05 lutego 2012

Trading-Room: tydzień 6 - luty 2012

Rynek jest potwornie silny i wszelkie próby złapania na nim korekty są surowo karane, czego niestety sam doświadczyłem.

Powstaje zatem ważne pytanie - z czym mamy do czynienia? Wg mnie nadal z korektą i nadal spodziewam się powrotu do spadków (marzec/kwiecień?). Tymczasem powinno być a-b-c Goldiego:



P.S. Pozycjonowanie na walutach prawie bez zmian tj mocno grany na długo dolar i na krótko euro przez spekulantów. Obligacje nowe szczyt. Te dwie rzeczy trzeba mieć z tyłu głowy. W kontekście obligacji amerykańskich - pisałem w poprzednim TR o szczycie pozycji długiej spekulantów grających na zwyżki cen obligacji (klik). Ostatnie dane z 31 stycznia zdają się tą tezę potwierdzać (klik). Co więcej pozytywne nastawienie do ryzykownych aktywów sprawiło, że Primary Dealers zostały z dużym workiem obligacji (muszą brać udział w aukcjach UST) i przez to zdecydowanie przeważają ten rynek (klik). Jednym słowem zalega im towar. Może znowu przekonamy się, że PD wcale nie są nieomylni.

P.S.2. Z czysto kronikarskiej  przyjemności parę wykresów wskazujących na niespotykanie pozytywne wyniki dla stycznia 2012, również dla złotówki:



24 komentarze:

  1. Moim zdaniem to od 20 stycznia na rynku amerykańskim mamy do czynienia z dystrybucją. Jak akcje słabo schodzą to podciągają rynek ciut wyżej i znowu poziomka na wyprzedaż.
    Stawiam na to, iż obecny tydzień będzie przełomowy . Albo ostatni tydzień dystrybucji, albo zwała bo naprawdę wysoko wyciągnęli już rynek. Ale to tylko takie moje założenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj SiP,witajcie,
    a tu detronizacja kolejnych guru,nalezy uwzględniać ten fakt w przyszłości,że wszyscy się mylą,zresztą w niedawnych prognozach przewidywali inny scenariusz na indeksach i chociażby na miedzi,zwróciłem uwagę,bo gram na niej. W przeszłości mieli bardzo dużo trafnych prognoz też. To tylko uwaga,że te wszystkie prognozy powinny być jedynie tłem dla własnych pomysłów.
    A oto osiągnięcie UBS :UBS Profit Drops 76% on Investment Bank Loss
    pozdrawiam Witold

    OdpowiedzUsuń
  3. @Witold

    Ich spadaek zysków nie ma za dużo do czynienia z wynikami w tradingu. Spadki przychodów i zysków są w dużej mierze pochodą obecnego kryzysu - zaostrzeniem wymagań kapitałowych, wyższych kosztów pozyskania kapitału przez banki oraz w dużej mierze spadkiem obrotu jaki generują klienci. Wszystkie banki mają z tym problem.

    Z Twojego linka:

    "UBS wasn’t alone in reporting a worsening performance in investment banking as the debt crisis curbed trading. Deutsche Bank AG, Germany’s biggest bank, last week said fourth-quarter profit dropped 76 percent as its investment bank posted a 422 million-euro ($554 million) pretax loss. Credit Suisse, which reports earnings on Feb. 9, may say profit fell 53 percent to 396 million francs in the quarter, according to the mean estimate of nine analysts surveyed by Bloomberg, who also forecast a loss at the securities unit."

    Wczoraj jakiś był rekordowo niski obrot w USA. Ogólnie biznes IB mocno upadł, nawet jak dobrze "obstawią" ruch.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Piotrze,
    ale to i tak nie zmienia pointy mojego wpisu,że wszyscy się mylą i nikt teraz nie docenia i nie docenił siły nowego tremdu,dla spokoju niedzwiedzi okreslę go wzrostowym. Osobiście staram się nadążać,chociaż nie bez oporów,bo brak korekty i mnie zaskoczył...Ale zakres tych wzrostów jest mi z grubsza znany,pozwól,ze nie powiem publicznie,prywatnie,jesli jesteś ciekawy to oczywiście podam:)
    pozdrawaim Witold

    OdpowiedzUsuń
  5. @ Witold
    Podaj prywatnie!
    Chętnie się dowiem...

    OdpowiedzUsuń
  6. @TR

    UBS tygodniowa, dzisiejsza:
    http://scr.bi/xBbKLC

    @Witold,

    Dzięki ale prywatnie nic nie potrzebuję. Wystarczy jak chcesz publicznie.

    pzdr,
    SiP

    OdpowiedzUsuń
  7. @SiP
    chęć podania wyliczonych i przewidzianych przeze mnie poziomów, jedynie prywatnie Tobie, wynika z faktu,ze nie chcę być gdziekolwiek zarzucony złośliwymi uwagami . Już póżną jesienią twierdziłem,że poziomy tego ruchu wzrostowego przerosną wszystkich,Ty stwierdziłeś,że bez QE3 jest to niemożliwe,otóż QE3 de facto jeszcze nie ma a poziomy wysokie są,takie,które prawie nikomu się nie śniły.A teraz konkretnie,do wiadomości ogólnej,z prostych zależności i struktury falowej wynika,że jesteśmy w 3 fali 3 fali wyższego rzędu,ta fala jest nieskończona,ale ze względu na szereg wskażników prawdopodobnie bliska korekty. Mozliwe poziomy to 1352,1365,1376,następnie czeka nas 4 fala korekcyjna,niższego rzędu,o zakresie 45-70 pkt. Potem kolejny ruch,jeśli przekroczy 1426,to poziomy, które nas czekają będą dużo wyższe. A ten poziom docelowy w tym roku i następnych kilku latach zachowam już dla siebie,nie ujawnię nawet prywatnie.
    pozdrawiam Witold

    OdpowiedzUsuń
  8. @Witold

    JA znam te rysunki z wielką konsolą i sp500 na 1600 czy 1700

    Co do ruchu to zgoda - ja zakładałem 1300 a nie 1350 i wyżej. Nie zamierzam się jednak sprzeczać o 50 punktów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piotrze,ruch od listopada gdzie się zaczęła rzeczona 3 fala wyższego rzędu ma dotyczczas prawie 200 pkt,te 50 pkt to jednak 1/4 całej fali,a więc wcale nie tak mało. Dziś jest pełnia,a więc wszyscy są trochę podirytowani:)przecież nie chodziło mi o Twoje przewidywania robiąc wpis,ale jedynie chciałem wspomnieć,że te wszystkie prognozy rozpowszechniane przez uznane instytucje,za którymi stoją całkiem zwyczajni analitycy, są często mnie warte niż nasze wlasne analizy. Pozdrawiam i życzę korekty...,sobie zreszta też,nudny jest ten jednostajny wzrost

    OdpowiedzUsuń
  10. Panie Witoldzie,
    może być prawdą co Pan ostatnio lansuje, ale ja czytając Pan posty mam deja vu z zeszłą wiosną gdy czytałem w Pana (i p. Spekulanta 09) wpisach że to będzie plaska korekta a potem jedziemy na poziomy o jakich nam sie nie śniło (1.6 na eurusd i podobne). Pojechaliśmy tylko niestety w całkiem innym kierunku. Kto wie, może po roku Pana zapowiedź się spełni, ale myślę, że należy być ostrożnym w takich prognozach szczególnie w momencie gdy doslownie wszędzie obecny jest nieskrępowany optymizm i wieszczenie 1800 na sp500.
    P.S.
    A jak Pana pozycje na kawie i innych softach? Nadal jest Pan L-biased?

    OdpowiedzUsuń
  11. Co do base metals tak ładnie odbijających w ostatnich tygodniach to pojawiła się ostatnio wiadomość o fuzji glencore i xstrata. Co to może oznaczać? Zazwyczaj fuzje mają miejsce na rynku który już wyczerpał możliwości wzrostu i trudne staje się pokazywanie akcjonariuszom wzrostu zysków. Trzeba więc sięgać po efekty skali i synergii.
    Poza tym chyba większość z nas pamięta co się stało gdy glencore sprzedało swój sukces ulicy w drugim kwartale 2011.

    OdpowiedzUsuń
  12. @Witold
    " Witold pisze...
    dotyczczas prawie 200 pkt,te 50 pkt to jednak 1/4 całej fali,a więc wcale nie tak mało. "

    ODP: Witoldzie, wyrosłem z bajek które mówią o złapaniu całego ruchu czy nawet 95% dla cyklów hossa besa czy wielkich ruchów średnioterminowych. Dla mnie ktoś zasługuje na miano guru i super spekulant jeśli potrafi z każdego dużego ruchu złapać 80%. 50% to super, nawet 30%. Grunt to nie stracić. Mnie opowieści o złapaniu dołka i dalej oddaniu na szczycie co do punkta czy 5 nieinteresują.



    "jedynie chciałem wspomnieć,że te wszystkie prognozy rozpowszechniane przez uznane instytucje,za którymi stoją całkiem zwyczajni analitycy, są często mnie warte niż nasze własne analizy."

    ODP: Każdy raport to "food from thoughts"

    OdpowiedzUsuń
  13. @SiP
    co do brania części ruchu,to oczywiste,wiem przecież,ze potrafisz znakomicie określać momenty wejścia w trend,tak było chociażby blisko dołków jesienią,kiedy inni ciągle mówili o spadkach,Ty byłeś innego zdania.Z jednym Twoim stwierdzeniem sie nie zgodzę,"grunt to nie tracić" Ja wyłącznie z gry rynkowej utrzymuję się od 15 lat,więc dla mnie podstawą jest zarabiać,a tracę też często. Nie interesuje mnie kilka zagrań rocznie. Ponieważ jest to moje jedyne zajęcie to korzystam z kilku serwisów płatnych. Wykupiłem serwis znakomitego technika,ale on ominął cały obecny ruch wzrostowy i dla niego to też nie stanowi problemu,on się utrzymuje z analiz,które ja między innymi kupuję. Codziennie kończy swoj tekst stwierdzeniem,poczekajmy na odpowiedni setup,grunt to nie tracić!!!
    pozdrawiam serdecznie W.

    OdpowiedzUsuń
  14. Panie @real-bronco,
    chyba od 3 lat z różną częstotliwością coś piszę,na kilku blogach.Teraz dużo rzadziej,bo mi się znudziło.W tych 3 latach pomyliłem się pewnie kilka razy,a szczególnie w prognozie w zeszłym roku,wszędzie się juz pokajałem,mogę jeszcze raz.Prognoza,to jedno a gra,czy zarządzanie kapitałem to drugie. Moim zadaniem jest utrzymać się z tego zajęcia. Jesli chodzi o softcommodities,to co z nimi jest nie tak,tam też obowiązują głównie dwa trendy wzrostowy i spadkowy,a dzienne wahania są ogromne,co lubię,ja dziennie wykonuje do 50 transakcji.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Panie Witoldzie,
    nie oczekiwałem żadnego kajania się, tylko - jak zaznaczyłem - miałem lekkie deja vu :-). Wiem że także czeka Pan na korektę, ale wszyscy czekają więc możliwe że jej jeszcze jakiś czas nie będzie, a jak już się zacznie to nie będzie to korekta tylko powrót do spadków ;-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. @real-bronco
    skoro mnie Pan wciągnął do rozmowy,to teraz krótko,bo muszę pohandlować,pojawia się zmienność. To wg technik,które stosuję nie powinien być koniec wzrostów,jednym z uzasadnien jest to co napisałem wczoraj do SiPa,ale jest wielu,którzy oczekują powrotu do bessy,jest też taki gość,którego czytałem od dawna,miał wielo dobrych pomysłów,ale teraz zaparł się w pomyśle powrotu do wielkich spadków,może ma rację,ale jego portfel tego nie ma prawa wytrzymać,bo zajął pozycję na TVIX i TZA od dziś potrzebuje 100% wzrostu,żeby wyjść na zero,ale każdego dnia powtarza,że będą spadki i TVIX będzie 50,o ile nie 100 w tym roku(teraz ok 15. Tylko on i jego nasladowcy są moim zdaniem bez grosza,ale cierpliwie czekają..Teraz swój serwis uczynił płatnym oto ten cudak
    http://sqwiitrader.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Łapię na zamknięcie parę krotkich na sp500.

    OdpowiedzUsuń
  18. @Witold

    "korzystam z kilku serwisów płatnych"

    Możesz je podać? Zagraniczne, polskie? Pozytywne doświadczenie w tym obszarze?

    OdpowiedzUsuń
  19. Z tego co zrozumiałem z info po konferencji p. Draghi to ECB zdecydował się na full scale print - w ich wersji oznacza to akceptację nowych rodzajów "aktywów" bankowych w zamian za dostęp do pieniędzy z ECB. Czyżby skala tego ruchu miała przyćmić wszystkie dotychczasowe druki?

    OdpowiedzUsuń
  20. Drogi Panie Witoldzie, od dluzszego czasu i zawsze z duza uwaga czytam Panskie wpisy na roznych blogach. Zarowno Pan jak i np Harmonictrading (a takze gospodarz tego bloga w troche innym zakresie )wynaczaja mi cel mojego inwestorskiego rozwoju- jestescie wspanialym przykladem co mozna osiagnac praca nad swoim warsztatem. Zupelnie niedawno przesiadlem sie z inwestycji w akcje na kontrakty i fx i widze jak duzo jeszcze pracy przede mna. Czasami wystarczy pare slow ze strony Pana czy wyzej wymienionych by skierowac moje poszukiwania we wlasciwa strone. Rozumiejac jak bardzo jest Pan zajety bylby to prawdziwy honor dla mnie jesli zechcialby Pan wpisac mnie na swoja liste mailowa - kazda opinia jest dla mnie cenna. Bylbym rowniez zobowiazany jesli zechcialby sie Pan podzielic wiedza na temat platnych stron z jakich Pan korzysta. Mieszkam w Nowym Yorku i strony ang. nie sa dla mnie problemem. Pozdrawiam serdecznie.

    progozin@hunter.cuny.edu

    OdpowiedzUsuń
  21. Drogi Panie @Dr Hot-Pepper,
    bardzo dziękuję za te słowa uznania,cieszę się,że mogłem czasami pomóc.Dziś napiszę do Pana wieczorem po sesji w USA,czyli u Pana popołudniową porą
    pozdrawiam serdecznie Witold

    OdpowiedzUsuń
  22. Na ZH zamieszczono artykuł dotyczący zużycia benzyny w USA. Wynika z niego że gwałtownie spada, a wnioski jakie wyciąga autor są bardzo przykre dla osób lansujących tezę o odrodzeniu amerykańskiej gospodarki. Co o tym myślicie?

    OdpowiedzUsuń
  23. @Real-bronco

    tutaj widać jakby co innego:
    http://www.ceridianindex.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. http://wolnemedia.net/ekologia/zaplacimy-22-miliardy-rocznie-za-klimat/

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP