29 maja 2012

Kącik filmowca - Ambasador

Ciekawe film o korupcji w Afryce opowiedziany w bardzo niebanalny sposób. Najlepsze w tym filmie jest to co zaznaczyłem na czerwono w opisie dystrybutora - to powód niesztampowej historii, coś a la Yes men.Polecam.


Duński dziennikarz i satyryk Mads Brügger (Idioci w Korei) tym razem wyrusza w podróż do serca Afryki, aby pokazać przerażające oblicze głębokiej korupcji, jaka istnieje w tej części świata. Udaje przedziwnego, enigmatycznego i zdeprawowanego dyplomatę z Zachodu, który wygląda jak Henry Stanley i Karl Lagerfeld w jednym. Niedawno kupił na czarnym rynku paszport dyplomatyczny i został konsulem Liberii w Republice Środkowoafrykańskiej. Z cygarem w ręku i lśniącymi skórzanymi butami, gra prężnie działającego, bogatego biznesmena, który przyjeżdża do środkowej Afryki, aby robić interesy. (opis dystrybutora).

IMDB - link
fdb.pl - link
Zwiastun - link
Na koniec dodam że film dostał właśnie nagrodę blogerów na 9 festiwalu Planet+ Doc.



6 komentarzy:

  1. Nastala jasnosc!!

    I oto on. Wielki SiP!

    powrocil :)

    p.s. sporo sie teraz dzieje wiec ja i pewnei tak jak wiele czytelnikow liczymy na duzo ciekawych postow :) mam nadz ze wypad do (irlandii?) sie udal.

    OdpowiedzUsuń
  2. @Kuba

    Wypad do Irlandii się udał. Zaskoczyny byłem sporą ilością rodaków na obczyźnie. Zwiedziłem cały Dublin w tym strategiczne miejsca jak destylaria whiskey Jameson czy Muzeum Guiness;)

    Co do rynków a raczej wiadomości to czytając gazety można wiedzieć co się dzieje. Na chwilę obecną nie widzę zbyt dużo unikatowych materiałów a raczej żaden z moich poglądów się nie zmienił. Raczej niestety idzie wszystko zgodnie z planem i tym co już pisałem. Dla rynków kluczowa jest druga połowa czerwca - do tego czasu to raczej wszystko jest "hałasem" i nie warto się przejmować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tylko może dodam, że w kontekście rynków zaskoczony byłem tak silnym wzrostem cen obligacji niemiec. Nie spodziewałem się takiego rajdu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Obligacje Szwajcarii tez w tan z Niemieckimi ida. Co wiecej Grecy migruja do niemiec a oszczednosci lokuja w bankach szwajcarskich - szwajcarzy mysla zeby wprwadzic - control of capital inflow.

    OdpowiedzUsuń
  5. myslalem ze sie pomylilem z liczba 230 ale nie..

    http://www.marketwatch.com/story/6-reasons-spain-will-leave-the-euro-first-2012-05-30?dist=beforebell

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki za propozycję SiP, myślę, że idealnie wkomponuje się w jutrzejszy wieczór =)

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP