04 kwietnia 2012

Trading-Room: tydzień 14 - kwiecień 2012

Od ostatniego wpisu nic się nie zmieniło. Nadal uważam, że drugi kwartał 2012 roku będzie słaby dla tzw ryzykownych aktywów (akcje, wybrane surowce itp), i nadal uważam (od przeszło pół roku) - nie będzie żadnego QE3. Wybijcie to sobie z głowy - żaden wskaźnik od dawna na to nie wskazywał i nie wskazuje również na to teraz. To wydaje się miało potwierdzenie we wczorajszych minutkach z posiedzenia FOMC. Poziomem do obserwacji pozostają okolice 1386 dla SP500, który powinien nastroić bardziej pesymistycznie spekulantów.

Klasą aktywów, które bardzo kiepsko zachowują się m.in. z powodu mocnego dolara i braku QE3 są metale szlachetne (ostatni raport -klik), gdzie na chwilę obecną dochodzi do istotnego przełamania i pomimo wielu pozytywnych aspektów (np. Azja ciągle kupuje) nie wygląda to najlepiej dla inwestorów grających na zwyżki. Nie będę sobą jeśli nie wtrącę informacji o machlojkach Zero Hedge aka ZeroCredo. W przypadku ostatnich spadków, nie ma mowy o "Ben Bernake gold best friend" co chłopcy?, ale jeszcze z dwa tygodnie temu tak właśnie było. Serwis jest mocno skręcony w jedną stronę i całkowicie niweluje lub nawet pomija fakty, które nie są zgodne z jego założeniem i wizją prowadzącego.

Wiele instrumentów finansowych, w tym VIX, wskazuje jak dla mnie na budowanie szczytu i tzw dystrybucję. Nie lepiej wygląda europa, gdzie kryzys strefy euro nie został zakończony (o tym pisałem już wielokrotnie). Nota bene ostatnie dane i informacje napływające z Hiszpanii są bardzo pesymistyczny co ewidentnie widać na rentowności hiszpańskich 10 latek, których rentowność jest już powyżej poziomów z czasów operacji LTRO 1 i 2. Zalecam obserwację hiszpańskiego indeksu IBEX35, który właśnie zdaje się testować dołki z wrześniowej paniki 2011.

W obszarze walut szczególnie interesują mnie pary surowcowe takie jak AUDUSD czy AUDJPY które powinny dać świetnie zarobić na spadkach, szczególnie w ramach ogólnoświatowego spowolnienia, w tym szczególnie ChRL. AUD interesuje mnie wyjątkowo z powodu oczekiwanej obniżki stóp procentowych przez RBA i pogarszającej się sytuacji gospodarczej w Australii. Ostatnie dane o deficycie w handlu zagranicznym (klik) zdają się potwierdzać tą tezę.

Z głównych walut (majors) oczekuję umocnienia dolara i spadku kursu EURUSD. Spodziewane umocnienie dolara wraz z pogarszającą się sytuacją na świecie mogą spowodować dalsze lepsze zachowanie się indeksów amerykańskich. To nie jest jednak mój scenariusz bazowy.

Na rynku surowców oczekuję m.in. wyjścia z męczącej długiej konsolidacji na miedzi i spadku jej notowań. To wszystko pomimo prognozowania przez ekonomistów pozytywnego odreagowania w realnej gospodarce w drugim kwartale 2012. Stoję tu zatem w jawnej sprzeczności z wieloma analitykami i ekonomistami, również lokalnymi wieszczącymi hossę.

W przypadku GPW, a w szczególności WIG mamy pierwsze oznaki sprzedaży (SMA 55, 200 interwał dzienny), a na tygodniowym właśnie broniona jest EMA 20 i nadal niestety pozostaje w nudnej konsolidacji. Jednak jeśli moje założenie co do gorszego drugiego kwartału dla ryzykowanych aktywów jest poprawne to również polskie akcje powinny ucierpień. Przychylam się również do wyjścia górą par PLN z lutowo-marcowej konsolidacji i to pomimo mocno sugerowanych przez NBP podwyżek stóp procentowych.

160 komentarzy:

  1. Jest też kilka innych czynników które trzeba brać pod uwagę - na uwagę zwłaszcza zasługują wybory we Francji i Grecji od tego zależy bardzo dużo w kontekście sytuacji na starym kontynencie http://investio.pl/blog/co-z-ta-korekta/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. @Piotr Baron

    OCzywiście że tak przy czym oba te czynniki ryzyka zdają się nie zmaterializować. Najnowsze doniesienia prasowe zawierają informacje że Hollande łagodzi stanowisko w sprawie traktaku (nie chce go juz odrzucić a jedynie dodac zapisy o wzroście gospodarczym), a w Grecji wygląda na to że zostanei stworzona "szeroka koalicja" z PASOK na czele.

    OdpowiedzUsuń
  4. @MArek
    Nie rozumiem - jakie jastrzębie z opcji pro FED - co to znaczy? i z blogów? Nie rozumiem podwójnie.

    Napisz proszę więcej niż jedno zdanie.

    Ja już dziesiątki razy pisałem czemu QE3 nie będzie - wybory w usa, brak odczytów deflacyjnych itp

    OdpowiedzUsuń
  5. @SiP
    a wyobrażasz sobie co będzie jak Hollande rzeczywiście obniży wiek emerytalny? Cała Europa podnosi a Francja obniża? Nawet jeśli gospodarka tu udźwignie (co jest dyskusyjne) to szum medialny przy tym wywoła kolejną panikę, a tak teraz opanowania.

    OdpowiedzUsuń
  6. @Piotr

    zdajesz się nie zauważać iż wycofuje się on ze swoich "punktów wyborczych"

    To oczywiście nie znaczy że nie będzie to powód do wyprzedaży. Twierdzę jedynie że to ryzyko maleje z każdym dniem.

    PRzeczytaj
    http://www.reuters.com/article/2012/04/03/us-france-hollande-europe-idUSBRE8320LZ20120403

    link

    OdpowiedzUsuń
  7. Dodałem info we wpisie o deficycie w australii w handlu zagranicznym, oraz o ibex35.

    OdpowiedzUsuń
  8. http://www.money.pl/gospodarka/komentarze/artykul/jacek;rostowski;i;tak;nie;obnizy;podatkow,146,0,1061778.html#utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss

    Ten komentarz mówi wszystko na temat Kucharza

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tutaj widzę nieco sprzecznosci, bowiem zmniejszenie cen miedzi wpływa na zmniejszenie jej wydobycia, co automatycznie przekłada się na zmniejszoną podaż srebra, a tym samym wzrost jego ceny.

    Z drugiej strony nie widzę innych niż złoto stabilnych przystani do ochrony kapitału.

    OdpowiedzUsuń
  10. @hans

    miedź - to się ciągle opłaca:
    http://stojeipatrze.blogspot.com/2012/03/wykres-dnia-ceny-miedzi-koszty.html

    link

    OdpowiedzUsuń
  11. Dają do pieca.
    Wczoraj odpaliłem swój udział w XTB CUP. Otworzyłem w nocy 1x USDPLN i 1x CHFPLN... zostawiłem tak, no i zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. IBex za moment przełamie ostatnie wrześniowe dołki. Panika rośnie mała na obligacjach hiszpańskich.

    OdpowiedzUsuń
  13. PS. Patrzcie co zrobili z EURCHF... teraz tylko czekać na reakcję SNB. Za tydzień znowu nagłówki będą krzyczały o kredytobiorcach frankowych. Wykres CHFPLN jest jednak nie do pozazdroszczenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. @kecaj
    waluty na wiele lat nie beda dawac powodow do zadowolenia - po to byly takie kredyty udzielane

    OdpowiedzUsuń
  15. @marek
    przestań takie głupoty rozpowszechniać. Nikt nikomu nie dawał kredytów hipotecznych z chytrym planem wzrostu wartości CHF bo to żaden interes dla banków w Polsce a dla szwajcarskich podobnie bo udzielali w CHF.

    Co więcej polskie banki są przez to w czarnej, a CHF był popularny bo raz z umocnieniem PLN CIRSy i koszty finansowania gwałtownie spadały. był one way trade. Kredyty CHF hipo to jak hossa na akcjach i euforia ulicy.

    OdpowiedzUsuń
  16. @sip
    co do 2 sentencji dla ulicy zgoda ale za lata dowiemy sie co i jak. To nie byly chytre plany ok kazdy ma swoj punkt odniesienia od siedzenia:-) Ta akcja jak i z jenem to wszystko bylo do przewidzenia. Pfority z tego plynaca inkasowane przez odpowiednie rece. Nie musisz sie zgadzac - powtarzam moze w odp. czasie sie dowiemy co i jak w co jednak watpie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Indeks jena pod oporem:
    http://stooq.pl/q/a/?s=jpy_i&i=240&u=395850

    Jak przebiją to gram long na jenie. Chyba najlepsze zyski będą na EURJPY. TP na górnej kresce.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak się zastanawiam kiedy w końcu Brent spuszczą ze smyczy. Crude już ma lot koszący... a nasza się jeszcze trzyma tej konsoli.

    OdpowiedzUsuń
  19. @marek
    ale Twój punkt siedzenia to punkt widzenia komentatora z onet co widzi spiki nie poparte w żadnych danych.

    Jeszcze raz Ci powtarzam że finansowanie w CHF wynikało z łatwości finansowania, hossy, działań ówczesnych banków centralnych, wchodzenia CEE do EU, ogólnego optymizmu. To nie był żaden spisek masonów a zwykła hossa na finansowaniu frankiem.

    OdpowiedzUsuń
  20. @kecaj
    Brent to szczególny przypadek bo wszelkie wojny w afryce bliskich wschodzie itp atakują przede wszystkim europę. Np libia to Włochy itd.

    OdpowiedzUsuń
  21. @Sip

    Piotr dla Ciebie moge byc onetowym spiskowcem a ja nie czytam tych opinii jak juz to naglowki. CO do danych masz zaufanie ,ze wszystkie sa ok ? Wolne zarty.

    OdpowiedzUsuń
  22. wszystkich zwolennikow teorii spiskowych na chf'ach pozdrawiamy z wegier...

    OdpowiedzUsuń
  23. http://wyborcza.biz/finanse/1,108340,11485333,Polacy_nie_rezygnuja_z_zakupu_mieszkan__mimo_ze_kredyty.html

    ehhh... to juz szkoda slow...

    OdpowiedzUsuń
  24. @marek

    "Piotr dla Ciebie moge byc onetowym spiskowcem a ja nie czytam tych opinii jak juz to naglowki. CO do danych masz zaufanie ,ze wszystkie sa ok ? Wolne zarty."

    ODP: ja o żadnych danych nie mówię z rynku ja mówię o powodach hossy na CHF tj jego popularności w finansowaniu długoterminowych projektów tudzież kredytów hipotecznych.

    OdpowiedzUsuń
  25. @SiP, @Marek
    W/g mnie po prostu ktoś zauważył spore zadłużenie we frankach w Polsce i na Węgrzech i postanowił to wykorzystać. Do tego koniunktura ułożyła się tak jak ułożyła i mamy efekt.
    Może to wyglądać na spisek, ale moim zdaniem to związek przyczynowo-skutkowy. Łatwość zadłużania się zawsze kończy się kiepsko.

    BTW. Od jutra na wielu giełdach panuje już święto więc nie ma co dziś oczekiwać spadków. Jak widać przed świętami postanowili nieco podciągnąć. Na roztrzygnięcie trzeba zaczekać do wtorku.

    OdpowiedzUsuń
  26. @mariusz
    tak to wlasnie widze i ja - to nie spisek i ja za tym nie optuje. Kiedy Szwajcar w 2008 r ostrzegal nas i wegrow przed zadluzaniem sie we franku to KNF siedziala cicho i zadnych opinii nie wydawala ! skandal !

    Łatwość zadłużania się zawsze kończy się kiepsko - o tak!

    OdpowiedzUsuń
  27. Raport techniczny od banku ktory nie spi:
    http://bit.ly/HrGgsJ

    link

    Troche zaczynam się obawiać o dolca bo jeśli wiele osób tak zaczyna widzieć to znaczy że będzie cholera inaczej;)

    Przypominam o dzieleniu się wykresami, przemyśleniami i raportami. Bierne czytanie nic nie wnosi do rozwoju społeczności na tym blogu.

    OdpowiedzUsuń
  28. @TR
    Ciekawe - C widzi bazę na złocie pomiedzy 1585 a 1615 do wzrostów na 1800 i dalej 1920. nie gra mi to z silnym dolcem, rosnącą rentownosci amerykasnkich obligacj itd.

    Nie mniej jednak po raz kolejny spotykam sie ze wskazanymi poziomami jako kluczowe.

    OdpowiedzUsuń
  29. Odnośnie złota:
    http://www.picshot.pl/public/view/full/87622
    Jak widać obecnie mamy nie tylko sma55 ale także granicę kanału wzrostowego więc to mógłby być dobry punkt do wejścia gdyby nie to co zdarzyło się na złocie w ostatnich miesiącach: w sierpniu i lipcu mieliśmy ostre wzrosty z ogromnymi obrotami (w porównaniu do całego okresu od korekty w 2008). Od tamtej pory obroty spadają ale ciągle są niemałe. To może sugerować ostateczną dystrybucję. Nie wykluczam ostrego podejścia na takiej samej fali z jaką mieliśmy do czynienia w 07-08.2011 do wewnątrzkanałowej linii trendu ale to może być pułapka bo jest zbyt oczywiste (nawet ja to widzę a do żółtego metalu mam słaby wzrok). Jak to się mówi: wskaźnik działa dopóki przestaje działać ;-). To może być ten moment w przypadku sma55 bo zbyt wiele osób nauczyło się jego działania. Co do silnego dolca i wzrostów na zlocie to czy przypadkiem ich jednoczesnego wzrostu nie mieliśmy właśnie w tamtym okresie?

    OdpowiedzUsuń
  30. @Sip @Marek

    Oczywiście, że cały mechanizm był budowany z premedytacją. Budowanie konkurencji i przewagi nad innymi polega na polityce monetarnej konstruowanej tak aby móc powiększyć bazę monetarna szybciej niż inni jednocześnie tworząc popyt na własna walutę. Wtedy masz więcej pieniądza i zachowujesz jego siłę nabywczą przeceniając pracę i aktywa kredytowanych.
    Banki CHF nie ponoszą tutaj żadnego ryzyka bo maja linie swapowe z naszymi bankami. Ryzyko w razie niewypłacalności spada na nasze podmioty i NBP

    OdpowiedzUsuń
  31. @tr
    zle dane z usa. piekne spadki futow sp500. ding ding ding:)

    OdpowiedzUsuń
  32. no pieknie weszlo na pompke na S i Notsy jak daja rade mniam mniam - Wesolych Swiat all !!!

    OdpowiedzUsuń
  33. Jestem pod wrażeniem tzw. "dzidy" w stanach... zobaczymy jak będzie wyglądał start :) Szkoda, że ropa dzisiaj nie działa.

    OdpowiedzUsuń
  34. @hermens
    "Oczywiście, że cały mechanizm był budowany z premedytacją. Budowanie konkurencji i przewagi nad innymi polega na polityce monetarnej konstruowanej tak aby móc powiększyć bazę monetarna szybciej niż inni jednocześnie tworząc popyt na własna walutę. Wtedy masz więcej pieniądza i zachowujesz jego siłę nabywczą przeceniając pracę i aktywa kredytowanych. "

    Zaraz zaraz. Twoja historia może byłaby słuszna gdyby tak zawsze było. Jest inaczej - popatrz na USD, CHF, JPY i teraz EUR.

    różne historie, różne wyniki co do również wartości waluty.

    Osobiście wszelkie teorie o celowym ukredytowieniu w CHF uważam za bajki. Nie ma takiego czegoś jak Pinky and the brain.

    OdpowiedzUsuń
  35. @real-bronoc
    "Co do silnego dolca i wzrostów na zlocie to czy przypadkiem ich jednoczesnego wzrostu nie mieliśmy właśnie w tamtym okresie?"


    Nie - w okresie -7-8.2011 dolec stał w miejscu - dopiero wrzesień 2011 przyniósł wzrosty.

    Ogólnie warto obserwować złoto i podpiąć się pod większy ruch.Pytanie jaki będzie - jeśli dolec będzie rósł w siłę (chociażtu mu będą przeszkadzać chociażby dzisiajesze dane NFP) to złoto powinno dalej tanieć. Wszyscy widzą tą SMA55 więc może tym razem nie działała? Ten kanał też każdy widzi.

    OdpowiedzUsuń
  36. @kecja84
    "Jestem pod wrażeniem tzw. "dzidy" w stanach... zobaczymy jak będzie wyglądał start :) Szkoda, że ropa dzisiaj nie działa."

    ODP: Mając w pamięci takie zagrywki w przeszłości na niepłynnym rynku i następnie odwracanie tego w niedzielę wieczorem/poniedziałek rano - zamknąłem dzisiaj S. Odnowię jeśli już w poniedziałek. Obawiam się po prostu "odkrętki" w poniedziałek....

    OdpowiedzUsuń
  37. @SiP
    A jednak dostałem ładny prezencik świąteczny. Jutro certy się ładnie otworzą. Chyba mamy korektę na szerokim!

    OdpowiedzUsuń
  38. @kecaj84
    104 padlo. wyszli z konsoli a dodatkowo maja ruszyc negocjacje z iranem. nawet jesli to plotka to sell.

    OdpowiedzUsuń
  39. @TR
    Na miedzi wyprzedaż - jeszcze są w bardzo wolnym kanale spadkowym, niczym konsolidacja do 3.65 ale dalej to już mocny "sell".
    Tygodniowa SMA55 ładnie dała czapkę. Dzienne średnie i wskaźniki też jakby dalej sprzedażowej.

    Jak jakiś chińczyk nie wyskoczy z nowym "stimulusem" (co nie powinno mieć miejsca w obliczu dzisiejszych danych o inflacji) to miedź powinna spadać.

    OdpowiedzUsuń
  40. @TR

    czwartek najbliższy ważny dla PIIGS - Włochy sprzedają BTPs (12 kwietnia, 11 naszego czasu)

    19 kwietnia (czwartek) wchodzą na rynek Spain i France, też o 11.00.

    OdpowiedzUsuń
  41. @Tr
    Banki zaczynają twierdzić, że w kwietniu inwestorów czeka rozczarowanie z uwagi na brak QE3 ale twierdzą że takim miejscem sprawdzenia "checkpoint" jest czerwiec i wtedy wg nich jest szansa na QE3.

    OdpowiedzUsuń
  42. Czy ktoś orientuje się z jakiego powodu tak mocno rośnie rzepak ?
    Chodzi mi o kontrakt terminowy notowany na francuskiej giełdzie i znajdujący się w ofercie brokerów forexowych pod nazwą Rapeseed.
    Obecnie na wykresie miesięcznym jest wywalony w kosmos. Az się prosi by go zaszorcić, ale być może są jakieś przesłanki fundamentalne tego wzrostu.

    OdpowiedzUsuń
  43. @Mariusz
    Chodzi ci o to?
    http://stooq.pl/q/?s=rs.f&d=20120409&c=5y&t=c&a=lg&b=0&r=s.f

    Jak widać mocno jest to skorelowane z soybeans, więc równie dobrze można shorcić soję.

    Ciekawa sytuacja jest na USDCAD. Od 2 miesięcy walczy z 1.00. Jest już ładne zaokrąglone denko i myślę, że jak przebiją 1 do szybko zawędruje na 1.05

    OdpowiedzUsuń
  44. @ikti
    I tak i nie. Ja mam trochę inny wykres więc pewnie to trochę inny produkt choć niby ten sam.
    Nie porównywałbym tego z soją bo soja też chodzi nieco inaczej choć o zaszorceniu soji też myślę.

    OdpowiedzUsuń
  45. Podejrzewam, że tamten futures jest notowany w EUR i stąd różnice.

    OdpowiedzUsuń
  46. @Ikti
    Może faktycznie różnice wynikają z przeliczania w różnych walutach.
    Masz rację.
    Pytanie o fundamenty pozostaje jednak aktualne. Jak ktoś coś słyszał lub czytał niech da znać.

    OdpowiedzUsuń
  47. witam
    gorszej S ki niż ten NASDAQ
    nie mogłem wy myśleć SiP
    przestrzegał

    OdpowiedzUsuń
  48. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  49. NASDAQ nie ruszy dopóki Apple nie pęknie. Ale za to jak pęknie, to będzie bardzo dobra S-ka.

    USDCAD zaczyna już płacić :)

    OdpowiedzUsuń
  50. zresztą ,szkoda gadać
    u mnie połowa strat zniwelowana
    ,dobre i to

    OdpowiedzUsuń
  51. Od ubs:
    - Sp500, S, wsparcie 1370, niżej 1340.
    Możliwe odbicie na koniec kwietnia/początek maja, słaby czerwiec/lipiec.

    OdpowiedzUsuń
  52. @TR

    raport szwajcarskiego banku:
    http://scr.bi/I0Q2EN

    link

    OdpowiedzUsuń
  53. @TR

    Biorąc pod uwagę takie rzeczy jak:
    "The CBOE Volatility Index (.VIX) jumped 8.4 percent to 20.39, and was up for the eighth straight day, its longest streak of consecutive gains in nearly nine years. At its session high, the VIX touched 21.06 - up almost 12 percent for the day.
    "

    czy dobre dane Alcoa to myślę że jakies wzrosty by się przydały chociaż z dzień. W czwartek jest aukcja obligacji włoskich o 11.00 naszego czasu (londek 10.00) więc może panika z PIIGS wróci chociaż jeśli spojrzeć na notowania 2 5 i 10 latek niemieckich to widać że nadal kryzys w pełny, to samo 10 latki hiszpańskie.

    OdpowiedzUsuń
  54. @asc. TR
    w mega telegraficznym skrócie to prawda.

    OdpowiedzUsuń
  55. @sip
    tak ja i widze przynajmniej do 24 kwietnia pod wyniki raczej tupanko na zielono.

    OdpowiedzUsuń
  56. @asc pisze...

    Od ubs:
    - Sp500, S, wsparcie 1370, niżej 1340.
    Możliwe odbicie na koniec kwietnia/początek maja, słaby czerwiec/lipiec.

    ja to widze zupelnie na odwrot

    OdpowiedzUsuń
  57. Witam. Czy ktoś wie kiedy startują akcje facebooka?

    OdpowiedzUsuń
  58. Niezłą cenę dał Rabo za BGż, nawet mnie zaskoczyli. Spodziewałem się max 64 pln. fiu fiu.

    OdpowiedzUsuń
  59. http://www.aaii.com/sentimentsurvey/sent_results

    OdpowiedzUsuń
  60. Koniec tych szczekających psów na EURUSD :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Wczoraj ogłoszono wcześniejsze wybory w Grecji. Mają się odbyć 6 maja. Nietrudno zgadnąć kogo wybiorą Grecy (o ile nie nastąpi fałszowanie wyników wyborczych). Mimo, że na razie nie wygląda to źle to sądzę, iż Eur/Usd może zacząć niedługo spadać. Tym bardziej, że na wykresie tygodniowym para wygląda pro spadkowo.
    Stochastic schodzi od szczytu , a dodatkowo cross jest u szczytu kanału spadkowego. Ergo : zwała na edku. Czy to pociągnie za sobą spadki indeksów to zupełnie inna bajka.

    OdpowiedzUsuń
  62. zaskakuja co ? 11.04 2g bradley na 2012 to pz up i przeciwienstwo do ubs , ktore wskazalo 2 dni temu na zwyzke dopiero koncem kwietnia :-) Jak dla mnie ten szybki skalp na L starczy.

    OdpowiedzUsuń
  63. jak na taka zwyzke notsy zachowuja sie spokojnie 10 i 30 latki

    OdpowiedzUsuń
  64. @TR
    Włochy poradziły sobie jednak wczoraj nie tak źle z aukcją obligacji. NA razie wystarczyły słowne uwagi ECB o wznowieniu SMP oraz znowu nieustające ploty o QE3.

    Na razie zamykam długą na złocie. Jak wyjdą górą to otworzę.

    Zamknąłem też długie na indeksy. Zobaczymy co dalej.

    Jakieś pomysły?

    OdpowiedzUsuń
  65. @marek
    zamiast wklejać zawsze ten sam link do informacji od AAII o zapatrywaniu na rynek lepiej wklejaj wynik.

    Inaczej to trochę uciążliwe,szczególnie przy czytaniu wiadomości przez telefon:

    Reported Date Bullish Neutral Bearish
    April 12: 28.14% 30.30% 41.56%

    OdpowiedzUsuń
  66. Artykuł odnośnie hiszpańskich banków :
    http://euro.bankier.pl/news/article.html?article_id=2521336&type_id=1&display=1%202%204&priority=1-20&order=priority

    OdpowiedzUsuń
  67. @TR
    miedź wraca do ostatnich dołków, mocna wyprzedaż na eurusd, dax wychodzi dołem.

    sell

    OdpowiedzUsuń
  68. @TR
    włosi podobnie, znowu flirtują w szerokich okolicach 14tys na FTSE MIB

    OdpowiedzUsuń
  69. Jeszcze się okaże, że Rybiński trafił z tym startem eurogeddonu :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Ja bym się tymi spadkami tak nie ekscytował, dopóki VIX nie przebije 20.

    OdpowiedzUsuń
  71. @itki

    Dla mnie krytyka prof. Rybińskiego to było i jest swego rodzaju poziom nastrojów. Jak rynek idzie w drugą stronę a poziom pewności wśród graczy na długo czy "hejterów" rośnie to nagle jest zalew informacji.

    Teraz jakoś nikt już nie krytykuje prof. Rybińskiego.

    Sytuacja się pogarsza i ja nadal twierdzę że jego fundusz może sporo zarobić. Zgadzam się też z jego twierdzeniem o giełdowym ADHD - LTRO i inne operacje nie rozwiązują sedna problemu zatem problem wróci i to mam nadzieje każdy wiedział.

    Kryzys w strefie euro kompletnie nie został rozwiązany. Nie rozwiązano sedna problemu. Strefa euro NIE MA sensu w takiej formie. Historia nie zna takich przypadków

    http://stojeipatrze.blogspot.com/2010/11/emu-breakup-update.html

    link

    OdpowiedzUsuń
  72. Może i tak, ale myślę, że data startu funduszu jest dość przypadkowa. Co by było jakby wystartował w październiku albo w grudniu 2011?

    OdpowiedzUsuń
  73. http://stooq.pl/q/a/?s=jpy_i&i=120&u=395850

    TP na jenie zgodnie z planem.

    OdpowiedzUsuń
  74. @TR
    Piękne rozpoczęcie tygodnia. miedz eurusd dołem, ding ding ding.

    @ikti
    ładnie z tym jenem.


    @wszyscy
    witam po weekendzie.
    niestety na nic nie mam czasu. Kupuję rowery dla całej rodziny a jak sie okazało temat rowerów to temat rzeka - wiem już że cross pewnie lub może trekking, ale marek od cholery jak kellys, merida, kross, Trek, unibike, giant
    a jeszcze muszę kupić bagażnik bazowy i na rowery na samochód....

    OdpowiedzUsuń
  75. Jak pewnie 1.30 to widzę że wszyscy podają 1.26 a zatem powinniśmy zobaczyć chociaż 1.27.

    W tym tygodniu aukcje hiszpańskie będą na celowniku.

    OdpowiedzUsuń
  76. Co do EURUSD to oczekuję teraz kilku dni risk on, więc wątpię, żeby przebili 1.30.

    Przesłanki? Jen pod oporem, VIX zatrzymany przez 20. VSTOXX zatrzymany przez 30. No i ostatecznie na dollar index formuje się ładny klin. Bez fałszywego wybicia dołem nie ma zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  77. a notsy swoje jak pisalem od 20.03 robia to co nalezy. Spore rozkorelowanie indeksow w usa. Down utrzymuje status. Jak pisalem do 23-24 powinien byc spokoj trzepiacy w kazda ze stron.

    OdpowiedzUsuń
  78. http://stooq.pl/q/?s=cl.f&d=20120417&c=10d&t=l&a=ln&b=0&r=sc.f

    Całkiem niezły rozjazd i smiana różnicy pomiędzy Brent, a Crude.

    OdpowiedzUsuń
  79. Od Szwajcarów:

    Dopóki SPX jest poniżej 1388 rynek pozostaje podatny na spadek do 1340. Dołek (1340) pod koniec bieżącego tygodnia lub na początku przyszłego.
    Przełamanie 1388 neguje ten scenariusz i oznacza że jesteśmy już w drodze do góry (do połowy maja).
    Obecna korekta to pierwsza część procesu budowania szczytu. Większa korekta w czerwcu/lipcu.
    Dla agresywnych graczy: można grać L od dołka do połowy maja. JEdnak rekomendują szorcić od połowy maja.

    Poziom 1388 jest niezwykle istotny w raporcie. (pojawia się też 1386 - chyba błąd). Jeśli zostanie przełamany (a tak się wczoraj stało w zasadzie 1390 na zamknięciu) to może nawet nowy szczyt (marginal new high) w maju.
    Wczorajsza sesja zanegowała w zasadzie preferowany w raporcie dołek 1340, co sugeruje ze pniemy się już na majowy szczyt.

    OdpowiedzUsuń
  80. April 19:
    http://www.aaii.com/sentimentsurvey/sent_results
    Bullish 31.18%
    Neutral 34.98%
    Bearish 33.84%

    OdpowiedzUsuń
  81. http://biznes.onet.pl/ziemia-obiecana-przez-psl,18496,5109723,1,prasa-detal

    OdpowiedzUsuń
  82. A co myślicie o soji? Jeden z nielicznych rosnących towarów. Obserwacja kresek pokazuje że jest tam jakiś poważny gracz nie pozwalający cenom spaść, a ostatnie 3 minuty handlu w piątek to już było przegięcie (nie pierwszy raz zresztą w ostatnich tygodniach dochodzi w ostatnich minutach handlu do zanegowania całodziennego ruchu cen). Ostatni rynek w którym siedzi duża kasa ciągnąca ceny do góry bez względu na okoliczności?
    Tylko nie piszcie o fundamentach bo one od dekady na rynkach towarowych nie mają znaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  83. Co tutaj taka cisza?
    Sell/short in may and go away?

    Nadciąga burza.

    OdpowiedzUsuń
  84. @kecaj 84

    Nie mam czasu kompletnie na bloga. mam z jakies 10 zaległych wpisów ale nie mam czasu - czy to o francji czy o holandii, australii, EMU, Polsce czy w koncu o QE3.
    Niestety, spekuluje sam, ale nie mam na wiecej czasu. Postaram sie wrócić przed majówką na chwilę na bloga a potem pewnie dłuuuuga cisza do 6 maja.....

    Jak coś ciekawego na oku, to pls wrzutka w komentarzu, najlepiej w linku z hiperlinkiem by działał od razu z RSS. Sęk ju.
    Ogólnie idzie dobrze (sell) więc nie ma co narzekać.

    OdpowiedzUsuń
  85. Chyba większość uwierzyła w hosse, zapakowała się w akcje i teraz hmmm - co mają powiedzieć? to i siedzą cicho.
    Ja podobnie jak SiP na nic nie mam czasu, poza tym prawda jest taka że trzeba chronić kase, zarabiać gdzie się da - na zarabianie na wzrostach jeszcze przyjdzie czas.
    pozdro for all

    p.s

    Marek Daro - wyeksmitowałeś się od Białaka?

    OdpowiedzUsuń
  86. Czesć Spin

    tak od Białka - a co tam mozna pisac ciekawego od roku majac swoja opcje caly czas niezmienna ? ( pobierajac czasami L ) :-) Niech podbieraja jedyne co nie idzie tak jak europa i azja to usa ale spokojnie od czego ma sie glowe. Nasz wig idzie idealnie tak jak powinny isc wszystkie rynki DM od roku ( maja 2011 S ) a sam wig powinien byc nizej. No ale widac rozciagneli w czasie co nieuniknione. Promocje ,ze hohoho. Czas mam n oale powiedz sam ilez mozna truc blogowiczom swoja wizje jedna i ta sama ale sam ocen co sie dzieje. Ostatnie prognozy czasowe podalem wyzej w odpowiedziach a na sip email tez co nieco wymienilem co i jak. Wybaczcie ale mam przeczucia ,ze tutaj tez lukaja odpowiednie elementy na sentyment check :_)

    OdpowiedzUsuń
  87. To zestawienie nawet ciekawe:

    Ciekaowstka
    http://risktracker.blogspot.com/2012/04/na-czy-opiera-sie-system.html

    OdpowiedzUsuń
  88. Raport techniczny Szwajcarskiego banku w skrócie:

    Zeszłotygodniowe zamknięcie SP500 powyżej 1388 nie zostało potwierdzone w innych kluczowych sektorach („classic fake”). Dopóki jesteśmy poniżej 1392 (zeszłotygodniowy szczyt) kontynuujemy negatywny trend w SPX i NDX. W tym kontekście rynek może spaść na 1340 (final down test leg).
    Podtrzymują zeszłotygodniową opinię i widza nawrotkę rynku w tym tygodniu – odbicie do maja. Prognozowane odbicie może być dłuższe niż wcześniej wspominana połowa maja. Potem 10% korekta (czerwiec/lipiec)

    Agresywni gracze mogą kupować w tym tygodniu po nawrotce (bullish reversal) lub zamknięcie powyżej 1392. Gracze średnioterminowi powinni sprzedawać dopiero w 2 połowie maja.

    OdpowiedzUsuń
  89. Jak dla mnie sp500 zejście w tym tygodniu do 1340 potem do 1325 potem odbicie do 1370 . A potem się zobaczy. każdy ma swoje prognozy.

    OdpowiedzUsuń
  90. I po danych... a już wszyscy noże połapali, zyski policzone. O 15:30 jak dobrze ruszą to rączki pourywa niektórym.

    OdpowiedzUsuń
  91. Nie dość, że nie urwało, to jeszcze będzie im rosło. Szaleństwo.

    OdpowiedzUsuń
  92. http://www.aaii.com/sentimentsurvey/sent_results

    April 26:

    Bullish 27.64% Neutral 34.96% Bearish 37.40%

    OdpowiedzUsuń
  93. Tylko spadki wam w głowach :)
    Trochę jeszcze się po kisi, potem załatają coś w europie i lecimy na 1580 na sępie i 8000 na dax'ie.

    Akurat się linie zbiegają w lato
    http://bit.ly/JFpRrJ
    link

    OdpowiedzUsuń
  94. @ikti
    odwazna prognoza - przy obecnym sentymencie typowa zagrywka na wyciecie krotkich - za duzo byka to ciagna powol iw gore , za malo to szybko up by wyciac.
    Europa i azja a usa to osobne kwestie. Jestem pewien ,ze posiadacze akcji w terminie wieloletnim nic nie zarobia.

    Sip juz na majowce ? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  95. ostatnio w 3 bankach dostalem oferty telefoniczne na iwenstowanie w fundusze akcyjne - dla mnie to wystarcza na krotki okres jesli chodzi o wig a widac ,ze wjuz wiele spolek na poziomach z dolka pazdziernika i jak ktos kupowal wtedy na dlzuej to nic nie zarobil - pozostaje spekulacja co nie ma nic z wspolnego z dlugoterminowym inwestowaniem do grona , którego naleze od czasu do czasu grajac skalpy co jednak nie jest w mojej naturze.

    OdpowiedzUsuń
  96. nie wspominajac o tych co kupowali na fali reklam z kwietnia 2011 akcje chronia przed ifnlacja :-) a wiem ,ze sporo ludu siedzi jeszcze z takimi akcjami wsrod moich znajomych i nie oddalo.

    OdpowiedzUsuń
  97. http://www.pb.pl/2599202,53714,dow-jones-wzrosnie-w-tym-roku-do-15-000-pkt

    OdpowiedzUsuń
  98. @marek
    To tak dla urozmaicenia dałem. Ale zważywszy na to, że Białek się poddał i sprzedaje GPW ... :)

    OdpowiedzUsuń
  99. Spójrzcie na jena.
    [link]

    Wyobraźcie sobie, że te potrójne wsparcie i spadamy na 300. Poprzednia fala osłabienia wygenerowała ładny rajd. Zwłaszcza na nikkei. Tym razem będzie inaczej?

    OdpowiedzUsuń
  100. aspekt jena jest rowniez rozgrywany w moich scenariuszach.
    ostatnio w niedziele pojawilo sie to akurat przed pz bradley 23.03 jak w dol a potem wyciskanie


    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Sprzedaj-w-maju-bedziesz-w-raju-2526413.html

    pod takie artykuly zazwyczaj poczatek idzie tak jak pisze potem sie odkrecaja na 2 strone. Tutaj jak na razie podzialal tylko poneidzialek to slabo !

    OdpowiedzUsuń
  101. http://bankier.tv/nadchodza-tluste-lata-dla-inwestorow-10961.html

    OdpowiedzUsuń
  102. No to pojechali po bandzie na Edwardzie... otwarcie wodospadowe. Jeszcze chwila to polecą z ropą daleko daleko na południe. Trzeba pomyśleć teraz o momentach wyjścia z RCSCRAOPEN

    OdpowiedzUsuń
  103. Dywagacje nt. hossy zostawiam tym co jeszcze w nią wierzą - choć cisza np u Wojtka Białka wskazuje że sporo zaklinaczy rzeczywistości ostro dostało po siedzeniu - jaki zakładacie zakres spadków. To że się dobrze weszło to nie wszystko trzeba jeszcze dobrze wyjść ;)
    Teoretycznie zejście w okolice 2000 na W20 powinno spowodować wodospad, ale korekta w górę w tej okolicy wielce prawdopodobna. Na ile też może się osłabić złoty? Waluty to nie jest miejsce w którym się czuje pewnie, no ale trochę tego mam, warto by zrealizować zyski tyle że nie za wcześnie. Mnie bruździ to że mam głównie waluty eksporterów surowców CAD, NOK, AUD, ale widac u Nas jest gorzej niż u nich..
    Artur
    Hej

    OdpowiedzUsuń
  104. Próbuję wymyślić, gdzie upchnąć certyfikaty na spadki ropy.

    15% sprzedałem po 180,X... ale z resztą nadal się zastanawiam. Została przebita linia wsparcia biegnąca od 2009 roku. Teraz męczą wsparcie na 110$.

    OdpowiedzUsuń
  105. @kecaj84

    No własnie. jesli to jest tylko cos mniejszego to warto oddawac juz teraz. pytanie zasadnicze - czy to tylko cos mniejszego zwyklego?


    Podobnie sp500 - jak spojrzeć na emini czy kasowy to obecne poziomy są szalenie ważne - to szczyt z stycznia lipca itd 2011. Nie będę się kłócił o 5 pkt w tą czy w tą.

    OdpowiedzUsuń
  106. @Spin

    Znowu się p. Wojciech będzie tłumaczył z ogłoszenia po raz kolejny hossy bo znowu nie trafił z prognozą. Przyznam szczerze że po ludzku mu współczuję bo naprawdę wykonuje kawał pracy, a nie tam jakieś dwie trzy kreski. Nie zmienia to faktu,że kurczowe trzymanie się cykli bywa jak widać zdradliwe. Ja to nie raz podkreślałem, że inne czasy itd. inna skala interwencji, inny poziom skomplikowania systemu (dla przykładu Rosja a strefa euro) i jego skala czy wpływ (bo bankructwo rosji to nie w tej skali bankructwo włoch)

    OdpowiedzUsuń
  107. http://www.image-share.com/upload/1478/157.png

    Przy 106 może być walka. A to jeszcze ok 10% potencjału na certach.

    OdpowiedzUsuń
  108. Czym może mi ktoś wyjaśnić czemu spolki energetyczne a la tauron, enea czy cez tak dostają? Nie posiadam pozycji w tych spolkach i nie sledze informacji z nimi zwiazanymi. Mam swoje domysły.

    OdpowiedzUsuń
  109. Też współczuje Białkowi, na dzień dzisiejszy jest jedynym Analitykiem którego czytam z uwagą i poważam, mimo iż już od roku widzę rynek. Problem w tym że on do tego co mu wychodzi z jego porównań usiłuje dopasować rzeczywistość - a to niestety należy robić na odwrót. Poza tym jakaś potworna ilość hołoty się na jego blogu zalęgła, z dawnych ludzi mało kto pisze, przynajmniej często ;/
    Piotr, może na zasadzie idzie spowolnienie w realnej gospodarce będzie trzeba mniej energii?

    OdpowiedzUsuń
  110. dolar taki zatłoczony a konca wzrostów ni widać,przyglądam mu sie uważnie

    OdpowiedzUsuń
  111. @TR

    na wig20 USD, tudzież EPOL (ETF w US) lub PLND (ETf w US) zbliżamy się lub testujemy ważny poziom. Naprawdę przydalo by się jakieś odbicie.

    Z drugiej strony widzę wielu łapaczy noży więc może jednak ostre przebicie, washout i dopiero łapanie? Tak byłoby idealnie, pytanie czy będzie.

    OdpowiedzUsuń
  112. @TR
    Stestowali ten ~1.26 na euro ale muszę przyznać że to bardzo kiepsko wygląda. jakiś zdechły pies i parę techników. PRawdopodobnie rynki potrzebują final washout tj wodospadu mimo że wielu chciałoby wzrosty, po części jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  113. May 17: bullish 23.58% neutral 30.45% bearish 45.97%

    znowu wycisk jak tydzien temu na jednej sesji

    OdpowiedzUsuń
  114. @TR
    Co się dzieje z Kernelem i Agrotonem w sensie Ukraina spożywka? Niezły wodospad.

    OdpowiedzUsuń
  115. a odpał na złocie i srebrze ?

    OdpowiedzUsuń
  116. Złoto jest tak wyprzedane, że odpał typu +3% niczego nie zmienia. Poczekajmy.

    OdpowiedzUsuń
  117. pamietacie jak szydzilem z raportow ubs

    przyczytajcie co przeiwdywali w maju, jakie kreseczki rysowali

    do kosza tylko to sie nadaje
    macie teraz dowod jak to spece sie myla

    energetyczne spadaja bo popyt maleje na energie, tak samo jak ropa
    maja nadprodukcje wyngla

    juz nie zrobia takich zyskow jak w 2010 gdzie cena wyngla byla wysoka i popyt tez albo 2006 i 2007 rok
    kiedy cena rosla i mieli 40% marzy na wynglu a po drodze ure zatwierdzil 40% podwyzki cen energi dla przedsiebiorstw
    wtedy piekny prospekt przygotowaly goldmany dla pge a grad upchnal to na gorce w 2010 zdaje sie

    mam troche tego stuffu po tesciowej

    OdpowiedzUsuń
  118. @hukers

    tez podałem ,ze bedzie odwrotnie jak w ubs a to bylo poczatkiem kwietnia i jest odwrotnie. Czasem maja racje ale czasem to nawet laik trafi w trend.

    OdpowiedzUsuń
  119. rynek bedzie spadal az sie dowie od kiedy do kiedy i jak suma zostanie wydrukowana przez bena

    jezeli ben chce pokazac ze ma kontrole to musi podac takie info 6 czerwca

    pozniej bedzie za pozno i bedzie musial zwolac nadzwyczajne posiedzenie fomc i beda dzialac w panice

    wszelkie inne zapewnienia ze niejako fed ma wszystkie narzedzia na stole i ze ich uzyje jak bedzie trzeba rynek totalnie zignoruje

    ja sie obawiam ze kolejny dodruk moze nic nie dac
    inflacja za duza itp.
    w tym sensie ze rynek za duzo po nim nie urosnie ale po jego zakonczeniu bedzie spadalo 3x szybciej niz roslo podczas jego trwania

    nie chce armagedonu na swiecie ale wyglada na to ze nie jest mozliwe zdelewarowanie systemu nie wywolujac jego zgonu

    OdpowiedzUsuń
  120. @hukers
    "pamietacie jak szydzilem z raportow ubs

    przyczytajcie co przeiwdywali w maju, jakie kreseczki rysowali

    do kosza tylko to sie nadaje
    macie teraz dowod jak to spece sie myla"

    A co pisali? Widzieli małe odbicie ale korekte w silnym trendzie ciężej złapać co naturalne dla mnie. Tak czy siak mówili jasno chociazby 8 maja
    SPX Challenging Pivotal Support … Sell Any Bounce!!!

    widzisz to powyzej? Sell any bounce!!!


    Co do samego zarabiania i trafiania w prognozach, to kto sie nie myli? Pokaż mi takiego? Nie ma takich ludzi rozumiesz? Nie ma. Jak masz 60-70 % trafionych to jest super rozumiesz?
    Ma Ci Twoje wtopy zacytować? Co tym udowodnię? Chyba nic więc odpuszczam.

    Ja twierdzę że czytanie ma sens jeśli jest DOBRZE udokumentowane bo w trakcie rozgrywki wariantu widzisz że dzieje sie cos nie tak i wtedy tniejsz szybko strate i przewrotka.


    QE3 nie bedzie dopoki inflacja jest wysoka.

    Obserwuj to:
    https://lh3.googleusercontent.com/-ukRp7ldlA6k/T7QSO3hjgXI/AAAAAAAAFTE/q3OXZkE4OUA/s800/screenshot.png

    link

    OdpowiedzUsuń
  121. @UBS
    W tym roku prognozowali niespodziankę (przebicie 1370) gdzies w okolicach początku Q2, zapowiadali przy tym większą korektę po drodze (styczeń/luty), której nie było. W maju twierdzili że szczyt już jest ustanowiony. Ostatnio zapowiadali jeszcze solidne odbicie (ten i przyszły tydzień), ale bez nowych szczytów.
    Jak na mój gust pomogli mi zarobić. Mogło być lepiej, bo chciałem wykonać kilka zagrań na korektach których nie było i trochę kasy oddałem.
    Trzeba jednak uważnie czytać całość prognozy, a nie tylko S czy L i czekać. Zawsze podają warunki, zachowanie różnych sektorów, walut itp. Jeśli podali konkretne zagranie ale sektory zachowują się inaczej to trzeba solidnie przemyśleć zagrania.
    Pisze o tym dzisiaj Trystero:
    ..."istnieje monstrualna różnica pomiędzy rekomendacją inwestycyjną a strategią inwestycyjną. Rekomendacja: sprzedaj krótko Apple nic nie znaczy bez horyzontu czasowego, poziomu docelowego, poziomu zlecenia obronnego oraz warunków zajęcia pozycji (na przykład zajmuję tę pozycję bo spodziewam się spadku marż więc jeśli w następnych kwartałach nie nastąpi spadek marż do powody do zajęcia pozycji ustaną, a więc powinienem ją zamknąć)."

    http://blogi.bossa.pl/2012/05/17/ile-warte-sa-rekomendacje-inwestorow/

    OdpowiedzUsuń
  122. @Chybil
    zgadzam się z tym co napisałeś i Trystero.

    OdpowiedzUsuń
  123. @TR

    Widzę że Kuczyński był jak Białek w kwietniu ze stooq z 2tyg opóźnieniem:

    " Swoimi wypowiedziami szef Fed wytrącił oręż niedźwiedziom z rąk. Jeśli wybory rzeczywiście nie zaszkodzą, a europejski rynek długu nadal będzie tak kontrolowany jak to widzieliśmy ostatnio to zapewnienie Bena Bernanke i gra w „im gorzej tym lepiej” nie pozwoli na zrealizowanie się scenariusza „sprzedaj w maju i uciekaj”. Analiza techniczne nie daje nam żadnej podpowiedzi. Równie możliwe (technicznie) jest pokonanie kwietniowych szczytów i kontynuowanie hossy jak i utworzenie podwójnego szczytu i wygenerowanie sygnału sprzedaży.

    Jeśli się jednak widzi reakcje rynków na złe informacje to prawdopodobieństwo negatywnego scenariusza należy ocenić jako bliskie zeru. Uważam, że są dwa, równie prawdopodobne, scenariusze – albo hossa albo konsolidacja pod szczytami. "

    OdpowiedzUsuń
  124. SIP all , może tauron zamiast lokat ,
    dedka pomysł
    pozdr

    OdpowiedzUsuń
  125. ja tylko pokazalem wam jak sie myla pismaki
    dla mnie nie ma sensu czytac ich wypociny
    nic tam nie ma
    ani z kresek nie wycigaja wnioskow ani z nie robia dobrej AF

    obecnie pakuje budowlanke do wora bo tania jest i wole grac tak niz ryzykowac na kontrakcie

    jankesy w prozni
    nikt nie polozy kasy przy tych poziomach
    musza zejsc nizej zeby sie skusic


    dodruk nie ma sensu poki z grecja brakuje dealu bo grecja to potencjalne odpisy na grube miliardy co prowadzi do recesji w europie a bez niej nie ma wzrostu swiatowej gospodarki a jak nie ma wzrostu to nie ma sensu kupowac akcji

    bedzie deal z grecja to bedzie dodruk
    inaczej nie ma sensu, patrz nikkei

    OdpowiedzUsuń
  126. junker ty diable
    a zebys zdechl
    http://www.pb.pl/2608396,20903,niech-ue-przejmie-wladze-u-slabych

    OdpowiedzUsuń
  127. Coś się dzieje:
    Debt crisis: live :)
    Najlepszy fragment: "We feel it’s essential that the contagion doesn’t spread to the core countries, [of which France is] closest to the firing line. On the assumption that a victory would provide a confidence boost, it would be best if France won Euro 2012."

    Białek zamieścił wykres dnia, ze scenariuszem WIG na 30000.

    Czasowo zapewne do dołka pewnie bliżej niż dalej, ale cenowo to nie jestem pewny.

    OdpowiedzUsuń
  128. @TR
    Na razie zgodnie z planem od połowy zeszłego tygodnia spodziewane odbicie korekcyjne.
    Wg UBS ma wygasnąc w tym tygodniu i mozna myslec o shortach przy 1340 1350

    OdpowiedzUsuń
  129. a dolar swoje i podbitki ma gdzies akcyjne :-)

    OdpowiedzUsuń
  130. Co myślicie o USDJPY? Wydaje mi się, że dąży do retestu wybitego trendu spadkowego i ja się przymierzam do kupna . Najlepiej poniżej 77.

    OdpowiedzUsuń
  131. @ikti

    zgoda przy czym ja patrze na kluczowy AUDJPY. PRzez ten nius ostatnio ciut odbili ale blisko testów. mozna probowac ale jak peknie to podwajac kase i w druga strone. wczesniej mala pozycja. bez budowy duzej

    @tr

    z innej beczki - PKN przy braku dywidendy moze testowac ~32 pln. Jak by to peklo to i wig20 poleci

    OdpowiedzUsuń
  132. AUD mi nie odpowiada ze względu na spadające surowce, a ja chcę zagrać przeciw jenowi na dłuższy termin. Marek mnie zainspirował:)

    Po tym niusie odwiedzą pewnie 1.25 a dalej w dół.

    OdpowiedzUsuń
  133. MAm chrapkę na zjazd srebra z 27 do 20-21.

    Niech tylko pęknie ten diabelny 27...

    OdpowiedzUsuń
  134. @itki
    a dziekuje za uwage ( czasem na cos sie przydam :-) ) i powod do inspiracji :)
    Sip co do kruszcza hmm zloto jest dla mnie zagadka srebro to ropa ale cos oporne dzisiaj i nie mam pomyslow to znaczy mam ale to teorie spiskowe szkoda paplac o tym.

    OdpowiedzUsuń
  135. 3to znaczy rekomend z lutego od naszego goru zza oceanu odnosnie zlota i obligacje ,ze beee i wywalac znamy no i skoro drugie daje rade to dlaczego kontrariansko nie 1 ale jakie powody na fali umocnienia dolca nie mam pojecia.

    OdpowiedzUsuń
  136. http://www.aaii.com/sentimentsurvey/sent_results

    Bullish 28.02%
    Neutral 29.96%
    Bearish 42.02%

    zgodnie z kontrarianem chwilowki up

    OdpowiedzUsuń
  137. @TR
    Tak jak planowałem mamy do czynienia z przeceną na AUD. AUDUSD czy inne pary na AUD zbliżają się do rocznych kluczowych poziomów. Spodziewał bym się odbicia. Jeśli bowiem by przez to przeszli to grozi nam mega wyprzedaż.

    OdpowiedzUsuń
  138. Z reakcji na kiepskie dane z USA wynika, że "rynki" kupowały dolara, bo wierzyły w decoupling, że niby usa będą rosły w oderwaniu od recesji w Europie i w Azji. A myślałem, że to oczywiste, że to nie możliwe. Teraz by pasowało, żeby dolar odpoczywał a giełdy (zwłaszcza usa) nadrobiły spadki.

    OdpowiedzUsuń
  139. Widzieliście pozycjonowanie na mini sp500 futures?

    link

    Niby, wszędzie czytam jakie to są kiepskie nastroje i jaki to niedźwiedzi sentyment, a small traders na kontraktach są 69% bullish. Od marca łapią longi a large speculators się ich pozbywają.

    OdpowiedzUsuń
  140. Cześć,
    jestem "poza systemem" wróciłem bowiem własnie z kilkudniowego spływu kajakowego po rospudzie. Muszę go teraz odchorować więc do kontaktu.

    Co do rynków to QE3 w czerwcu wg mnie nie bedzie i bedzie rozczarowanie w mojej ocenie ale najpierw bedzie robiona atmosfera i moze wycinskanie krotkich na eurusd wiec ja zamknalem pozycje a wlasciwie mi ją wystopowali (TP) w piatek na po danych z rynku pracy.

    Coś od piątku do dzisiaj ciekawego się pojawiło? jak macie cos fajnego co przeczytaliscie to dajcie znac bo znowu rss ma 1000+ wiadomosci do przejrzenia...eh.

    OdpowiedzUsuń
  141. UBS twierdzi że mielismy juz dolek na złocie i srebrze. Podobnie taki ludek co sie specjalizuje w zlocie.

    OdpowiedzUsuń
  142. UBS widzi też 1250 na SPX w połowie czerwca. Jakby im prognoza "weszła" to można wyjść z akcji i załadować troszkę złota i miersów.

    OdpowiedzUsuń
  143. "to można wyjść z akcji"

    Oczywiścnie miałem na myśli: wyjść z krótkich pozycji na akcjach

    OdpowiedzUsuń
  144. http://www.pb.pl/2618185,38262,depozyty-odplywaja-z-polskich-bankow-br

    "W ciągu trzech kwartałów zagraniczne banki wycofały z polskich córek prawie 15 mld zł. Nadzór po cichu się niepokoi"

    KNF niepotrzebnie się niepokoi, w przypadku problemów oddziały w Polsce mogą zostać pilnie dokapitalizowane przez matki obligacjami greckimi, włoskimi, hiszpańskimi... nasze wyeksportowane depozyty będą bezpieczne jak w banku z takim zabezpieczeniem ;-)

    BTW nadzór szykuje się do zliberalizowania rekomendacji, lecz kredyty walutowe narazie nie wrócą (chyba czekają z tym na umocnienie złotowki).

    OdpowiedzUsuń
  145. @Blackmonday

    nie koniecznie muszą zliberalizowac rynek kredytów. Powiedzieli że się na razie przyglądają jak to wygląda i robią przegląd rekomendacji. Nie przesądzał bym o kierunku.

    OdpowiedzUsuń
  146. http://stooq.pl/n/?f=613722 chyba ciekawie bedzie sie dzialo po tych informacjach. Michal

    OdpowiedzUsuń
  147. @Mirosław po moderacji
    "hmm, czy jest już blisko do tego, by gorzej być już nie mogło?

    Trzymam oszczędności raczej bezpiecznie, ale pewna cześć natury kusi też do małego powrotu na giełdę."

    OdpowiedzUsuń
  148. sentyment pod wyciecie S

    June 7:
    bullish: 27.45%
    neutral: 26.80%
    bearish 45.75%


    i dane z chin

    http://www.macronext.pl/makro-d-9-6-2012-all

    i znowu stopniowo w dół

    OdpowiedzUsuń
  149. http://blogs.marketwatch.com/thetell/2012/05/29/its-a-great-time-to-buy-stocks/


    http://www.marketwatch.com/story/five-reasons-to-buy-stocks-now-2012-06-06

    OdpowiedzUsuń
  150. lokaty z funduszem !

    http://biznes.onet.pl/wideo/kpnp-lokata-w-przebraniu,85505,w.html

    OdpowiedzUsuń
  151. Mamy dzisiaj ładny risk off, szczególnie AUDJPY. Na razie jednak nie widać przełamania wsparc na miedzi srebrze itd. Czas powoli tyka i jesli szczyt UE zaskoczy pozytywnie to bedzie jakies odbicie.

    OdpowiedzUsuń
  152. @Kecaj84 SNB
    wg mnie moze pod wyjscie Grecji? Oni juz kiedys to robili w przeszlosci.

    OdpowiedzUsuń
  153. Srebro powinno nam się rozpruć w dół:

    http://www.marketanthropology.com/2012/06/nikkeislv-analog-update.html

    link

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP