06 marca 2013

Trading-Room: tydzień 10 - marzec 2013

Czyszczenie komentarzy i ułatwienie komentowania pod obecnym.



US Strategy: Our medium-term view remains unchanged to what we gave out as a cyclical roadmap in our 2013 strategy report. Tactically, we continue to see the SPX moving into a late Q1 top followed by a first significant (5% to 7%) correction into deeper Q2, which we see as just the beginning of a bigger distributive process into summer. In this context we still expect the start of another significant rally from a deeper Q2 trading bottom into the July/August timeframe, which remains our favored target for a major market peak and the start of a significant bear cycle into Q3/Q4! On a short-term basis we would see strength into March as an opportunity to sell or position more defensively for a corrective move into May.

Zachęcam do dzielenia się "zagraniami"

Obecnie brak pozycji na rynkach akcji (SP500 oddane na spadkach), pozostaje z 25% L na dolara (redukcja w ciągu ostatniego tygodnia ze 100%).

71 komentarzy:

  1. Niezmiennie zapakowany w L USDPLN ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja widzę dwa scenariusze w zależności od tego, czy jen wybroni aktualne poziomy. Jak wybroni to rozpoczynamy teraz korektę. Najmocniej dostanie się surowcom, bo zachowują się bardzo słabo. W takim scenariuszu kghm może mocno dociążyć wig20.
    Jak poziomy na jenie padną to mamy jeszcze jedną falę w górę do maja-czerwca i dopiero wtedy duża korekta.

    Większe szansę daje na to, że korekta już teraz, ponieważ waluty i surowce zachowują się słabo i vix nie potwierdza nowych szczytów.
    Mam trochę putów na indeksy akcyjne i waluty surowcowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co oni znowu wyprawiają :) Hossanna?

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do indeksów USA to przy okazji postu SiP , w którym nie zgadzał się z tezą, iż jakoby QE3 nie działa, wspomniałem, że będzie to można stwierdzić na przełomie stycznia i lutego. QE3 działa bo nie było spadków, ale działa słabo bo i wzrostów nie widać. Dla mnie jest to przeciągający się horyzont.
    Więcej światła daje wykres tygodniowy.
    Na Nasdaq na tygodniach widać ładną formację RGR. Prawe ramię tworzy właśnie szczyt (nie mówię, że to już sam szczyt, lecz, iż jest w trakcie tworzenia go).
    Na SnP formacja jest nieco zwichrowana bo prawe ramię wyszło ponad głowę, więc nie wiem czy to się liczy :)
    Z innych instrumentów :
    Benzyna wydaje się gotowa do spadków
    Srebro i złoto mogą się na dniach ładnie wybić do góry.
    Oczywiście to tylko sugestie oparte na AT.

    OdpowiedzUsuń
  5. Panowie Wakacje idą. Skoro idzie odzieżówka to i może wakacje z RBW?

    OdpowiedzUsuń
  6. Różne rzeczy odpalają na naszym graidołku.
    Ja bym radził uważać, bo coś za
    spokojne czasy mamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mistrzowski komentarz pod wpisem zerohedge.

    carlsbro:
    No end of the world chart today?

    GetZeeGold:
    The state of the DOW is strong.....go back to sleep.
    Dream happy thoughts.


    carlsbro:
    Sure Im going to sleep well. Im not always worring about Obama stealing my gold, the student debt bubble, the devil FED, the drones, the China housing bubble, the Eurodebt, Bernake, Krugman, DOW so high, the unrecovery, the gun sales, currency wars, silver so low, gold paper, bond bubble, Spain, Italy, Greece, flash crash, QE, Draghi, the yen, BOJ

    Taki piątkowy humor... ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale cisza zatem czas na kolejna eseczke na szerokim esendpiku. Gold podebralem i licze na wieksza promocje na jego zakup. Moze nawet 1500 ? Nie robcie tego sami bo moze urwac jajka !

    OdpowiedzUsuń
  9. hehh wychodza z szerokiego na sp 500 i laduja w zloto cwaniaki. Alez rosnie 20 $ w godzinke mniam mniam.

    OdpowiedzUsuń
  10. S sp 500 1544 , L gold 1562 , 1570

    OdpowiedzUsuń
  11. @kecaj84

    Dobre z tym zerohedge. Taka prawda. Generalnie to się śmiać można z tego portalu jak zaklinają rzeczywistość od 2009.

    OdpowiedzUsuń
  12. @TR
    byłem ostatnio trochę zajęty sta cisza. w ameryce SP500 dochodzi do oporu ale wcale mnie nie zdziwi jego przebicie a jesli ono nastapi to zobaczymy natychmiast 1600.

    Z punktu widzenia cięć
    (sekwester) to wszystko jest bycze. Cięcia wydatków oznaczaja mniej podazy obligacji. Benito kupuje conajmniej 85 mld usd miesiecznie a to oznacza nie tyle 70% co nawet 90% zakupu podazy obligacji. Gotówka leje sie na rynki. Benito jak dla mnie nie wie co robi. Nie ma kryzysu a on ciągle dolewa. Pisałem jednak o tym na blogu

    link


    On w takim razie zatrzyma QE jak inflacja bedzie kilka procent ale najpierw ceny surowców wystrzelą. wariat.

    OdpowiedzUsuń
  13. @marek

    Zgoda z tymi 1300 -miałem na myśli 1500:)

    Gdzie masz stop? Jest bowiem możliwy meltup do 1600 (cel cykli 6 i 10-12 miesięcznych)

    OdpowiedzUsuń
  14. @sip

    moga sie wiezc do 1800 na sp a juz takie poziomy widze wsrod piszacych i analitykow ba na wet 2000! Co do surowcow pisalem jakies miesiac czy dwa lub wiecej, ze sa 2 latnie str., ktore w czerwcu 2012 zakladaly wzrost surowcow do zerwca 2014 - przewaznie start cena = cena end lub ciut wyzej i 1-3% zarobku ze str. inwestujacej. To samo dotyczy wig wile jest z marca-czerwca 2012 na 2 lata. Zatem i wig i surowce za rok beda na poziomie start ceny. Nie znaczy to, ze nie jestesmy w formowaniu na nich odbicia i na rynku akcji kontynuacji wzrostow pod ulice i reklamy tfi, o ktorych sam dobrze wiesz. TO nigdy sie nie konczylo stalymi wzrostami a chwilowym graniem pod publike i mocnym tapnieciem. JEszcze prawie 12 - 14 miesiecy przed nami to tego okresu.

    OdpowiedzUsuń
  15. @sip

    ja nigdy nie gram na stopach juz o tym pisalem. Rynek tyle razy potrafi oszukac, ze nie beda sie bawil z odnawianiem pozycji i skokami po 100 razy w ciagu dnia. Czasami skalpy sa ale to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. W niemczech wybory we wrześniu 2013. Ciekawe co będzie z AfD:
    link

    Byłoby ostro gdyby Merkel przegrała..

    OdpowiedzUsuń
  17. @marek

    Gra bez SL to nie mój styl. Można na tym (przynajmniej ja) stracić.

    Co do poziomów - zgadzam się że rynki amerykańskie są wysoko. Zauważ jednak że ciągle mamy co miesiąc gotówkę która szuka domu. Bańki jeszcze nie ma. Te 2000 to była by już bańka. Ja krótkie złapie, ale ze stopem bo 1600 i wyżej - sure, całkiem możliwe. Nie widzę problemu.

    Problem to widzę dla krachu, zero podstaw. Musiałby coś pęknąć w europie (przegrana merkel we wrześniu i wygrana tych co chcą wyjścia z EMU), problemy poważne Chin, wojna itd. Ale hmmm te rzeczy słychać codziennie i nic nie wypływa. Cóż krachy mają to do siebie że są nieprzewidywalne. Lepiej zarabiać normalnie a nie czekać na krach - a tak Twoje granie odbieram. To samobójstwo dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie już przekonali, że jeszcze jedna fala w górę. Wracam do poprzedniej koncepcji wzrostów do maja-czerwca.

    Moim zdaniem te wzrosty poza QE dużo zawdzięczają jenowi. W kwietniu w BOJ zaczyna działać nowy prezes. Zobaczymy, czy za deklaracjami pójdą działania.

    OdpowiedzUsuń
  19. @sip
    jak ci sie podoba, za wrednym ruskim
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eyCpidT53nY

    OdpowiedzUsuń
  20. @oko
    Jakiś wariat:) Drugi Hitler a może Kaznodzieja od stu boleści?

    OdpowiedzUsuń
  21. @sip

    To samobójstwo dla mnie.


    Piotrek to tylko pieniadze i ryba czy w totalnym rozrachunku sie uda czy nie. Trzeba sie godzic z wygrana ( radosc ) jak i przegrana jesli prognoza sie nie spelni ( to tez nauka w pewnym sesnie ) . W dpdatku nigdy nikt nie wygrywa non stop bo pasa kiedys sie konczy itrzeba wiedziec kiedy sie wycofac chyba, ze chce sie byc traderem cale zycie to zycze powodzenia takim osobom. Nie wiem jakie masz Ty zdanie na ten temat i inni ale sadzac po znikomych odpowiedziach bo kiedys o tym pisalem malo kto sie tym interesuje bo moze malo kto w to inwestuje w polandii - szczerze.

    OdpowiedzUsuń
  22. @marek
    Uważam że trading for living jest możliwy w Polsce. Odpowiednie SL, TP i inne rzeczy i można na tym zarabiać. Problemem dla wielu może być kapitał początkowy - ciężko przezyć handlując mając 10k pln na koncie. W bajki o 1800% nie wierze. Tzn jasne - konkurs ma swoje prawa tylko że gość takim graniem doprowadzi do bankructwa swojego w kolejnym miesiącu. Regularne zwroty z kapitału jednak w wysokosci 200-400k pln dadza odpowiedni zarobek. Tak to widzę na dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  23. @SiP
    Moim zdaniem przy 200k ciezko zyć z grania. tzn wszystko zależy od kosztów utrzymania ale w Wawie chyba sie nie da. Nawet jeśli się weźmie pod uwagę 400k to robiąc 30% rocznie (rewelacyjny wynik dla mnie) to to jest 120k od tego podatek no i trzeba moim zdaniem odjąć też wartość inflacji czyli o inflację uzupełnić kapitał do grania. wychodzi niby gdzieś 8 tysięcy na miesiąc ale trzeba wziąć pod uwagę że my musimy do życia brać pieniądze co miesiąc czyli tak moim zdaniem z tych 8 tys będzie de facto mniej..
    Jakie są twoje przemyślenia SiP w tej materii? I co masz na myśli "inne rzeczy" poza TP i SL?

    OdpowiedzUsuń
  24. Still USDPLN, jak zaraz ciachną ten opór na 3,2 to kierunek 3,3 bez zatrzymania.

    Co do ostatnio głośnego Orbana itd.

    Zobaczcie co mają na Węgrzech: EURHUF 10L oraz CHFHUF 10L.

    Nie wiem czy pamiętacie, ale u nich w 2011 roku rząd postanowił pomóc kredytobiorcom ustalając kurs wymiany JPYHUF, EURHUF i CHFHUF:link.

    Cytuję:

    Węgierskie banki w porozumieniu rządem w Budapeszcie zgodziły się w piątek ustalić maksymalny kurs wymiany 180 forintów dla franka szwajcarskiego na spłatę kredytów hipotecznych w walucie zagranicznej.

    Ustalenie specjalnego kursu CHF/HUF dla kredytobiorców nie przeszło niezauważenie na rynku walutowym i niewykluczone, że kolejne informacje w związku z ewentualnym ustaleniem również kursów JPY/HUF oraz EUR/HUF mogą wywołać poruszenie.

    Ruch ten jest częścią rządowego programu mającego na celu zmniejszenie nieustannie rosnącej liczby posiadaczy walutowych kredytów hipotecznych, którzy mają trudności ze spłatą i przez to mogą stracić swoje domy. Rząd prowadził rozmowy w tej sprawie już od kilku miesięcy. Zwłaszcza że koszty kredytu dla Węgrów, którzy zaciągnęli kredyty w 2008 r. od tamtego czasu, wzrosły kilkakrotnie w związku z nieustannie drożejącym frankiem.


    Było to też poruszane przez blogger'a na-plus: Pomożemy w spłacie twojego kredytu ...

    Jednak dokopałem się do takiego czegoś: Early Repayment Scheme in Hungary.

    Cytuję:

    Definitely an opportunity in Hungary to whom can pay the entire mortgage upfront. Investors can enjoy advantages of weak HUF if they have cash or option to remortgage property in their home country.

    8 November 2011

    Recently approved legislation allows full early repayment of foreign-currency denominated mortgages at fixed exchange rates substantially below market rates. Importantly, borrowers must apply to join the scheme by the end of 2011. They must complete repayment, in full, within 60 days after submission of the application. See discounted rates below:

    CHF/HUF = 180
    EUR/HUF = 250
    JPY/HUF = 2

    Hungary's repayment programme designed to help troubled (local) borrowers with foreign-currency denominated loans. But who can make full repayment under financial pressure? Nobody does, of course! The government basically does not help distressed borrowers with this unusal programme but offers an extrordinary opportunity for mortgate owners (in a sense, both local and foreigner) with strong financial background. Every cloud has a silver lining, so the saying goes. In this case it may well be true as the Hungarian situation continues to cause uncertainty and turmoil in financial markets


    Czyli nie było to wcale jakieś rozwiązanie w stylu, przez 30 lat raty po kursie 180 CHFHUF. W ogóle to nie dotyczyło rat, można było ewentualnie się zrefinansować składając wniosek do końca 2011 roku.

    Tutaj jest podsumowanie programu: From 8th November the HFSA publishes monthly refreshed statistical data on the full repayment of FX loans at fixed rate and on the HUF loans provided for full repayment.
    W sumie zrefinansowano/spłacono 110k kredytów.

    Dobry materiał na wpis blogowy -> obecnie CHFHUF 250, EURHUF 300, 2,45.

    OdpowiedzUsuń
  25. @Marek, SiP
    Jasne, że można żyć z grania, ale ... nie należy tak stawiać sprawy, iż co miesiąc trzeba wziąć z kapitału na utrzymanie te 1500 czy ile tam kto potrzebuje. Po prostu na życie trzeba mieć odłożone osobne pieniądze, a na inwestowanie osobne. Najlepiej mieć stały dochód z innego niezależnego źródła.
    A to z jaką kwotą się zaczyna nie ma znaczenia. Są brokerzy FX pozwalający grać mikrolotami, więc jeśli ktoś potrafi zarabiać , nieważne ile procent na miesiąc to prędzej czy później zarobi duże pieniądze. A jak ktoś nie potrafi to nawet zaczynając z milionem wyzeruje rachunek.

    OdpowiedzUsuń
  26. A co do SL to mam mieszane uczucia.
    Grając na FX trudno niby bez SL, ale stawiając SL często można być wyrzuconym przez rynek, który później zmierza tam gdzie zakładaliśmy.
    Można nie stawiać SL. Trzeba wówczas zmniejszyć lewar do w miarę bezpiecznego poziomu. Trzeba mieć też jasny system wchodzenia i wychodzenia. Wtedy SL nie są potrzebne.
    No i oczywiście najważniejsze to mieć dyscyplinę aby tego wszystkiego przestrzegać :)

    OdpowiedzUsuń
  27. no i złoto w koncu daje zarobic na postawionych L zeby nie bylo ostatnio nisko podebrane choc liczylem na nizsza promocje ale jak Soros i goldman sprzedaje to jak ma spadac?

    OdpowiedzUsuń
  28. @TR
    na złocie niemrawe obicie, sporo osób je rekomenduje od analityków CDM Pekao przz ubs


    Co do SP500 to dzisiaj wziałem krótką. Emini po 1550. Gram pod świeczke miesięczną gdzie na ~1552SP500 kasowy były zamknięcia. Zobaczymy co z tego będzie. Nie mam mega wielkiej dźwigni więc 10-15 pkt zniosę.

    Na grajdołku to ja oddałem RBW po ostatnich wzrostach (jedna ze spolek).


    UBS mówi ogórce na 1560-1570 w końcówce marca i korekcie 5-7%. Widzi dystrybucje i szczyt. Potem zwyżki znowu więc na tej korekcie 5-7% okazja do Btfd (buy the f.dip)

    OdpowiedzUsuń
  29. @olowek5
    "@SiP
    Moim zdaniem przy 200k ciezko zyć z grania. tzn wszystko zależy od kosztów utrzymania ale w Wawie chyba sie nie da. Nawet jeśli się weźmie pod uwagę 400k to robiąc 30% rocznie (rewelacyjny wynik dla mnie) to to jest 120k od tego podatek no i trzeba moim zdaniem odjąć też wartość inflacji czyli o inflację uzupełnić kapitał do grania. wychodzi niby gdzieś 8 tysięcy na miesiąc ale trzeba wziąć pod uwagę że my musimy do życia brać pieniądze co miesiąc czyli tak moim zdaniem z tych 8 tys będzie de facto mniej..
    Jakie są twoje przemyślenia SiP w tej materii? I co masz na myśli "inne rzeczy" poza TP i SL?"


    ODP: Ja w bajki o graniu za 4tys zloty nie wierze tj to nie ma sensu. Ja naprawdę spędzam nad rynkami sporo czasu i jesli mial bym zarabiac na husteczki to sie wypisuje z tego. Stad bajki o tym że graj za 5tys pln to dla mnie mrzonki, chyba że zabawa dla studenta, praktykanta.

    Myślę że granie za 200-400k pln ma już sens. 8kpln to nie jest zły pieniądz. od 400k to jedynie 2%!!! Masz ponad 20 dni roboczych aby te 2% zrobić. miesięcznie. To jest mocno realne. Oczywiscie dywersyfikacja - różne sektory i rynki, chociaż musze przyznac że znam osoby co graja tylko na dwóch instrumentach jak SP500 i DAX i finito, zero forex, gold copper.

    Poza TP SL mam na mysli całe AT, fibo i wiele innych rzeczy, w tym cykle, i ogolne otoczenie makro jak QE brak QE, co robią banki, jak jest ze stopami , w jakiej fazie jestesmy (gotowka, akcje, surowce) i wiele innych rzecz. Prawda jest bowiem taka że spekulacja to zawód i ciężka praca. To nie jakas bajeczka - siedzi sobie kolo w domu pali cygaro i mu kasa leci. Tak nie ma. Jesli grasz bez insider info itp to naprawde ciezko zarobic ale da sie na bazie ciezkiej pracy. Wiem tez że warto kupic pare subskrypcji roznych, wydac na soft do analizy technicznej (np tradestation, statica co kto lubi) itd. To jest zawód, trzeba czytac ksiazki itp. To nie jest bajka. Do zrobienia wg mnie.

    Problemem nadal twierdzę że jest kapitał. Ja na szczęście nie mam tego problemu ale wiele osób go ma i mogę tylko współczuć. Jak powiedziałem w bajki o 10k pln i zarobkach do 1 mln pln w rok to ja nie wierzę.

    OdpowiedzUsuń
  30. A takie bajki to wiadomo kto sadzi - brokerzy jak XTB co uwielbiają przykład typa co robi 1800% w konkursie. Tylko że aby wygrac w konkursie to grasz na innych zasadach - maksymalna dźwignia - a nóż trafisz.....Jestes bankrut w realu.

    Jak są tacy cwani to niech wezmą wszystkich typów co wygrali w poprzednich edycjach i pokażą jakie mają wyniki....Tacy brokerzy to jak kasyno, da Ci dostęp na telefon abyś mógl wszędize kupić swój los do bogactwa, podatek od marzeń....bajki i mrzonki dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  31. @SiP
    W całości popieram i potwierdzam.

    @TR
    Edek tworzy właśnie piękną konsolidację do walnięcia o podłogę.

    Węgrzy już powinni zacząć piszczeć, u nas jeszcze chwileczka, jeszcze momencik.

    OdpowiedzUsuń
  32. PS. Poszły konie po betonie... tfu... po diamencie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Na moje oko to wybicie na EURUSD to fałszywka i zaraz zawróci mocno w górę.

    OdpowiedzUsuń
  34. @SiP
    Dziękuję za odpowiedź.
    Ja rónież nie wierzę w bajki o zarabianiu od 1000 zł do miliona.
    Wiem że trading to ciężka praca - jak każda którą chce się wykonywać dobrze i z pasją (tzn że wymaga dużo czasu, ale jeśli to pasja jak w twoim przypadku to to de facto również rodzaj przyjemności).
    Zgadzam się z twoja opinią że 2% od 400k jest realne do zrobienia, choć już z 200k moim zdaniem ciężko się utrzymać by było moim zdaniem.
    Co do brokerów to zgadzam się z twoją opinią- trzeba pokazywać ekstrema w konkursach bo z mięsa (czyli klientów nie zawodowców) są pieniądze.
    Kapitał jest problemem chyba generalnie w Polsce :) nie tylko w tradingu

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy widzi ktoś jeszcze możliwość wyrysowania się na dziennym na sp500 formacji głowy z ramionami i tym samym zakończenia wzrostów?

    OdpowiedzUsuń
  36. @ikti
    Chyba jednak kontynuacja trendu średnioterminowego.

    @TR
    Pacyfikacji Węgrów ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
  37. trading to biznes jak kazdy inny
    jak mowisz ze nie poswiecasz czasu to pojdziesz z torbami
    ty nie poswiecasz a po drugiej stronie siedza zawodowcy, graja 16h dziennie
    z tego zyja
    to jest ich normalna robota
    nie napchaja ci twojego portfela swoimi pieniedzmi


    czy myslisz ze wezmiesz swoje ciezko zarobione pieniedze z pracy najemnej albo dzialalnosci gospodarczej, wlozysz w gielde i zarobisz wkladajac mniej pracy niz dotychczas ???
    zapomnij
    umrzesz jako biedny czlowiek

    albo traktujesz to powaznie i odrabiasz prace domowa albo pozegnaj sie z kasa

    na spekulacji pieniedzy nie ma

    OdpowiedzUsuń
  38. @hukers

    Zgoda, nawet prawie pełna oprócz ostatniego zdania
    "na spekulacji pieniedzy nie ma"

    Pieniądze w spekulacji są bo spekulacja to krótkoterminowe inwestowanie.

    OdpowiedzUsuń
  39. @Michał,
    ja widzę coś takiego:

    http://slopeofhope.com/2013/03/the-two-year-time-machine.html

    link

    Jak to pierdyknie to 1700? Teraz krótkie mam po 1550 emini, nic nie dokładam.

    OdpowiedzUsuń
  40. http://www.pb.pl/3041501,83982,usa-ponad-300-tys-nowych-milionerow

    to biedni bogatych nie dogonia bo jak bogatym sie gorzejh zarabia to i tak zrobia tak zeby sie szybciej bogacic niz biedniejsze kraje

    kilka lat temu muyslelem ze po takim gownie (nieruchomosci ) nie ma szans zeby spowrotem wrocic na szczyty w usa
    a jednak
    malo tego
    jak bogate kraje maja problemy z komfortem zycia to dodrukuja i i tak maja lepiej niz kraje biedne

    tak to my nigdy ich nie dogonimy

    to jest brak jakiejkolwiek sprawiedliwosci na tym swiecie

    biedny stoi na przegranej pozycji

    a co do wszechobecnej pompy to rzeczywiscie nikt nie patrzy tu na dlugi termin
    ci co wpychaja codziennie te kase w rynek nie maja pojecie jakie konsekwencje bedą pozniej, oni na to leja bo zawsze ratowal ich rzad i fed
    i tym razem tez na to licza

    tak samo jak wplacasz depozyt do banku to lejesz na to czy bank padnie czy nie bo wiesz ze depozyt gwarantuje panstwo wiec i tak go odzyskasz
    brak jakiejkolwiek odpowiedzialnosci za to co robia

    a konsekwencje pompowania beda takie jak zawsze
    krach

    i nie ma krachu bez pompy
    bo tylko wtedy jak ktos kupi cos drogo to ma strate jak cenyu spadna ktora to napedza krach
    na plaskim rynku nie ma straty to nie ma krachu

    sip
    ty wiesz ze nawet jak zrobia korekte to pojada spowrotem na szczyt w ramach ponownego testu
    bo przy takim trandzie zawsze tak robili

    jest tylko jedna mozliwosc zeby nie chceili ponownie wracac
    musieliby teraz wzrosnac 100% w rok taka szpilką i wtedy jak wachadlo zawroci to nie ma szans aby ponownie weszli na szczyt szpilki
    tak czy owak
    to jeszcze nie koniec



    OdpowiedzUsuń
  41. i nie o to chodzi ze jak to pisze to rynek pierdyknie a ja mowie ze to jeszcze nei koniec i powiecie zem antywskaznik
    po prostu wiem ze beda probowac wracac na szczyt
    kazde eski teraz wziete bedzie trzeba oddac nizej bo jak nie oddasz to nic nie zarobisz bo cie zawioza z nimi spowrotem na szczyt po korekcie

    no ale troche esek mozna juz miec bo rozgrzali do czerwonosci

    OdpowiedzUsuń
  42. i tak sobie mysle ze japonczykom to jakis "dobry amerykanski bank" doradzil ten dodruk w 2014

    ogolnie to trabili wszedzie ze taki dodruk w japoni to free lunch , ze nic nie ryzykuja
    to tylko jankes mogl tak doradzic
    to premier zaczal klapac o maga dodruku a oni na to
    lets pump the nikkei
    wszystko rosnie to nikt nie bedzie mial przeciwko zeby i ten indeks wzrosl

    i to jest kolejny przypadek jak bogata japonia sie bogaci szybciej od biednych
    a co tam
    podpomujemy za drukowane, ludzie beda bogatsi
    i biedny znowu stoi w tyle

    wezma potem te zyski z tych gioeld zrobione na drukowanych i wepchna w rynki biednych

    kurna na drukowanych robia gruby szmal
    bez dwoch zdan

    OdpowiedzUsuń
  43. @TR
    Z polskiego grajdołka to jak dla mnie na tygodniowym do skoku szykuje się colian. od trzech dni skupuje. Średnie wejscie 2.14.hej

    Kluczowy poziom na tygodniowym to 2.17-2.18 Dalej to oczywiście 2.34 a dalej sky is the limit

    OdpowiedzUsuń
  44. @Kecaj
    A jednak wejście long całkiem niezłe ;]

    @TR
    Miedź buduję bazę pod odbicie. Może być niezła okazja na long.

    OdpowiedzUsuń
  45. @ikti
    We'll see.
    Volkswagen mówi: Nie kupuję tego.
    Rynek powie dzisiaj: sprawdzam;)

    OdpowiedzUsuń
  46. @Kecaj
    Teraz to sobie może zawracać. Ja już nie stracę ;]

    OdpowiedzUsuń
  47. Almost 13 years to the week, and barring a major outperformance by the silver:gold ratio today - the equity market sell signal that we have been following since the start of the year should trigger at the close. This will be the first inversion for this reflationary measure of the equity market rally that began in March 2009. In the past (2000 & 2007), when the silver:gold ratio's performance has "inverted" below the SPX's (as measured from the start of the secular bear market in equities that began in March 2000), this has indicated the start of another cyclical leg lower in the equity markets.

    więcej:

    A Few Thoughts From the Top

    OdpowiedzUsuń
  48. obama zalozyl ze przez 10 lat bedzie mial wzrost pkb nominalnie 5% , ni mniej ni wiecej tylko 5%

    nie bylo tak w ostatnim stuleci ale jemu sie uda

    glupi czarnuch

    OdpowiedzUsuń
  49. I własnie dlatego uwielbiam fizyczne kruszce :]

    http://www.sfora.biz/Panika-na-Cyprze-masowo-oprozniaja-bankomaty-a53626

    OdpowiedzUsuń
  50. Niech mi teraz jakiś tam Donald z Vincentem sprubuje odgryźć 10 procent ze wszystkich kruszców, które trzymam w depozycie :)
    Z całego serca życzę zdrowia ich zębom :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  51. silberman ty osle
    w latach 30 w usa rzad skonfiskowal zloto ze skrytek bankowych

    trzeba byc oslem zeby fizyczne zloto trzymac w banku

    na cyprze analiza pokazala ze wiecej jest w gotowce niz w zlocie
    pado na zloto

    ty jestes osiol do kwadratu
    jutro pojdziesz, wybierzesz to zloto i zamurujesz w scianie
    matole

    OdpowiedzUsuń
  52. @Hukers

    "ty jestes osiol do kwadratu
    jutro pojdziesz, wybierzesz to zloto i zamurujesz w scianie
    matole"

    Wyluzuj chłopie. Co, miałem napisać że trzymam w piwnicy, dwa kroki od kopca z ziemniakami ;), czy pod trzecią od lewej jabłonką od południa?

    Kto umie czytać między wierszami, ten zrozumiał co chciałem przekazać.

    OdpowiedzUsuń
  53. Ciekawe jak Cypr wpłynie na rynki bo taki numer może skutkować odpływem kasy z banków w innych peryferyjnych krajach w szerszym terminie a nawet w głównych krajach UE w dłuższym terminie. Jeśli takie środki podjęto przy tak malutkim bailoucie to ludzie chyba znacząco zaczną tracić zaufanie do banków UE ze swoimi depozytami.
    Polacy chyba w tym miejscu po swoich doświadczeniach w XXw okazali się roztropni olewając zakładanie IKE i IKZE...
    Ciekawe jaka będzie reakcja rynków jutro

    OdpowiedzUsuń
  54. Polacy oczywiście olali zakładanie IKE i IKZE bo raczej się obawiali i moim zdaniem słusznie że rząd może im sprezentować przenosiny tych środków do ZUS jak to prawdopodbnie będzie z OFE.

    OdpowiedzUsuń
  55. Mam nadzieje, ze moj broker nie ma kont na cyprze i jedziemy z tym koksem!

    OdpowiedzUsuń
  56. @TR
    Mam cały czas krótkie po 1550 na emini. Pytanie jest teraz za 30-50 punktów - juz TP czy jednak powolutku obniżąć TP (kroczący) i zostawić? Nie wyciągną tego dzisiaj? Właściwie to to głosowanie jest kluczowe - jak przegłosują to po temacie a jak nie to no własnie co?

    OdpowiedzUsuń
  57. @TR
    No i pytanie Buy the dip :)?

    OdpowiedzUsuń
  58. Znowu się franek zapadł i mamy 1.21 na początku.

    OdpowiedzUsuń
  59. akcje w dól zloto w gore jak pisalem.

    OdpowiedzUsuń
  60. Jednak udało mi się stracić na tym EURUSD. Kto by pomyślał :)

    Nie wiem co o tym myśleć. Paniki na razie nie ma tylko trochę nerwowo, trzeba czekać na rozwój sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  61. nie ma latwej gry
    kto chcial dzis na esach zarobic na smutnym cyprze zostal rozjechany bo na takiego chlopcy zapolowali pieknie

    juz myslal ze zarobi a oni otwarcie z luka i w gore
    az mi sie 27 listpad 2009 przypomnial jak dubaj spowodowal otwarcie z luka -4% na wigu , na koniec dnia wciagneli na -0,6%


    czekaja na takich co chca lekko zarobic i graja wbrew logice
    po pierwsze nic by sie nie stalo gdyby zamkneli dzien na -1%
    nic
    jutro mogliby grac w gore
    ale oni nie
    oni musza grac odwrotnie do logiki bo musza ograc tych co chca latwo zarobic kase
    wiec w gore i kuku
    dzis grali zeby ograc a fakty olali

    wogole to interwaly mowioa ze do kwietnia dociagna bo slupek za marzec jest dlugi a w kwietnieu bedzie nowy kwartal i widze slupek za Q2 ma wyzsze intro niz Q1

    wyglada na to ze nie osiagneli celu i nie chca odpuscic

    wiec po pierwsze grali naprzeciw faktom zeby ograc a po drugie wykorzystali to niuskie otwarcie jako lekka korekte przegrzanego rynku

    no jak nikei po raz kolejny potrafi to wciagna to jest koniec swiata

    OdpowiedzUsuń
  62. http://forsal.pl/artykuly/690587,wplywy_z_vat_i_akcyzy_nizsze_moze_zabraknac_pieniedzy_w_budzecie.html

    panowie czy ja dobrze czytam co tam jest napisane:
    "Wiceminister finansów Hanna Majszczyk w komunikacie rozesłanym mediom przypomniała, że wysoki deficyt na początku roku to zjawisko typowe, a w kolejnych miesiącach sytuacja się odwraca. Poinformowała, że w tym roku zadziałało kilka dodatkowych czynników, które miały na to wpływ. Na przykład zmiana terminów płatności niektórych wydatków. Przykład to dopłaty dla rolników wypłacane w styczniu, a nie pod koniec poprzedniego roku budżetowego."
    czyli doplaty za 2012 ktore powinny byc wyplacone w 2012 zostaly opoznione i wyplacone dopiero w 2013, ktos sie orientuje o jakich kwotach rozmawiamy?
    i pomimo tego ze przesuneli wyplate dopat rostek nadal sie nie zmiescil z deficytem?

    OdpowiedzUsuń
  63. @oko
    "http://forsal.pl/artykuly/690587,wplywy_z_vat_i_akcyzy_nizsze_moze_zabraknac_pieniedzy_w_budzecie.html

    panowie czy ja dobrze czytam co tam jest napisane:
    "Wiceminister finansów Hanna Majszczyk w komunikacie rozesłanym mediom przypomniała, że wysoki deficyt na początku roku to zjawisko typowe, a w kolejnych miesiącach sytuacja się odwraca. Poinformowała, że w tym roku zadziałało kilka dodatkowych czynników, które miały na to wpływ. Na przykład zmiana terminów płatności niektórych wydatków. Przykład to dopłaty dla rolników wypłacane w styczniu, a nie pod koniec poprzedniego roku budżetowego."
    czyli doplaty za 2012 ktore powinny byc wyplacone w 2012 zostaly opoznione i wyplacone dopiero w 2013, ktos sie orientuje o jakich kwotach rozmawiamy?
    i pomimo tego ze przesuneli wyplate dopat rostek nadal sie nie zmiescil z deficytem?"


    To akurat prawda - tj płatności rolników w styczniu - nota bene przez to gorzej sprzedaż wypadła w grudniu i coś tam jeszcze. Kwot nie znam bo DM i inne szacują tylko,nie widziałem pożądnego rozbicia ponad to.

    Ja się tylko zacząłem zastanawiać czy tam nie było kosztów SWAP na FX czy inne hocki klocki na długu - nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  64. @hukers"
    ie ma latwej gry
    kto chcial dzis na esach zarobic na smutnym cyprze zostal rozjechany bo na takiego chlopcy zapolowali pieknie "

    Takie rzeczy to napisz przed dniem np rano w stylu kup L.

    Co do ruchów to mnie nie dziwi - między 12 a 19 marca 2013 zostanie rozliczone 100 mld USD papiera w ramach QE. 100 mld papiera, jak to ma spadać? dlatego ja zamykałem S biorąc 27punktów. Obecnie flat.

    OdpowiedzUsuń
  65. no nic nie jest w stanie zabic rynku bo oni nie mysla
    maja kase i laduja w rynek
    jak nie zaladuja to pociaga odjezdza i zostajesz z kasa na peronie

    i chocbys nie wiem jak wysoko zial te elki to po kazdej niewielkiej korekcje zaraz wciagaja
    gdyby mysleli to by nie pompowali bez opamietania wiedzac jakie konsekwencje beda po wylaczeniu dodruku
    im wyzej wyjada tym wiecej procent zjedza tego wzrostu w bessie

    bez dwoch zdan
    jak drukuja to nie ma sensu brac esek

    korekta moze byc ale tak jak pisalem
    poki drukuja to wciagna kazda korekte a i po zakonczeniu dodruku jeszcze sa wysoko zeby oczywiscie ozukac graczy
    wciskaja kat ze sobie poradza z cieciami wydatkow, z brakiem dodruku , graja jeszcze miesiac po tym a potem dopiero gleboka korekta

    gra na glupka
    zobaczcie ile razy mozna bylo wyjsc np. z kghm po wysokiej cenie
    jak tu mozna stracic

    albo nikei
    strata niemozliwa na longu
    na poczatku marca premier japoni mwil ze chcieliby zeby jen spadal jeszczew marcu a gielda jeszcze rosla
    chcieliby
    i rosnie
    jak to wczoraj tak wszystko powciagali to bedzie teraz poare dni grania w mniejscu


    OdpowiedzUsuń
  66. @hukers

    bez dwoch zdan
    jak drukuja to nie ma sensu brac esek

    hmm a niedawno pisaleś koncem lutego i poczatkiem marca, ze esek nei oddasz a teraz prawisz jakies moraly :-)
    co z tego, ze drukuja ? ile % te szerokie urosly od zaczecia dodruku 3 i 4 ? przeciez to juz traci impet od ich ogloszenia. Szeroki wyciagany jest po kolei spolkami jak apple a potem zostawiaja je frajerom bo oddaja na wzroscie. Taka sztuczka polityczna po kolei kazda spolka ciagnie rynek na niskim obrocie w gore po czym balon peka i kolejna spolka to robi i szeroki rosnie. To jest wzrost ? tak wzrost majacy na celu sppokojne wychodzenie ze spolek przed reccesja. Jak beda wszystkie oddane to zrobia odpowiedni motym pdo odebranie. Dodruk sluzy tylko wychodzeniu w cenie ze spolek jak zauwazylem po kolei z jednej na druda patrz obecnie dow jones spolki. Ja jestem swego pewien, ze to nie jest akumulacja a sprytna dystrybucja w czasie podsycana drukiem.

    OdpowiedzUsuń
  67. Zaraz ogłoszą, że Cypr nie zgadza się na cięcie depozytów, przez co nie otrzymają pomocy od UE... co doprowadzi do dalszej przeceny :)

    OdpowiedzUsuń
  68. mam troche esek i nie oddam co nie zmienia faktu ze mmoga pociagnac wyzej

    nie myl tych dwoch rzeczy
    mialem wiecej esek ale czesc pokrylem a czesc nawet oddalem na stracie

    moglbym miec eski i caly czas gadac o spadkach ale nie jestem z tych ktorzy wpusuja sobie w psychike jako mozliwy ten trend ktoy im pasuje bo takie akurat maja pozycje

    siedze na eskach i dopuszczam wzrosty
    ot co

    dystrybucja ?
    zapomnij
    jak indeksy sie wspinaja coraz wyzej to ty mowisz o dystrybucji ?

    dystrybucja moze sie zaczela w poprzednim tygodniu ale nie wczesniej

    najpierw rosnie i to nie jest dystrybucja
    potem jest pierwsza korekta powiedzmy 5 czy 10% , potem wraca na szczyt , potem znowu oddaja 5 do 10%
    i takie latanie wysoko od bandy do bandy to jest dystrybucja a nei to co teraz

    jezeli fed drukuje od listopada to rzucaja wszystko co maja w rynek i akumuluja za wszystko bo wiedza ze bedzie roslo , potem wszystko wykupione ale musi byc rozgrzane tak jak teraz zeby zaczeli myslec o dystrybucji
    dystrybucja trwa pol roku do roku a tu masz korbe grudzien, styczen , luty marzec, marzec dlugi slupek miesieczny

    na razie to jest korba a nie dystrybucja





    OdpowiedzUsuń
  69. http://www.pb.pl/3046509,33038,odpowiedzialnosc-nie-jest-po-stronie-niemiec

    panie schlaube
    mozna powiedziec tez ze niemieccy obywatele kupujacy obligacje rzadu cypru powinnni byli wiedziec ze ryzykuja poniewaz panstwo ktore ma tak niskie podatki zawsze zalicza bankruta


    no ale to tak zawsze
    wszyscy wiedza ze bedzie katastrofa i wszyscy siedza do samego konca az przychodzi krach i ponosza ogromne straty

    wszyscy wiemy ze bedzie krach na obligachjach usa , japonskich, na indeksach dax i sp500 ale wszyscy to kupuja
    owczy ped

    OdpowiedzUsuń
  70. Coś śmierdzi na USDJPY. Walka o 95.

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP