14 kwietnia 2013

Pierwsza* spółka z GPW z problemami z powodu Cypru

Jeśli nie ominęło mnie nic innego podczas mojej choroby* to prawdopodobnie mamy pierwszą spółkę notowaną na GPW, na której zaciążyły zblokowane i obcięte depozyty na Cyprze.



Kurs ukraińskiej spółki Agroton w piątek zatonął ponad 50% po komunikacje agencji ratingowej S&P o następującej treści:

S&P obniżył ratingi Agrotonu do CCC, umieścił je na liście obserwacyjnej

Warszawa, 12.04.2014 (ISBnews) - Standard & Poor's Ratings Services obniżył długoterminowe ratingi dla walut obcych i krajowej ukraińskiej spółki Agroton i umieścił ratingi spółki na liście obserwacyjnej z możliwością dalszej obniżki, podała agencja w komunikacie.
"Obniżka i umieszczenie ratingów na liście obserwacyjnej jest następstwem znacznego osłabienia pozycji płynnościowej Agrotonu. Wynika ono ze znacznej redukcji salda gotówkowego, co według nas jest potrzebne dla obsłużenia spłaty kuponów od obligacji o wartości 50 mln USD, które zapadają w 2014 r." - głosi komunikat.

Następna spłata kuponów - w wysokości 3 mln USD - przypada w lipcu br. Stan gotówki zmniejszył się do 6,5 mln USD wg stanu na 25 marca br. z 20,4 mln USD na dzień 30 września 2012 r., podała agencja.

"Co więcej, z tych 6,5 mln USD kwota 4,5 mln USD znajduje się w Bank of Cyprus. Rozumiemy, że ta kwota podlega obecnie ograniczeniom i odzyskanie jej w całości jest mało prawdopodobne" - czytamy dalej.

Agroton Public Limited jest największym producentem nasion słonecznika na Ukrainie, czwartym pod względem wielkości produkcji producentem pszenicy oraz piątym producentem mleka. Jego przychody wyniosły w 2012 r. 123 mln USD. Spółka jest notowana na GPW od 2010 roku.



Jeśli na GPW są i inne przykłady powiązane z cypryjskim zamieszaniem na depozytach to proszę o wklejkę pod wpisem.

Na marginesie - jak patrzę na notowania ukraińskich spółek na GPW jak Westa Isic, Sadovaya to kołacze mi się w głowie jedno proste pytanie - kto ich tu wpuścił bo całkowicie psują rynek tak jak NewConnect?

8 komentarzy:

  1. a pamietam pare miesiecy temu jak agroton byl polecany na L na blogach. Kazda spolka predzej czy pozniej poszoruje po minimach. Jak ktos sobie w portfelku trzyma takie cuda w hossie od 06.2012 to ma hosse jak talala.

    OdpowiedzUsuń
  2. SiP napisał ....
    "Jeśli na GPW są i inne przykłady powiązane z cypryjskim zamieszaniem na depozytach to proszę o wklejkę pod wpisem."

    No cóż - ostrzegałęm "ZŁOTYCH chopców", że Au to mirage i okazało się iż ja miałem znowu "nosa", a chłopcy - "złoci chłopcy" są do bicia.
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,13735969,Cypr_sprzeda_cale_swoje_zloto__Na_gieldzie_kruszec.html

    Co miało być to bedzie, niezależnie od tego co myślicie o moich przewidywaniach, trafnych w 120%, jak zawsze .....
    LeonJ3

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodam, że na Eur/$ ładna, klasyczna formacja RGR, potwierdzona obrotami.
    http://finviz.com/fx_image.ashx?eurusd_d1_l.png&rev=635015693419861250
    Na S&P500 końcówka KLINa itp ....
    Czeka nas łądny zjazd.
    Mocny $ = tanie złoto = Auuuuu... itd ....
    O tym już pisałem poprzednio.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na Agrotonie dzisiaj koszmaru ciąg dalszy - 33%.

    OdpowiedzUsuń
  5. a gdzie piewcy hossy co mnie tutaj gonili jak pisalem, ze 06.2012 to odreagowanie bedzie na indeksach i dalej swoje na spolkach bedzie szorcilo. Krysztalowy nie jestem ale pamietam tych pewnych hossy co dziobali tutaj i to wyzej jak dzisiaj akcje. Cisza ? Albo celowe pisanie jak na innych blogach, ze tylko up i okazje:-) zreszta po co ja to pisze.

    OdpowiedzUsuń
  6. @LJ3

    Pamiętam Twoje wpisy i założenia. Są w części rynkowej mi bliskie bo mam podobne. Mówiłem o usdjpy jak był po 75 że niżej go nie zobaczymy, mówiłem o sile dolara, pisałem o bańce na surowcach..

    Cenię Twoje wpisy chociaż forma ich może nie być jadalna przez niektórych. To nie blog Kuczyńskiego, pisz śmiało.

    hej,
    SiP

    OdpowiedzUsuń
  7. Panowie co ja pacze!
    tylu latach zycia okazuje się że jestem osobą która ma zakorzenione komiksy amerykańskie i filmy. Cha cha cha to śmiech po polsku a nie hahaha:)
    http://sjp.pl/cha

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm z tym cha cha to faktycznie. Ja też zapomniałem, że to poprawna forma.
    Często denerwuje mnie w napisach do filmów pisanie EH zamiast ECH .

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP