znalazłem tekst świadczacy o kondycji psychicznej autora - bo nie chcę powiedziec wprost że popie....mu się pod czapką -;

    "Jeśli się jego nie boisz w obliczu strachu wszystkich wokół Ciebie to znaczy że już jesteś silny…że jesteś gotowy do gry o największą stawkę…że możesz być zawodowcem…jeśli wykorzystujesz obecną sytuację do zakupów pokazujesz że tym zawodowcem już jesteś"

    I to tyle z mojej strony w temacie. Wrócę do przypadku za pół roku ;) - jak mi się będzie chciało, bo szkoda mi na niego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Tak Spin
    no on jest szczegolnym przypadkiem jak widac a z tymi rekomendami platnych blogow porpostu sie podzielala profitami.

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam Panowie,

    znalazłem info na blogu WB o tej jego liście, no i teraz Marek podał. Przyznam szczerze, że gościa zupełnie nie czytam. Dla mnie to śmieszne jest to, że gość twierdzi że nie da się przewidzieć ruchu, a potem wyskakuje z płatnym abonamentem.

    W sprawie listy blogów to jest ona mocno podejrzana, potwierdzam uwagi Spinnakera. W sumie to nawet lepiej że mnie tam nie ma, nie chcę być z czymś takim kojarzony. Nie zamierzam też zgłaszać bloga który tworzymy do jego listy. Bez sensu

    OdpowiedzUsuń
  34. No wlasnie dopiero bo glebszej analizie sa tam platne blogi takze dobrze ,ze Twojego tam nie ma. DObrze piszesz SIP. Moze zamknijmy jego temat bo nie ma sensu sam zaczolem i jak widac niepotrzebnie bo ta lista blogow nie zasluguje miec Twojego bloga i szafa gra.
    SIp jak obstawiasz co do Grecji - otrzymaja full D ? w koncu?

    OdpowiedzUsuń
  35. @Marek

    Grecji to grozi całkowite bankructwo. Przyznam szczerze że to mój scenariusz bazowy, zakładam że tak będzie bo D to full default.


    @rolnictwo
    Spekulanci budują tutaj dużą długą pozycję..
    Funds Increase Bullish Agriculture Bets on ‘Explosive’ Supply Constraints
    http://www.bloomberg.com/news/2011-09-04/funds-increase-bullish-agriculture-bets-on-explosive-supply-constraints.html

    OdpowiedzUsuń
  36. zatem nie jestem sam!
    dobry link do rolnictwa wlasnie takiego czegos szukalem od paru dni.

    OdpowiedzUsuń
  37. SiP
    Oczywiście budują pozycje, a potem się okazuje że zbiory nie są takie słabe albo popyt nie tak znaczący jak się spodziewano i te same fundy okazały się być na S. Dla mnie tego typu info na bloombergu to już jest musztarda po obiedzie. Ale kto wie, kto wie, może tym razem info jest po to by drobnicę dopuścić do stołu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  38. http://biznes.interia.pl/raport/kryzys_w_usa/news/dolar-waluta-upadla-amerykanska-gospodarka-slabnie,1689749
    Czy to już czas na kupno usd?Zwykle negatywne newsy na temat usd były dobrym sygnałem na wzrost tej waluty

    OdpowiedzUsuń
  39. w maju poczatkiem jak sp zrobilo szczycik pamietam akcje tego typu ,ze dolar smiec itp nagonka trwala 4 dni , po tym zajalem pierwsze eski nastepne koncem maja. Wtedy bylo na poziomie 2,6x usd/pln dzisiaj jak widzimy ciutke wyzej i tutaj powinien juz dolar zaczac swoje umacnianie , przystankiem moze byc jeszcze wyczekiwanie na QE3 i granie pod to ale wg mnie nic to nie zmieni , kierunki zostaly juz dawno obrane.

    OdpowiedzUsuń
  40. Moment na kupno dolara już był. Teraz tylko można dodawać do już zajętych pozycji i zarządzać ryzykiem. Dolar królem, powtarzam to już od dłuższego czasu, a dokładnie od późnej wiosny/początku lata.

    OdpowiedzUsuń
  41. @-the-real-bronco

    "Oczywiście budują pozycje, a potem się okazuje że zbiory nie są takie słabe albo popyt nie tak znaczący jak się spodziewano i te same fundy okazały się być na S"

    ODP: bazuj zatem na surowych danych z CFTC. Arty to tylko dodatek, narracja. Wszystko jest w danych źródłowych.

    OdpowiedzUsuń
  42. Intuicja podpowiada mi, że urośnie, wszystkie wykresy mówią że spadnie. Trade what you see? :) Spójrzcie np. na PGN, gdzie to ma rosnąć?

    OdpowiedzUsuń
  43. Hej,

    Bylem na spotkaniu u Wojtka Białka. W porządku gośc, trzeba go na nasze kolejne spotkanie wyciagnąc ;). Posypała mu się prezentacja ale opisał przyszlośc jak widzi w oparciu o prezentacje którą miał latem. Generalnie do końca roku widzi sytuacje tak że będzie jakaś podbitka, potem dołek w listopadzie i uznaje że to dobry moment na kupno za cześc gotowy akcji i systematyczne dokupywanie tak by zarobic na odbiciu do połowy przszłego roku w zakresie 2000-2100 do 2600-2700. W US przewiduje umocnienie dolara, zejście mniej więcej do 1050 na Sempie i up do 1400. Było sporo maklerów i ogólnie chyba większośc ekipy zajmującej się obrotem w CDM-ie. Jak będzie kolejne spotkanie to się wybieram, i też Wam polecam - bandą ;) zawsze raźniej poza tym można porozmawic, wymienic poglady

    OdpowiedzUsuń
  44. @SPin
    Gdzie to w ogóle było? Dużo było ludzi? To było jak jakieś sympozjum czy konferencja czy raczej pub itd?

    Co do meritum to cholera - p.Wojciech Białek ma w miarę taką samą wizję jak ja, chociaż ja uważam poziom 1800-1870 na wig20 na poziomu do zakupów....

    podobnie uważam z dolarem - król.

    OdpowiedzUsuń
  45. Postępu 17a jakieś centrum konferencyjne. No sporo ludzi było, przez większośc spotkania dochodzili kolejni. Potem standard ciastka, herbata, etc.
    Cóż ja nie chcę popaśc w armagedonizm ;), i tak właśnie się ostatnio zastanawiałem że zamiast tracic czas ludzie powinni się pozastanawiac jakie są możliwe poziomy dna tej bessy. Dla mnie 2000 to nie jest to, wg mnie będzie niżej. Jeszcze trudno mi okreslic, bo to zależy od tego czy poza Grecją wyspie się coś jeszcze, no wielka niewiadoma co u nas po wyborach. Peło kolejne 4 lata u żłoba i nawet 5000 na Sempie nic nam nie pomoże jak będą dalej tak rządzic ;/

    Białek jest optymistą, ja staram się byc pragmatyczny. On np dopuszcza np że w listopadzie może już byc pierwsza obniżka stop %. Wyleciała mi z głowy nazwa, ale mówił że wskazują na to rynkowe stawki pożyczek międzybankowych? czy coś w tym stylu
    Przewiduje do listopada wzrost chf i xau i że wraz z dnem pękną na nich banie.
    Że 1987 to tez był rok przed wyborami prezydenckimi wiec się o cykl prezydencki nie boi, że Ben coś wymyśli ale czymkolwiek to nie będzie to już nazwy QE3 nie będzie - bo na nikim nie robi wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
  46. Złoto w złotówkach na drodze do 6000 za uncję dzieki drożejącemu dolarowi i słabnącej złotówce. EURPLN już po 4.24.

    OdpowiedzUsuń
  47. minimalny kurs franka 1.20 ułiiiiiiiiii

    OdpowiedzUsuń
  48. ladna czapa poszla na franku do pln zatem frank powinien stac w miejscu ,a dolec robic swoje.

    OdpowiedzUsuń
  49. koledzy z tel awivu tase tase taś taś nie kupują dzisiaj. Reszta mowi bankowy.

    OdpowiedzUsuń
  50. Chancellor Merkel warned of Greek exit from Eurozone according to a senior government lawmaker

    OdpowiedzUsuń
  51. a nie tak dawno jeszcze wino w grecji pili i plotkowali z MWF ,ze bedzie gitara a tutaj dont cry for me Argentina 2. Bez jaj bedzie ciekawie. Daxik robi swoje jak trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  52. Na stooq-u wali po oczach reklama FI inwestującego w złoto. Cóż ostatnio nie ma za bardzo czego reklamowac, ale jakoś na hasło "skorzystaj z hossy na rynku złota" ciarki mnie przechodzą - będą jaja jak Wojtek Białek będzie maił racje że do listopada złoto i chf/to na razie odpadło/będą pęczniec jako bezpieczna przytań a potem eksplodują ;)

    Z innej beczki. Dla zaklinaczy rzeczywistości co myślą że kasa z lokat powędruje w akcje i hossa dalej wystartuje jak rakieta taka fajna hipotetyczna rozmowa miedzy klientem a naganiaczem;
    - na lokacie w ciągu ostatniego roku mógł Pan zarobic tylko 6% minus podatek i inflacja, czyli de facto stracił Pan na interesie, mimo iż nominalnie 4% gotówki więcej.

    Za to na giełdzie nie ma się co przejmowac inflacją - co to jest 5% inflacji wobec 25% strat indeksów, i nie płaci Pan podatku, nie ma zysku, nie ma podatku. Zgodzi się się Pan ze mną że to doskonała rozwiązanie? Rozumiem że jest Pan zainteresowany FI?Akcje są tanie mogą stracic jeszcze tylko drugie tyle, no 30% ;);););>;>;>;> a w perspektywie 30 lat...

    OdpowiedzUsuń
  53. Niemcy zaliczyli dzisiaj bardzo ważne wsparcie na DAX - 61,8% zniesienia całych spadków. Poza tym ładna pozioma kreska. Tutaj może być obrona mimo tego że oczywisty wydaje sięruch, powtórzę oczywisty (a więc nie będzie grany?) do 4500 do kolejnego fibo ale przede wszystkim z uwagi na długość pierwszej fali spadkowej co idealnie daje 4500.

    OdpowiedzUsuń
  54. To już raczej oficjalne, testowy balon wypuszczony w oficjalnej gazecie dla tego typu wiadomości tj Washington Post:

    Fed zatańczy Twista:
    http://www.washingtonpost.com/business/economy/fed-considers-buying-more-long-term-treasury-bonds-to-lower-mortgage-rates/2011/09/06/gIQAWHox7J_story.html?hpid=z1

    OdpowiedzUsuń
  55. Swoją drogą to moja prognoza o braku LSAP (typowe Qe1 i qe2) jest poprawna jesli tak bedzie jak napisali w WP.

    OdpowiedzUsuń
  56. Pomoc dla PIGS legal, Obama i jego czary mary + Ben moga teraz podejsc z nadzieja, yes we can. Tylko jak dlugo ?

    OdpowiedzUsuń
  57. SiP,
    pytanie jednak pozostaje kto kupi te krótsze obligi wywalone przez FED i jakie to będzie miało skutki dla rynków akcji?

    OdpowiedzUsuń
  58. @wszyscy
    Nie ma mnie do wtorku


    out of service

    OdpowiedzUsuń
  59. @the-real-bronco pisze...
    pytanie jednak pozostaje kto kupi te krótsze obligi wywalone przez FED i jakie to będzie miało skutki dla rynków akcji?

    ODP: A o to się nie martw. Jest taki niedobór papierów krótkoterminowych że jak pewnie doskonale wiesz ich rentowność była nawet na minusie tj firmy płaciły za trzymanie gotówki w bankach. Stąd się własnie wzięło zalecenie BNY Melon że bedzie pobierał kasę od inwestorów instytucjonalnych za przechowywanie gotówki bo po prostu nie ma w co inwestować a jak jest to rentowność jest na minusie.

    Co do akcji to FOMC jedzie na PR. Wprowadzenie Twist nie zmniejsza wcale podaży i jest neutralne dla bilansu FED. Skoro nie rosnie bilans to nie ma wplywu na podaz i popyt papierów.

    Czy rynki moga rosnać? Rynki często są nielogiczne przez pewien okres. Powstaje pytanie co myslą ci co mają pieniądze na inwestowanie bo to do tego się sprowadza. Gośc z pieniędzmi moze byc głupi ale to On rusza rynkiem czyli fundusze emerytalne, fundusze narodowe (kuwejt, tajwan, norwegia) i inne.

    OdpowiedzUsuń
  60. Racja z tą rentownością na minusie więc chętni się znajdą ale czy twist będzie oznaczał nową gotówkę w systemie?
    Z krótkoterminową nielogicznością to rzecz niestety oczywista.

    OdpowiedzUsuń
  61. @-the-real-bronco

    PRzecież już napisałem:
    "Co do akcji to FOMC jedzie na PR. Wprowadzenie Twist nie zmniejsza wcale podaży i jest neutralne dla bilansu FED. Skoro nie rosnie bilans to nie ma wplywu na podaz i popyt papierów."

    OdpowiedzUsuń
  62. To złotówka dostaje dziś łupnia, EUR po 4.34, USD po 3.14.
    Złotówka w okresie od 5 May 2011 jest najslabsza waluta na swiecie, no moze poza Ugandan Shilling:)
    Wlanie BGK pojawił sie na rynku (REUTRES)
    CDS na Grencje 1Y po 7356 pkt
    http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=CGGB1U1:IND

    OdpowiedzUsuń
  63. tak i maj okazal sie zlotym miesiacem na zakupy walut i shorty na indach wg prognozy.

    OdpowiedzUsuń
  64. witam
    już po urlopie ,widzę że wywalenie miesiącami kiszonego usd po 2,94 było błędem ,
    pozdro dla wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  65. cierpliwosc i wytrzymanie pozycji to juz kazdego odrebna sprawa , wazne ze dawalismy spory cynk na te ruchy kto zaryzokowal jest chroniony.

    OdpowiedzUsuń
  66. @MArek
    nie no jasne ,ważne ,że do przodu pozdr

    OdpowiedzUsuń
  67. i to sie liczy najbardziej in + . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  68. Panowie,

    Wróciłem z pracy i widzę że tu niezłej rzeźni ciąg dalszy ;);>
    Nie potraktujecie tego jako jakiś specjalny triumfalizm, ale czy poza blogiem SiP-a ktoś jeszcze pisał, przestrzegał przed tym co się teraz dzieje? Może macie więcej czasu i więcej blogów/forów przeglądacie?

    OdpowiedzUsuń
  69. @Wróciłem z paro dniowego wyjazdu. Głównie Toruń i okolice. Ładna starówka muszę przyznać ale droga z Wawy do Torunia to jakieś nieporozumienie (trasa 10)....

    Co do rynków, jakieś przemyślenia? Dolec nam wystrzelił że hoho. Troche się przegrzewa krótkoterminowo. Gdyby była flaga realizowana to dalej w dół 1030-1050 SP500. Pytanie czy to już wszyscy widzą?

    OdpowiedzUsuń
  70. @TR
    Czy zwróciliście uwagę że siła dolara połączyła się pięknie ze słabością franka? Czy zwróciliście uwagę iż w jednym z opisywanych tutaj raportów (CHF...) było ino że banki szwajcarskie uciekały z dolara do CHF? Może wreszcie koniec bądź chwilowo spokój? To może być jedno ze źródeł siły dolara.

    OdpowiedzUsuń
  71. SIP dla mnie chyba jeszcze za wczesnie na test 10x0 w kasowce ale niewykluczone , eski sa wiec luz.

    OdpowiedzUsuń
  72. Jak patrze na poziomy DAX to chyba grecy im nadepneli na poziomy , usakowo powinno dolaczyc w odp. przesunieciu czasowym ale ile ono bedzie trwac nie mam pojecia, u dedka podawalem 10x0 na pazdziernik/listopad. Mzoe bedzie wczesniej.

    OdpowiedzUsuń
  73. do ukladanki jest potrzebna panika na miedzi jak na razie sobie graja w poziomy i utrzymanie a ile maja paliwa ? rezerwa pewno sie zaczela palic :-)

    OdpowiedzUsuń
  74. Ropa i miedź wyglądają na 4-rkę. Akcje bessa, towary przed ostatnią falą hossy. Za bardzo to wszystko 2008 przypomina, ale tak to wygląda. A DAXa to teraz bym kupował, tylko że Lyxor zwinął animatora ETFDAX :] Czyżby coś wiedzieli?

    OdpowiedzUsuń
  75. @dedek w efix masz cfd albo jakis etf na dax

    OdpowiedzUsuń
  76. W sprawie tych papierów ETF DAX Lyxor to uważam że trzeba napisać do władz GPW jak i animatora...

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. informuje, że SOCIETE GENERALE S.A. od dnia 31 maja 2011 r. będzie pełnić zadania animatora rynku dla następujących tytułów uczestnictwa MULTI UNITS LUXEMBOURG LYXOR ETF DAX i S&P500:

    Nazwa skrócona ISIN Instrument bazowy ETFDAX LU0252633754 DAX30 index ETFSP500 LU0496786574 S&P500 index

    http://gielda.wp.pl/kat,7070,title,GPW-animator-rynku-dla-tytulow-uczestnictwa-MULTI-UNITS-LUXEMBOURG-LYXOR-ETF-DAX-i-SP500,wid,13461134,wiadomosc.html?ticaid=1d02d

    prospekt w PL:
    http://www.lyxoretf.pl/fileadmin/user_upload/ETF/PL/Prospectus/21-04-2011_teumaczenie_simplified_prospectus_DAX.pdf

    OdpowiedzUsuń
  77. Wiem Marcin, ale przeciwko takiemu trendowi nie gram na lewarze. Certyfikaty mogę sobie uśredniać w dół i polować na dołek. Choć okazuje się, że jednak nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  78. @dedek no masz racje jak sie Grecja rozpadnie albo euro do 3800 bedzie drogo

    OdpowiedzUsuń
  79. no ale czemu Futsi taki mocny SiP masz jakieś pomysły

    OdpowiedzUsuń
  80. @marcin1973

    zobacz heatmap:
    http://www.teleboerse.de/boersenkurse/aktien_und_indizes/
    http://www.digitallook.com/companyresearch/50144/Xetra_DAX/share_prices.html


    banki banki banki. Poza tym oni są bardziej uzależnienie od eksportu do Chin niż UK. No i funciak trzyma im eksport.

    Ogólnie mnie to nie dziwi, zastanawiałbym się gdyby było na odwrót.

    OdpowiedzUsuń
  81. Niezła kapitulacja na Boryszewie. A jeszcze nie tak dawno był powyżej 1.20. Ale pieknie Karko ubrał ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  82. Panowie ,byłem na wakacjach na poł Hiszpani
    agencja nieruchomości goni agencje przeceny w Marbelli z 250 tys euro na 150 tys to standard
    nakupili Angole tego na kupę i myśleli że wiecznie będzie drożeć, puste mieszkanie stoją

    OdpowiedzUsuń
  83. @marcin1973

    Z dzisiaj...


    Spanish House Transactions (Jul) Y/Y -34.8% vs. Prev. -22.9%

    OdpowiedzUsuń
  84. XI Międzynarodowy zlot drukarzy:
    Geithner to attend Eurogroup meeting this week in Poland
    A poszli won... ;)
    BM

    OdpowiedzUsuń
  85. Dzisiaj Info o włochach polepszyło notowania w US:
    Italy turns to China for help in debt crisis
    Italy’s centre-right government is turning to cash-rich China in the hope that Beijing will help rescue it from financial crisis by making “significant” purchases of Italian bonds and investments in strategic companies.

    According to Italian officials, Lou Jiwei, chairman of China Investment Corp, one of the world’s largest sovereign wealth funds, led a delegation to Rome last week for talks with Giulio Tremonti, finance minister, and Italy’s Cassa Depositi e Prestiti, a state-controlled entity that has established an Italian Strategic Fund open to foreign investors.
    http://www.ft.com/intl/cms/s/0/90c4c7f6-dd54-11e0-9dac-00144feabdc0.html#axzz1XjNgGZDW

    OdpowiedzUsuń
  86. @BM

    hehe, ciekawe czy Pinokio przyleci z eskortą i jak liczną...Znowu zablokują drogi w wawie jak na Obamę?

    OdpowiedzUsuń
  87. Polecam wpis Dedka:
    http://podtworca.blogspot.com/2011/09/historyczny-doek.html

    oraz mój komentarz pod wpisem..

    OdpowiedzUsuń
  88. @trading room

    czy ktos pamięta calla nomury z maja 2011 o USDPLN po 3.10? Nomura go zamknął w zeszły piątek.

    OdpowiedzUsuń
  89. W sumie słabo nie jest. Bazowa kwota inwestycji wzrosła im o 3,5 razy...

    OdpowiedzUsuń
  90. SiP
    Nadal uważasz że zboża to dobry interes?

    OdpowiedzUsuń
  91. Ucieka kapitał z polski.
    EURPLN już po 4.40
    Obligacje tanieją, rentowność w kierunku 6.0
    http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=POGB10YR:IND

    OdpowiedzUsuń
  92. ciekawe ,ze Nomura pozamykal swoje pozycje musze to przespac :-)

    OdpowiedzUsuń
  93. Witajcie,
    dziś przeczytałem http://www.bloomberg.com/news/2011-09-15/ubs-may-have-unprofitable-quarter-on-unauthorized-trade-s-2-billion-loss.html,że mój "guru" z przecież trafionymi prognozami,też potrafi mieć straty,prognozy sobie,a spekulacja sobie...

    OdpowiedzUsuń
  94. @P Witoldzie
    http://www.bloomberg.com/news/2011-09-15/ubs-may-have-unprofitable-quarter-on-unauthorized-trade-s-2-billion-loss.html

    OdpowiedzUsuń
  95. @the-real-bronco pisze...

    " SiP
    Nadal uważasz że zboża to dobry interes?"

    Patrząc na certyfikat w PLN to nic za bardzo złego się nie stało do tej pory z uwagi na wzrost usdpln:
    http://stooq.pl/q/?s=rcwhtaopen&c=1y&t=c&a=lg&b=0

    podobnie zresztą jak na wielu innych instrumentach jak certyfikaty na złoto:
    http://stooq.pl/q/?s=rcgldaopen&c=5m&t=c&a=lg&b=0


    usdpln (dolar królem) ratuje sytuację. Zawsze można wyjść z inwestycji.

    OdpowiedzUsuń
  96. SiP

    Chyba jednak certyfikaty są najmniej popularna formą inwestycji w surowce. A inwestując na forexie masz zboża do USD i tu słaby PLN cie nie broni. Tak samo jak ktos kupuje fundusze surowcowe dostepne w mbanku, też nie ma ochrony słabego PLN, bo zarządzający zabezpieczają pozycje walutowe i fundusz bierze bezpośrednio zyski surowce do USD.

    A patrząc na zboża i ogólnie na surowce jako indeks (CRB, GSCI), to na razie jeszcze można uznać, że to korekta rozpoczętej w sierpniu 5, i to korekta bardzo powolna i łagodna jak na razie. STS dla indeksów zbliża się do 20 i jesli to ma być tylko korekta, to w przyszłym tygodniu powinna się zakończyć.
    Jeśli będa dalsze spadki poniżej ostatniego dołka, to może oznaczac, że od 2009 surowce zrobiły ABC i teraz mamy 1 nowej fali spadkowej.

    OdpowiedzUsuń
  97. ciekawe jak na te warunki grecy zareauguja smiech w jedna iw druga strone takie same bagno
    http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=420323

    OdpowiedzUsuń
  98. http://translate.google.it/translate?hl=it&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.tovima.gr%2Ffinance%2Farticle%2F%3Faid%3D420323

    OdpowiedzUsuń
  99. @jutro poszukam jakiegoś podsumowania po angielsku z jakiegoś IB

    OdpowiedzUsuń
  100. ucieczka z surowców:

    Hedge Funds Cut Bullish Bets on Commodity Prices Amid ‘Contraction Fear’
    Funds cut their bullish bets on raw materials for the first time in five weeks on speculation that demand for food, fuel and metals will decline as the European debt crisis deepens.

    In the week ended Sept. 13, speculators lowered their net- long positions in 18 commodities by 5.2 percent to 1.21 million futures and options contracts, government data compiled by Bloomberg show. That was the first drop since early August. Funds slashed bullish bets on copper by 91 percent, and became bearish on wheat for the first time in four weeks. Wagers on rallies in gold, corn and gasoline also were reduced.
    [..]
    Investors placed 29 percent less cash in commodity exchange-traded products in the first seven months of the year, Roxanna Mohammadian-Molina, an analyst at Barclays Capital, said in a Sept. 14 report. Societe Generale SA’s global asset- allocation team went “underweight” on commodities last week, saying that the asset class is in the “danger zone.”
    Copper Bets

    In the week ended Sept. 13, hedge funds and other money managers cut their net-long positions in copper to 300 contracts, compared with 3,221 a week earlier, according to data from the U.S. Commodity Futures Trading Commission.[..]

    Global copper stockpiles have climbed 4.7 percent since July 1, signaling waning demand.
    [..]
    Funds fled industrial metals and agricultural commodities because “it’s very hard to see where growth is coming from, especially if there’s a messy default in Europe,” said Cameron Brandt, the director of research at EPFR Global, which tracks investment flows.
    [..]
    $692 Million

    Investors put $692 million into commodity funds in the week ended Sept. 14, data from Cambridge, Massachusetts-based EPFR show. Gold and precious-metal funds had an inflow of $938 million, while all other commodity funds saw an outflow of $246 million, Brandt said in a telephone interview.
    [..]
    Corn, Wheat

    Corn prices slid 6 percent last week and wheat dropped to a five-week low on Sept. 15. The U.S. Department of Agriculture on Sept. 12 estimated that global demand for corn-based fuel and livestock feed will decline. Countries including Russia, Ukraine and Canada have boosted wheat production, increasing competition for U.S. supplies, the USDA said.

    Funds cut their net-long positions in corn by 10 percent to 298,333 contracts, according to the CFTC data. Funds were net- short in wheat by 11,150 contracts, after being net-long by 13,495 contracts a week earlier.

    “There’s no hiding in any particular asset or any particular commodity when people are liquidating funds to raise cash,”
    http://www.bloomberg.com/news/2011-09-18/hedge-funds-cut-bullish-bets-on-commodity-prices-amid-contraction-fear-.html

    OdpowiedzUsuń
  101. SiP

    To, że mamy korektę na surowcach to widać i przypomina ona korektę czerwca 2010.
    Czy masz może jakieś przewidywania IB co do najbliższej przyszłości na surowcach? Zaczęła się 5 hossy, czy to 1 bessy?
    Goldman w maju twierdził, że wtedy rozpoczęta korekta zakończy sie we wrześniu. Czy zmienili zdanie?

    OdpowiedzUsuń
  102. @Witajcie,
    "dziś przeczytałem http://www.bloomberg.com/news/2011-09-15/ubs-may-have-unprofitable-quarter-on-unauthorized-trade-s-2-billion-loss.html,że mój "guru" z przecież trafionymi prognozami,też potrafi mieć straty,prognozy sobie,a spekulacja sobie... "

    ODP:

    Cześć,
    całkowicie się z Tobą nie zgadzam w sprawie UBS. Uważam że całkowicie nie masz racji.
    Niestety nie mam czasu więc linki:
    http://www.zerohedge.com/news/ubshank-redemption-no-eurchf-was-involved-scapegoating-ubs-23-billion-loss

    http://kiddynamitesworld.com/i-strenuously-disagree-with-ubs-ceo-oswald-gruebel/

    http://kiddynamitesworld.com/losing-2b-without-anyone-knowing-about-it-is-much-harder-than-you-think/

    http://kiddynamitesworld.com/ubs-2b-loss-from-rogue-trader/

    OdpowiedzUsuń
  103. 13 lipca UBS wydal raport zawierajacy sformulowania iz nachodzi dolek i spodziewaja sie zwyzek do grudnia wlacznie. zyskiwac powinny mocno spolki cykliczne oraz finansowe. zloto w q3 robi szczyt. jacy sformulowania iz nachodzi dolek i spodziewaja sie zwyzek do grudnia wlacznie. zyskiwac powinny mocno spolki cykliczne oraz finansowe. zloto w q3 robi szczyt.

    OdpowiedzUsuń
  104. jezeli bedzie q3 to zgoda SIP ale to nadejscie dolka i zwyzki do grudnia pamietasz jak CI pisalem ,ze z UBS to w lewo czy w prawo cos tam siadzie ale ich 14xx maj.czerwiec na sp 500 to mnie utwierdzilo ,ze beda jaja.

    OdpowiedzUsuń
  105. Niestety moje źródło przestało działać i nie mam danych dla dla 3m euro-dollar swap.

    Czy ktoś wie gdzie to można śledzić za darmo?

    OdpowiedzUsuń
  106. i jeszcze
    EUR/USD Cross-Currency Basis Swap Spreads

    OdpowiedzUsuń
  107. UBS twierdzi że 1230 na sp500 jest kluczowe, tak samo jak vix 30. dopoki oba nie pekna to nie wykluczaja powrotu do spadkow. dopiero przelamanie tych oporow na tygodniu bedzie im kazało zmienic zdanie i zachecac mocno do wzrostów a dno mamy za sobą.

    teoretycznie to dobre miejsce do shortowania

    OdpowiedzUsuń
  108. Witaj Piotrze,
    pisząc o UBS i wpadce ich tradera,a co za tym idzie wpadce UBS miałem jedynie na myśli,że gra w oparciu o ich prognozy powinna przynieść zyski,a nie straty,coś zawiodło,winny jeden człowiek? Totalna bzdura.Tak ogólnie swoim wpisem wyraziłem mój pogląd,że niezależnie od chwilowej,czy bardziej długofalowej skuteczności w prognozowaniu banków inwestycyjnych i tak nigdy osobiście nie odniosłem sukcesu w mojej grze spekulacyjnej na podstawie jakichkolwiek prognoz.Te prognozy piszą ludzie,tak samo omylni jak ja,a skoro w przypadku UBS ich pracownik nie potrafił zastosować,trafnych prognoz,tym gorzej to świadczy o instytucji,która go zatrudniała.
    pozdrawiam Witold

    OdpowiedzUsuń
  109. @Witold,

    Odnoszę niestety wrażenie że albo nie przeczytałeś informacji dobrze, bądź ich nie zrozumiałeś. Dla mnie bowiem nie sposób sądzić inaczej, mając na uwadze wiele faktów w tym, jaki jest cel funkcjonowania działu w którym pracował ten typ, dla jakich klientów, na jakich produktach, skąd przyszedł i co robił przed itd, i co powinien zrobić zgodnie z polityką inwestycyjną UBS.

    W sprawie UBS to ja mam jedną negatywnąuwagę dla nich, że to bardzo źle świadczy o ich systemach informatycznych i nic więcej.

    Zastanawiam się ile osób wie że J. Karviel (ten z SocGen) i wielu innych prawie zawsze pochodziło z backoffice. Zawsze. Stad zgadzam się z Kid Dynamite-nie przenosc backoffice do front office.

    OdpowiedzUsuń
  110. @witold 2

    W sprawie jeszcze prognoz i zarabiania. Ja niestety odnoszę sukcesy na bazie innych prognoz (więcej jak wpadek), ale mówię tu głównie o analizie technicznej itp. Ja nie powinienem przestawać czytać analiz i opinii. Z drugiej strony u Ciebie w takim razie sprawa jest prosta - nie czytaj raportów, blogów itd. Szkoda czasu.

    OdpowiedzUsuń
  111. Odpowiedz na moje pytania:

    http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=EUBS1:IND
    http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=EUBS5:IND

    przypominam że odczyt powinien byc praktycznie bliski zero. wszystko ponizej to oznaka problemów

    OdpowiedzUsuń
  112. Co się dzieje z EURCHF, że tak szarpie do góry?

    OdpowiedzUsuń
  113. @SiP
    :)odnoszę wrażenie,że niepotrzebnie wdałem się w akademicką dyskusję nt UBS,a co do mnie,to faktycznie do 2008 roku nie czytałem nic,a zarabiałem wyjątkowo dużo,od 2008,czyli początku kryzysu zacząłem intensywnie czytać,żeby zrozumieć co się dzieje i tak przecież poznałem wirtualnie Ciebie,co sobie oczywiście cenię,ale efekty finansowe mam dużo gorsze.
    A więc Twoja uwaga jest bardzo trafna
    pozdrawiam serdecznie Witek

    OdpowiedzUsuń
  114. @ikti
    http://www.image-share.com/upload/940/94.png

    Plotki, plotki, plotki...
    http://www.macronext.pl/art-5464

    OdpowiedzUsuń
  115. @Witold
    Do 2008 roku... każdy Kowalski zarabiał nawet na arkach czy innych nieruchomościach... :)
    Tak samo jak od 1Q 2009... każdy nadal jest zarobiony.

    OdpowiedzUsuń
  116. @witold


    To nie akademicka dyskusja tylko żywy przypadek.

    W sprawie znajomości to nie mogłeś mnie znać przed czy w trakcie 2008. Praktycznie mało szans. Bloga założyłem rok temu - 21.07.2010 pierwszy wpis. W sumie miałem o tym napisać, bo blog miał już 1 mln odsłon.

    OdpowiedzUsuń
  117. @Kecaj84
    SNB sobie dorabia na foreksie. Kupuje po 1.20 puszcza plotkę i sprzedaje wyżej ;]

    OdpowiedzUsuń
  118. @ikti @Kecaj84
    W sprawie EURCHF - a moze to co pisalem tutaj:
    http://stojeipatrze.blogspot.com/2011/09/komunikat-snb-minimalny-kurs-franka.html

    OdpowiedzUsuń
  119. http://finanse.wp.pl/kat,102634,title,WikiLeaks-o-chinskim-zlocie,wid,13810897,wiadomosc.html

    OdpowiedzUsuń
  120. @witold
    Trystero napisał o tym po polsku:
    http://blogi.ifin24.pl/trystero/2011/09/20/delta-one-znow-na-pierwszych-stronach-gazet/

    może nie wszystko ale i tak dużo.

    OdpowiedzUsuń
  121. dwie zmiany
    To support a stronger economic recovery and to help ensure that inflation, over time, is at levels consistent with the dual mandate, the Committee decided today to extend the average maturity of its holdings of securities. The Committee intends to purchase, by the end of June 2012, $400 billion of Treasury securities with remaining maturities of 6 years to 30 years and to sell an equal amount of Treasury securities with remaining maturities of 3 years or less. This program should put downward pressure on longer-term interest rates and help make broader financial conditions more accommodative. The Committee will regularly review the size and composition of its securities holdings and is prepared to adjust those holdings as appropriate.

    To help support conditions in mortgage markets, the Committee will now reinvest principal payments from its holdings of agency debt and agency mortgage-backed securities in agency mortgage-backed securities. In addition, the Committee will maintain its existing policy of rolling over maturing Treasury securities at auction.

    OdpowiedzUsuń
  122. dolar kupiony,euro sprzadane, 30 latki us dzida w gore

    OdpowiedzUsuń
  123. To jest ciekawe 7 do 3!
    Voting for the FOMC monetary policy action were: Ben S. Bernanke, Chairman; William C. Dudley, Vice Chairman; Elizabeth A. Duke; Charles L. Evans; Sarah Bloom Raskin; Daniel K. Tarullo; and Janet L. Yellen. Voting against the action were Richard W. Fisher, Narayana Kocherlakota, and Charles I. Plosser, who did not support additional policy accommodation at this time.

    OdpowiedzUsuń
  124. Szczegoly TWIST:
    http://www.newyorkfed.org/markets/opolicy/operating_policy_110921.html

    OdpowiedzUsuń
  125. FAQ dla twist:
    http://www.federalreserve.gov/monetarypolicy/maturityextensionprogram-faqs.htm

    OdpowiedzUsuń
  126. Ciekawe czy to pierwsza pochopna reakcja... czy to docelowy kierunek. Piękne pozycje zająłem.
    L USDCHF,
    powiększenie L USDPLN,
    S BRENT OIL... jeszcze jutro zapracują moje RCSCRAOPEN :)

    OdpowiedzUsuń
  127. FEd miał ponad 500 mld usd papiera. wyprzedaz 400. Mało im zostanie po twist.

    OdpowiedzUsuń
  128. Najczesciej bywa tak
    1. reakcja po FOMC w jedna strone
    2. drugiego dnia badz pozniej tego samego - w druga strone

    zatem dopiero piatek to business as usual

    OdpowiedzUsuń
  129. @SiP
    Takie zachowanie nie jest regułą.
    Dałbym 50/50. Prędzej mylna reakcja jest na samym początku ogłaszania komunikatu/danych/whatever.

    Z doświadczenia pamiętam, że machnęli w ciągu godziny w jedną... a potem już pełen ogień w drugą. Teraz wydaje mi się, że rynek będzie dążył do tego, aby jednak FED dorzucił trochę kaski. Dolar stanie się królem (napewno wobec EUR)... będzie pożywka dla pisiorów... że benzyna po 6zł.

    OdpowiedzUsuń
  130. I poszły konie po betonie...

    Jutro 4,5 na EURPLN.
    Kiedy jest wyliczane zadłużenie zagraniczne (Polskie)?
    Liczy się kurs na koniec roku czy taki jakiś intraday?

    OdpowiedzUsuń
  131. @kecaj84
    Na koniec roku wg mojej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  132. "SiP pisze...

    UBS twierdzi że 1230 na sp500 jest kluczowe, tak samo jak vix 30. dopoki oba nie pekna to nie wykluczaja powrotu do spadkow. dopiero przelamanie tych oporow na tygodniu bedzie im kazało zmienic zdanie i zachecac mocno do wzrostów a dno mamy za sobą.

    teoretycznie to dobre miejsce do shortowania
    20 wrz 2011 23:17:00 "

    samo życie:)

    OdpowiedzUsuń
  133. Ding dong... 4.45

    @SiP
    Kiedy mierzone jest zadłużenie Polski?
    Co miesiąc?
    Bo brakuje marny 1% na EURPLN do tego aby przekroczyć 55% zadłużenia.
    Będzie źle...

    OdpowiedzUsuń
  134. PS. http://www.image-share.com/upload/942/89.png
    Może odbić...

    OdpowiedzUsuń
  135. jaja
    http://www.parkiet.com/artykul/1097652_Mozliwy-awans-GPW-do-grupy-rynkow-rozwinietych.html

    OdpowiedzUsuń
  136. @Marek
    tak, to mnie dzisiaj rano rozbawiło. Pewnie dlatego że jest u nas więcej graczy międzynarodowych.

    OdpowiedzUsuń
  137. hehe no jaja z beretow wyskakuja :-) szok :-)
    co do FED to wliczyles to w cenach od maja ?? :-) no i ta reszta nas tez to wliczyla :-)

    OdpowiedzUsuń
  138. 1160 i 1140 sp500 wazne
    https://picasaweb.google.com/117074489936772499671/Public#5654911697871380322

    OdpowiedzUsuń
  139. Prawie 4.48...
    To się jutro w brukowcach onetowcach wpowcach będzie działo...

    Na WP obstawiam nagłówek na czerwono...
    "Polska jak Grecja"
    "Polska bankrutem"
    :)

    OdpowiedzUsuń
  140. 30 latki strzeliły nowy rekord biją rekord z 2008
    http://stooq.pl/q/?s=us.f&c=5y&t=c&a=ln&b=0

    OdpowiedzUsuń
  141. @kecaj84

    co ty chlopie - wszedzie zachwalaja...

    http://www.ekonomia24.pl/artykul/705501,720691-Gospodarka-zyska-na-slabszym-zlotym.html

    chociaz z tym to dobrze:

    Euro kosztowało wczoraj już ponad 4,43 zł. Najwięcej od lipca 2009 r. Jak szacuje Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, płatności bezpośrednie za ten rok mogą wzrosnąć do 14,6 mld zł z 12,5 mld zł za rok ubiegły. Byłby to rekord dopłat obszarowych.

    ruksela na dopłaty bezpośrednie dla Polski przeznaczyła w tym roku ok. 3,3 mld euro. Suma ta jest przeliczana według kursu euro w Europejskim Banku Centralnym z 30 września.

    – Dzięki droższemu euro możemy sfinansować więcej inwestycji, na przykład dużych projektów kluczowych, przesuwając przedsięwzięcia z listy rezerwowej na podstawową – mówi Adam Zdziebło, wiceminister rozwoju regionalnego.

    OdpowiedzUsuń
  142. Kiepskie zachowanie węgla dzisiaj (ETF KOL). jak tak dalej pojdzie to nasza bogdanka czy kopex powinny oberwac.

    mocno spadly dzisiaj finansowe spolki, ale również ETF dla rynkow wschodzacych (EEM VWO). wyszly dolem!

    OdpowiedzUsuń
  143. @SiP
    Jednym okiem... co ja chłop:)
    Jakoś długu nam od tego nie ubędzie... może ewentualnie wyrobimy "zakładany" wzrost gospodarczy...

    Zzzz...

    OdpowiedzUsuń
  144. "SiP

    Najczesciej bywa tak
    1. reakcja po FOMC w jedna strone
    2. drugiego dnia badz pozniej tego samego - w druga strone"

    Była szybka świeca w górę - strząśnięcie krótkich - i następnie właściwy kierunek. Kilku pipsów brakło do wywalenia także moich.

    OdpowiedzUsuń
  145. http://www.image-share.com/upload/943/225.png
    1.348x Może być ważnym punktem... dla mnie mogą lecieć do piekła. 1,2... :)

    OdpowiedzUsuń
  146. http://www.image-share.com/upload/943/228.png
    Chyba ze mnie zbytni pesymista... aczkolwiek...

    OdpowiedzUsuń
  147. Ze względu na chroniczny już brak czasu ;/ ograniczyłem czytane blogi do Piotra i Wojtka Białka + stooq. Ale dzisiaj mam chwilę i zajrzałem do harmonica i znalazłem tekst ktory mnie po prostu rozwalił;
    "Przypominam, że wszystkie czasówki wskazane na blogu do dnia 26.10.2011 mają małe znaczenie prognostyczne."
    http://www.harmonictrading.pl/2011/09/22/fw-22-09-2011/
    tyle spinania się, wożenia, ą, ę, punkty zwrotne, targety bzdety i co?
    Ech...;/
    W sumie może miec racje Białek że w przyszłym tyogdniu dołek i wzrosty, bo odreagowanie się należy tyle że pytanie po jakich spadkach? ;);>
    Wzrost 10% w 1,5 miesiąca po np 20% spadków wątpliwe pociesze ;) ale zawsze coś ;>
    pozdro
    hej

    OdpowiedzUsuń
  148. SPin racja
    co do Pawla harmonica to on daje rade ale sie waha skacze troche z kwiatka na kwiatek ale ogolnie chetnie go czytam i porownuje ze swoimi wypocinami jakie szkicuje i nanosze sobie co jakis czas na wykresy ( wyglada to bardzo dziecinnie ale zdaje egzzaminy jako tako :-0 ). Fakt faktem ,ze spinania ę i ą jest sporo.

    OdpowiedzUsuń
  149. No to się nie odbili od linii... jadą po bandzie.

    OdpowiedzUsuń
  150. W tym roku wg anali matołkom się uda uniknąć 55%:
    http://stooq.com/n/?f=514445

    OdpowiedzUsuń
  151. 345 wazne na miedzi

    UBS mówi "final washout" czyli buy the weakness cały czas. Twierdzą że oczekują max test dna i do góry.

    Potwierdzenie kupna nie weszło bo nie było 1230 sp500 w CZ na tyg, i vix ponizej 30.

    Tak jak pisałem - to bylo swietne teoretycznie (ale juz praktycznie bo wiemy co sie wydarzylo) miejsce na krotkie.

    Dla zlota klasycznie wazne 1700-1705. Wszyscy to widzą. powinni stestowac.

    OdpowiedzUsuń
  152. ostatnia eska z konca sierpnia moze okazac sie to juz powyzej 1200 jako ostatnia wyezej nie powinno byc chyba ,ze chca cyrk krecic dalej i pod wieksza zwale grac na tygodniach.

    OdpowiedzUsuń
  153. Dzisiaj przebiliśmy wieloletnie minimum i niczego już nie można wykluczyć:
    http://stooq.pl/q/?s=pln_i&c=5y&t=l&a=ln&b=1
    Zobaczymy na jakim poziomie zamkną tydzień.

    OdpowiedzUsuń
  154. Tusk w wywiadzie za osłabienie PLN wini spekulantów. Uprasza się wyborców PO o pozamykanie swoich eLek na EURPLN ;)

    OdpowiedzUsuń
  155. hehehhe no kto tam to niech zamyka koniec spekulacji bo slonko Peru wchodzi do gry :) akuratnie walut nie mam w inw. koszyku a szkoda ,ze olalem to z planu inw. no ale nie ma co narzekac. Zatem frankowcy, eurowcy i usakowcy zamykac bo sie oberwie

    OdpowiedzUsuń
  156. @blackmond-y
    Przejdź na świece (nie oglądaj nigdy wykresów liniowych - zaburzają rzeczywistość :)
    http://www.image-share.com/upload/944/4.png

    Nie spekulanci... tylko poważni inwestorzy pakują manatki.

    OdpowiedzUsuń
  157. oj tam oj tam kazdy wykres dobrze dziala :-)

    OdpowiedzUsuń
  158. Goldman Sachs says maintaining overweight position on commodities

    OdpowiedzUsuń
  159. AUDUSD złamał linię trendu bo miał wsparcie na 0.9925

    OdpowiedzUsuń
  160. dodam, tak jak miedź, linię trendu dwu letnią...

    OdpowiedzUsuń
  161. EURCHF szturmuje powoli 200 MA. sufit?

    OdpowiedzUsuń
  162. Dollar ice future (DXY) zbliża się do okolic 80.00.
    Realizacja na tym poziomie wynika z wybicia się z konsolidacji od maja do poczatku wrzesnia tego roku.

    Zobaczymy co dalej i jak zachowa się przy 80.00

    OdpowiedzUsuń
  163. w koncu miedz zaczela robic swoje a nie jak pisalem niedawno bawia sie w poziomy i podbitki od razu z rury i jazda.

    OdpowiedzUsuń
  164. Ciekawe jak wpłyną spadki na miedzi na chińskie kredyty zabezpieczone tym surowcem...

    OdpowiedzUsuń
  165. Prezydent nasz otwiera gielda w NY. Wczoraj byl kermin zaba i wielki ptak na otwarciu ?

    OdpowiedzUsuń
  166. Skąd on się tam wziął i kto go tam wkręcił? Nieważne, Komorowski wybrał sobie super dzień. Chyba mamy patrona dzisiejszego armagedonu ;)

    OdpowiedzUsuń
  167. ehhe Blacky mam kupe smiechu z tego powodu :-) to dopiero eggs :-) wyczerpales temat krotko i solidnie heheh :)

    OdpowiedzUsuń
  168. Final washout na miedzi? 433 i okolice (i oczywiscie dolary a dla 8500)???

    Jakie są wasze zdania?

    byl wlasnietest poziomow na sp500 ktore byly robione w cenach zamkniecia.

    OdpowiedzUsuń
  169. Ale przecena na węglu, wow!
    http://stooq.pl/q/?s=kol.us&c=3y&t=c&a=ln&b=0

    bardzo wazne poziomy

    co do miedzi to popatrzcie na:
    http://stooq.pl/q/?s=copx.us&c=3y&t=c&a=ln&b=0
    http://stooq.pl/q/?s=jjc.us&c=3y&t=c&a=ln&b=0
    http://stooq.pl/q/?s=cu.us&c=3y&t=c&a=ln&b=0
    http://stooq.pl/q/?s=ech.us&c=3y&t=c&a=ln&b=0

    OdpowiedzUsuń
  170. Masakrycznie złe zachowanie WIG20USD, EPOL,PLND ETF

    OdpowiedzUsuń
  171. WIG20 USD dochodzi do 61,8% zniesienia wzrostów całej hossy.

    OdpowiedzUsuń
  172. @SiP

    Czyli GS zaleca trzymanie surowców?
    Ja czaję się z kupnem funda opartego wprost na CRB (zabezpiecza PLN, więc kurs USDPLN bez znaczenia) i wykres CRB aż prosi się o odbicie za 2-3 sesje. Co o tym sądzicie?

    http://www.bankfotek.pl/view/1081550

    Czy istnieje jednak groźba przebica z marszu trendu od 2009 przy wyprzedanym rynku?

    OdpowiedzUsuń
  173. SIP znowu zawisna na tych poziomach i przewala , kwestia czasu.

    OdpowiedzUsuń
  174. GSCI wygląda gorzej, bo trend spadkowy od kwietnia 2011 ma jeszcze miejsce do dolnej bandy, a to oznaczałoby przebicie trendu średnioterminowego od 2009, potem odbicie chyba tylko do dolnej linii "starego trendu. A więc surowce powinny zakończyć panike, by obronić wątpliwą jeszcze hossę.

    http://www.bankfotek.pl/view/1081557

    OdpowiedzUsuń
  175. http://stooq.pl/q/?s=wig20usd&d=20110922&c=5y&t=l&a=ln&b=0&r=eem.us

    Dlaczego nasz WIGUSD jest taki słaby wzgledem innych EM (też w USD)?
    Czy to wpływ wyjątkowo słabego PLN?

    OdpowiedzUsuń
  176. YEN

    z jenem cos moze byc na rzeczy
    On 20 September, the Japanese government published an interim report on actions to tackle yen strength. According to the report, the government is to take a multifaceted, comprehensive approach that will involve steps to (1) curb the strength of the yen on forex markets, (2) mitigate the negative effects of yen strength on companies and the economy, and (3) leverage the benefits of a strong yen. These measures will form part of the third supplementary budget expected to be submitted to the Diet


    http://www.japantoday.com/category/politics/view/govt-unveils-series-of-measures-to-deal-with-strong-yen
    http://www.businessweek.com/news/2011-09-20/japan-s-noda-unveils-first-plan-to-counter-damage-from-yen.html
    http://www.bloomberg.com/news/2011-09-20/japan-ready-to-take-appropriate-and-bold-action-on-yen-government-says.html

    OdpowiedzUsuń
  177. KGH na tygodniowym obecnie mocno wyszedł dołem i przebił wazne 55 SMA. Jak nie wrocą jutro to silny sygnał sprzedazy obowiązuje. Całkowita zmiana trendu.

    OdpowiedzUsuń
  178. Panowie - i Panie,

    widzicie może co się dzieje na srebrze!!!

    http://stooq.pl/q/?s=xagusd&d=20110922

    bezwartościowa przy tym wysiada!

    OdpowiedzUsuń
  179. Miedź z rana -6,41%
    http://stooq.pl/q/?s=hg.f&c=3y&t=c&a=ln&b=0c

    Chiny się zwijają...

    OdpowiedzUsuń
  180. @Kecaj84 pisze...

    " Ciekawe jak wpłyną spadki na miedzi na chińskie kredyty zabezpieczone tym surowcem..."

    To jest bardzo ważny aspekt.

    345 to powinien byc przystanek a oni przez to przesli po jednym dniu na luzie... ktos musi likwidować pozycje, bez względu na koszty. Sytuacja jak na jesieni 2008.

    Wszystko traci na wartosci oprocz oprocz, fanfary.... fanfary.... DOLAR KRÓLEM:)

    OdpowiedzUsuń
  181. Acha, jeszcze obligacje oczywiście US D JP

    OdpowiedzUsuń
  182. Miedź strzeliła w 200 sma na tygodniowym

    OdpowiedzUsuń
  183. ŻEby było śmieszniej to to była jeszcze EMA 250

    zatem bardzo silne wsparcia. ktos kupuje pod odbicie?

    OdpowiedzUsuń
  184. miszczu mówi o koncu paniki
    Stocks Fall But Investor Panic Could Soon Abate

    The Standard & Poor’s 500 Index may drop as low as 1,076 before investor panic abates and stocks rally, according to Tom DeMark, the creator of indicators for identifying turning points in securities.

    The benchmark index for U.S. equities may fall that far intraday as early as next week and then gain as much as 20 percent, DeMark said in a telephone interview from Phoenix today. The swings will push the VIX, as the Chicago Board Options Exchange Volatility Index is known, above the high of 48 it reached on Aug. 8, he said.

    “We’re trying to identify when selling capitulation is about to be completed,” said DeMark, the founder of Market Studies LLC. “We’re trying to identify the inflection point on the downside when the last seller sold. It could come as early as next Thursday.”
    http://www.bloomberg.com/news/2011-09-22/tom-demark-sees-capitulation-after-s-p-500-falls-below-1-100.html

    OdpowiedzUsuń
  185. Kolejny raz czytam o rozbudowie mocy EFSF. Są pomysły aby zrobić z tego bank a zatem zadziała mechanizm FIAT a więc pożyczy np 5-10 razy więcej. Tutaj sugerują coś podobnego. Jeśli by to zrobili to buy buy buy
    http://www.bloomberg.com/news/2011-09-22/europe-mulls-increasing-rescue-fund-firepower.html

    OdpowiedzUsuń
  186. Przypominam w sprawie PZU:
    Dniem ustalenia prawa do dywidendy jest 30 września, a jej wypłaty 21 października 2011 r.

    obecne 26 zł dywidendy na akcję daje około ponad 7% rocznie (nie uwzględniając podatku) czyli jak lokata.

    OdpowiedzUsuń
  187. Strasznie mnie denerwuje to:
    http://stooq.pl/q/?s=sc.f&d=20110923&c=3y&t=l&a=ln&b=0&r=cl.f

    Jestem zapakowany po uszy w krótkie na ropę... żeby tak chcieli wyrównać Brent do Crude... albo chociaż zbić różnicę do 5 - 10 dolarów...

    OdpowiedzUsuń
  188. Incydent przed kancelarią premiera; podpalił się mężczyzna
    PAP - Kraj
    23 Wrz 2011, 12:34


    23.09. Warszawa (PAP) - Stołeczna policja wyjaśnia okoliczności incydentu, do którego doszło w piątek przed południem w okolicach kancelarii premiera w Warszawie. Według nieoficjalnych informacji ze źródeł zbliżonych do służb, podpalił się tam mężczyzna.

    "Mogę powiedzieć jedynie, że w tej chwili wyjaśniamy wszystkie okoliczności tej sprawy. Na miejscu są policjanci, przesłuchujemy świadków" - powiedział PAP rzecznik komendanta stołecznego policji Maciej Karczyński.

    Jak dodał, o całej sprawie poinformowała policjantów kobieta, przechodząca w okolicy Łazienek. "Z jej zgłoszenia wynikało, że w pobliżu Al. Ujazdowskich, przy parku, jest mężczyzna, który potrzebuje pomocy. Na miejsce pojechali policjanci i pogotowie ratunkowe. 49-letni mieszkaniec Warszawy trafił do szpitala" - dodał Karczyński.

    W pobliżu przed ambasadą kanadyjską trwały ćwiczenia straży pożarnej, więc strażacy przyjechali na miejsce w ciągu kilku minut.

    Z nieoficjalnych informacji PAP ze źródeł zbliżonych do sprawy wynika, że mężczyzna prawdopodobnie sam się podpalił. Ma dość poważne poparzenia - m.in. nóg. W pobliżu znaleziono opakowania po rozpuszczalniku, którym miał się oblać.(PAP)

    OdpowiedzUsuń
  189. Tak czy inaczej...
    http://www.image-share.com/upload/946/21.png
    Takie 3 punkty docelowe sobie ustaliłem.
    Przy pierwszym zamykam 25%.
    W przypadku RCSCRAOPEN będzie to jakies 260 PLN,
    Przy drugim zamykma 50% (330)
    Reszta czekam na poniżej 60 USD/barrel...

    Nie ma jak pobożne życzenia

    OdpowiedzUsuń
  190. Pawlak technikiem hahahah
    http://stooq.pl/n/?f=515021

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP