20 sierpnia 2011

Wykres dnia - USDJPY

Bardzo mocnego jena, szczególnie w stosunku do dolara (USDJPY) usprawiedliwia znikoma różnica pomiędzy oprocentowaniem 10 letnich obligacji amerykańskich i japońskich. Do tej bowiem pory fundusze japońskie mocno kupowały amerykańskie papiery. Obecnie nie dość że różnica stała się ledwo widoczna, a zatem znikła zachęta do wypływu pieniędzy z Japonii do US, to jeszcze starzejące się społeczeństwo i katastrofy powodują, że inwestycje zagraniczne są upłynniane i pieniądze wracają do Japonii (umacnianie jena) W Japoni coraz gorzej: Bond Yields Drop Even as Kan Fails to Heed Moody’s Warning: Japan Credit Japan giant public fund sells JGBs, foreign stocks in '10/11 SocGen On Why Japan's Plunging Pension Reserves May "Cause Havoc" To The Japanese Bond Market Cytat dnia - Japonia - problemy fiskalne Opozycja parlamentarna w Japonii przygotowuje się na X-Day Jako ciekawostkę dodam, że ulubionym miejscem inwestycji Japończyków od dłuższego czasu była Brazylia (obligacje i akcje).

6 komentarzy:

  1. Witaj,

    Od ponad roku realizuje się ten wykres miesięczny:

    http://3.bp.blogspot.com/-w-WD1XsruiU/TifwAFCkDPI/AAAAAAAAC9w/zyWFkVwd72Y/s1600/usdjpy_m_11_07_21.png

    to samo rok temu:

    http://3.bp.blogspot.com/_L34e2Z0R35Q/TBDEuhFGFGI/AAAAAAAACWk/nIxAnFftv6k/s1600/usdjpy_m_10_06_10.png

    Zasięg wybicia wieloletniego klina spadkowego + fibo161.8 stwarzają bardzo kuszącą szansę ucelować dołek USDJPY w okolicy 71-72. Ja przynajmniej pod to mam zamiar zagrać.

    Para USDJPY ma kilka ciekawych cech, np. mocne wyprzedaże wyprzedzają krachy giełdowe (zrobiłem nawet wpis przed wyjazdem na urlop:
    http://podtworca.blogspot.com/2011/07/krachowskaznik.html

    Stawiam na to, że gdy USDJPY dobije do 71-72 zmieni się trend na dolarze. Może być już zmiana teraz, choć mi wciąż wychodzi, że USD_I wychodzi po raz ostatni dołem (porównaj koniec stycznia:

    http://stooq.pl/q/?s=usd_i&c=1y&t=c&a=lg&b=0

    Może coś Fed chlapnie o dodruku i pod to grają. A może Chińczycy wywalają USD, na co wskazuje np. już 30% droższa ropa w Europie niż w Stanach. EUR jest sztucznie podtrzymywany, jeśli będzie zejście na dolarze, należy to potraktować jako wielką okazję.

    Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  2. @Podtwórca
    Bardzo ciekawe wykresy. Zgadzam się też z obserwacjami.

    Z ciekawosci spytam - rozumiem ze wywaliło się z tego skracania USDJPY na początku sierpnia?

    W sprawie spółek pod wpisem tj Arctic. Niezły trup! Co tam się dzieje? JA spółek w ogole nie sledze i jak kupuje to nawet nie wiem co oni robią, znam jedynie ticker. Wygląda ciekawie. C/WK 0.33 tez wyglada zachęcająco. Gorzej z CZ (PE) bo było taniej jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  3. 2 dni po tym wpisie zacząłem urlop i pozamykałem wszystkie pozycje. Potem w ostatnim tygodniu urlopu srogo tego żałowałem (zaczął się krach).

    Ze spółek kupiłem wtedy BBC i zdążyłem skasować pare procent zysku. ATC na szczęście nie ruszyłem. Niestety potwierdza się opinia, że zachodnie spółki na polskim rynku to przekręciarze, którzy nie mogli wejść na giełdy w swoich krajach. Reinhold, Immoeast, Arctic, piękne wskaźniki, które okazują się ściemą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może dlatego Japończycy inwestują tak chętnie w Brazylii, bo tam jest największa ich diaspora?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_diaspora

    Ostatnio nawet Kirin (japońskie piwa)kupił drugiego producenta piw w Brazylii.

    OdpowiedzUsuń
  5. @retepete

    Bardzo ciekawa uwaga!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_Brazilian

    Szczególnie w papierach Nomury przewija się często temat Brazylii. Przyznam szczerze że nie śledziłem diaspory, a tu proszę!. Ma to sens.

    OdpowiedzUsuń
  6. W wiadomości o przejęciu piwa mowa jest o chęci skorzystania z mocnego jena:
    http://www.abc12.com/story/15190611/kirin-buys-stake-in-brazilian-brewer-schincariol?clienttype=printable

    http://economicsnewspaper.com/policy/german/samba-beer-instead-of-sake-kirin-buys-in-brazil-52573.html

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP