07 sierpnia 2012

Trading-Room: tydzień 32 - sierpień 2012

Krótko i na temat bo reszta w raporcie. Obecnie rynki znajdują się w momencie kiedy można powiedzieć wóz albo przewóz (luźne tłumaczenie ang. make or break).



Amerykański SP500 nie powinien przejść 1422 jeśli ma nastąpić lada moment wyprzedaż, gdyż w przeciwnym wypadku rynki czekają wzrosty połączone z konsolidacją. Wg analityków UBS rynek właśnie powinien łapać szczyt co widać m.in. w wykupionym sektorze defensywnym. Jeśli jednak miałyby nastąpić zwyżki to koniecznie musi wystąpić rotacja w ramach sektorów - zwyżki powinny pojawić się w sektorach cyklicznych (np. konsumenckie, półprzewodniki, finanse/banki) w zastępstwie sektora defensywnego (telco, healthcare itp).
Również obecnie rynki muszą sobie odpowiedzieć na pytanie czy dalej trwa od marca okres deflacyjny czy jednak następuje rewizja założeń i pobudzenie oczekiwań inflacyjnych w związku oczekiwaniami co do uruchomienia programów luzowań ilościowych na świecie, w tym ECB. Widać już na rynkach tego typu pierwsze jaskółki (zaczęły rosnąć oczekiwania inflacyjne) i szereg rynków buduje silną bazę do wybicia w górę (potwierdzenie sygnału to np przebicie na złocie 1630 USD, srebrze 28.30 USD). Analitycy zalecają szereg poziomów i instrumentów które należy śledzić by odpowiedzieć na pytanie czy przed nami silne zwyżki czy jednak faktycznie spodziewany szczyt. 

410 komentarzy:

  1. Jest dobrze! He, he .... dług będzie bardziej rósł ... Optymistyczne doniesienia więc czekamy na radosną twórczość inwestorów i inwestycje w Global.Amb..Gold lub ... rozsądek.
    "Zielona Europa" - pompowanie kasy w budżet to, jak widać, nie jest polska specjalność.... My jesteśmy tylko "wyspą" ....

    OdpowiedzUsuń
  2. dzis rano Niemcy oznajmily, ze nie doloza juz ani centa do Grecji

    to znaczaco przybliza moment rozstania Grecji ze strefa, zwana nieladnie eurolandem

    OdpowiedzUsuń
  3. Bundesbank został sam na polu boju. Wczesniej po komunikacie ECB Draghiego Merkel i Hollande wsparli jego działania mówiąc jednym głosem że trzeba zrobic wszystko by oceli euro.

    to samo dzisiaj z ust CDU że nic się nie stało i wspierają ECB w działaniach by odstraszyć spekulantów
    :
    German CDU Meister says ECB bond buying should warn speculators off Euro
    - Draghi's plan isn't problematic - No rift in Germany over ECB's Weidmann stance to Draghi - German chancellor Merkel and ECB's Weidman have different roles - Germany has certain flexibility on Greek targets - Germany won't back more financial aid to Greece - US must tell IMF to stay in Greece, not pull out

    OdpowiedzUsuń
  4. @mariusz

    ale jaka pomoc? Czy restrukturyzacja długu to będzie pomoc? Jeśli nie to nie ma problemu.

    Wg mnie bedzie restrukturyzacja dlugu grecji, pytanie w jakiej formie i kto wezmie udzial, czy panstwa, czy ecb czy imf bo kazdy z nich ma greckie papiery.

    OdpowiedzUsuń
  5. @TR
    całkiem mozliwe że beda nowe wybory w japonii bo tego domaga sie opozycji za poparcie podwyzszenia podatków

    OdpowiedzUsuń
  6. @TR
    To moze spowodowac dalsze ciecie ratingów przez agencje ratingowe
    S&P's Ogawa says political risk is the biggest negative for Japan's rating

    Japan Sales Tax Bill At Risk As LDP Pushes Noda On Election
    http://www.bloomberg.com/news/2012-08-08/japan-sales-tax-bill-at-risk-as-opposition-pushes-for-election.html

    OdpowiedzUsuń
  7. i kolejny polityk z niemiec za interwencją ECB
    German goverment advisor Bofinger says there is no justification for bond yields and the ECB should act

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedawno czytałem, że opinia publiczna w Niemczech jest przeciwna drukowaniu euro oraz dalszej pomocy PIIGS oraz popiera wyjście ze strefy. Tyle, że nie bardzo wiem co niby oznacza ten artykuł. To było chyba na Eurobankierze i żadnego linka do potwierdzenia.
    BTW Niency są eksporterem więc słaba waluta jest im na rękę więc politycy niemieccy powinni być za drukowaniem. Z kolei społeczeństwo niemieckie może być przeciw. W landach wybory wygrywa ostatnio frakcja przeciwna Merkel. Ciekawe co z tego wszystkiego wyniknie. Nawiązując do Twojego wpisu SiP odnośnie drukowania i wykupu obligacji PIIGS do 3 lat to niewiele to daje rynkom giełdowym.
    Niby kwota ogólnie spora, ale to jest kwota potrzebna rządom, której normalnie mogłyby nie uzyskać bo obligi krótkoterminowe mogłyby cieszyć się słabym popytem lub cieszyłyby się popytem, ale tylko z dużą rentownością.
    Jak dla mnie to sytuacja na giełdach wygląda trochę jak w 2007 i czas na drugą odsłonę kryzysu, ale jak rynek uzna, że czas na wzrosty to nie warto będzie się z nim kłócić.

    OdpowiedzUsuń
  9. @MAriusz:
    "Niedawno czytałem, że opinia publiczna w Niemczech jest przeciwna drukowaniu euro oraz dalszej pomocy PIIGS oraz popiera wyjście ze strefy. Tyle, że nie bardzo wiem co niby oznacza ten artykuł."

    ODP: To oczywiście prawda. Obywatele są przeciwni i rosną nastroje anty euro. Politycy powoli zaczynają się obawiać referendum.

    "Z kolei społeczeństwo niemieckie może być przeciw. W landach wybory wygrywa ostatnio frakcja przeciwna Merkel. "

    ODP: Pytanie dlaczego? Socjalisci ktorzy wygrywaja są za pomocą dla PIIGS.

    Nawiązując do Twojego wpisu SiP odnośnie drukowania i wykupu obligacji PIIGS do 3 lat to niewiele to daje rynkom giełdowym.
    Niby kwota ogólnie spora, ale to jest kwota potrzebna rządom, której normalnie mogłyby nie uzyskać bo obligi krótkoterminowe mogłyby cieszyć się słabym popytem lub cieszyłyby się popytem, ale tylko z dużą rentownością."


    ODP: No nie do końca. To rynkom długu da sporo jak QE FED czy BoE. To oznacza stały popyt na te papiery. IBEX i inne giełdy pozytywnie zareagowały.

    "Jak dla mnie to sytuacja na giełdach wygląda trochę jak w 2007 i czas na drugą odsłonę kryzysu, ale jak rynek uzna, że czas na wzrosty to nie warto będzie się z nim kłócić."

    ODP: W pewnym sensie się zgadzam bo ja oczekuję właśnie wyprzedaży. Jak przebiją poziomy to się nie będe kłócić.

    Zwracam uwagę że złoto srebro, miedź i wiele innych tickerów wcale dobrze nie reagują na o co się dzieje. Jedynie krótkie pozycje zostały pokryte na paru parkietach (equity) i eurusd.

    OdpowiedzUsuń
  10. @TR
    Na jenie lada moment może być cyrk. Jeśli partia LDP przeglosuje censure motion w wyższej izbie (postanowią o tym jutro jako partia) to obecny rzad nie przeglosuje tax bill oraz przede wszystkim nie bedzie zgody na dalszą emisję japonskich obligacji (JGB).Mowiac prosto - japonii skonczy się kasa. Ciekawie zapowiada sie w japonii koniec tygodnia. S&P grozi cieciem ratingu.

    OdpowiedzUsuń
  11. @TR

    Bardzo ciekawa sytuacja - UBS mówi sell jesli nie przekroczy 1422 a jeden z zespołów Nomury przedstawił ciekawe wykresy ktore pokazują buy.

    Np pozycjonowanie jest złe - na wzrosty dolara i na zwyzki obligacji.

    Nawiązują do przebicia srednich 55 100 200 jak w grudniu 2011 tj odpał do lutego 2012.

    OdpowiedzUsuń
  12. nomura 2 sierpnia zamykala L teraz nowu L otwieraja.

    OdpowiedzUsuń
  13. @Marek
    nie. Nie otwiera L. Ci ktorzy narysowali wykresy to dzial analityków ot takich sobie a tamci ktozy zamkneli L to stratedzy od portfolio. Powiedzmy ze te wykresy dzisiejsze od nomury to analitykow ale nie spekulantów.

    OdpowiedzUsuń
  14. August 9:
    bullish: 36.47%
    neutral: 36.18%
    bearish: 27.35%

    udział inwestorów wg AAI

    OdpowiedzUsuń
  15. marek pisze...

    w czwartek ratio bycze bedzie na poziomie 40% a miska spadnie pewno ponizej 30 jak bedzie zielen. Wszystko sie zgadza ida na przesilenie.

    7 sierpnia 2012 09:27:00 CEST

    duzo w prognozie ratio sie nei pomylilem , roznica miedzy obozami spora na kotrariana ale nie konieczna mozna ciagnac jeszcze i wkrecac chetnych na zielen

    OdpowiedzUsuń
  16. Śledząc wskazane przez UBS indeksy:
    Pod wzrosty:
    1. NASDAQ Composite - 3011 - wybił
    2. SOX 401 - wybił górą (390-400) nieznacznie
    3. MORGAN STANLEY CYCLICAL INDEX 937,81 Przebił 931

    Neutralnie:
    4. Dow Jones Transportation Averag 5075 bez rozstrzygnięć - najważniejszy wskaźnik wg UBS
    5. KBW Bank Index 46,53 - nadal pod oporem 46,50-47
    6. Brokerzy - XBD - 79,63 - opór na 85
    7. RUT - nieśmiało wchodzi w strefę 800-820

    Pod spadki:
    7. Dow Jones Utility Average - 983,19 - przebił wsparcie 985 - odwrót na defensywnych rozpoczęty

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak jak zakładałem odpaliłem już 40% pozycji L USDPLN (tym razem z SL:))
    Resztę otwieram powyżej 3,30xx.
    http://www.image-share.com/upload/1657/289.png

    Co sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  18. @Kecaj84

    Co sądzimy ?
    W/g mnie to ... nie graj na parach ze złotówką. To bardzo niewdzięczne crossy.
    Jesli już chcesz grać na walutach EM to polecam lirę turecką. Najlepiej do dolara.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja tam np. sądzę, że jest bardzo duża szansa na wizytę w rejonie 3.0x. A w ogóle to widziałeś ile było czasu w poprzednich razach na łapanie pozycji na linii trendu? Nie ma co się tak spieszyć.

    OdpowiedzUsuń
  20. Małe spółki coś nie dowierzają w ten atak na 2300. Zakupiłem sporo fw40, bo jak wybiją górą będzie pewnie szybko nadrabiać. W przypadku niepowodzenia nie ma z czego spadać.

    OdpowiedzUsuń
  21. Planowo, otworzone 80 % pozycji na L USDPLN. Napięcie rośnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Znowu na fixie w PL się powinno wyjaśnić....

    Cały czas trzymam S na DAX 6938, SP 1390 +plus dobitka na 1404, AUDJPY 82.830

    Mam jednak tez mam nadzieje mały hedge na złocie L 1607 i srebrze 27.60

    OdpowiedzUsuń
  23. witam
    |Sip gdzie stop na dax pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. @marcin
    7010

    W ogóle im dłużej to wsyzstko trwa to powoli tracę cierpliwość i mam ochotę wskoczyć w L i odwołać te całe spadki:) Na razie jest patowa sytuacja. jak napisał chybil- czesc wskazuje na wzrosty a czesc na spadki a czesc neutral. poki np takie zloto nie przebilo 1630 a srebro 28.30 to to nadal nie jest wzrostowo.

    Na daxie obawiam sie korekty w biegu.....to oznacza silny trend jesli tak bedzie a wtedy to i moze 7200 :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla przykładu audjpy wyszło górą cholera:(

    OdpowiedzUsuń
  26. @Tr
    wypadają też obligacje, w tym amerykańskie 30 latki. juz dawno walnęło UBSowe 149...

    OdpowiedzUsuń
  27. @TR
    Tak w ogóle to ciekawa sytuacja jest na paladzie (palladium) jak by przeszli 600, dajmy na to 602 to ja bym z chęcią L wziął.

    OdpowiedzUsuń
  28. @TR
    przeprasszam za chain posting. Na tym palladium to mnie kusi ogromny trójkąt. bo jak by wyszli góra i dalej było by info z QE to oni i nowe szczyty mogą zrobić, albo przynajmniej zniesc 50% spadków od szczytów.

    OdpowiedzUsuń
  29. ja na razie z s odpuszczam ,
    na jesień poczekam idę na rowerek

    OdpowiedzUsuń
  30. To rozumiem że na jakąś pielgrzymkę rowerową jedziesz jak Cię nie ma do jesieni:)

    OdpowiedzUsuń
  31. heh rowerowy Forest Gump do jesieni bedzie jezdzil :-) czekaj czekaj az sie nie doczekasz :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. CRB przebił 305. Nasza giełda ma dużą korelacje z tym indeksem, także może to być dopiero początek szalonej jazdy w górę.

    OdpowiedzUsuń
  33. @SiP
    Pallad na średni termin to niezły pomysł. Przegapiłem go w końcu zeszłego tygodnia. Poczekam na lekką korektę i może wejdę na L. Ale nie na długo - patrz wykres miesięczny.
    Indeksy USA na razie się miotają w małym horyzoncie , ale zanosi się przynajmniej na nieco większą korektę. A może jak to będzie większa korekta to nastąpi zmiana trendu.

    OdpowiedzUsuń
  34. ale odzew ;)
    na piwo sie trzeba umówić
    albo cos mocniejszego ,stawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. A ja jestem caly czas glupio uparty i bede sie kopal z koniem ale nie gram L dopoki nie zobacze magicznych poziomow na gold, silver i S&P o ktorych wczoraj Gospodarz pisal.

    Poza tym nie ma korekty to nie gram najwyzej pociag odjedzie a ja bede mial wiecej czasu na inne rzeczy ale gorzej jak mialbym zlamac swoje przekonanie i ubrac sie na gorce

    OdpowiedzUsuń
  36. Już z laptopa. Dorzuciłem S na wig20 na fixie. Rowne 2 czysta.

    OdpowiedzUsuń
  37. @Sip

    kuszenie diabla na pustnii trwa :-) Ja tam dobiore S jak podejda wyzej. Ilez mozna ? :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. @SPY
    I słusznie. Własnych zasad się nie łamie bo to zwykle słono kosztuje.
    Jak ma rosnąć to trzeba zaczekać na wybicie i wejść po skończonej cofce.
    Poza tym ja też nie mam przekonania do wzrostów i wejdę na L dopiero w ostateczności i tak jak wyżej napisałem .
    @SiP
    Daj sobie spokój z tym naszym grajdołem bo ten rynek jest nieprzewidywalny totalnie. Poza tym on jest na takich poziomach, że krótka wcale nie jest bezpieczna. Lepiej zaszorcić na SnP.

    OdpowiedzUsuń
  39. "2 czysta"? Znaczy jednak coś mocniejszego? :)
    Ja tam mam L na fw40. Nie widzę na razie żadnych sygnałów odwrotu.

    OdpowiedzUsuń
  40. @TR
    Jeśli spojrzeć na WIG a nie WIG20 (dywidendy) to brakuje 500 pkt i nastapi wybicie z wielkiego trendu bocznego.

    OdpowiedzUsuń
  41. @marek
    "kuszenie diabla na pustnii trwa :-) Ja tam dobiore S jak podejda wyzej. Ilez mozna ? :-)"


    Ty to nie sciemniaj. zapakowany jestes na nizszych poziomach i nie masz co dokladac. Zresztą sam to pisałeś. Ja tam nie mam za miaru dokładać bo jak wejda sygnały kupna to robię zmianę na L i podwajam stawkę bo wtedy sp500 zawędruje chociaż na 1442

    czyli tutaj:
    http://s1.pokazywarka.pl/i/1251002/385828/spx-w.jpg
    link

    OdpowiedzUsuń
  42. @mariusz
    "@SiP
    Daj sobie spokój z tym naszym grajdołem bo ten rynek jest nieprzewidywalny totalnie. Poza tym on jest na takich poziomach, że krótka wcale nie jest bezpieczna. Lepiej zaszorcić na SnP."

    ODP Zgoda co do grajdołku, ja preferuje dax, sp500 a nawet niektore egzotyki jak hong kong. co nie zmienia faktu ze czasami i tutaj kupuje.

    OdpowiedzUsuń
  43. @ikti

    ""2 czysta"? Znaczy jednak coś mocniejszego? :)
    Ja tam mam L na fw40. Nie widzę na razie żadnych sygnałów odwrotu.

    ODP: 2czysta jak 300polityka czyli czysta polityka a moje 300:)

    OdpowiedzUsuń
  44. @sip
    koncem marca bylo podobnie jak teraz a z tego okresu mam 3 S, ostatnie S juz nizej. Nie mam nic do sciemniania. Zawsze limit 5 esek.

    OdpowiedzUsuń
  45. @sip
    sygnały kupna ? fake zawsze wkrecaja wiecej ludu. Twoj cyrk Twoje malpy. Jak wam wejda sygnaly kupna przy wzrstajacym udziale byka to bedzie fiesta dopiero. Jak zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  46. @Marek
    na razie poziom byka wcale nie jest wysokie niestety. poza tym te nastroje czasami są mylące bo nawet na wysokich nastrojach mogą przeczołgać mocno miśki przez miesiąc. na nastroje to trzeba uważać.

    OdpowiedzUsuń
  47. Z tego by wynikało że jakoś takośwzrosty do grudnia (trend 6miesięczny) chociaz obecnie konsola czy wyciszenie
    On another quiet day, the 13 week cycle appears to have topped out, but the 6 month cycle projection rose.

    link

    OdpowiedzUsuń
  48. Moim zdaniem sygnał kupna był już 3 sierpnia. Teraz trzeba trzymać długie i czekać na ewentualny sygnał sprzedaży.

    OdpowiedzUsuń
  49. @Marek

    uszczypnij bo:
    "a z tego okresu mam 3 S, ostatnie S juz nizej. "

    To znaczy że od marca trzymasz S? Rynek spadł z 1422 na 1266 a ty nie skasowałeś zysków? To na co Ty grasz? NA krach tylko?

    OdpowiedzUsuń
  50. TR
    Jeśli chodzi o sygnały kupna to na WIG20 przebito na tygodniowym SMA55 na którą patrzą banki. Jak się tak zamknie to sygnał kupna.

    OdpowiedzUsuń
  51. @marek
    No właśnie. Chyba zamknąłeś na początku czerwca? Nawet Twój bradley wtedy przewidywał up.

    OdpowiedzUsuń
  52. Rzeczywiście ta EMA55 ładnie chodzi na WIG20, ale jak widzę też się dobrze sprawdza na WIG, a tam już jest ładnie przebita.

    OdpowiedzUsuń
  53. @ikti

    dokładnie. byki zrobią pewnie jutro wszystko by zamknąc powyzej 2295 na wig20. Zobaczymy. Jesli to poprzebijająi nie ma szczytu to ja się nie kłóce i przyszły tydzień L.

    Nadal martwi miedz złoto srebro. To ostatnie ma najwiekszy potencjal tak do 32 bo złoto silny opor 1674.

    OdpowiedzUsuń
  54. @Marek
    Taka gra jak twoja może bardziej niż twój portfel podniszczyć twoja kondycje psychiczna ,emocjonalna czy życie rodzinne ,chyba , ze jesteś z kamienia

    OdpowiedzUsuń
  55. Sip w us zawsze klepali że surowce to zamiast słabego usd sie kupuje ,teraz sytuacja troche inna

    OdpowiedzUsuń
  56. Wig40 w ostatnich 5 miesiącach jest ok. 10% w tyle za wig20. Może pokusić się o zagranie na zmniejszenie spreadu? Sprawę ułatwiają równe poziomy indeksu. Można brać 1 do 1 na fw.

    link

    OdpowiedzUsuń
  57. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  58. @Marek

    uszczypnij bo:
    "a z tego okresu mam 3 S, ostatnie S juz nizej. "

    To znaczy że od marca trzymasz S? Rynek spadł z 1422 na 1266 a ty nie skasowałeś zysków? To na co Ty grasz? NA krach tylko?

    tak samo jak od maj/czerwiec 2011 gdzie pozycje zamykalem w maj/czerwcu 2012 a nowe S dolozone zostaly juz wczesniej w marcu 2012 pisalem ci o ty mna email i na trading rommie wtedy pisalem o zajmowaniu pozycji i z hossiarzy sie smialem bo tak tu byczo bylo. Na blogach juz sie powoli robi to samo. Gram wiesz na co na krach na besse Panie do minimum 2016!!. Jakby kazdy szedl jak IBEX to by bylo ok.

    OdpowiedzUsuń
  59. dane z chin z dzisiaj

    chiński eksport / import dane z 10.08

    no jak na kazdy miesiac przystalo dane musza byc nizsze. Hmm moze czas zaczac dyskonotwac w gore bo bedzie lepiej i tak w chinach od kilkunastu miesiecy chyba jak w europie. Dane stopniowo w dol ale odreagowaniami na gieldzie wkreca sie napalencow.

    OdpowiedzUsuń
  60. @sip

    jak pamietam to pisalem na blogu o zamykaniu startych esek z chusteczkowymi zyskami te z 2011. !,5 roku temu wyznaczylem sobie poziomy dla sp 500 i innnych. Czasowka sie tylko wydluza. Trudno trrzeba lapac szczyty i czekac.

    OdpowiedzUsuń
  61. @sip
    obecnie tak jak psizesz konsola co zaznaczalem w lipcu ,ze sierpien po osiagnieciu maxow koncem lipca. Popatrz na wszytkie indeksy jak sie ksztaltuja srednio od konca lipca do teraz.
    Chyba sobei zrobie odpoczynek od pisania bo wkolko to samo pisze i wiele nie odbiega od prognoz.

    OdpowiedzUsuń
  62. No to mam całą dużą L USDPLN.
    Przesuwam stopy do punktu kupna i czekam...

    OdpowiedzUsuń
  63. Moim zdaniem ropa pokazuje kierunek.

    OdpowiedzUsuń
  64. @kecaj84
    wczoraj byl chyba wzrost depo (margin hike) i od wczoraj sie koryguje. moze toto. ja pozycje nie zmienione.

    OdpowiedzUsuń
  65. tr
    dla mnie audjpy jest czesto wyznacznikiem i audusd i one spadly w ciagu ostatnich 24 h.

    OdpowiedzUsuń
  66. @Kecaj84

    Ale ktora ropa pokazuje kierunek ??

    Z tego co widze to Crude spada od kilku dni o wiele mocniej niz Brent ktory jest piekielnie silny...

    Skad taka sila Brent w stosunku do Crude ??

    OdpowiedzUsuń
  67. @SPY
    Rośnie dyferencjał między Crude, a Brent, gdyż mają być zamknięte na jakieś przeglądy rafinerie na Morzu Północnym. Ten przegląd/remont ma się zacząć na początku września i potrwać do połowy października.
    Obserwuje temat bo zamierzam wejść na skracanie dyferencjału. Dobrym momentem może być koniec września. Jeśli różnica będzie na poziomie 23-24 to zaryzykuję.

    OdpowiedzUsuń
  68. @Mariusz

    dzieki ale jak to sie ma do sily Brent bo chyba nie do konca rozumiem
    Aha i drugie pytanie w jaki sposob bedziesz chcial sracac dyferencjal ??

    OdpowiedzUsuń
  69. @SPY
    Siła Brent bierze się właśnie z czasowego zatrzymania rafinerii na Morzu Północnym. Tam wydobywa się ropę Brent. Dlatego skoro będzie mniejsze wydobycie więc cena rośnie.

    Co do skracania dyferencjału to wygląda to tak :
    zajmujesz krótka pozycję na Brent i długą na Crude (czyli tej ropie z USA) .
    I czeka się wtedy aż spadnie ropa Brent lub urośnie Crude, albo jedno i drugie.

    OdpowiedzUsuń
  70. @mariusz
    dokladnie tak. ja bym tylko dodal ze na niektorych seriach bywa wiekszy spread miedzy wti a brent wiec kapac kontrakt mozesz to jezcze zoptymalizowac.

    to co powyzej o optymalizacji nie dotyczy CFD.

    OdpowiedzUsuń
  71. geniusze z fed odkryli ze zakaz skracania akcji (short selling) nic nie daje a wrecz szkodzi. wieczorem moze wpis ale pewnie juz z docelowej miejscowki a nie wawy. oby mnie kory nie zatrzymaly.

    OdpowiedzUsuń
  72. Mamy election year w USA:
    http://seasonalcharts.com/img/ELECTION-SPE/DJIA_W0.GIF

    link

    wynik z niego że wzrosty trwają lipiec sierpień a dołek faktycznie w tym roku był na przełomie maja czerwca

    OdpowiedzUsuń
  73. DI BRE
    Przegląd miesięczny
    Sierpień 2012
    Rynek akcji
    Zgodnie z przyjętą strategią w sierpniu WIG20 powróci do trendu
    wzrostowego. Bezpośrednim powodem wzrostów będzie oczekiwanie
    inwestorów na kolejną fazę luzowania ilościowego (QE3) w USA

    Po bardzo dobrym czerwcu (+8,5% m/m), w lipcu WIG20 (-3,9% m/m) zachowywał się
    słabiej niŜ indeksy największych giełd (S&P500: +1,25%, DAX: +5,5% m/m). Naszym
    zdaniem, to jedynie korekta wcześniejszych wzrostów i zgodnie z przyjętą strategią w
    sierpniu indeksy powrócą do trendu wzrostowego. Bezpośrednim powodem wzrostów
    będzie oczekiwanie inwestorów na kolejną fazę luzowania ilościowego (QE3) w USA,
    która powinna zostać zasygnalizowana na konferencji w Jackson Hole (31 sierpnia-1
    września). Późniejsze terminy, ze względu na kalendarz wyborczy w USA (6 listopada –
    wybory prezydenckie) są mniej prawdopodobne - a przynajmniej tego oczekują
    inwestorzy. Chyba jedynie publikacja zaskakująco bardzo dobrych danych
    makroekonomicznych mogłaby schłodzić te oczekiwania. W przypadku jednak takiego
    zaskoczenia jest mało prawdopodobne, Ŝeby indeksy spadały. W Europie, interwencje
    słowne Prezesa Draghiego w pewnym momencie stracą moc. Rynki finansowe
    nieodwołalnie zaŜądają konkretów - na obecną chwilę wydaje się jednak, Ŝe polityka
    szefa ECB jest dosyć skuteczna. Zwracamy przy tym uwagę, Ŝe zarówno w Europie jak i
    USA oczekiwania inwestorów co do danych makro istotnie obniŜyły się (łatwiej o
    pozytywne zaskoczenia), co dobrze opisują indeksy przygotowywane przez Citibank. W
    czerwcu wspomniane indeksy odchyliły się do poziomów, z których historycznie często
    następował początek cyklu zaskoczeń pozytywnych. Wśród inwestorów równieŜ panuje
    sceptycyzm, co dobrze wpisuje się w pozytywny scenariusz dla ryzykownych aktywów.
    Wybranym rynkom wschodzącym (w tym Polsce) dodatkowo powinny pomagać
    oczekiwania na rozpoczęcie serii obniŜek stóp procentowych - umacniających lokalną
    walutę. Nasi makroekonomiści zakładają, Ŝe pierwsza obniŜka stóp w Polsce powinna
    mieć miejsce w listopadzie, kiedy RPP dostanie dane makro potwierdzające dalsze
    spowolnienie gospodarki w 3Q.


    link

    OdpowiedzUsuń
  74. TR
    obecnie na rynkach zabawa ciuciubabkę i kto pierwszy zrobi w pampersa. Co chwila wyskakują by się schować to z jednej to z drugiej. Russel2000 znowu po 8000, złoto spada, wczesniej dax rosnie i znowu wraca. Dawno nie było chyba 10 dni że po prostu prawie nic się nie dzieje a ciagle mały zakres zmian patrz najlepiej dax ostatnie 10 dni.

    OdpowiedzUsuń
  75. A pozycje mam co mam
    raz jestem na minusie z 2% kapitału a potem znowu +2% i tak w koło macieju. pytanie czy nie zamknąc i poczekac na wybicie...

    OdpowiedzUsuń
  76. Wziąłem ETF Short 3x na Russel 2000 ale z krótkim stopem plus mała pozycja S na sp500 (CFD) - stopy już przestawione na BE.

    OdpowiedzUsuń
  77. @TR
    jedyny rynek gdzie trwa jazda na wysokich obrotach to wyprzedaż długu USA. Tam chłopaki jadą równo.

    OdpowiedzUsuń
  78. Wczoraj ciekawa rzecz. SPX praktycznie bez zmian, a vix w górę 8%. Co prawda ten wzrost po części wynika z jakiś anomalii przy rolowaniu (link), ale często taka rzecz zwiastuje lokalny szczyt.

    OdpowiedzUsuń
  79. Coraz lepsze dane z usa pozwalają lepiej patrzeć w przyszlosc. QE3 to juz w ogole piesc przyszlosci bo prawdopodobienstwo spadło do chyba 5% po takich danych.
    Stopy procentowe są za nisko co sygnalizuje rosnaca obawa o inflacje.

    Muszę zrobic wpis o amerykanskiej gospodarce bo ta naprawdę radzi sobie niezle w porównaniu do reszty.

    OdpowiedzUsuń
  80. Sorry że akurat tu piszę, ale to tylko jeden post;
    Był niedawno jeden leming który udowadniał że niby dług w relacji do PKB spada, jak na typowego infantylnego ćwierćmózga żadne argumenty o kosztach do niego nie trafiały, teraz już nawet pudelku zwanym interią o tym piszą dla takich kmiotków "młodych, wykształconych, z dużych miast"http://biznes.interia.pl/prasa/news/by-zylo-sie-drozej-w-miastach,1832709

    OdpowiedzUsuń
  81. @spin

    dotyczy to wpisu o Rostowskim

    bloger n1

    znam wątek choc nie komentowalem.

    Spin poczta.

    OdpowiedzUsuń
  82. @SPin
    Ja już Cię raz prosiłem - nie wyzywaj ludzi od ćwierćmózgów bo Twoje wpisy bedę kasował. Nie ma taryfy ulgowej. Ciebie też ktoś kiedyś nazwie i co będzie? Naparzanka słowna kto jest wiekszym ćwierćmózgiem? Co to ta?

    OdpowiedzUsuń
  83. TR
    WIG zmaga się z nowym szczytem.

    OdpowiedzUsuń
  84. @Marek
    trzymasz L na obligacjach? wydaje sie że może własnie jest szansa na jakąś korektę cen w górę... Wzrost rentownosci w usa spowodował nawet ruch USDJPY w góre na zasadzie róznicy w oprocentowaniu 10-30 latek JGB i US GB

    OdpowiedzUsuń
  85. @TR
    Ja powoli zaczynam wątpić w spadki:) Wykruszam się. może idzie przesilenie:)

    OdpowiedzUsuń
  86. tak jak bedzie 130 to moze zysk wezme na 10 latkach jakby spadlo. No wielu juz przestaje wierzyc w spadki to znaczy ,ze bedziemy babrac sie bokiem z kierunkiem jednak w gore. Jak ratio bedzie pelne byka beda kombinowac. Usypianie trwa.

    OdpowiedzUsuń
  87. zaznaczalem wczesniej ,ze sierpien moze byc bokiem do wrzesnia. Wszystko na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  88. w sumie pierwsza prognoza ze stycznia 2011 dawala mi max w polowie 2011 na 1470 - 1520.
    Strasznie dlugo sobie roba szczyt, dane z mocy produkcyjnych coraz bliozej szczytu z 2007. Dlugo to robia na czasowce to moze wykoncza to teraz na euforii. To by pasowalo do scenario Dedka ostatnio sp 500 na 1500 i bessa przed nami. Media beda dzialac , sygnaly kupna dla kazdego. Jest zle kupuj nie ma lepszego otoczenia pod zakupy cuda na kiju ale czego sie nie wymysli aby ubrac ulice, malych i srednich.

    OdpowiedzUsuń
  89. Masz SiP godniejszych rozmówców w postaci wyżej wymienionego i studentów ekonomii o żałosnym poziomie wiedzy, wiec nic po mnie na twoim blogu. A posty możesz sobie kasować.

    OdpowiedzUsuń
  90. @Spin
    oj furiat jesteś widzę SPin, niepotrzebnie. Mi chodzi o wiekszą kulturę w rozmowie bo wyzywanie kogoś od ćwierćidiotów to droga do nikąd. Patrz JKM.

    OdpowiedzUsuń
  91. Wybicie na IBEX i FTSE MIB
    to nie wygląda wszystko źle a coraz lepiej

    OdpowiedzUsuń
  92. Jeszcze chwila i obrócę się na moim USDPLN'nie na S. Widzę przebicie linii wzrostowej...

    OdpowiedzUsuń
  93. no tak zaraz sie pojawia sygnaly kupn jak pisalem niedawno i beda kupowac. Potem fiesta jak sie ubiora ale to sporo czasu uplynie. Short term mozna sie bawic w L.

    OdpowiedzUsuń
  94. jak to widzicie na 15oo sp500 leci
    bo ta konsola cos za długo jest na s
    ??

    OdpowiedzUsuń
  95. @marcin
    ja pasuje z mixem i wrzucam więcej L a zamykam S. nie da się inaczej. Dzisiaj kolejne plotki o drukowaniu i że hiszpania wystapi o pomoc. dont fight the fed.

    W sumie też ciekawie że taki prosty sygnał jak EMA55 na wig/wig20 się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  96. ja sie bardziej za czyms takim rozgladam
    http://stooq.pl/q/?s=vxx.us

    OdpowiedzUsuń
  97. @sip
    co do odplywu kasy z obligow - kto odplywa teraz i kupuje akcje przy takich poziomach ? smart money czy inna grupa , ktora wlasnie odbiera i odbierac bedzie na rosnacej gorce ?

    OdpowiedzUsuń
  98. @sip
    na L moim zdaniem za późno. Chyba, że na krótko, ale wtedy to trzeba dobrze złapać szczyt. Wzrosty trwają już od początku czerwca a opory blisko.

    @marcin1973
    VXX to ciężki instrument do gry na long. Jak nie trafisz z timingiem to jesteś mocno do tyłu przy rolowaniu kontraktów. kilka - kilkanaście procent na miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  99. @ikti

    tak ale sporo nie wytrzymuje i zmienia pozycje na L a od poczatku czerwca rosniemy ostatnie dni to boczniak , dzis proba wybicia gora z konsolidacji. Fake sygnaly tez mozliwe. Ja np szybka L zamnkolem wlasnie a glowne bez zmian. Jak wyjda wyzej doloze nowe ale to musza wyjsc sporo w gore. Wolne spinanie = nieoczekiwany szybki zjazd ale poko co chwilo trwaj i spokojnie sie delektujmy brakiem strachu.

    OdpowiedzUsuń
  100. szczyt do konca pierwszego tygodnia wrzesnia
    potem beda schodzic w dol
    jeszcze moze byc proba powrotu na koiniec wrzesnia

    na esach musicie 3 tyg wytrzymac

    OdpowiedzUsuń
  101. @hukers

    u mnei czasowka wskazywala na koniec lipca, potem sierpien w bok do poziomu max z konca lipca. No troche wyzej sa. Skoro wczesniej zamieszczalem linki ,ze na jesien hossa zatem tym czekajacym beda musieli wysoko sprzedac bo przeciez sami nie beda wtedy kupowac. Z 2 strony sporo rzeczy kazdyu chce z nas miec od razu lub po paru sesjach a tutaj po fake sygnalach , bujaniach trwa i trwa zanim zrobi swoje.

    OdpowiedzUsuń
  102. No to coś czuje ze właśnie nawracamy.
    :)

    @Sip
    "Dzisiaj kolejne plotki o drukowaniu i że hiszpania wystapi o pomoc. dont fight the fed.:

    Gdzie tych plotek nasłuchujesz? Masz jakąś sprawdzoną stronę? Czy cały zestaw źródeł?

    OdpowiedzUsuń
  103. @sip

    goldman sachs - drukowania nie będzie. Skąd masz info ,że będzie ?

    Nie będzie drukowania Goldman Sachs

    OdpowiedzUsuń
  104. w sumie do goldmana prognoz krotkoterminowo to podchodzi sie odwrotnie ale to nie prognoza tylko fakt. Chyba ,że mieszaja w kotle z tym qe3 jak i z prognozami jakie puszczaja. Wczesniejszy Twoj post o USA nie potwierdza dodruku i tak by pasowalo konsekwentnie NIE.

    OdpowiedzUsuń
  105. sa zamowienia w przemysle do konca wrzesnia ze szczyutem na poczatku

    ja je widze
    fake?
    moze cos tam ale z drugiej strony jak bys wiedzial ze zostalo 3 tygodnie to bys nie utrzymal na tych poziomach na miejscu grubego?

    nie powinni upuscic do tego czasu

    jakby s wiedzial ze bedzie dobrze praktycznie przez wrzesien to byc oddal teraz?
    esy bys walil przeciw faktom?
    rynek by cie rozjechal bo oni wszyscy widza te dane z przemyslu
    jak one wejda do mediow to drobny bedzie kupowal a oni beda oddawac

    ja wiem ze to idiotycznie wygklada ale musza tak grac bo jak sie obroca to rynek ich rozniesie
    gramy idiotyzmy bo tak prowadzi realna gospodarka

    odnosnie dodruku przez ebc:
    merkel powiedziala ze poprze ale pod warunkami ciec i zmniejszania dlugow
    czyli lewa reka tnie w hiszpani a prawa reka merkel skupuje obligacje swin

    lewa reka tnie popyt na rynku a prawa go tworzy

    nie wiem jaki sens
    zreszta jak rentownosci swin skocza w gore to sa odcieci od rynkow ale ida po pomoc do esm i ten daje pozyczke wiec po co im emitowac na rynku jak maja pozyczke z esm

    to mi sie kupy nie trzyma
    jak grecja odcieta to rynek ma w nosiebo pozycza trojka
    jak za pare lat zbija dlug to wtorny podaruje rentownosc ponizej 5% i wtedy grecja bedzie wolala pozyczyc na rynku niz od trojki

    nie ma sensu pozyczac tu i tam
    wiec dla mnie to jest bez sensu a jak cos jest bez sensu to znaczy ze merkel ich wydupczy
    rayoy zglosi sie po pomoc oni im daja pod warunkiuem ciec
    hiuszpania wprowadzi ustawe w parlamencie a merkel pozwoli skupuc za 100mld a to tyle co kot naplakal
    nic to nie da
    ale powie ze chcieli dobrze

    a co zrobia rynki jak hiszpania zabije popyt to sami wiecie

    graja na fali obnizej stopy przez ebc i doidruku w angli , do listopada idzie z 50 mld usd tak ze troche jest

    a na sp500 wedlug mnie nie popuszcza i ratuje was tylko czekanie przez 3 tyg
    a ile wtedy bedzie pkt na indeksie to nie wiem , tego nie jestem w stanie przewidziec ale wrzesien wyjdzie wyzej niz sierpien bo kwartalnie musza byc nad Q2 zeby moglo spasc a ze we wrzesniu bedzie dobra produkcja to tam bedzie final
    a ze ma wrzesien wyjsc na sierpien a q3 lepiej niz q2 to wychodzi 1440 jak nic
    tyle musicie miec nqa depo
    plus zapas na kolejne 50pkt bo jak wkrocza na 1440 to wam zwieracze popuszczaja

    OdpowiedzUsuń
  106. Ja nie jestem na krótkich tylko na długich (zostało mi już tylko fw40), ale myślę, że za późno wchodzić już. Na krótkie z kolei za wcześnie. Trzeba czekać.

    OdpowiedzUsuń
  107. @hukers

    ostatni sentencja mocna

    i kto to mówi ? jak znam blogowe posty Twoje o takich wzrostach zaczynaja mówić twarde miski. Znaczy ,ze po wzroscie jak bedzie bedzie tak nagly zwrot. bez odbioru.

    OdpowiedzUsuń
  108. bessa bedzie jak kongres zatwierdzi ciecia
    a poki co to maja 10% deficytu rok w rok to mozecie pomarzyc o bessie

    bessa to jest w grecji bo tam byla ustawa

    myslec

    10% pkb deficytu to na rozwijajaycym rynku dodaloby 10% do pkb a w usa dodaje 2%
    taki ten rynek chory
    ale wciaz dodaje to o bessie pomarzyc


    jak zobacze ustaawe w kongresie to wtedy wezme s w dlugim terminie bo kierunek bedzie jeden

    byc moze po wyborach bedzie ustawa
    sie zobaczy nie ma sensu uprzedzac faktow

    jak dodruk to musi rosnac
    jak ciecia to musi spadac

    i po co sie meczyc

    a ze w polsce ustawa podniosla vat, podniosla skladke rentowa to mamy co mamy ale to zadna redukcja deficytu totez idzie bok

    OdpowiedzUsuń
  109. @Marek
    "goldman sachs - drukowania nie będzie. Skąd masz info ,że będzie ?"

    w sensie ECB. splotłem dwie mysli w jedną.

    ECB ma drukowac na potęge. merkel dzisiaj w kanadize znowu poparła działania ECB. jasny sygnał. chowac shorty.

    OdpowiedzUsuń
  110. @ikti
    "@sip
    na L moim zdaniem za późno. Chyba, że na krótko, ale wtedy to trzeba dobrze złapać szczyt. Wzrosty trwają już od początku czerwca a opory blisko."

    ODP: zgodzę się że
    1422 nie przebiena spx
    820 nie przebite na RUT
    1630 na złocie
    28.30 na srebrze

    itd itp
    Dlatego bardziej liczą na krótkie L niż długie. Poza tym faktycznie może mamy jakieś przesilenie (czy ja może jeszcze się łudzę) bo w wielu miejsach jest aktywacja ruchu na forach,stronach. Z drugiej strony mamy wiekszy ruch po konsilidacji i wcale nie jest powiedziane że to nie ściema i FAKE

    Tak czy siak gdyby jutro mocno pociągneli to na tygodniowym będą mocne już świeczki i jesli mają mnie nabrać to nabiorą.

    obecnie doważam AUDJPY, złoto, srebro

    OdpowiedzUsuń
  111. @hukers
    "szczyt do konca pierwszego tygodnia wrzesnia
    potem beda schodzic w dol
    jeszcze moze byc proba powrotu na koiniec wrzesnia

    na esach musicie 3 tyg wytrzymac"

    ODP: O chopie kope lat! Witam ponownie. Jak tam wizja na obligacje:)?

    OdpowiedzUsuń
  112. No ciągnięcie do konca sierpnai jest zgodne z cyklem prezydenckim i paroma innymi co tutaj w komentarzach juz wklejałem. W tym roku ewidentnie jadą zgodnie z cyklem .

    OdpowiedzUsuń
  113. Chybil
    "Gdzie tych plotek nasłuchujesz? Masz jakąś sprawdzoną stronę? Czy cały zestaw źródeł?"

    Terminal bloomberga ,ale na indywidualne potrzeby to mozna miec ransquawk plus sporo dodatkow (stron).

    OdpowiedzUsuń
  114. @sip

    ECB ma drukowac na potęge. merkel dzisiaj w kanadize znowu poparła działania ECB. jasny sygnał. chowac shorty.

    ciekawe jak zajada bo i tak to sie skonczy jak zawsze paroma dniami mocnej korekty. Moje sygnaly jakie ci podalem w emailu czasowo trzymaja takze nei zdziwie sie jak po wzroscie przyjdzie gwaltowna rzez. Cos za duzo blogerow na L a to nie pachnie mi dlugo utrzymujacym sie trendem.

    OdpowiedzUsuń
  115. cos bym wiecej napisal ale logowanie komentarzy czesto nie dziala wiec nie pisze

    odnosnie obligacji to chlopie 2 miesiace temu jak widzialem ze sierpien bedzie lepszy nakreslilem scenariusz ze ida z tnotes w gore na poprzedni szczyt i tam puszcza

    i tak bylo
    sam wiesz gdzie teraz sa

    jak wiedzialem ze akcje beda mialy sie lepiej to logiczne bylo ze obligacje puszcza zwlaszcza ze bundy bily w niebo po 147 i miejsca braklo

    a poza tym zoistalo tam przy szczycie miesiac do rolowanie to co mieloi sie tam kisic przez miesiac
    i widzisz puscili na korzysc akcji

    wszystko w temacie chlopie

    a co do ebc
    to sie nie zgadzam
    nie wiem skad bierzesz interpretacje ze merkel bedzie drukowac pelna parą

    doprawdy nie wiem skąd

    schlaube jest jej nauczycielem i juz jej wytlumaczyl dokladnie zeby uwazala na drukarzy
    wytlumaczyl jej ze skup przez ebc, skup przez esm, esfs, licencje bankowe itp to wszystko sa sztuczki drukarzy ktore prowadza do obciazenia niemiec dlugami swin
    i merkel juz to wszystko wie
    i sie nabrac na te sztuczki nie da

    poki schlaube jest gdzie jest to o skupie w takiej czy innej postaci mozecie zaapomniec

    niemcy chca delewarowac swinie
    przy tej operacji pozyczaja na zerowy % na rynku i te same pieniedze ida do swin na 5%
    zyc nie umierac
    schlaube to wie

    tak ze nie ludzcie sie bo we wrzesniu wam to hurtem wybija z głowek

    co to za sens lewa reka ciac a prawa drukowac
    a kto by ciol jakby szedl dodruk
    nikt bo nie ma motywacji


    merkelowej na reke ze rynek akcji rosnie
    a niech rosnie
    cos tam chlapla ale w sposob zawaluowany i sie cieszy z glupcow

    a indeks rosnie nie przez oczxekiwanie dodruku tylko przez realne zamowienia ktore wzrosly po obnizce stop przez ebc ,

    trojka da raport o grecji we wrzesniu wiec jak widzicie sami wszelki smrod odsuniety do wrzesnia to co ma nie rosnac

    przeciez nawet obligacji swin nie szorca bo chca aby rayoy odczekal z wnioskiem o pomoc do wrzesnia,
    slepi?

    powtarzam nie ludzcie sie
    to moze lekko skorygowac bo maja czas
    obligacje wyprzedane to moga przerzucic kase z jednego aktywa do drugiego ale zjazd na akjach nie teraz
    za wczesnie

    jak zobaczycie super odczyty o produkcji przemyslowej to wtedy bedzie dystrubucja
    jescze pare tygodni

    te wrosty napedzi przemyslowa
    nie budowlanka, nieruchomosci w usa , rolnictwo itd tylko przemyslowka
    tylko to im zostalo i to pompuja
    rolnictwo wiadomo jak wyglada tam po suszy

    a jak to wyszlo kilka tygodni temu w odczycie ze zatrudnienie pozarolnicze wroslo razem z bezrobociem?

    jak rolnik zwolnil pracownika to poszedl w przemysl za nizsza stawke
    logiczne nie
    bo co mial zrobic?

    jak mam sie krecic w kolko na kontrakcie grajac w ciemno to wole zapakowac budowlanke do portfela
    za 10kpln to mozna nakupic towaru ze hej
    za to 10kpln stracic na kontrakcie to dzien czasu

    tak ze albo daja dodruk albo ciecia
    inaczej nie wchodze bo by mnie ograli
    jak na warzywniaku
    od roku juz idzie bok
    w tym samym miejscu
    czyli nic sie nie zmieniło a drobnych ilu ograli?

    powodzenia

    dzis mam czas to napisalem
    ale grajcie chlopcy
    powodzenia
    raz na pare miesiecy cos tu moze chlapne jak logowanie zaskoczy

    na koniec przypomne
    gruby ma asa w rekawie (przemyslowke)
    i nie liczcie na krach
    i nie ma zadnego info nigdzie o tym
    dowiecie sie za kilka tygodni o wroscie produkcji przemyslowej,
    na szczycie z uszczuplonym depo siedzaac na esach dostaniecie cios w plecy
    tak ze ostrzegam tych co nie zamkneli esow


    jak bede widzial szczyt to moze napisze pod warunkiem ze logowanie zadziala












    OdpowiedzUsuń
  116. @hukers

    krach będzie jak zawsze regularnie co roku a o zasiegu nie ma co dyskutowac pare dni i po sprawie. Ja swoje wiem nie musze pisac.

    OdpowiedzUsuń
  117. Biorąc prosty cykl 14 miesięczny na VIX, można się spodziewać paniki na przełomie wrześnie / października.

    Cykliczność VIX

    OdpowiedzUsuń
  118. @ikti

    dokladnie takze nie rozumie dlaczego na wielu blogach taki optymizm. Wiekszosc z nich nie zdazy skasowac tych L co nawet maja od niedawna jak beda trzymac i trzymac ale dla dobrych graczy zysk wpadnie. Takze po tym pare dni i znow poziomy o pare procent nizsze jak nie wiecej. Takie srodowisko rosnacego byka nie napawa optymizem na dlugo choc powinno sie je wykorzystywac poki nie ma czym straszyc.

    OdpowiedzUsuń
  119. no wlasnie
    ja wiem to co siedzi w zamowieniach i mowie wam ze krach nie teraz
    a kreski to potwierdzaja

    to po kiego wala kisic sie w esach?
    boicie sie ze rynek ucieknie?

    łaski wam nie robi
    oni ciagna wysoko bo sami chca sie łatwych esek nażrec
    robia to dla siebie

    czy jak pozarli cala hosse i zrzucili warzywnmiak na 1500pkt to dla was to zrobili czy dla siebie?

    chcieli sie tanio nazrec akcji!!!

    taka ludzka natura
    a z tym nie wygrasz

    wiec czekac na idelny moment jak sie splupki kwartalne, iesieczne, tyogdnowe , dniowe uloza prospadkowo to wtedy

    a ukladaja je dla siebie
    wysylaja sygnal na swiat:
    "patrzcie koniec hossy , obracamy sie"
    bo gs nie chce walczyc z nomura i wszyscy musza to samo widziec na kreskach
    że bedzie w dół
    ich celem jest ograc drobnych a nie sobie klody rzucac

    raz na 3 dekady wykoleguja lehmana i to wszystko

    i tylko tak sie ty da cos ugryzc z tego tortu
    inne m anewry to mielenie gnoju
    co zarobicie to zaraz oddacie bo wam brakuje cierpliwosci i macie ciagle ten sam koszmar ze wam rynek uciekl
    juz klikales enter zeby eske otworzyc a tu spadlo , to zmieniasz cene na nizsza a tu znowu spadlo i nie weszlo

    komedia

    ide spac

    OdpowiedzUsuń
  120. @TR
    Czy ktoś mi może powidzieć po co wczoraj interweniował BGK na rynku złotego?

    OdpowiedzUsuń
  121. Mówię o:

    1
    http://bossa.pl/index.jsp?layout=fx_13&page=0&news_cat_id=3030&news_id=32446

    2

    http://www.ekonomia24.pl/artykul/706242,925252-Zloty-rosnie-dzieki-BGK.html

    OdpowiedzUsuń
  122. Zamknięcie na WIG20 w takiej formie nadal będzie nad EMA /SMA 55 tyg

    OdpowiedzUsuń
  123. W dolarowym jednak nadal jej nie przebili a wręcz od niej odbili.

    OdpowiedzUsuń
  124. @TR
    Pozbyłem się dzisiaj wszystkich spółek powiązanych z surowcami rolnymi (agroton, kernel, astarta)

    OdpowiedzUsuń
  125. Nie ma łatwo
    siema,
    Insight: Goldman independent research arm dies, shunned by clients
    http://www.reuters.com/article/2012/08/17/us-goldman-hudsonstreet-idUSBRE87G04320120817
    hej

    OdpowiedzUsuń
  126. CPCE:
    nadal nie ma przegięcia:
    http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$CPCE&p=D&yr=1&mn=0&dy=0&id=p43545546521

    link

    OdpowiedzUsuń
  127. @VXN

    Multiyear low:
    CBOE NASDAQ 100 Voltility (^VXN

    OdpowiedzUsuń
  128. macie tu moze jakis wykres z ponumerowanymi falkami?

    wychodzi mi ze od 2009 mam y hosse ktora sie zalamie na trzecich falach a to oznaczaloby sporą korekte

    nie zebym przesadniue wierzyl w falki ale dodatkowy sygnal potwierdzajacy to co mysle by sie przydal

    OdpowiedzUsuń
  129. Nie tylko VXN. VIX jest najniżej od 2007 roku.

    OdpowiedzUsuń
  130. @ikti ale VXBN zszedł naniżej chyba od 2005...

    OdpowiedzUsuń
  131. @TR
    Wspaniałe wyjścia górą na paladzie i platynie o której pisałem wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  132. @TR

    Kredyt (dług) nie potwierdzą wzrostów SPX - ostrzeżenie mocne:
    link

    OdpowiedzUsuń
  133. AUD powinno spadać bo inaczej to nie zadziała:
    analogia

    OdpowiedzUsuń
  134. Coś się nie możesz Sip zdecydować :)

    OdpowiedzUsuń
  135. @TR
    wszyscy już piszą o president cycle..
    nawet ylnick
    http://yelnick.typepad.com/yelnick/2012/08/election-year-rally-following-hostoric-pattern.html

    link

    a skoro tak to może nie zadziała...

    teraz korekty raczej malo kto by się spodziewał.

    Kluczem jest wrzesień. Bede na chwilę obecną zaskoczony jak nie będzie korekty we wrzesniu.

    Kluczowe daty to 6 i 12 wrzesnia.

    OdpowiedzUsuń
  136. A apple nowe szczyty po cichu robi.

    OdpowiedzUsuń
  137. @ikti

    Po cichu?\ nie znam portalu finansowego aby o tym nie napisał, a to że nowe szczyty nawet na rp.pl, a to najwieksza kapitalizacja itd.

    wszystko niby pod ipad mini i iphone5

    OdpowiedzUsuń
  138. @TR
    Platyna w ważnym miejscu, jak przebije 1505 w CZ to można dalej kupować.

    srebro przebiło 28.30

    OdpowiedzUsuń
  139. Jak tak sobie patrzę na wzrosty od marca 2009 to:

    Pierwsza duża fala od marca 2009 do kwietnia 2010 tj rok i jeden miesiac

    druga już kopia mniejsza od lipca 2010 do lipca 2011 tj rok

    trzecia jeszcze mniejsza od wrzesnia/pazdziernika 2011 do maja 2012 tj 8-9 miesięcy


    i najmniejsza teraz czwarta od czerwca 2012
    trwa 3 miesiące.

    ale wykresowo to wyglada to jak by to była już albo ostatnia fala albo jeszcze jedna będzie ostatnia.

    OdpowiedzUsuń
  140. @TR
    złoto powinno przebic 1630 więc L.

    OdpowiedzUsuń
  141. Jak na powszechne przekonanie o dalszym drukowaniu to ruchy na zlocie są zdecydowanie zbyt umiarkowane.

    OdpowiedzUsuń
  142. @TRprzebicie 1422 oznacza mozliwosc 1470 a jak tamto peknie to 1520 spx

    dodatkowo ubs mowi o szczycie na fixed income i zaleca przewazac nadal metale szlachetne. dodatkowo


    ewentualna korekta nie dalej jak polowa wrzesnia 2012

    OdpowiedzUsuń
  143. Dorzucam wszedzie L skoro bija wszedzie szczyty i niweluje hedge.

    OdpowiedzUsuń
  144. Platyna moze byc dobrym miejscem tylko niech te 1500 sprzątną..mocno dociążę.

    OdpowiedzUsuń
  145. Witam,

    od dawna czytam i gratuluję bloga. Wszystko wygląda jakby chciało iść do góry, ale niepokoi mnie pewien wzór który widać na 10years us-t notes na wykresie 0,5h. Strasznie to wszystko przypomina fazę c akumulacji między poziomami 132,15 a 132,69. Jeśli ten scenariusz miałby się sprawdzić, to jest to ciekawe miejsce na L. Pierwszy potencjalny TP na 38,2f ostatniej fali spadkowej (133,40), drugi na 61,8 (134,10), a wcale bym sie nie zdziwił, jakbyśmy jeszcze raz puknęli w sufit :) tak dla postrachu. To by sie ładnie zgrywało z ideą końcowo-sierpniowo wrześniowej korekty na "ryzykownych" indeksach. Mam nadzieję, że wybaczycie mi brak wykresów. Ale to mój pierwszy post i jeszcze nie mam o tym wszystkim pojęcia :)
    Wykładnię tego o czym mówię łącznie z wykresem akumulacji podzielonym na fazy można znaleźć pod tym linkiem:
    http://www.readtheticker.com/Pages/IndLibrary.aspx?65tf=84_richard-wyckoff-method

    OdpowiedzUsuń
  146. A, i zapomniałem o najważniejszym. Jak zejdziemy poniżej 130.00 uznaję, że się pomyliłem.

    OdpowiedzUsuń
  147. @ 0silbermann0

    Witam na blogu i zachęcam do dalszych wpisów.

    Zgadzam się w sprawie obligacji - póki bronią na 10 latkach 132 to faktycznie jest szansa na wzrosty.

    Dodatkowo w sumie złoto walczy z wazną SMA 144 (dziennym) zalecam przejrzeć jej działanie od 2008.

    Grunt że dzienna SMA55 jest broniona ostatnio w cenach zamknięcia.

    Teoretycznie powinniśmy wyjsc nad szczyt 1422 spx co juz sie stało, następnie np od 1440 powinno nastapić cofniecie do wsparcia na 1422 (opór robi sie automatycznie wsparciem) i dopiero wtedy 1470.

    Nie wiadomo jednak czy zdążą. Ja będę bardzo zdziwiony jak we wrześniu nie będzie dużych zmian w tym korekty.
    Problem jedynie jest potencjalni taki że każdy zaczyna o tym gadać..

    OdpowiedzUsuń
  148. Co do wrzesnia to wszystkie sezonowosci np roczne czy cykl prezydencki wskazuja na kiepski okres we wrzesniu/pazdzierniku.

    OdpowiedzUsuń
  149. @TR
    Zespół makro Nomury pozycjonuje się powoli na spadki ze stop losem w CZ na 1450 SPX.

    Sam Goldman też podtrzymuje SP500 na 1265 na koniec roku nawet mimo obecnych poziomów.

    OdpowiedzUsuń
  150. TR
    Żeby było jasne - wszelkie L z mojej strony to jakieś krótkoterminowe pozycje, a nie "taktyczne" czy swing bo tutaj dalej uważam ze będą spadki.

    OdpowiedzUsuń
  151. @TR
    Goldi wydał dzisiaj reko nna granie na żbieżność cen WTI i Brent z obecnych prawie minus 19 (WTI BRENT)

    OdpowiedzUsuń
  152. @TR

    za obecne spadki na sp500 tj zejscie z nowego szczytu obwinia się ogromne ilosci krotkich pozycji jakie ktos rzucil na rynek w ilosci ponad 1.5 mld dolarów.

    OdpowiedzUsuń
  153. "Dodatkowo w sumie złoto walczy z wazną SMA 144 (dziennym) zalecam przejrzeć jej działanie od 2008."

    Wygląda zupełnie jak EMA 180, której ja używam :)

    OdpowiedzUsuń
  154. Nie doczekałem na sygnał i puściłem dziś na fixie S na fkgh. Niby, że od grudnia wzrost ABCD zrobił.

    OdpowiedzUsuń
  155. @TR
    O tych obligacjach to pisałem na blogu:
    "Na chwilę obecną na obligacjach amerykańskich nic się nie zmieniło - trend boczny i test 200SMA (D). Teoretycznie w miejscu aż do 1,89% można dodawać długie pozycje (czyli spadek rentowności). Jednakże znaczące zamknięcie rynku powyżej 1.93% na 10 latkach w US oznacza całkowitą zmianę i należałoby zweryfikować podejście do rynku."

    OdpowiedzUsuń
  156. @TR

    Szczytów kompletnie nie potwierdza high yield ani ibligacje amerykańskie:

    link

    OdpowiedzUsuń
  157. Pozamykałem pozycje, w tym na złocie bo to 1640 mnie martwi na chwilę obecną.


    Do tego te obligacje i high yield.

    OdpowiedzUsuń
  158. Niby nie na temat ale jednak...

    http://i.imgur.com/l0D2n.jpg

    OdpowiedzUsuń
  159. TR

    UWAGA
    Rynki rzadko robią szczyty w sierpniu (chyba z 3 razy...), ostatnim razem był to chyba 1987:
    http://www.mrci.com/special/wdji87.php

    link

    OdpowiedzUsuń
  160. @TR

    ufff, AUDUSD i inne pary robią niższe dołki wierzchołki. analogie w grze, przynajmniej jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  161. Goldi wydał dzisiaj reko nna granie na żbieżność cen WTI i Brent z obecnych prawie minus 19 (WTI BRENT)

    Mozna prosic link do zrodla tej informacji ??

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  162. @SiP

    jakkolwiek głupio by to nie brzmiało, jest silny opór na fgold na 1666. Tam mniej więcej również przebiega linia trendu spadkowego poprowadzonego po szczytach z 06.09.11 i 29.02.12 (mowa o fgold) jeśli to puści to uważam, że jest duża szansa na powrót do wzrostów na złocie. Mam jednak jakieś takie swędzenie z tyłu głowy, że jeszcze raz zanurkujemy przed dalszą jazdą do góry. To byłoby piękne miejsce na powrót. W każdym razie tam będę się zasadzał na eski z bardzo bliskim stopem. Ryzyko niewielkie a szansa zarobienia ładnych kilku punktów spora. TP1 1635; TP2 1625; TP3 1610; TP4 1600 chociaż marzy mi się przed powrotem do prawdziwych wzrostów stuknięcie w SMA144/EMA180 na tygodniowym (poziomy 1400-1450), ale to SF na razie ;)

    OdpowiedzUsuń
  163. @SPY

    JA to mam jako internal info z konsoli

    ale widzę że w bloom jest cąły art
    http://www.bloomberg.com/news/2012-08-21/goldman-sachs-says-widening-of-brent-wti-oil-spread-won-t-last.html

    OdpowiedzUsuń
  164. @SiP

    czyli generalnie co z tego wynika ??
    ze Brent powedruje jeszcze mocno w gore na poziom okolo 120$ podczas gdy Crude troche przyhamuje i spread zrobi sie jeszcze wiekszy ??

    OdpowiedzUsuń
  165. @TR
    Ci wariaci z FED chcą drukowac. bycze notatki, metale sza;chetne surowce w cenie, obligacje. kupowac normalnie jak leci, mała eurofia.

    sell dollar.

    OdpowiedzUsuń
  166. Gdzie ta euforia? Dolar stracił głównie do jena. Obligacje w górę. Spx stoi, ropa też.

    OdpowiedzUsuń
  167. @ikti

    dziś obligacje, indeksy US, złoto i eur/usd szły prawie cały dzień razem. Ktoś kogoś robi w konia?

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  168. @ikti
    zobacz wszelkie metale w tym srebro, eurusd, i inne pary w tym DXY

    obligacje wybiły się z paro dniowej konsoli.

    OdpowiedzUsuń
  169. No tak obligacje się mocno w górę. EURUSD w górę, ale taki EURJPY już w dół. Po prostu nie nazwał bym tego euforią ani nawet risk on. Spójrz na audjpy. A, że złoto trochę wzrosło i srebro, czy też miedź to nadal siedzą w swoich trójkątach.

    OdpowiedzUsuń
  170. Myślę, że przesadzasz i nie spieszył bym się z tym sprzedawaniem dolara, bo nic się dzisiaj nie stało. Swoją drogą ciekawe na ile interpretacje minutes zależą od tego co tam napisali a na ile od nastrojów na rynku :)

    OdpowiedzUsuń
  171. heh tak jak przewidywalem

    42:26 dla dla byka pmi chin w dol dyskontujemy znow ,ze bedzie lepiej a bedzie znowu w dol za meisiac i tak w kolko.

    udział inwestorów na rynku 23.08.2012

    OdpowiedzUsuń
  172. wcale nie musi byc zagrywki kontrarianskiej a kolejne wkrecanie na L , mysle ,ze teraz jest szansa na upchanie chetnyh az do 50 - 60 % byka bo dlaczegho nie jak chce sie odwrocic kierunek po takim ubraniu. No to jak najbardziej ok nastroje optymistow rosna rosna.

    OdpowiedzUsuń
  173. @Kecaj84
    Jak tam długa na USDPLN? Trzymasz dalej?

    OdpowiedzUsuń
  174. Przerażająca formacja 3 szczytów na wykresie

    radze jednak wczytac sie dokladnie w tresc artykulu i co widza teraz analitycy.

    OdpowiedzUsuń
  175. @ikti

    "Kecaj84 pisze...
    Jeszcze chwila i obrócę się na moim USDPLN'nie na S. Widzę przebicie linii wzrostowej...

    16 sierpnia 2012 16:15:00 CEST"


    Poszedł obrót... trochę jak słoń w składzie porcelany, ale do przodu ;)

    OdpowiedzUsuń
  176. PS. Na USDPLN czekam na 3,11xx i tam buduję L. Strzelam, że to będzie jakoś we wrześniu.

    OdpowiedzUsuń
  177. PPS. XAUUSD na silnym oporze z szatańską końcówką.

    OdpowiedzUsuń
  178. Od dzisiaj zacznę podbierać RCSCRAOPEN.

    OdpowiedzUsuń
  179. Przepraszam, za spam, ale ja tutaj nie widzę powodów do radości:
    http://www.macronext.pl/makro-d-23-08-2012

    OdpowiedzUsuń
  180. Rano dostałem po łapkach na złocie - jednak stop za krótki :(
    Teraz, po zejściu poniżej i odbiciu od 1666,60 odnawiam s 1664,65 i przenoszę stop nad ostatni szczyt.
    Mentalność mam zbliżoną do ptaków dodo, ale ciagle mnie potylica swędzi ;) i łapki też

    OdpowiedzUsuń
  181. Pobrałem częsciowe TP na metalach szlachetnych.

    Złoto dla przykładu ma ostre zasieki w strefie 1665-1678 w postaci kresek z trójkata po szczytach na lin i log, SM55 na tygodniowym i parę wskaźników. Tak naprawdę silnym sygnałem kupna jest dopiero przebicia wskazanej strefy.

    OdpowiedzUsuń
  182. "Teraz, po zejściu poniżej i odbiciu od 1666,60 odnawiam s 1664,65 i przenoszę stop nad ostatni szczyt."

    Zejście poniżej 1662,78 powoduje, że przenoszę stop na wejście (1664,65) i po ryzyku :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  183. Kupiłem RCSCRAOPEN. Myślę, że to dobry czas na short, bo w razie pomyłki można się ewakuować z bliskim stopem.

    OdpowiedzUsuń
  184. @0silbermann0
    Krótka na złocie to moim zdaniem bardzo kiepski trade. Nawet jak będzie wszystko spadać, to złoto raczej nie będzie liderem, więc czemu nie wybrać ropy, czy daxa?
    A jak wszystko będzie rosnąć, to raczej wzrośnie niż spadnie w środowisku zerowych stóp.

    OdpowiedzUsuń
  185. @ikti
    podbnie co do złota uwazam , analogicznie bylo w lipcu - sierpniu 2011 jak wszystko lecialo zloto parlo w gore. osobiscie zloto traktue jak zwykla surowke ale w momentach spadkow na wszystkim zloto nie musi tego manewru wykonywac

    OdpowiedzUsuń
  186. @ikti

    w długim terminie to złoto tylko long. Najlepiej fizyczne. A ja tylko tak sobie, intraday pod odbicie wkładam shorty. O! Znowu mnie wywaliło, tym razem z małym zyskiem. Jeśli to przebicie będzie trwałe zakładam rogi ;)

    OdpowiedzUsuń
  187. @ikti

    A gdzie ustawiasz Sl dla RCSCRAOPEN ?? tzn dla jakiego poziomu Brent ?

    OdpowiedzUsuń
  188. Generalnie nie ustawiam. Po prostu w moim RiskTrackerze jest taka sytuacja, że jest w korekcie i bardzo blisko do wygenerowania RiskOn w razie powrotu do wzrostów. Wtedy zamknę.
    Jak miałbym ustawiać to pewnie powyżej 76,4 fibo czyli ok. 120

    OdpowiedzUsuń
  189. Pytam bo ja mialem jakis czas ale dosc duza strate tutaj przywalilem i dalem sobie spokoj - wyniszczyl mnie trend

    Takiego ssania nie widzialem na zadnym innym instrumencie jak tutaj - caly czas up up up

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP