05 listopada 2014

Administracja - migracja z blogger.com na stojeipatrze.pl

Cześć,

wpis administracyjny. Podjąłem decyzję o odejściu od bloggera. Blog będzie migrował w listopadzie na domenę stojeipatrze.pl. Jest wiele powodów, ale jednym z nich jest kiepska moderacja komentarzy, zbyt ciężki silnik i front-end dla klienta, oraz możliwość lepszego zarządzania miejscem.


Zmigruję zapewne na silnik Wordpress stąd proszę o pomoc:

1. Czy wordpress to dobry wybór i jeśli nie - to na jaki inny? Najlepiej który jest do wyboru u dostawców hostingu

2. Jaki system komentarzy polecacie - znam dwa - Intense debate oraz Disqus. Z każdnym z nich miałem problem - czy będą działać dobrze w wersji mobilnej urządzeń na iOS (iphone, ipad) oraz Android (Chrome) czy Windows Phone (WP8.0+)? Czy może bazować na wbudowanym?

3. Jakieś przewodniki do migracji? Oczywiście LMGTFY, ale ktoś może ma coś sprawdzonego?

Wyzwaniem będzie migracja komentarzy, kodu osadzonego jak ebooks/chmura czy w końcu linków. 

16 komentarzy:

  1. Polecam pójście po najmniejszej linii oporu, czyli tylko zmianę systemu komentarzy na Disqus. Ja tak zrobiłem rok temu i nie żałuję. Świetna moderacja komentarzy, bez spamu i botów. U mnie na Androidzie działa bez problemu.

    Po co masz płacić za domenę czy hosting?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. >Po co masz płacić za domenę czy hosting?

      Za większą kontrolę i możliwości. Domena to 100 pln rocznie - hosting pewnie parę stówek.

      Usuń
    2. @blofi

      Wiesz jaki jest powód? Ludzie z firm i korporacji nie mogą czytać bloga bo domena blogger tak jak Facebook i inne rzeczy.
      ludzi meczy czytanie na telefonie bo trudniej oglądać raporty itp.

      Tak więc zmiana będzie na bank. Żegnam się z bloggerem.

      Kolega np njusacz.blogger.com tez ma problem z komentarzami a ma chyba intense albo disqus . Otóż jak dodasz komentarz z telefonu tj wersji mobilnej bloga to wykasowujesz Wszystkie komentarze pod wpisem (!)

      Usuń
    3. Nie dałbym paru stówek za hosting skoro można za darmo. Domena też mnie boli (50 zł brutto rocznie), ale zaczynałem z nią od razu, więc nie chcę zmieniać.

      Ja pracuję w korporacji i czytam Twojego bloga, choć ma to niewiele wspólnego z moją pracą :) Nie wiedziałem, że blokują domeny z Bloggera.

      Co do czytania na smartfonie - na moim (4 cale) Twoją stronę czyta się dobrze, może masz trefną przeglądarkę?

      Njusacz nie ma Disqusa.

      Usuń
    4. To może podam ogólnie że np w banku BNP Parribas Fortis nie da się mojego bloga czytać:)

      Naprawdę jest ileś miejsc które blokuje tego typu rzeczy, szczególnie międzynarodowe firmy.

      Co do czytania na telefonie to ja nie mam problemów. Bardziej chodzi o pełną swobodę, chcesz coś poczytać, potem doczytać, przekleić link, zgrać raport etc. Dostęp z komputera się przydaje i być musi.

      W zakresie njusacza to racja - on ma Intense Debate.

      Co do domeny i hostingu - to pewnie pojawi się w końcu element reklamy. Ten blog nie ma żadnych reklam, -null, nada, nic, nothing. Czysty, bez żadnych trackerów reklam. Trackeró nie będzie ale zakładam że przy 1mln odsłon rocznie (blog zbliża się do 4mln) to jednak koszt hostingu się zwróci. JAk nie to będę myślał co z tym fantem zrobić. Nie zamierzam do sprawy na pewno dopłacać. To dopiero była by sytuacja - spędzam swój czas, wysoko opłacany czas, na komunikację z ludźmi. W sumie fenomen bo na mieście ludzie za takie rzeczy płacą. Trochę jak open source czy inne rzeczy. W sumie to jest niesamowite.

      Usuń
  2. Kurde, a tak nam dobrze było............ z tymi anon-komentami, ech! :((((((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale anonimowe pewnie będą. Będą za moderacja. Login i zalogowany bez moderacji aż do czerwonej kartki i ban na emalia.

      Usuń
  3. Domenę .pl można mieć dużo taniej, tylko trzeba unikać dużych dostawców. Jeden z serwisów oferujących tanie domeny należy zresztą do największego dostawcy hostingu w Polsce, nie będę robić reklamy można pogoglować. Generalnie więcej jak 60 zł nie należy płacić. Hosting też można poszukać w mniejszej firmie, będzie taniej, często lepiej. Jak ma być bardzo wydajnie to https://www.digitalocean.com/community/tutorials/one-click-install-wordpress-on-ubuntu-14-04-with-digitalocean, to fajna chmurka na SSD, szybko śmiga, tylko trzeba trochę po administrować samemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja mam wrażenie że ten cyfrowy ocean to jednak jakaś nakłądka na ubuntu i sam sobie mam to zrobić a najlepiej na swoim serwerze.

      Dla jasności ja mam w domu NAS i mogę to zrobić, mam nawet super szybki internet ale w sumie co ja będę swoje łącza obciążał :) żeby jescze mój dysk chodził, chociaż w sumie pod NAS kupiłem dyski z serii czerwonej WD.

      Zostanę przy obcym hostingu. Pytanie jakim, jeden z followersó wspomniał o
      http://zenbox.pl/
      inny się pojawił i
      http://2be.pl/

      ale są 1and1 ovh i pewnie inne.

      Usuń
    2. Co do cen hostingu to trzeba patrzeć na ceny bez promocji. Cały biznes hostingowy działa w następujący sposób.
      Robi się codziennie jakąś promocję, niczym mistrz Home.pl który na marginesie de facto jest jak w nieruchomosciach developer bo wszystko oursoursuje, i już można miec domenę czy serwery za zero złotych. Cały pic i zarobek jest jednak po pierwszyk roku czy innym okresie. Otóż delikwent nie wie jak zmienic usługodawcę lub dla hostingu nie potrafi (np sklepu internetowego przenieść) i taki delikwent zostaje na czym był.

      Tutaj clue sprawy - kto ma dobre ceny a zarazem świadczy ok usługi? Nie szukam tytana bo tytan kosztuje ale wersji bieda też nie chcę.

      Usuń
    3. A i ważna może sprawa.

      W sumie to przydała by się możliwość uruchomienia z dwóch rzeczy na raz - nie tylko wordpress ale moze i forum? Myślałem o tym aby pod bloga podpiąć forum. To ma swoje minusy co prawda i może tego nie zrobię ale rozważam.

      Usuń
  4. Blogger mnie też irytuje. Dzisiaj skasował wszystkie pliki które wgrywałem z dysku. Ponad 100 wykresów z bloga po prostu zniknęło?! Też myślę o Wordpressie, ale czasu ostatnio bardzo mało nawet na pisanie, a co dopiero zamieszanie z migracją

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może zrobię krótki przewodnik. JA już z tych chodzę pewien czas i właśnie coś sobie zawsze znajdę a tego nie zrobię. Podobnie jak z wpisem o nieruchomościach - wiem że powinien być dłuuuuuuugi i na samą myśl o tych godzinach, a wiem że ich nie mam,szukam czegoś innego. życie.

      Tak czy siak będę musiał.

      Usuń
  5. Ja testowałem kiedyś linuxpl.com całkiem dobrze i tanio.
    DigitalOcean oferuje serwery wirtualne, dlatego Ubuntu jest tam akurat jako os serwerowy, ale można też na czymś innym postawić.W porównaniu do PL u nich taki serwer wychodzi całkiem niedrogo, ale jest przy tym zabawy, trzeba bawić się w admina.

    http://top100.wht.pl/ jest w czym wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam doswiadczenie w przenoszeniu blogspota na wordpress. Gdy sie wie co zrobic to wystarczy na to jeden dzien. Najwazniejsze sprawy, to zapewnienie mapowania linkow 1 do 1, tak aby nie stracic w wyszukiwarkach zbyt duzo. Kazdy post musi byc przekierowany do nowego posta na nowej domenie, na blogspocie trzeba zmodyfikowac template aby to dzialalo prawidlowo. Migracja komentarzy rowniez nie jest problemem.
    System komentarzy polecam chociazby ten z wordpress ale dodatkowo mam ciekawy plugin, ktory niweluje boty i nie jest to zaden system captcha :) Nie wiem czy wypada tu wklejac linka, ale na blogach mojej zony spisuje sie do doskonale.
    Nalezy sie liczyc z przejsciowym spadkiem w google, ale docelowo wzrost odwiedzajacych powinien wyjsc nawet na plus. Jesli chodzi o hosting, w zaleznosci od budzetu, polecam wlasny vps na linuxie z dedykowanym ip. Posiadasz popularny serwis, wiec warto. OVH.pl ma dobre ceny.
    Konfiguracja niestety wlasna, ale wszystko jest do zrobienia :)
    Ewnetualnie jakis hosting dzielony z gotowym panelem (np cpanel).

    Osobiscie polecam migracje z bloggera jesli jest chec posiadania 100% kontroli nad serwisem.

    OdpowiedzUsuń
  7. W uzupelnienienu do mojego powyzszego komentarza, dodam ze linki akurat sa najmniejszym problemem. Do tego jest plugin ktory pozmienia je w postach.
    Generalnie moge pomoc od strony technicznej w wolnej chwili bo czytam tego bloga od lat i jest w moich ulubionych :) W razie pytan moge odezwac sie na maila i podpowiem co i jak.

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP