04 listopada 2014

Trading-Room: tydzień 45 - listopad 2014

Raport analityków technicznych z rana 04.11.2014.


Przestrzelenie na SP500......zmierza w kierunku szczytu na początku listopada

USA
Surowce i MSCI World zrobiły szczyt w lipcu 2014. Większość Azji, MSCI emerging Market i SP500 miały szczyt we wrześniu. Biorąc pod uwagę fakt, iż sektory cykliczne zachowywały się gorzej, oczekiwania inflacyjne spadały, a byczy trend na rynku obligacji pozostawał w mocy, analitycy UBS mają silny dowód w ręku, że ich oczekiwany wakacyjny szczyt 2014 miał już miejsce.


Zgodnie z oczekiwaniami dokonała się 10% korekta w kierunku połowy października 2014, dobiegając do wskazanych poziomów 1850 na SP500. Tutaj miało miejsce taktyczne dno skąd analitycy oczekiwali kilkutygodniowego odbicia do początku listopada/w najlepszym wypadku grudnia, zanim akcje znowu runą w dół w Q1  2015.



O ile Europa, Azja (wyłączają Japonię - AXJ) i inne wskazane sektory zachowywały się dokładnie tak jak przewidywali analitycy, amerykański rynek akcji zaskoczył ich skalą odbicia. Kierunek był zgodny z planami ale zbyt duży.



Czego oczekiwać?



Analitycy doradzają zamknięcie zyskownych długich pozycji a agresywnym graczom zalecają grę na spadki. Sygnałem do korekty ostatnich wzrostów będzie przebicie w cenach zamknięcia 2000 SP500, co zapoczątkuje korektę do 1950 a może i 1920.



Będzie to ruch korekcyjny spadków A-B-C. Dlatego po spadkach w listopadzie przyjdą jeszcze wzrosty. Docelowo rynek może polecieć do góry w grudniu, aż na 2050, jednak nadal analitycy zakładają korektę w 2015.



Obecnie amerykański rynek akcji jest piekielnie wykupiony






Tak silne ruchu w górę zawsze były wyczerpujące się:

Na nastrojach budują się dywergencje co analitykom sugeruje iż obecne odbicie to jednak ciągle korekta, silna, ale korekta.


W zakresie ameryki dodam, że obecne wzrosty zaskoczyły analityków z powodu ogromnej siły sektorów defensywnych - sektor ochrony zdrowia (healthcare), sektor utilities (przedsiębiorstwa z branży energetycznej, gazowniczej, ciepłowniczej i wodno-kanalizacyjnej) by wymienić tylko te dwa.

Świat i rynki wschodzące

Zachowanie zgodne z przewidywaniami. Dopóki podwójny szczyt broni się na MSCI World dopóty nowe szczyty są przekreślone


Rynki wschodzące pozostają w zygzakowej korekcie spadków.


Złoto
Zgodnie z planem złoto spada po podejściu do 1260. Obecne spadki były jednak potwornie silne i typowe dla ostatniej fali kapitulacji osób grający na wzrosty cen złota.

O ile niższe poziomy są możliwe o tyle analitycy zalecają by w ramach słabości skupować złoto. Oczekiwane jest odbicie korekcyjne do 1300-1400 dolarów za uncję

Oczywiście dolar jest w hossie a złoto w bessie ale nic nie spada przez kilka lat bez przerwy. Właśnie w pierwszej połowie 2015 ma nastąpić przerwa i chwilowa zmiana trendu.



Bardzo ciekawym elementem jest HUI. Obecne spadki spowodowały odejście aż o 60% od średniej 200 sesyjnej  na interwałach tygodniowych. Takie wyprzedanie sektora kopalni złota jest rekordowe, spotykane przy dołkach i trendzie sekularnym. Wspomnę że wyprzedanie jest zbliżone do wartości dołków z 2000 roku!



Europa

Już z tych powodów powinna spadać. Czas na krótkie pozycje!

DAX osiągnał poziom wzrostów w zakresie 9350-9500 i poziom zniesienia 61,8% spadków. Potwierdzeniem spadków będzie przebicie 9217.

Euro Stoxx 50 nie powinien przejść 200 sesyjnej na 3147. Spadek poniżej 3064 potwierdzi negatywny taktycznie scenariusz.


Tak jak w ameryce tak i na świecie, również europie sektor ochrony zdrowia (farmaceutyki) i inne defensywne rosły. Świetnym przykładem jest szwajcarski SMI, który zachował się zdecydowanie lepiej niż reszta europy i to pomimo obaw o silnego franka. Szwajcaria zniosła całkowicie spadki a silny frank nie jest straszny (!)

Azja
Jedynym silnym rynkiem byka pozostaje Nikkei w Japonii - po korektach spodziewane są wyższe poziomy, również na USDJPY.



Jakie pozycje i kierunek zakładacie? Osobiście od 23 paź 2014 posiadałem tylko krótką na złoto którą dzisiaj zamknąłem. Otwieram obecnie krótką na DAX i europę. Szukam miejsca na amerykę.

113 komentarzy:

  1. czytali moje wpisy co do akcyjnego i złota? Wrrrr :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale UBS czy inni pod poprzednim wpisem TR43?

      Usuń
  2. Dziękuję za raport Piotrze!
    W takiej sytuacji również otwieram krótkie na daxie.

    Pozdrowienia

    cd1010

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, powodzenia.

      NA razie niedźwiedzie mają problem bo nie domnęl luki z 30 paź i teraz podchodza po 9350 znowu.

      Pamietaj że teraz to proponowali zamknąć długie a krótkie to tylko agresywni gracze z wąskimi stopami.

      dla nich silne potwierdzenie spadków to przebicie dopiero 9217 i tutaj ktoś bezpieczny powinien lapać krótką.

      Usuń
  3. Dzisiaj złoto znowu spada. Mnie już nie ma. UBS mówi spadki do 1140 lub 1090.
    przy tym drugim na bank rozważa długie. Zobaczymy jak zachowa się przy 1140.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już jest 1140 :)

      @Vicarious

      Usuń
  4. a dlaczego chcecie skracać dax jak :
    1) już nie jest tak wykupiony jak był , jest w pozycji neutralnej
    2) mario będzie skupowal absy , najpóźniej od nowego roku a to pomoze całej Europie gdzie wzrośnie popyt na towar eksportowy niemiec

    a z innych rzeczy to wiemy ze fed posiada 1/3 hipotek
    zaluzmy ze przychodzi kryzys i ludziki nie placa rat

    co wtedy?

    obligacje skarbowe można umorzyć ale mbs-y ????
    nie wydaje mi się

    pozmieniali rentowności posiadanych obligacji na dluzszy termin , boj powiedział ze tez będzie zmienial na dluzszy termin , mario mowi ze będzie drukowal 2 lata do 2016,
    nawet jak się dolar umocni to fed ma na to lekarstwo bo przejmie palke od maria i będzie drukowal

    końca nie widze temu dodrukowi i nie wyjda z akcji grube portfele poki nie zobaczą tego końca dlatego ze się boja
    boja się ze będą drukować non stop a na koniec rzady utraca zaufanie i po prostu przyjdzie ta oczekiwana inflacja bo będą drukować coraz więcej jak boj , więcej i więcej i wtedy gruny portfel poniosl by ogromne straty nie majac akcji

    odbicie w usa nastapilo bo przywrócone warunki z przed załamania, przywrócono dodruk bo boj uzupelnil braki
    tak samo było latem 2013 roku kiedy fed powiedział ze może przyciąć, zlecieli 7%, potem powiedział ze nie przytnie czyli warunki powrocily i indeks powrocil na szczyt, tam się ustabilizowal i potem był spokoj






    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak się zwiesz nieznajomy?


      >1) już nie jest tak wykupiony jak był , jest w pozycji neutralnej

      Masz opisane wyżej, jak 61,8%

      >2) mario będzie skupowal absy , najpóźniej od nowego roku a to pomoze całej Europie gdzie wzrośnie popyt na towar eksportowy niemiec

      Czy cokolwiek będzie skupował to się okaże, zapominasz że rynek ABS jest za mały a QE europejskie bez goovies będzie NIEskuteczne (!)


      >a z innych rzeczy to wiemy ze fed posiada 1/3 hipotek
      zaluzmy ze przychodzi kryzys i ludziki nie placa rat

      Ale to jest backward looking a nie forward looking. To co było nie liczy się.

      >obligacje skarbowe można umorzyć ale mbs-y ????
      nie wydaje mi się

      Czy Ty wiesz w ogóle o czym piszesz? Jakie znowu umożenie i po co? Bedzie reinwestował. Zmniejszyć bilans można o spore ilości - wystarczy że nie będą rollować.
      Umażanie to teorie spiskowe i nie mile tu widziane, szczególnie z rosyjskiego portalu dla oszołomów z Zerohedze:)

      >mario mowi ze będzie drukowal 2 lata do 2016,
      A czytałeś info z reuters wczoraj o problemach mario i jego kwestionowaniu?


      W zakresie wzrostów to nie prognozuj 5 lat w przód tylko reaguj i zarabiaj, jak również krótkoterminowo i srednio patrz.

      Usuń
  5. Panowie jak tam trzymacie jeszcze L na zlocie ???? SiP widze juz pisze ze nie ma ...

    Ja rozwaze dopiero okolo 1000, o ile sie nie myle bo w jakims wywiadzie dla chinskiej telewizji Rogers zakladal taki poziom jako atrakcyjny do ponownego zainteresowania?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. >Panowie jak tam trzymacie jeszcze L na zlocie ???? SiP widze juz pisze ze nie ma ...


      JA to L miałem na wzrostach do celu UBS 1260. Potem miałem S z okolic tamtych poziomów i zamknąłem wczoraj wieczorem tuż przed dzisiejszym nowym spadkiem.

      Usuń
    2. A Rogersowi sprawdziło się coś w ogóle w ciągu ostatnich 2-3 lat? Tego tysiaka to widzą wszyscy. Aż tak mocno chyba nie spadnie w tym spadkowym rozdaniu.

      JarekS

      Usuń
  6. Jak sobie popatrzycie na taki wykres to można myśleć o zakupie przy 250$ :)
    To już srebro ma bliżej do ziemi.
    Na ropie Brent nic nie widzę, ale chętnie bym gdzieś zagrał długą... tylko gdzie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaktualizowałem wpis. Dodałem istotne informacje o
    1. HUI - złoto
    2. Sila USa - skad się wzieła - healthcare
    3. Szwajcaria SMI
    4. poziomy DAX ,eurostoxx 50

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla jasności, te raporty są zawsze z wykresami na zamknięcie z poniedziałku więc nie ma na nich wtorku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowite jak te cfaniaki pokroju Cynika i innych gold bugów teraz się zapierają że oni nie doradzali kupować zlota tylko wskazywali na mozliwość i że to tylko ubezpieczenie przed końcem świata.

    Niesamowite jak tera każdy z nich umywa ręcę i jeszcze bezczelnie twierdzi iż zalecał sprzedać rok temu czy dwa. To są jawni oszuści. Kuglarze. Zarzucają wielu, a szczególnie osobom z branży finansowej nieuczciwość a sami są w niej skąpani .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt goldbugi przespały totalnie temat.

      Sam teraż ćwiczę na symulatorze foreksowym i 1-wszy sukces - wyłapania poziomu na 1140 i skuteczna S z 80% zwrotem z kapitału.

      Teraz czekam i popatrzę w którą stronę iść z poziomu 1140. Powinno być odbicie do okolic 1190 USD.

      W dalszej perspektywie (3 miesiące max) powinniśmy zobaczyć złoto na totalnym dołku w okolicach 1000 USD, albo nawet 800USD (mniej prawdopodobne czy aż taka będzie panika).

      Nie zgodzę się natomiast z tym, że spadki będą dalej - idziemy na dołek i zacznie się nowy sezon byka trwający wiele lat.

      Usuń
  10. Może w koncu miedź spada. KGH pociągnie w dół.

    OdpowiedzUsuń
  11. republikanie wygrali mandatami w senacie w usa 1 raz od 8 lat.

    OdpowiedzUsuń
  12. @SiP

    Dokladnie, wszyscy z tych gold bugow albo sie wypieraja albo w stylu klasycznym wmawiaja ludziom ze przeciez to nie jest inwestycja na krotko tylko na cale zycie i na 100% sie zwroci !!!
    Ok ale jesl i nawet to wole miec kupione za 1000 a nie za 2000 :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SPy oczywiście, ze tak ale pamiętaj podawanie okrąglych poziomow typu kupię na 1000 albo 800 nigdy nie ma tak aby idealnie siadlo a zawsze albo wyżej jest dołek albo niżej. Ostatnio na forach jakie wertuje widze wpisy, ze kupie przy 1000. No albo wyżej bedzie L albo nizej.

      Usuń
  13. Witam
    Co do SP500 to short sie skonczyl, czy chwilowo to zobaczymy. Co do DAX to trudno wogole tu slowo short wypowiedziec a co dopiero zajac.
    Najciekawszy rynek to srebro fizyczne, musi zaczac spadac a nie utrzymywac in plus 30% roznicy.
    Pozdrawiam zycze milego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pisałem czy ktoś ma pozycje na daxie S z pułapu 9900-10000. Połowa zrealizowana przy 8700 reszta czeka to jak mnie gamoniu rozjadą?

      stawiam ci L na demo grajku bez SL. zobaczymy ile urobisz w long term - podpisuj sie gamoniu.

      Usuń
    2. Komentarz wycięty z powodu obrażania osób. Gamonie, idioci, i inne zwroty nie są dopuszczalne.

      Witaj Hukers:)

      Usuń
    3. @hukers
      Niesamowite że rozmawiałeś sam z sobą!

      Tekesty w stylu:
      "czy ty jesteś poważny , przejmujesz się jednym artykulem o tym ze Niemcom się nie podoba ze ebc drukuje"

      są bardzo kiepskie bo Ty nie czytałeś nawet artykułu bazowe, może języka nie znasz a polskie tłumaczenie było kiepskie, jesli gdzieś było? Tam było napisane że Mario nie ma konsensusu i że ludzie są przeciwko niemu, nie zakomunikował NIKOKU tej cyfry 3 bln euro w bilansie, rozumiesz? Powiedział na radzie że nie powie, a wychodzi na konfe i mówi że bilans urośnie o tyle i tyle. Przeczytaj źródlo zanim zaczniesz sie wymądrzać. Twój stary problem.

      >skad się wziela niska rentowność na nich ?
      krasnoludki? przecież dziecko widzi ze przygotowali ich cene pod skup przez ebc


      A kto z tym dyskutuje? Twój cały wpis to dyskutowanie z nierealną odpowiedzią którą sobie sam wymyśliłes. PRZECIEŻ PISAŁEM SAM na blogu np tutaj
      http://stojeipatrze.blogspot.com/2014/09/abs-odcinek-1-us-vs-eu-roznica-w.html
      http://stojeipatrze.blogspot.com/2014/09/abs-odcinek-2-ecb-bedzie-chcia.html

      ZANIM uruchomili QE w europie że będzie i pisałem jak zarabiać na tym np tutaj
      http://stojeipatrze.blogspot.com/2014/08/wykres-dnia-zachowanie-rentownosci.html

      To że nie potrafisz czytać, to że nie znasz angielskiego, to że masz alterego lub schizofrenie i ze sobą rozmawiasz to absolutnie nie jest mój problem.

      To jest clue Twojej wypowiedzi
      "jak ty myślisz ze fed to wypchnie to się grubo mylisz, spowodowalby tym zapasc gospodarcza
      sek w tym co zrobi skoro nie wypchnie "

      Jesli TY Myślisz i wpychasz mi słowa swoje, a potem udowadniasz wywód.

      Po raz pewnie 28 dam Ci dobrą darmową radę - naucz się podstaw dyskusji, naucz się czytania ze zrozumieniem, angielski też się pewnie przyda skoro nie potrafisz przeczytać tekstu w reuters ze zrozumieniem bo ewidentnie masz z tym problemy.

      >i nie pisz mi bzdur ze to jakies rosyjskie teorie spiskowe
      wzial polski rząd obligacje z ofe i oglosil ze je umorzy ??????

      A Ty nie widzisz różnic między polska bananową a USA albo miedzy nami a niemcami? Rozumiem że kazdy kraj to taki sam model, i Zimbabwe, USA, Rosja, Brazylia Niemcy czy Austria? Jeśli tak to masz podstawowe błędne założenie.


      W zakresie DAXa to inna bajka.

      Chłopaki z UBS jawnie napisali że jest czas na zamknięcie zyskownych długich pozycji. naprawdę duuuuużo zarobili to i spadek w dół przewidzieli i w górę. Na sell to tylko agresywni i tylko bo przebiciu zamknięcia na kasowym. Małe pozycja to co innego.

      Usuń
  15. na temat zlota to wiem tylko tyle ze jak laszlo buirnyi powiedział w tv ze skrocil zloto , poltora roku temu po 1800usd to faber otworzyl jape i nie wiedział co powiedziec bo cena była już wtedy 1400 a on mowil ze kupuje po każdym spadku o 100usd
    mina fabera bezcenna

    zawsze wszyscy się wypra ze gadali bzdury , po co słuchacie tych idiotow
    i po co wciąż piszecie o kruszcach jak srebro lezy tak nisko ze nawet dziecko widzi ze hossa skonczyla się 3 lata temu
    po co wciąż drazycie historyczne tematy
    nawet w jenach japońskich zloto nie może utrzymać się na szczycie podczas gdy boj będzie drukowal 25% pkb


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a kto gra L na złocie od 1800 ? chłopie spekulacyjnie L od roku się łapalo i łapie i zarabia. Nie prognozuj na lata co będzie bo nie zarobisz nic. Graj na krotsze okresy.

      Z tymi wpisami drukowania i ostrzegania nas to ratujesz swiat czy nas? jaki masz interes w tym ? z dobrej woli chcesz abym zlikwidowal wszystkie S na akcjach bo nas rozjada? NA daxie na pewno haha :)

      Usuń
    2. @Marek,

      To jest Hukers,
      Mistrz rozmowy sam z sobą. Przykładowo ja grałem długą od dołka do 1260 o czym pisałem a później krótką.
      Facet myśli że jak jest hossa czy bessa to przez pięc lat jeden kierunek. Smiało. Ja tam nie inwestuje pieniędzy.

      Usuń
    3. tak napisalem trochę wczesniej :)

      marek5 listopada 2014 12:41:00 CET
      ten anonim brzmi jak hukers - był kiedyś taki pisarz blogowy.

      jego wpisy da się poznać a pamięć jeszcze mam dobrą :)
      mistrz rozmowy sam ze sobą :)

      Usuń
  16. Na DAX jest long i na dzien dzisiejszy jego koniec bedzie jak zamkna ok 9050. Jak mozna miec short? Intra tez nic nie widac. Czy mozecie objasnic techniczne podloze do short na DAX w tej chwili?
    Dzieki.

    OdpowiedzUsuń
  17. chlopcy generalicja by tak widziała daxa

    http://fotodyl.pl/1af76b8d65/

    czy nierealne przez 2015 tak pykać by było ?

    OdpowiedzUsuń
  18. @Anonimowy

    No tak wszyscy sa idiotami tylko nie Ty ... wiesz takie stawianie prognoz dlugoterminowych to jest do zabawy a nie do zarabiania - wiesz ja jestem pewny na 100% ze bedzie spadac S&P aha i jeszce jestem pewny ze bedzie roslo :))) mysle ze wciagu 5 lat i na jednym i na drugim sporo zarobie ;)

    @marek
    z tym zlotem to pisalem mniej wiecej ze te okolice bo zgadzam sie ze rowne poziomy rzadko sie trafiaja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @SPY
      "No tak wszyscy sa idiotami tylko nie Ty ... wiesz takie stawianie prognoz dlugoterminowych to jest do zabawy a nie do zarabiania - wiesz ja jestem pewny na 100% ze bedzie spadac S&P aha i jeszce jestem pewny ze bedzie roslo :))) mysle ze wciagu 5 lat i na jednym i na drugim sporo zarobie ;)"

      Dokładnie TAK. Pełna zgoda SPY

      Usuń
  19. zloto było hitem do czasu kiedy skonczyla się tam hossa
    po kie licho wogole tam spekulować,
    bo kiedyś była hossa to pogramy spekulacyjnie longi?
    czyli gramy przeciw glownemu trendowi?
    tak samo srebro, przeciw glownemu trendowi??

    dobrze się czujecie?

    czemu nie gracie short na jena?
    przecież fundament jasny do bolu
    ale nie wy wolicie to co jest w modzie
    jak dzieci

    dow jones
    wziolem sobie eski a co mi tam
    rynek wykupiony, pojada wyżej to wroca zebym mogl przymknąć na zero


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ależ oczywiście że gramy krótkie na jednie. Czytałes raport? Przeczytaj - napisali the most obvious trade of this year (!).
      Po korektach cel 118.20 i dalej 120. W H1 2015 sprawa się jednak wypali.

      I tylko nie mów że tego nie czytałeś:
      http://stojeipatrze.blogspot.com/2014/09/wykres-dnia-japonia-wyzwala-sie-z-30.html

      Usuń
  20. ten anonim brzmi jak hukers - był kiedyś taki pisarz blogowy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja pijesz do mnie to przeczytaj co napisalem wyzej i skad mam S. Twoj walec z mario moze smarowac asfalt po wschodnich drogach i tyle w temacie :) skupic sie radze w postach innych userow no i podpisywac a skoto to boli to jakiś cel ci przyświeca tutaj ab blogu.

      Usuń
    2. Znowu usunięty za obrażanie

      Usuń
    3. Przestań pozycjonowac się przy okazji jako GURU bo nim nie jesteś. Wielokrotnie dałeś złego calla, pamiętam twoje prognozy o "wzrostach rentowności" na obligacjach które nie miały miejsca a się na blogu Wocjiecha Białka mądrzyłeś. Były i inne z akcjami w USA.

      NIKT nie jest guru.

      Usuń
  22. @marek
    Przepraszam ale ja pytalem o jakas solidna analize a nie o pare kresek, na dodatek DAX jest w long i tego typu formacje uznaje sie za RGR ale kontynuacji i pionowe wyjscie gora teraz. Myslalem ze masz przynajmniej cos w rekawie.
    Tak czy inaczej dziekuje za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
  23. we czwartek zbiera się ebc, obojętnie co powie mario, rynek wyciągnie tylko pozytywne aspekty z tych wypowiedzi i podkreśli tylko pozytywy w mediach

    aby w przyszłym roku moglo rosnąć to ten rok musi się skonczyc długim słupkiem
    http://stooq.pl/q/?s=es.f&c=100y&t=b&a=ln&b=0

    grube portfele będą walczyc o to żeby ten slupek był dlugi
    będą walczyc ostro

    bo jeśli ten slupek nie będzie dlugi to będzie oznaczac ze to jest ostatni rok hossy

    lepiej zamknijcie te krótkie na daxa bo nie macie szans
    jutro mario wam zrobi kuku

    jak już wam się wydaje ze złapaliście pana boga za nogi to wam jutro wbiją szpile

    powtarzam
    http://stooq.pl/q/?s=10esy.b
    te obligacje zostały przygotowane aby je wlozyc ebc do gardla
    mario musi je skupic , jeśli by nie chciał to nie będzie maria tylko przyjdzie kto inny i je skupi
    smieci musza być w bilansie ebc a nie w bilansie głębokiego portfela

    sek w tym ze :
    1) brakuje na emerytow
    2) rynki sa nasycone kredytem

    i dlatego to sa problemy strukturalne które oni rozwiazuja dodrukiem
    alternatywą jest wojna ale nikt z nas jej nie chce

    nie zywcie nienawiści do mezow stanu
    oni chcą dobrze, nie chcą wojny, zamiast tego jest pokojowy dodruk
    tak na to spojrzyjcie
    oni tylko wykorzystują jedna z możliwości tego systemu finansowego

    poki bedzi eproblem z demografia i kredytem poty będą drukować czyli jeszcze z dekade

    nie możecie zamykac oczu na fakty
    decyzja o permanentnym dodruku została podjeta w chwili rozpoczęcia pierwszego qe
    pamiętajcie ze wielki kapital musi się chronić przed zniszczeniem
    jeśli nie masz zaufania dla mezow stanu którzy drukują to chowac kapital w akcjach
    zysk przyjdzie jako skutek uboczny proby ochrony kapitału
    tak jest od wiekow

    to się skończy wtedy jak stana obok siebie bankierzy centralni central regionanych i wpolnie zobowiaza się ze nie będą drukować
    poki to się nie stanie poty wielki kapital nie wyjdzie z akcji

    zawsze jak wychodzi bank swiatowy, komisja europejska czy MFW i zmieniają prognozy wzrosty swiatowego w doł to bankierzy centralni uruchamiają drukarki i zawsze potem okazuje się że ci pierwsi byli w błędzie bo oni sa od tego żeby się mylic
    w tym tygodniu prognozy obnizyla UE

    czy już zamknęliście te nieuzasadnione niczym krótkie na dax?

    czy nadal chcecie stawiac swoje skromne depozyciki przeciw mario który dysponuje nieograniczona iloscia pieniadza, zasypie nimi wasze krótkie
    zrozumcie
    on nie ma limitu, wciska przycisk i leci bilion eur w rok
    nigdy go nie pokonacie
    jak będzie przegrywal to rozkręci bardziej kurek jak kuroda w japoni

    zamiast z tym walczyc przyłączcie się do ebc
    nadchodzi hossa w Polsce,
    kupcie tanie akcje
    stopa 1,75%
    dodruk ze strony ebc
    wielki kapital schowa się w akcje przez obawa ze straca na inflacji
    przyłączcie się do nich
    nie badzcie gamonie
    strach wepchnie kapital w akcje




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak bedzie hossa pensje beda rosly jak i ozusowanie umow. Czlowieku nie bredz i nie spekuluj co bedzie u nas bo jest na zachodzie.

      Usuń
    2. zamiast z tym walczyc przyłączcie się do ebc
      nadchodzi hossa w Polsce,
      kupcie tanie akcje
      stopa 1,75%
      dodruk ze strony ebc
      wielki kapital schowa się w akcje przez obawa ze straca na inflacji
      przyłączcie się do nich
      nie badzcie gamonie
      strach wepchnie kapital w akcje

      ty gamoniu stopa wynosi 2% zostawili bez zmian a nie 1,75%

      pisałem, ze siejesz propagande rodem z prlu. Siej ta hosse na bankierze.

      Usuń
  24. 1,09% na plusie na daxie
    jak tam wasze straty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do 9900 im daleko - dojdzie tam walec i pochlonie moje okopane pozostale S?

      czy ty czytasz co sie do ciebie pisze czy propagande siejesz jak za prlu?

      Usuń
  25. 1,26% na daxie
    jak tam wasze straty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje całkiem ok. Powiesiłem je sobie na ścianie nad telewizorem :)

      Usuń
    2. Zapiales juz pasy ????????? :)))

      Usuń
  26. mi już 0,22% na fdj nakręcili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kim Pan jest?
      A co to jest fdj?
      I kto Panu nakręcił?
      :)

      Usuń
  27. a ty kecaj który kierunke obstawiasz?

    OdpowiedzUsuń
  28. strata się zmniejszyla do zera
    nie,
    0,05% na plusie
    guma w majtkach napieta jak struna
    ciężko im ją dalej naciagnac :)
    3 dni po zakończeniu rally , być może jutro ostatni dzień i się skoncza przekrecac na eski

    OdpowiedzUsuń
  29. jest bardzo zle w Europie przynajmniej w sektorze produkcji i w kierunku końca roku się pogarsza, to odbicie na daxi sp500 to jak grac przeciw realnej
    to mnie utwierdza ze eski na wykupionym rynku w usa mogą dac zarobić

    OdpowiedzUsuń
  30. Złoto jak na razie stuknęło 1140 . Niemal idealnie (było nawet ciut niżej). Srebro niemal dziś dotknęło 15. O ile dobrze pamiętam, to było to prognozowane wsparcie.
    Jeśli ma nastąpić odbicie od tych poziomów to jutro lub pojutrze warto na to uważać.
    BTW.Jeśli dobrze kombinuję to wraz z odbiciem na złocie i srebrze powinien osłabić się dolar. Czy niekoniecznie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kontynuując ...
      Co do spadków na indeksach to oczywiście możliwe są krótkoterminowe spadki. Warto obserwować hiszpańskie i włoskie indeksy zwłaszcza. Z tym szorceniem należy jednak być ostrożny bo od 20-25 listopada zwykle zaczyna się rajd mikołajowy.

      Usuń
    2. > O ile dobrze pamiętam, to było to prognozowane wsparcie.

      Tak - 1140 to było ich pierwsze wsparcie. Kolejne - ewentualne w pesymistycznym wariancie to 1090 na złocie.

      Usuń
    3. Z dolarem to zobaczymy co będzie dopiero po weekendzie.

      Usuń
    4. Pisząc "O ile dobrze pamiętam, to było to prognozowane wsparcie" miałem na myśli srebro. Co do złota i poziomów 1140 i 1090 to czytałem uważnie to co powyżej. Te prognozy dla srebra czytałem wcześniej w wielu artykułach i 15$ było wymieniane obok niższego poziomu 8$.
      Co do ruchu na euro w 2015 to znalazłem odmienna opinię od większości publikowanych:
      http://independenttrader.pl/287,frank_po_3_czy_5_zl.html
      Pierwsza część artykułu dotyczy euro. Kto wie ?

      Usuń
    5. @"Z dolarem to zobaczymy co będzie dopiero po weekendzie."

      Czemu po weekendzie ?

      Usuń
    6. @Mariusz
      bo dzieje się trochę w tym tygodniu a euro dolar i dolar futy stoją w miejscu gdzie atmosfera musi się przeczyscic.

      Zobaczymy konfe mario i NFP

      Usuń
    7. Ach ! O to chodzi ;p . Sadziłem, że coś ma nastąpić w weekend, o czym nie wiem :)
      BTW. Ja obstawiam, że na dolarze czas na korektę. Może nie dużą, może nie długa, ale tak mniej więcej (czasowo) na listopad.

      Usuń
  31. Dla mnie clue to miedź - to że gośc ma 90% rynku to jedno ale dzisiaj spadała i znowu wyciągnęli. Gdyby pękła miedź to byłaby piękna fala spadków. Gdyby....

    OdpowiedzUsuń
  32. chyba zniknal moj poprzedni wpis..

    pytanko mam do Ciebie Piotrze na temat zerohedge bo napisales swego czasu ze to oszolom? why?

    czasami tam zagladam tak jak i tu co sadzisz o keiser report i y?

    bardzo dz za opinie in advance

    OdpowiedzUsuń
  33. końca nie widać wzrostów w usa - jak już obiorą kierunek to nie ma zmiłuj się ! masakra

    OdpowiedzUsuń
  34. Dzisiaj na Bloomberg aż dwa arty o złocie. Oba. Nie kupuj złota. Jeden o ratio gold silver. Skoro tyle aktów a poziomy 1140 to czas na małe długie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ubijają denko golda i szczyt akcyjny - będą pivoty jeszcze pare sesji w kierunkach o jakich bloomberg pisze czyli tzw dociskanie pozycji i ich odbieranie a by za pre sesji pojsc w kierunkach przeciwnych do prognozowanych. Biznes as usual misu :)

      uciekaj misu do gawry bierz L akcje i S gold - tak chca dobre wujki inwestycyjne hehe

      Usuń
  35. uciekaj misiu do gawry , porzuć S zaśnij z L na akcyjnym i S na złocie hehe

    http://www.aaii.com/sentimentsurvey/sent_results?adv=yes

    tak chcą wielkie banki misiu abyś grał :)

    53 % L do 15 % S. Tresura jak pisalem od czasów dołka ostatniego działa na L akcyjny i S goldowy hehe

    OdpowiedzUsuń
  36. ja piernicze na co wy patrzycie , wnioski na podstawie ilości artykulow, o mamo
    prawde napisali o parytecie srebra i zlota, jest jak jest

    bilans ebc wzrosl o 20mld eur w ciągu 2 tygodni
    nie wiecie czasem gdzie to można widzieć tabelarycznie?

    agari jak masz na zero hedge same artykuly opiniujące negatywnie decyzje rzadow, banków centralnych, podwazajace raporty bezrobocia , karcące wypowiedzi politykow itd. to znaczy je to jest portal jednostronny , nie obiektywny, dlatego nie ma sensu go czytac bo autorzy zostali w jakiś sposób skrzywdzeni przez państwo i swoje flustracje wyladowuja na portalu ,

    czytaj blooma a w Polsce pb.pl






    OdpowiedzUsuń
  37. http://stooq.pl/q/?s=fgbl.f&c=3y&t=b&a=ln&b=0
    pieniadz lezy na ziemi , wystarczy podnieść
    niemieckie bundy mowia ze mario skupi skarbówki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i co skupil ?

      a moze i ciebie skupi razem z tymi bondami i bedzie gitarka ?

      trwa dociskanie medialnie podanych kierunkow na aktywach. Tresurka tresurka :)

      Usuń
  38. Gdyby ktoś szukał max poziomów dla rubla
    http://stojeipatrze.blogspot.com/2014/10/wykres-dnia-rosyjski-rubel-usdrub.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo często dobry sygnał daje ulica. Jak w Rosji lud rzuci się na kantory wykupując waluty to mamy sygnał przesilenia. W 2011 r na Węgrzech zadziałało idealnie.

      JarekS

      Usuń
  39. oglądaj konferencje
    głęboki portfel już wie ze skupi , jest to potwierdzone na bundach tylko trzeba wiedzieć na co zwrocic uwagę
    macie od wczoraj ponad -2% na daxie
    ostrzegałem was
    ale co tam masz zapas od 9900 tylko po co tracisz ten niezrealizowany zysk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 450 pkt wyobraz sobie. Smialo dojedzecie tam haha

      Usuń
  40. Draghi niczego nie odkryl wielkiego ale dal jasno do zrozumienia ze jak cos to bedzie paliwo do wzrostow :)) tak wiec bvardziej up niz down sie wydaje

    OdpowiedzUsuń
  41. no może teraz spuszcza trochę z balona bo do następnego posiedzenia nic się nie wydarzy a czas trzeba czyms wypelnic

    OdpowiedzUsuń
  42. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,100-tys-Belgow-na-ulicach-Brukseli-przeciw-planom-oszczednosciowym,wid,17016280,wiadomosc.html

    http://dwagrosze.com/2014/11/juncker-przejmuje-unie.html

    off top dan :)

    RYBYNSKI jeszcze bedzie moim zdaniem mial swoje chwile slawy c odo UE i jej rozpadu a pzynajmnie jostrych zmian i pozostawiniu paru pans w niej najmocnejszych

    OdpowiedzUsuń
  43. nie spac , myslec
    ten u góry to nie ja
    na koniec sesji mamy knoty na swieczkach dax, futsi100
    w 80% przypadkow kolejnego dnia rynek idzie na ich szczyt

    http://stooq.pl/q/?s=es.f&c=5m&t=b&a=ln&b=0
    obroty w dolku były większe niż podczas rolowania wiec poszlo pozadne rally

    OdpowiedzUsuń
  44. http://www.forexfactory.com/attachment.php?attachmentid=1544722&d=1415312857
    http://www.forexfactory.com/attachment.php?attachmentid=1544723&d=1415312864

    OdpowiedzUsuń
  45. http://blogs.wsj.com/moneybeat/2014/11/05/should-the-ecb-follow-the-bojs-shock-and-awe/

    OdpowiedzUsuń
  46. bezrobocie spadlo do 5,8%
    nie bardzo widze dzisiaj spadki

    OdpowiedzUsuń
  47. -1,72 % na daxie - tego nikt nie widze :) hehe anonimowe antywskaźnki hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. -0,19 na sp500
      po co głęboki portfel ma walczyc z całym rynkiem który widzi 5,8% i stoi mu na drodze do spadkow
      zrobia jak zechca

      Usuń
  48. napiszcie jak zamkniecie te spadkowe pozycje na dax bo macie okazje

    OdpowiedzUsuń
  49. testujemy dołek na wig20usd z 16listopada (moja ulubiona luka z 9-10.09.2013)
    na wig20 mamy 50% zniesienie ostatniego wzrostu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. który broker ma instrumenty na rubla?
      czy będziemy sobie tylko teorie wykladac na ten temat ?

      Usuń
    2. "Boston Technologies Powered by Forexware LLC, a global provider of foreign exchange trading solutions, is pleased to announce its liquidity partners, Boston Prime Ltd. (UK FCA License # 539846) and BT Prime Ltd., are launching USDRUB (US Dollar /Russian Ruble) and EURRUB (Euro/Russian Ruble) on all of our trading platforms." dostałem taki mailing ale nie znam i nie sprawdziłem.

      Usuń
    3. FXCM
      http://www.fxcm.com/products/forex/currency-pairs/

      Usuń
  50. Na złocie jestem zarobiony. Na dax jestem na zero. Hubert gdzie jesteś cfaniaku hahaha

    OdpowiedzUsuń
  51. Dobra. Wyłączam tryb pewności. Włączam tryb skromności i w dobrym humorze idę na film Interstellar. Dobrego.over and out.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak ten film? Warto wydać pieniądze na kino?

      Usuń
    2. @Kecaj
      Film fajny ale jak zwykle w nim trochę patetycznego amerykanizmu.
      Czy warto? Zawsze mam z tym problem biorąc pod uwagę ile kosztują bilety a ile nawet VOD.

      Bardziej mi się podobał Strażnicy Galaktyki komedia+scifi.
      Na pewno nie żałuję wydanych i film fajny ale nie jest killer.

      Z innych to obejrzałem w końcu pain and gain z wallbergiem i rezysera Baya. Polecam. Komedio akcja ale śmieszna i fajna.

      Ja mam długi weekend wiec mnie pewnie nie ma albo tylko z doskoku.

      Usuń
  52. Redukują dzwignie na forex do 50 w krajowych instytucjach.
    kolejny powód do wybrania zachodniego brokera#Poland reduce #fx #forex leverage to 50 (!) at polish institutions. Another reason for asset and account migration

    http://www.parkiet.com/artykul/7,1397126-Sejm-uchwalil-regulacje-dotyczace-tzw--krotkiej-sprzedazy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. krajowych a ktore sa krajowe ? wszystkie te co podlegają KNF ? np MBank DM = Commerzbank

      Usuń
    2. @anonimowy
      pomimo tego że kapitał nie jest polski to są to banki polskie wobec prawa.

      Usuń
  53. mam pytanko odnośnie tego QE w Japoni - co BOJ ma zamiar kupować? tylko bondy czy też np akcje na innych rynkach np w USA?

    OdpowiedzUsuń
  54. nie wprost ale wystarcza ze dwie operacje i possrednicy pompują kase do wspólnego basenu plynnosci ale nikt nie glupi i nie będzie skupowal Europy której nie wspiera wlasny bank centralny , za wsparcie regionu odpowiedzialny jest regionalny bank , nie ma jazdy na gape

    OdpowiedzUsuń
  55. No i jak tam Panowie widoki na kolejną część listopada? Indeksy spadną z resztką liści czy będa wisiały do wiosny? :D

    OdpowiedzUsuń
  56. Szykuje się piękny zrzut na koniec tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  58. http://appfunds.blogspot.com/2014/11/manipulacja-forex-kary-dla-bankow.html Zapłacą miliardy za manipulacje na foreksie. Jest polski wątek

    OdpowiedzUsuń
  59. Piotrze, czy możemy się dzisiaj spodziewać raportu chłopców z UBS?

    Pozdrowienia

    cd1010

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,
      tak - dzisiaj będzie raport. Na razie "due to shopping and traveling" będzie wieczorem:)

      Usuń
  60. czwartek to dobry dzień na zjazd w usa

    OdpowiedzUsuń
  61. http://www.marketwatch.com/story/five-banks-to-pay-3-billion-to-regulatory-authorities-after-forex-probe-2014-11-12

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale co to kogo interesuje ze oni placa kary , czym się zywisz? nienawiść przez ciebie przemawia, na tym kasy się nie zrobi
      przestan zasmiecac pierdolami
      ten od tych linkow to nie ja

      Usuń
  62. typowe zanegowanie spadkow w usa, obrocili się na chwile tylkiem do trendu na dziennym , jutro chcą wyżej i albo spadna po tym a jak się utrzymają to w piątek wyżej i po 21:00 jeszcze podciagna i swieca bez knota na tygodniowym, widziałem takie akcje nie raz nie 2
    a to co teraz robia to ze niby chcą spadac ale potem podciagaja i tak musza 2 , 3 x zanim naprawdę spadna

    OdpowiedzUsuń
  63. Cześć,
    komentujcie pod nowym wpisem

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP