26 listopada 2014

Trading-Room: tydzień 48 - listopad 2014

Raport analityków technicznych z zamknięcia ameryki na 24.11.2014.

Analitycy wracają do komentowania po dwutygodniowej przerwie.



Podsumowanie.
Handel w USA
Po oczekiwanych agresywnych wzrostach od połowy października do początku listopada, analitycy oczekiwali korekty wzrostów w drugiej części miesiąca listopad, zanim rynki znowu zerwą się do wzrostów w grudniu 2014. Jednakże po okresie tygodniowej korekty w miejscu (ruch w bok, konsolidacja), SP500 ustanowił nowe szczyty, dzięki lepszemu zachowaniu dużych spółek (mega cap outperformance) i rotacji w ramach sektorów (silny sektor detaliczny oraz surowców). Pomimo, iż analitycy byli nastawieni byczo w kierunku grudnia, w drodze ku szczytom byli jednak zdecydowanie zbyt ostrożni. Jedną z konsekwencji kontynuowanego wypalającego przestrzelenia jest oczekiwanie wcześniejszego szczytu w grudniu. Poprzednio analitycy oczekiwali korekty w drugiej połowie listopada i wzrostów w grudniu jednak teraz, kiedy korekta była płaska (rynek silny) to szczyt powinien przyjść wcześniej. Początek grudnia 2014 powinien być okresem budowania szczytu i dystrybucji towaru, który potrwa do stycznia 2015. W pierwszym kwartale 2015 nadal analitycy oczekują korekty.

Przełamanie 2070 na SP500 oznacza możliwość dalszego przestrzelenia w kierunku 2095 a w najlepszym wypadku ruchem do 2120 / 2140. Spadek poniżej 2040 sugeruje, iż szczyt zaczął się budować.  Duże spółki (mega caps) są w fazie wypalającego przestrzelenia, narzędzia analityków wskazują na przegrzanie i ekstrema, z kolei indeks SKEW wystrzeliwuje w porównaniu z niskim odczytem VIX. Pomimo, iż jest za wcześnie by stać się niedźwiedziem w oczekiwaniach w związku z pozytywną sezonowością (nie tylko cykl prezydencki ale i okres zimowy), analitycy uważają, iż większa cześć rajdu Świętego Mikołaja miała już miejsce.

Strategia USA 
Po oczekiwanej 10% korekcie w październiku, analitycy oczekiwali taktycznego dołka w połowie października. Po wzrostach w październiku miała nastąpić korekta z dalszymi wzrostami w grudniu. W Q1 2015 ma nastąpić korekta. Pomimo, że nowe szczyty SP500 nie wpisywały się w idealny scenariusz analityków to zawsze podkreślali, iż nawet jeśli zobaczymy nowe szczyty, nie zaneguje to scenariusza korekty w 2015 Q1. Po stronie makro mamy kontynuację kilku dywergencji (VIX, high yields, słaba szerokość rynku) wraz z wypalającym i dynamicznym przestrzeleniem na SP500 który wg analityków porusza się w falce 5 większego stopnia, która to fala powinna zakończyć rynek byka 2011. Analitycy trzymają się swojej cyklicznej roadmapy i nadal widzą ryzyko znacznej korekty oraz zmycia byków z plaży w pierwszej połowie 2015, zanim rynek byka może powrócić.

Handel w europie
Po dwutygodniowej konsolidacji Europa rozpoczęła swój kolejny etap wzrostów w kierunku grudnia 2014. Stało się to wcześniej niż analitycy oczekiwali, a oczekiwana korekta w drugiej połowie listopada była bardziej lekka niż się spodziewali. Z perspektywy porównań, Europa (szczególnie DAX, OMX, FSTE-100) dogania rynek amerykański a szwajcarski SMI nadal się zdecydowanie wyróżnia dzięki lepszemu zachowaniu dużych spółek (i to wszystko mimo silnego franka oraz referendum w sprawie złota). Jedną z konsekwencji takiego ruchu jest fakt, iż szczyt w trzonie (północnej) europie w grudniu pojawi się wyżej, niż początkowo oczekiwali analitycy, ale już szczyt w peryferyjnej (południowej) europie jest na swoim miejscu. Euro Stoxx-50 może przestrzelić w kierunku szczytu z wakacji na poziomie 3300 w tym tygodniu/początku grudnia, ale tak jak w przypadku ameryki, większość rajdu Świętego Mikołaja mamy już za sobą a to oznacza, iż analitycy nie zalecają gonienia rynku, a jeśli już to bardzo wybiórczo (selektywnie).

Analiza innych rynków  
Amerykański dolar - pozostaje silny, jednakże jeśli analitycy nie zobaczą nowego szczytu w tym ruchu (momentum) na DXY (oraz jeśli AUDUSD nie przebije 0,8540 w CZ) to preferowanym scenariuszem jest korekta/ruch boczny w kierunku późnego grudnia 2014, zanim dolar wróci do wzrostów w Q1 2015.

Pomimo, że surowce pozostają względnie słabe, podążając za dolarem, analitycy przewidują stabilizację ceny ropy, miedzi, platyny oraz surowców miękkich. Zgodnie z oczekiwaniami analityków, rosyjski indeks odbił wraz ze zbudowaniem bazy na Bloomberg Commodity index oraz CCI indeks przełamał czerwcowy trend spadkowy. Analitycy oczekują lekkiego odbicia na rynku surowców w kierunku końca grudnia.

Złoto - Po wypalającym ruchu w dół oraz po osiągnięciu szacowanego celu korekty na poziomie $1140, analitycy przewidywali taktyczny dołek na początku listopada na rynku złota i kopalń złota. Wraz z agresywnym podejściem w górę, indeks gold bugów (HUI) przebił sierpniowy trend spadkowy i złota zmierza w kierunku zamierzonego celu jakim jest $1250 do max $1280 w kierunku końca grudnia 2014. W tym miejscu rynek złota powinien rozpocząć korektę by jednak już w styczniu 2015 osiągnąć dołek i udać się wyżej w drugiej połowy 2015. Analitycy pozostają byczo nastawieni do rynku złota.

Rynek azjatycki
Na bazie cięcia stóp procentowych w ChRL, chiński rynek akcyjny zachowuje się lepiej niż reszta a SSEC zbudował długoterminowy dołek, co długoterminowo jest bycze. W pozostałej części rynków azjatyckich oraz wschodzących odbicie z połowy października jest jedynie korekcyjne zgodnie z oczekiwaniami, co średnioterminowo jest niedźwiedzie i sugeruje dalsze stosunkowo gorsze zachowanie rynków wschodzących (EM) w kierunku pierwszej połowy 2015.


Analiza szczegółowa

Handel w USA - SP500

Kreski z poziomami - max 2140, po przebiciu 2070 w górę, szansa na spadki po przebiciu w dół 2040


Szereg dywergencji co sugeruje iż wzrosty się skończą. W 2007 roku dywergencje trwały 8 miesięcy, obecnie mamy 6 miesiąc dywergencji.



Pozycjonowanie inwestorów instytucjonalnych (NAAIM) nadal w dywergencji tak jak i opcje CBOE


Zwracam uwagę na wyskok SKEW (mierzy ryzyko czarnego łabędzia poprzez wycenę opcji nie będących w cenie (out-of-money). Rosnący silnie SKEW oznacza iż inwestorzy masowo zabezpieczają się przed krachem poprzez właśnie zakup ubezpieczenia.

Kiepska szerokość rynku - tzw breadth (rozpiętość/szerokość)-  ilość spółek które ustanawiają nowe 52 tygodniowe szczyty. Jeśli wskaźnik ten jest niski to znaczy że rynek buduje nowe szczyty z udziałem coraz to mniejszej ilości spółek, głównie tych największych i najbardziej płynnych. Jest to typowe dla późnej fazy byka.

FOREX
Dolar powinien osłabnąć, jednakże można nabrać  do tego obawy jeśli w cenach zamknięcia, szczególnie na tygodniowym, cena AUDUSD spadnie poniżej 0,8540.

Zalecana krótka pozycja na jenie w związku z traceniem rozpędu (momentum). Spodziewana korekta na eurodolarze do góry





Surowce
Kluczowym poziomem jest cena miedzi w wysokości 2.95. Przebicie w cenach zamknięcia tego poziomu oznacza falę wyprzedaży i zanegowanie scenariusza odbicia na surowcach którego oczekują analitycy. Warto śledzić właśnie miedź. Wydawać by się mogło iż jest na etapie budowania bazy, jednak mogą być to wnioski mylne.





Złoto

Złoto powinno zmierzać w kierunku 1250 do 1280. Dalej sugerowane wzrosty w 2015. Zwracam jednak uwagę że docelowo złoto powinno jeszcze spaść do poziomów z liczbą 10xx na początku.



Azja i rynki wschodzące

Niebywała siła ChRL (!). Rynek chiński zbudował solidną ponad roczną bazę do wzrostów i to wszystko w obliczu czarnych scenariuszy dookoła. Nie znam analityka który nie obawiał by się o chiny oraz znam wielu którzy wieszczą tej gospodarce krach. Rynek maluje co innego. Widać ewidentne lepsze zachowanie wobec świata i test trendu (CSI300)



Rynki wschodzące, w tym Polska, zachowują się słabo. Indeks względności (notowania EM do DM) testuje nawet poprzedni dołek. Spodziewane lekkie podejście w górę ale dalej spadki.

Europa
Dax namalował właśnie ostatnią piątą falę słabości względem reszty świata co powinno zakończyć jego stosunkową słabość. Zbliżył się do szczytów, które może przestrzelić (jako trzon europy). Świetne zachowanie Szwajcarów i to pomimo silnego franka.





171 komentarzy:

  1. Gram od rana na osłabienie dolara. Głównie wzrost eurusd oraz spadek usdjpy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny artykuł jak zawsze SiP. Możesz jeszcze poprawić tlumaczenie. Breadth to rozpiętość zaś breath to oddech.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na SP&500 mielismy 13 rekordowych zamkniec w Heiken Ashi co oznacza zamykanie longow dla graczy obserwujacych rynek ta metoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego? Pierwsze slyszę aby konkretna ilosc zamknięć oznaczała cos konkrentrgo. Rozumiem że Tobie chodzi o to że po prostu 13 pozytywnych zmodyfikowanych swiec japonskich sugeruje ze kolejna moze byc spadkowa.Po prostu z kazdym dniem rosnie ryzyko nizszego zamkniecia. a jak silna bedzie korekta? jaki poziom?

      Usuń
    2. Gra w sesjach rekordowych ma swoje prawa, wspomina o tym w swoich pozycjach wielu analitykow. To tak samo jak gra na luki, sa opracowane modele i wg nich sie postepuje zachowujac najwyzsze prawdopodobienstwo wygranej.

      Usuń
    3. Ok czyli mamy rekord i twierdzisz że przy rekordzie mamy przesiadkę na S?

      Usuń
    4. Mowie ze na SP&500 musze pozamykac wszystkie pozycje long dla spolek-dla kontraktow na indeks tez, czy bedzie short to nie wiem, wiem ze wtedy mam nawyzsze procentowe szanse ochrony kapitalu. Co do pozycji short to nie zajmujemy na oporze/wsparciu a dopiero wtedy jak pada sygnal.

      Usuń
  4. no wlasnie. mało się o tym mowi w Polsce. Niskie oprocentowanie obligacji oznacza ze akcje są konkurencyjne. Stad wysokie notowania spolek placacych dywidende. chociazby tylko z tego powodu powinny byc wysoko oraz miec grono chetnych. Akcje obligacje lokaty itd miedzy sobą konkuruja. Jak spada rentownosc to rosnie atrakcyjnosc akcji.
    Europe’s Dividend Yield At Record High Relative To Credit YieldMorgan Stanley analysts believe now is the wrong time to trim exposure to Europe as it offers attractive valuation and current sentiment is poor

    Europe stocks’ record high dividend yield relative to both government and corporate bonds supports the case for dividend plays, notes Morgan Stanley.

    Graham Secker and team at Morgan Stanley in their European Equity Strategy report dated November 24, 2014 highlight that buying dividend plays doesn’t have to be defensive.
    http://www.valuewalk.com/2014/11/europe-stocks-dividend-yield/

    OdpowiedzUsuń
  5. http://c2n.me/jmo96t Miejsce na korekte jest ale najwczesniej od poniedzialku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrząc na te wykresy przypomniała mi się głupota ze studiów:
    Youtube -> Parabole tańczą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. klasyk:) nie mniej tutaj mało jest paraboli (ze stożkowym zaokrągleniem)

      Usuń
    2. SP500 forever
      Wiem, wiem... jak się przełączy na skalę logarytmiczną to sytuacja jest zupełnie inna.

      Usuń
  7. SIP można prosić cały raport UBS żeby ściągnąć
    fajnie to opisałeś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,
      nie będzie raportu gdyż został opisany.

      Usuń
  8. dax dzisiaj 9946,74 :))) niewiele brakowalo do zakonczenia jakze krotkiej przygody ale poki co nadal w grze :))
    powaznie rozwazam przesuniecia stopa w gore bo jak dla mnie 10 nie przebija

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bym nie wykluczył 10.100 prawie w ramach mega phone pattern.
      Krótkich nie zamierzam teraz brać, szczególnie na SP500 i DAX które uchodzą obecnie za najsilniejsze.

      Usuń
    2. Długich też - dla jasności bo wchodzimy w strefe bujania a ja nie lubię jak wypadam. Lubię trend. Jak miałbym L od 9050 to bym zamknął i czekał.
      Mam to szczeście ze nie jestem money makerem ani funduszem i nie muszę być codziennie na rynku jako takim. Mogę wybrać sobie inną klasę aktywów jak złoto, czy forex.

      Usuń
  9. Południowa europa, w tym mniejsze indeksy dax (mdas, sdax) nie potwierdzają ruchu w górę. Znowu robią na DAX ruch dużymi spółkami (DAX to DAX30)

    OdpowiedzUsuń
  10. @SiP

    Na zlocie rozumiem masz longi ?? gdzie ustawiasz stopa ??
    ja na dax out - bardzo dobrze bo musi byc nauczka - zle bylo zarabianie na L ?? Nie :) to wlaczyl sie zbyt duzy konfidensik i byk przyjal niedzwiedzia skore a to zawsze zle sie skonczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NA złocie już nie mam longów. na 1190 wypadłem. Take profi się włączył.
      Będę szukał miejsca na L. Teraz popatrzę.

      Usuń
    2. "NA złocie już nie mam longów. na 1190 wypadłem."
      Stosujesz Trailing Stop ?
      Dzięki za opisanie raportu. Zadziwiające jest to, że mam dokładnie podobne poglądy do UBS. Trochę mnie to martwi bo skoro ja tak myślę, tzn. , że tak myśli wielu graczy/inwestorów. A skoro tak, to życie może potoczyć się inaczej. Oby nie, bo nie lubię niemiłych zaskoczeń

      Usuń
    3. @Mariusz
      Tak - stosuję przemieszczający się w górę take profit.

      W zakresie raportów to ja najbardziej cenię analizę wielu aktywów z podaniem poziomów - przy niech warto się przekręcać. W jedną czy drugą stronę. Grunt to znać "pivot". Kierunek się okresli w trakcie, w najgorszym przypadku.

      W zakresie myślenia - zgoda - raczej każdy szuka szczytu. Wyjątkiem są miejsca gdzie ktoś pisze o 2400, albo o 3200 na SP500. Wbrew pozorom wcale nie jest bowiem drogo co ma sens. Naprawdę.

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Treść komentarza
      "Pomyslalem , popatrzylem troche na te rynki i wiem ze jako mega byk juz L nie biore - podobnie do Sip-a uwazam ze lepiej postac z boku.
      Najchetniej bym sprobowal cos skrocic ale glowe pod topor klasc ?? Takiemu Dax to juz zdrowo odbiło - nie pamietam takiego wzrostu ever"

      Nie ^#%$%% mi tu :)

      Usuń
  12. Sorry :) Masz racje :) Czuje po prostu ze zagralem zbyt asekuracyjnie bo DAX nie moze isc w nieskonczonosc choc nigdy nie jest tak wysoko zeby nie moglo byc wyzej :))) tam juz nie ma paliwa - mysle nie przejda 10 w 1 podejsciu i bez choc jednej czerwonej swiecy dziennej ?!

    Pamietam sytuacje z poczatku tego roku jak zaczalem grac longi na Natural Gas i tak sobie roslo i roslo a ja zamykalem bo uwierzyc nie moglem ile mozna a tam chyba ponad 100 poziomow w 2 miechy poszlo w gore - ja wiem inna bajka surowiec a indeks ale tak mi sie skojarzylo patrzac na to co niemaszki wyprawiaja

    OdpowiedzUsuń
  13. O tej hiperinflacji mysle, jak patrze bowiem na wyceny amerykanskich spolek z C/Z w okolicach 50 to co to jest jak nie inflacja? Ludzie nie chca pieniedzy i kupuja akcje. Na wielu spolkach wprowadzono zakaz nagiego shorta np http://stooq.pl/q/?s=agu.us&c=3y&t=c&a=lg&b=1 tak ze musi rosnac tez i indeks. A korekta? Dla wskaznikow wystarczy plaska konsola lub spowolnienie wzrostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. >jak patrze bowiem na wyceny amerykanskich spolek z C/Z w okolicach 50

      Ty patrzysz chyba na Twitter czy inne spółki bo reszta nie jest tak wyceniana. Szeroki rynek (SP500 i szerszy 2000) nie mają takich wycen. Są wycenione godziwie. Gdyby miała być bańka to SP500 powinien być ( a la wyceny dot com) na 3200. Rozumiesz to? 3200 na SP500. To byłaby bańka.

      Czy mamy inflację? Zależy co uważasz że jest inflacją. Oficjalna, ta nie mierząca cen aktywów jest prawie zerowa lub poniżej zera. Jeśli rosną to ceny aktywów finansowych ale też tylko te wybrane. Zobacz np ile surowców spada, że o złocie nie wspomnę - gdzie jest a gdzie było.

      Usuń
    2. Pan mnie nie rozumie, mnie nie interesuje wskaznik C/Z ktory widac pod spolka bo to historia. Na podstawie aktualnych cen uslug/towarow/koniunktury obliczam wskaznik dzisiejszy czyli de facto prawdopodobny zysk dzisiejszego kwartalu i jego stosunek do ceny. Spolki typu Twitter nie gramy bo potrzebuje co najmniej 10 lat istnienia na rynku gieldowym.
      Co do inflacji to nabywca/konsument jest ostatnim zawsze, ktory ja zauwaza. Wtedy ma ona sens bo konsument/oszczedzajacy za nia zaplaci.

      Usuń
  14. A co nam mówią niemieckie 10-latki. Ostatnio rentowność tak spadała jak rynki spadały w październiku. Why is that?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemieckie bundy mówią że nadchodzi skup i każdy chce zrobić front running. Potem wiesz jak będzie? O tak:
      http://stojeipatrze.blogspot.com/2014/08/wykres-dnia-zachowanie-rentownosci.html

      Usuń
  15. Byki: 45,7% (poprzednio 42,2%)
    Niedźwiedzie: 24,8% (poprzednio 31,9%)
    Neutralni: 29,4% (poprzednio 25,9%)

    Wiesz kecaj skoro juz nawet ja patrze tylko na S to chyba faktycznie pora na spadki albo przynajmniej zdrowa korekte :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kecaj84
    Przedziez Draghi powiedzial "wszystkie mozliwe metody" zastosuje - potajemny skup tez jak widac i budowe wizerunku prosperity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, skup rządowych papierów. Do tego Info ostatnie od wiceprezesa z portugalii z QE ECB na Q1 2015.

      Usuń
  17. I tu się zgadzam z UBS - albo 2100 albo 214X jako szczyt - oby to drugie ...

    OdpowiedzUsuń
  18. Po krachu na ropie zniklem z usdjpy. uwazam ze jest szansa na wyzsze poziomy. szukam L.

    glowny powod to spadajaca cena ropy ktora spowoduje ze japonia nie bedzie miala inflacji. nawet tej importowanej. brak inflacji lub nizsza niz spodziewana oznacza jeszcze wieksza presje na boj w zakresie qe a to oznacza slabszego jena.

    jesli mimo ropy usdjpy zachowa 118 to bedzie to z kolei swiadczyla iz nawet krach na ropie nie powoduje juz obaw o slabszego jena co jest dla jena bycze i oznacza korekte.

    OdpowiedzUsuń
  19. Glownym beneficjentem taniej ropy są kraje ktore mialy wysoką inflację z powodu jej cen w imporcie. Zatem mowa o Indiach ktore z uwagi na tragiczny bilans handlowy zakazywaly lub ograniczały importu złota.

    Widac po kolejnych rekordach Sensex jak sie cieszyhttp://stooq.pl/q/?s=^snx&c=1y&t=l&a=lg&b=1

    OdpowiedzUsuń
  20. ponownie probuje S Dax :) lapki swedza :) mozna bylo wyzej ale i te 9975 z wczorajszego zamkniecia nie jest zle ...

    OdpowiedzUsuń
  21. o tak, pieknie :) teraz pytanie co z tym fantem zrobic bo mimo iz przewidzialem ze 10 nie przejda za pierwszym razem to jednak nie wyobrazam sobie zeby przy rajdzie Sw. Mikolaja i apetytach funduszy na zamkniecie roku nie bylo kolejnej proby.
    Optymalnie by bylo zamknac 9790 ale czy to mozliwe hmmm....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, zajmuje sie u nas tylko DAX, ta sesja miala sygnaly sprzedazy jednak ja nie gram tego short,juz zamknalem. Spowodowane to jest tym ze w rejonie poprzedniego szczytu sygnaly maja o wiele mniejsze prawdopodobienstwo niz normalnie. W taj chwili jest long, czy to pulapka zobaczymy.

      Usuń
  22. Tez juz zachwyt u mnie opadl , ruch wytracil tempo , ja jednak nie zamykam ale przesune SL na 0.

    @Sip
    Widziales jak ladnie miedz ruszyla - jednak nie wytrzymala presji na surowce choc dlugo sie opierala

    Sledzi ktos technicznie rope ?? jest jeszcze gdzies jakis przystanek bo sam zakladalem minimum 70$ ale juz wyraznie naruszone

    OdpowiedzUsuń
  23. Pisalem o tym jako kunta kinte na dwa grosze. Przy obecnych cenach ropy swiat zachodni traci 100 razy wiecej jak Rosja. Jesli te ceny sie utrzymia nastapi fala bankructw na swiecie w sektorze poszukiwawczo-wydobywczo-przetworczym. Dzisiejsze ceny UKOIL to wynik dzialania departamentow zabezpieczen wielu firm majacych na celu ograniczenie swoich strat na biezacej dzialalnosci.

    OdpowiedzUsuń
  24. ..tam nie ma wiec zadnej techniki a presja na short.

    OdpowiedzUsuń
  25. Na miedzi puściły zwieracze. Jakieś wodospady na horyzoncie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na razie u nas KGHM trzyma 122. Gdyby to pękło to będzie 110 i niżej.

      Usuń
  26. Moje wyjście z ze złota i srebra poprzez take profit okazały się zbawienne.

    OdpowiedzUsuń
  27. Pamietam jak ktos kiedys z moznych z naszym kraju przekonywal ze nasza gielda w dlugim terminie nie ustepuje nawet najwiekszym :))))))))))))

    http://imageshack.com/a/img538/6123/tzU6Xz.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dax nie jest indeksem cenowym. Powinieneś porównać z wig20tr lub wig30tr, wtedy nie wygląda tak źle.

      Usuń
  28. Kwestia interpetacji bo dla mnie wyglada nadal bardo zle ale juz nie tragicznie ...

    http://imagizer.imageshack.us/a/img903/5176/zUtcTD.png

    OdpowiedzUsuń
  29. Kejcam - chcesz nadal moje obrazki z tymi wyliczeniami (pytam bo nuczyłem się wrzucać już)?? Generalnie sam już trochę zwątpiłem w to (opcje trzymam nadal jednal) - ale spx powinien zrobić 3,8% w niecałe 2 tygodnie mało prawdopodobne ale możliwe ... A tutaj wrzucam linki do obecnej sytuaacji technicznej
    https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10669254_667171203402608_4939245007669373553_o.jpg
    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10818217_667171450069250_631168825823464186_o.jpg
    https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/1801399_667171733402555_7267433578126995908_o.jpg

    OdpowiedzUsuń
  30. Tak sie formuje dolek na srebrze i zlocie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe - jednak klasyczna analiza mówi że dołki buduje się długo jako efekt bazy. Szybkie ruchy są typowe dla korekt i impulsów.

      Nie mniej jednak po takich ruchach nie powinno od razu spadać więc jest szansa na bazę.

      Ze złotem to mam śmieszną sprawę bo na 1135 ustawiłem pozycję na zwyżki ale nie została zapełniona przez rynek. NA platformie miałem okolice 1141 :(

      PRzyznam że nie spodziewałem się takiego ruchu ale po prostu podejście od nowa.

      Widzę że na srebrze był jescze chyba większy ruch bo od dołka to chyba poand 15%

      Takie ruchy to ja tylko widuję ale w drugą stronę to jest na spadkach. Nie widuję takich ruchów na wzrosty, aż dziwne.

      Usuń
  31. Dzisiaj na SP500 mogą narysować książkową wyspę odwrotu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to lecimy, tylko w Europie chłopaki jeszcze się nie zorientowały co się dzieje ;)

      Usuń
    2. PS. Co się stało na APPLE?

      Usuń
    3. Hmmm

      Widzę pierwsze oznaki zmęczenia. Jest kilka takich spółek które śledze bo one pokazują absurdalne nastroje.

      Śledzę np Netflix, Chipotle, Facebook, Walt disney - jak one będą spadać to inne też

      Usuń
  32. No ciekawe bo chyba nie bez powodu tak leci... Europa daje szanse na wziecie S :))) a tak na powaznie ciekawy miesiac moze byc - z jednej strony wykupienie rynku a z drugiej niesmiertelny rajd Sw. Mikolaja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bajka na resorach z tym Świętym Mikołajem, jak i z samym Mikołajem!
      Inwestory były niegrzeczne... rajd będzie, ale w dół!

      Pięknie startuje VIX.

      Usuń
  33. bajka nie bajka ale tak sie dzieje czy tego chcemy czy nie !!! poza tym np. na naszym grajdole najlepszymi miesiacami do inwestowania sa grudzien, styczen , kwiecien

    OdpowiedzUsuń
  34. Niezły ruch na surowcach. Miedź zaraz wróci do punktu wybicia. Tutaj założę chyba krótkie jako powrót mordercy na miejsce zbrodni.

    Jakby to jednak przeszli, jak na złocie to jednak trzeba szukać L.

    OdpowiedzUsuń
  35. Pierwsze czarne świecie na wielu indeksach od połowy listopada, np Chiny. Ciekawy moment. KRótkie?

    OdpowiedzUsuń
  36. SP500 w miejscu nieoznaczonym - ani 2070 ani nie przebił w dół 2040 jako sygnał sprzedaży.

    OdpowiedzUsuń
  37. tak patrze i wydaje mi się że to była korekta na sp500 teraz będą podciągać tak na sesje po 0,3-0,5 % w górę do okolic 2120

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie spodziewam sie spadkow w grudniu. plasko lub delikatnie w gore. idealnie jakby pod 2120 podeszli na sp500

      Usuń
  38. tutaj napisano czemu indeksy w grudniu rosnąhttp://mobile.bloomberg.com/news/2014-12-01/record-s-p-500-momentum-to-last-through-year-for-top-forecasters.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "The one place traders are confident about is the U.S., with investments in stock funds at a five-year high, according to a report from Barclays Plc last month." = Madness

      Usuń
  39. nie ma mnie na eurusd czy usdjpy. jakas kiszonka. nienawidze konsoli.

    OdpowiedzUsuń
  40. Natomiast w Chinach rakieta. Tam to się dopiero zaczął rajd świętego mikołaja:)
    BTW. Oni chyba nie wiedzą co to jest Św. Mikołaj, a nowy rok zaczyna się 19 Lutego 2015... więc rajd może być długi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W EUR i US trochę wygląda tak jakby budowali szczyt.

      Usuń
  41. @Kecaj 84

    Szczyt ??? przeciez w Niemczech nie wiedza co to takiego ;) Mam znajomego ktory trzyma S od 9 z malym kawalkiem i juz ma dosc bo nie sadzil ze moga tak isc dzien po dniu itd... itd...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego mieliby wiedzieć co to takiego? Dowiedzą się był, jak będzie spadało :)

      Rozumiem, że "9 z malym kawalkiem" to znaczy np. okolice 9100 punktów na DAX? To napisz, kiedy przestanie trzymać :)

      Usuń
    2. Dax Futures wygląda bardzo turbulentnie :)

      Usuń
    3. Czy to jest ptak? Czy to samolot? Nie, to spadający DAX :)
      PS. Ja tam widzę formację spadającej gwiazdy. Ale może być podpucha, że niby tak jak poprzednio (na STOXX50 to samo) więc czujność 100%.

      Usuń
  42. O Rublu można powiedzieć jedno: Miota nim jak szatan ;)
    Vix spada... ciężki ten rynek.

    OdpowiedzUsuń

  43. Bankierom pozostał, przetrzymywany do dziś w sejfie, słoik z tajemniczym jadem syberyjskich pszczół, który miał stanowić dodatkowe zabezpieczenie kredytów
    http://www.tvn24.pl/kulisy-napadu-na-wiceszefa-komisji-nadzoru-finansowego-wojciecha-kwasniaka,494434,s.html

    OdpowiedzUsuń
  44. 19 listopada
    Batalia o lewar na foreksie
    Wczoraj w senackiej komisji budżetu i finansów publicznych rozpoczęła się dyskusja nad projektem przepisu, który wywołuje wielkie kontrowersje na rynku kapitałowym. Ograniczy on wielkość dźwigni finansowej stosowanej na instrumentach pochodnych. Krytyczny stosunek do tego pomysłu mają m.in. Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych (SII) oraz Izba Domów Maklerskich (IDM). Ich zdaniem, ustawowe obcięcie lewara przyniesie więcej szkód niż pożytku.
    Możliwy exodus
    Źródłem niepokoju uczestników rynku forex jest niespodziewana zmiana w projekcienowelizacji ustawy o instrumentach finansowych. Na początku listopada podczas drugiego czytania projektu w Sejmie Krystyna Skowrońska, posłanka PO, wniosła poprawkę zainspirowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). Ustanawia ona minimalny pułap depozytu zabezpieczającego na poziomie 2 proc. wartości nominalnej instrumentu finansowego. Dźwignia finansowa ma być na maksymalnym poziomie 1:50 (obecnie najczęściej stosowane są lewary 1:100, 1:200, a nawet większe).
    — Zbyt duża dźwignia finansowa do inwestowania w instrumenty pochodne m.in. na rynku forex powoduje bardzo duże ryzyko dla inwestorów — tłumaczyła Krystyna Skowrońska. Poprawka została przyjęta i uchwalona. Wczoraj nowelizacją zajęła się senacka komisja.
    — Środowisko firm inwestycyjnych popiera wszelkie działania zmierzające do ochronyinteresów inwestorów. Jednak mocno protestujemy przeciwko ustaleniu dźwigni finansowej na poziomie 1:50. Ta regulacja może mieć negatywne konsekwencje dla ponad 50 tys. inwestujących na rynku forex. Polscy inwestorzy detaliczni opuszczą licencjonowane i nadzorowane przez KNF rodzime firmy maklerskie i odejdą do firm zagranicznych, w których będą mieli pełną swobodę inwestowania — alarmował Piotr Sobków, członek zarządu IDM.
    W Polsce działa około 1,7 tys. zagranicznych firm inwestycyjnych (polskich jest ok. 20).
    Środowisko brokerów podkreśla, że kontrowersyjna propozycja została uchwalona bez jakichkolwiek konsultacji społecznych. Mało tego, zgłoszenie na etapie drugiego czytania w Sejmie poprawki do rządowego projektu oznacza, że nie przeszła ona również uzgodnień międzyresortowych. W ocenie IDM, sporna regulacja może być niezgodna z prawem UE (naruszenie swobody świadczenia usług) oraz łamać polską konstytucję(ograniczenie swobody zawierania umów i faworyzowanie firm zagranicznych).
    Urzędnicy wiedzą lepiej
    Uzasadniając interwencję ustawową, KNF argumentowała, że na foreksie traci aż 81 proc. inwestujących. Przeciwko takiemu pomysłowi na ochronę interesów inwestorów występuje… stowarzyszenie inwestorów.
    — Twierdzenie, że wysoka dźwignia jest przyczyną strat inwestorów, nie ma uzasadnienia. Na giełdowym rynku kontraktów terminowych oferowanych z dużo mniejszą dźwignią, około 1:14, traci około 74 proc. inwestorów. Niezależnie więc od poziomów dźwigni ryzyko jest podobne. Przyczynami problemów inwestorów nie jest więc dźwignia, lecz zbyt mała wiedza o foreksie — podkreśla Łukasz Porębski, wiceprezes SII.
    Dziś dalsza część dyskusji w senackiej komisji, która podejmie decyzję co do dalszych losów regulacji (zarekomenduje Senatowi jej utrzymanie lub odrzucenie).

    OdpowiedzUsuń
  45. Sejm obniżył dźwignię na Forex dla polskich brokerów do 1:50
    Piątkowa decyzja sejmu jest niczym zabranie dziecku komórki przez rodzica. Precyzując w ostatni piątek decyzją 285 posłów, przy sprzeciwie 144, Sejm przegłosował zmiany ograniczające maksymalną dźwignię finansową do 1:50. Jest to drastyczne ograniczenie lewarowania własnych posunięć inwestycyjnych na rynku forex.

    Jak jest dzisiaj…

    Aktualnie dźwignia 1:100, 1:200 czy nawet 1:500 nie jest czymś rzadko spotykanym. Występuje ona znacznie częściej „w przyrodzie”. Decyzja jaki lewar wybrać spoczywa na barkach inwestora. Co ważniejsze ma on w dysponowaniu własnym mieniem kompletną autonomię i dowolność ograniczoną wyłącznie ofertą domów maklerskich. Tak więc niektórzy z inwestorów muszą zmierzyć się ze zmniejszeniem dźwigni nawet dziesięciokrotnie. Na rynku mamy bogatą ofertę rachunków, produktów a także minimalnego poziomu zabezpieczenia danej inwestycji na rynku walutowym.

    Jak ma być…

    Wprowadzone przepisy których autorem jest nie kto inny jak Komisja Nadzoru Finansowego, mają na celu ochronić klientów przed potencjalnymi poważnymi stratami z tytułu zastosowanej wysokiej dźwigni. Pytanie tylko czy jeśli klient będzie dysponował niższą dźwignią nie straci? Oczywiście że straci. Mniej także zarobi zamykając zyskowną pozycję. Z racji ogromnej zmienności na rynku forex należy zadać sobie pytanie czy osobę początkującą, bądź zwyczajnie zajętą stać jest na grę na walutach. Jeśli potencjalny inwestor nie ma czasu na forex to zwyczajnie nie poradzi sobie na tym rynku. Zatem dźwignia finansowa ogranicza jego ruchy. Pytanie czy zabierając możliwość korzystania z większej dźwigni nie zachowujemy się jak rodzic zabierający dziecku przysłowiowy telefon komórkowy zamiast nauczyć je się nim posługiwać.

    Jak będzie…

    Podobnie jak we wcześniej przytoczonym przypadku nastąpi efekt odwrotny od zamierzonego. Zdesperowani klienci z racji tego że wprowadzone zmiany dotyczą wyłącznie polskich brokerów „pobiegną” do brokerów zagranicznych. Polscy gracze stracą część rynku, co może pogorszyć ich sytuację finansową. Niestety, ale nie polepszy to sytuacji finansowej inwestorów, ponieważ oni w dalszym ciągu będą posługiwać się większym lewarem, tyle tylko, że posiadając rachunki u zagranicznych brokerów.

    Wolność inwestora powinna nie ograniczać się wyłącznie do decyzji którego brokera wybrać: tego krajowego czy może zagranicznego z większym wachlarzem doboru dźwigni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kiedy ustawa wchodzi w życie ?

      Usuń
    2. Dźwignia wraca do Sejmu
      Mimo nieprzejednanej postawy nadzoru pomysł ograniczenia dźwigni finansowej na foreksie nie przeszedł przez Senat.

      Wczoraj wieczorem senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych nie poparła pomysłu Komisji Nadzoru Finansowego, która chciała wprowadzić maksymalny lewar na foreksie w wysokości 1 do 50. Nie oznacza to jednak, że pomysł ograniczający dźwignię finansową całkiem upadł. Będzie rozpatrywany ale w nieco innym kształcie. Zaproponowano bowiem, aby maksymalna dźwignia na foreksie wynosiła 1 do 100. Pomysł ten uzyskał pełne poparcie senatorów podczas posiedzenia KBiFP.
      Ograniczenie dźwigni finansowej na foreksie jest jednym z najgorętszych tematów ostatnich tygodni. KNF proponując zmiany argumentowała, że chodzi jej przede wszystkim o ograniczenie start jakie ponoszą inwestorzy indywidualni na foreksie. Przeciwko zmianom stanowczo protestowało środowisko maklerskie oraz Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Ich zdaniem ograniczenie dźwigni nie przełoży się na niższe straty, a ryzyko zamiast być ograniczone, wzrośnie. Wszystko dlatego, że zdaniem brokerów, inwestorzy zaczęliby przenosić się do zagranicznych instytucji, który ograniczenia by nie obowiązywały.
      Pierwotny pomysł aby ograniczyć dźwignie do 1 do 50 błyskawicznie przeszedł przez Sejm. Dopiero w Senacie, Ministerstwo Finansów zarekomendowało aby wprowadzić poprawki do pomysłu KNF. Teraz pomysłem tym ponownie zajmą się posłowie.

      Usuń
    3. Dzięki za info. Dzwoniłem do swojego brokera fx w środę i powiedziano mi, że ustawa musi przejść przez senat, a poza tym polscy brokerzy zamierzają oprotestować ustawę, więc zanim ustawa wejdzie w życie minie może nawet pół roku.
      Jak widać, przez senat przeszła błyskawicznie. Na szczęście negatywnie.
      Lewar 1/100 mi nie przeszkadza . Ba ! Nie mam nawet wyższego lewara . Polscy brokerzy dają 1/100 max. Są małe wyjątki np. GO4X daje 1/200 , ale tylko na Eur/Usd .
      Przznam jednak, że lewar 1/50 na walutach by mnie wkurzył i na pewno zmieniłbym brokera na zagranicznego z lewarem 1/100 . Chodzi oczywście o waluty u brokerów typu ECN (tak naprawdę to wszyscy oni są STP, ale to temat na inną dyskusję), bo kontrakty na indeksy czy towary są lewarowane mniej (1/50 , 1/25) i tu depozyty by się nie zmieniły.

      Usuń
    4. Czytałem opinie na forach, które sugerują, że KNF dlatego walczy z lewarem na forexie bo spadają obroty na GPW i mają nadzieję, że w ten sposob poprawią sobie płynność.
      Jeśli taki cel im przyświeca to mogą sobie darować. Gracze/inwestorzy po prostu przenieśliby się do zagranicznych brokerów (jak sam to zresztą zasugerowałeś).
      Nie zamierzam wracać na GPW aby grać na FW20. Uważam ten grajdoł za zbyt zmanipulowany i nie tknę go palcem. Nawet na naszych akcjach nie mam ochoty grać.
      Jeśli już grać na akcjach to wybrałbym zagraniczne. Większa płynność i mniejsze ryzyko manipulowania kursem.

      Usuń
  46. Tak na spokojnie popatrzylem i zgadzam sie z SiP i nie widze za bardzo spadkow mimo iz misie juz od 2 miesiecy wygladaja chocby malutenkiej korekty ;) Dzis garsc roznych wydarzen i danych makro wiec moze to byc jakis zapalnik ale jak widze ataki misiow gdzie pozornie maja juz jakis uklepany grunt to sie plakac chce. Dla mnie korekta bylaby bardzo porzadana bo mam na oku kilka akcyjnych walorow ale potrzebuje tych kilku pkt w dol :)

    OdpowiedzUsuń
  47. @SiP

    Analizowales kiedys waluty takie jak NOK czy CAD ??? Masz moze jakies zrodla gdzie mozna by bylo poczytac jakies analizy na ten temat ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. >Analizowales kiedys waluty takie jak NOK czy CAD ??? Masz moze jakies zrodla gdzie mozna by bylo poczytac jakies analizy na ten temat ??

      SPY co masz na myśli? pod granie czy pod emigrację?

      Jesli FX to ja na NOK nie bywam. zdarza mi sie za to loonie (CAD)

      Usuń
  48. to co w chinach na akcjach wyprawiaja to budzi podziw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - szaleństwo zakupowe. Chyba zawieszę niedźwiedzią skórę w poczekalni. Ale do byka mi daleko. Trzeba być czujnym.

      Usuń
  49. Im bardziej PKN Orlen rośnie na gpw tym bardziej widzisz jak państwo robi Cię w konia. PB95 powinna być po 4.30 pln

    duuuża różnica między brent a pb95 na stacjach. Shell BP i inni biorą paliwo z Orlen więc inni też nie zetną.

    Państwo ma Cię w nosie. eh.

    OdpowiedzUsuń
  50. Władza się zawsze wyżywi (czytałem ostatnio że mamy ponad 3 mln ludzi pracujacych jako urzędnicy) Dalej widze podciaganie indeksow do swiat

    OdpowiedzUsuń
  51. @Kecaj84

    Widze ze wreszcie zaczynasz mowic ludzkim (czytaj "byczym") glosem :))) Mialem juz wlasnie pytac Was misie gdzie jest ten spadajacy DAX ?? Moim zdaniem dzis ostatnia szansa w tym roku dla niedzwiedzi w postaci super Mario :) jesli chlapnie cos co sie nie spodoba rynkom to jeszcze mozemy miec kilkusesyjna korekte ale jesli nie to rajdu czas zaczac ...

    Nic nie wygalda tutaj niedzwiedzio - jedynie co to moze ta zabawa DAX z trwalym opuszczeniem 10tys i S&P wyjscie ponad 2070 bardziej zdecydowane - ale to takie malutkie iskierki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pożyjemy zobaczymy :) Bykiem w obecnych realiach nie zostanę.

      Tymczasem: USDRUB vs Shanghai Composite Index.
      Przypadek? Nie sądzę :)

      Usuń
  52. "Świąt nie będzie, Mikołaja też nie i rajdu też nie"
    Mario Draghi

    Sell it!

    PS. Czy jak to tam się robiło, dzień down, dzień up, dzień down? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. I na DAX mamy wybicie nowego MAX ever, czyli setup idealny na spadanie :)

      Usuń
  53. Ach co za emocje :))) Super Mario ostatnia resztka sil dal nadzieje misiom ze nie zostana stratowane jak to wygladalo przez ostatnie tygodnie :))) Ogladam ta konferencje i szczerze mowiac to nie widze jakiegos dramatu a jego slowach ale widac rynek interpretuje to inaczej...

    OdpowiedzUsuń
  54. A tymczasem :)))

    Byki: 49% (poprzednio 45,7%) Niedźwiedzie: 21,7% (poprzednio 24,8%) Neutralni: 29,3% (poprzednio 29,4%)

    OdpowiedzUsuń
  55. Czy to nie jest miejsce na L? :)

    OdpowiedzUsuń
  56. co bedzie tego nikt z nas nie wie , inaczej bylibysmy obrzydliwie bogaci :) moim zdaniem po dzisiejszej sesji mamy wieksze szanse na nowe szczyty np. na DAX niz do dzis. Chodzi mi o to ze nie wierzylem za bardzo ze zrobia to z marszu a teraz sie ladnie schlodzilo , moze jeszcze troche pojada na tych niby pesymizmach Dragiego choc w moim odczuciu tak naprawde nic sie nie stalo ale to tylko moje zdanie

    OdpowiedzUsuń
  57. SPY masz dużo racji. Nie wiem juz co może wprowadzić ten index w dół :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Na dzisiejszej konferencji w londynie dla inwestorów słowem kluczowym jest płynność. Chłopaki jawnym tekstem mówią o bańce. nie walcz z fed. nawet jak twierdzisz że jest bańka to i tak kupisz bo jak indeks idziew górę też to też musisz kupic bo to benchmark. Zatem zostaniesz zmuszony do zakupów. Poziomów nikt nie podaje ale i 3000 sp500 ich nie rusza.

    OdpowiedzUsuń
  59. Nie mam czasu aby opublikować raport.

    Ogólnie założenia się nie zmieniły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Tomek
      >czyli dalej do 2140 ?

      Tak - możliwy scenariusz. JAk przejdą obecne opory to 2105 kolejny a potem 2140. Ogólnie spadków nie ma w grudniu, tylko płytkie korekty.

      Usuń
  60. Szybciej podniosą stopy w usa.
    Fed Simulations Call for Rate Hikes Soon
    http://online.wsj.com/articles/BL-REB-29456

    OdpowiedzUsuń
  61. Skandal i mafijne powiązania we władzach Rzymu
    http://www.parkiet.com/artykul/31,1400944.html

    OdpowiedzUsuń
  62. Widzieliscie Pany otwarcie DAX ?? :))) Moze sie zdarzyc tak jak mowilem bo juz wczoraj mi sie ta panika nagla nie podobala - albo mowie moj angielski jest tak slaby albo cos mi w tej konferencji umknelo ale nie bylo moim zdaniem podstaw do takiej wyprzedazy w krtokim okresie ...

    "Trend is your friend" niby banal a ilez to razy przegralem ignorujac to proste zalozenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  63. Dobra, odrywając się od nudy na rynkach. Co się stanie gdy w USA zostaną podniesione stopy procentowe?

    OdpowiedzUsuń
  64. Mysle ze wtedy mozemy dojsc do parytetu eur/usd 1:1
    Tylko nie wiem jakie przeslanki sa ku temu zeby podniesc ?? czyzby bylo az tak dobrze i infalcja szalala na calego ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ten parytet 1:1 to jakieś tam poboczne sprawy.
      Książkowe podniesienie stóp odbywa się gdy trzeba wyhamować inflację - spowoduje to zmniejszenie inwestycji (realnych i wirtualnych w akcje itd.), wycofanie kapitału z rynków, ponieważ koszt kapitału będzie wyższy, spadek produkcji, ewentualny wzrost bezrobocia.

      Usuń
    2. Z artykułu i symulacji wynika, że stopy mają podnieść już w tym roku :)

      Zatem na pewno szybciej podniosą niż się rynek spodziewa obecnie.

      Szybka podwyższka stóp oznacza silnego dolara i spadki na EM i surowcach

      Usuń
  65. Rewelacyjne dane
    NFP +321 tys. (prog. +232 tys.)
    bezrobocie 5,8% (prog. 5,8%)

    OdpowiedzUsuń
  66. Wzrost zatrudnienia pozarolnictwem o 321k - najwyższy od I 2012, a obecny lis 2014 to już 50 - kolejny miesiąc rosnącego zatrudnienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trochę się rozpędzili. Ale super dane na historycznych maksimach to raczej powód do obaw niż zadowolenia :)

      Usuń
    2. Zgoda ale pamiętaj że teraz takie dane będą co miesiąc.....

      Usuń
    3. Pamiętam taką akcję kiedyś. Nie pamiętam dokładnie co to było, ale od dłuższego czasu dobre dane oznaczały wzrosty na EURUSD. Planowałem, że dane będą lepsze niż dobre i tak też zająłem dość dużą pozycje. Dane były super, ale rynek pojechał w zupełnie drugą stronę. Wszyscy byli zaskoczeni, a następnego dnia pojawiły się komentarze, że zmienił się paradygmat. Od tamtego momentu było odwrotnie :)

      Tym razem może być podobnie. Kontrakty na SP500 nie podzielają powszechnej euforii, edek odbił się od ostatnich minimów. Być może jest to wisienka na torcie? Zobaczymy dzisiaj wieczorem.

      Usuń
    4. Fed może teraz nawet podnieść stopy.
      Gospodarka nagrzana, dolca Azja kupuje (QE lite made in china, QE monster made in Japan).

      Usuń
    5. To prawda. Do tego masz od Q1 2014 ECB QE.

      Usuń
  67. Sejm ograniczył dźwignię na foreksie
    Dziś w Sejmie odbyło się głosowanie nad ograniczeniem dźwigni finansowej na rynku forex. Posłowie zdecydowali, że maksymalny lewar będzie mógł wynosić 1 do 100.

    Za pomysłem opowiedziało się 243 posłów, 162 wstrzymało się od głosu. Przeciwko było 8 osób.
    Jak już wcześniej przedstawiciele Komisji Nadzoru Finansowego oraz Izby Domów Maklerskich twierdzili, że ograniczenie dźwigni do poziomu 1 do 100 jest pomysłem kompromisowym. W pierwotnej wersji KNF chciał ograniczyć lewaru do 1 do 50. Przeciwko temu protestowała Izba Domów Maklerskich, która nie chciała żadnych ograniczeń. Nadzór, który jest inicjatorem zmian, wielokrotnie podkreślał, że chce ograniczyć straty inwestorów indywidualnych na foreksie.
    Maklerzy twierdzili, że wprowadzenie poziomu dźwigni maksymalnej, które dotyczy tylko krajowych podmiotów, nie tylko nie zwiększy bezpieczeństwa, ale podniesie ryzyko. Uważali bowiem, że gracze zaczną przenosić się do zagranicznych platform.

    OdpowiedzUsuń
  68. widac jak zagranica lobbuje za swoim tak bylo z przemyslem tak jest z uslugami tak jest z finansami:(
    podniesienie stop w USA najpierw spowoduje hiper HOSSE!!! a pozniej jak firmy zaczna placic wyzsze koszty pozyczania spowoduje duze spadki
    teraz wzrosty na dax do 10200-10350 na sp 2160 aha warto sledzic srednia zarobkow w USA

    OdpowiedzUsuń
  69. Czy te dane są bez znaczenia?
    a) Japonia: PKB -1.9 przy prog -0,5
    b) Chiny eksport: 4,7 przy prog 8,2
    c) Niemcy produkcja mm: 0,2 przy prog 0,5
    d) Szwajcaria itd.

    Koleją rzeczy będzie spadek PMI...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto patrzy na dane skoro banki działają?

      Usuń
    2. A skąd wiadomo, że działają? :)

      Usuń
  70. CSI 300 Index (SHSZ300) climbed a 12th day, the longest streak ever,
    The Shanghai Composite surged . The 14-day relative strength index for the measure rose to 93 today, the highest since at least 1994,

    OdpowiedzUsuń
  71. @Kecaj

    Jakie dane maja znaczenie skoro caly czas sie mowi ze w kazdej chwili ECB moze wlaczyc drukarki
    Dane sa wazne , nawet bardzo ale dla DT - bardzo czesto je wykorzystywalem ale to trwa godzine max przy dobrym ukladzie

    OdpowiedzUsuń
  72. Silny spadek w Chinach. Indeks Shanghai Composite -5,4% Największy dzienny spadek od 2009. Od dziennego maxa indeks spadł o 7,6%.
    @macronext

    OdpowiedzUsuń
  73. Światowe zapasy zbóż największe od 15 lathttp://www.polskieradio.pl/42/3166/Artykul/1313888,Swiatowe-zapasy-zboz-najwieksze-od-15-lat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma komu jeść. Deflacja na całego. W Niemcach spadł import, w Szwajcarii wzrosło bezrobocie. Rynki muszą zacząć gonić pogarszający stan gospodarek :)

      Usuń
  74. Koniec ruchu na rublu już powinien być
    http://stojeipatrze.blogspot.com/2014/10/wykres-dnia-rosyjski-rubel-usdrub.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesli rubel zacznie sie umacniac to RTS w gore tak? czy raczej rtsa omijac ??

      Usuń
  75. Zaraz wyskoczy 1500000 nowych niedźwiedzi :)
    Tymczasem małe trzęsienie na obligacjach Grecje, Włoch itd.
    Znaczy się, dzieje się. Ale w eterze cisza. Kontrakty na SP500 całkiem ładnie zaginają czubek.

    OdpowiedzUsuń
  76. Takie jedno pytanie. Co się dzieje w Grecji?
    ATHEX Composite Index - Greece (^ATH). Takie tam -10% :)

    OdpowiedzUsuń
  77. I jeszcze jedno. Wczoraj na niemieckich 10latkach machnęli -8,5%: http://stooq.pl/q/?s=10dey.b&d=20141208&c=10d&t=c&a=ln&b=0.
    A to nie jest taka tam popierdółka jak Grecja czy coś. Kapitał zaczyna przebierać nogami.

    OdpowiedzUsuń
  78. W grecji panika, tak to sie zawsze objawia, najpierw spada a dalej efekt domina...
    Nie tak dawno splonely zaklady Mirandy w Turku i Lubawa szla jak kamien w wode - z jednej strony slusznie ale przesada byla gruba ale tak wlasnie dziala panika. Mialem zlecenie na 0,96 przesadzilem - niestety doszlo tylko do 1,04 a potem bez problemu kilka razy byla szansa w ciagu kilku sesji wziac z tego 15%

    OdpowiedzUsuń
  79. Grecja kontynuuje lot koszący. Jeżeli EURUSD przebije 1,245x to mamy większą korektę.
    Rubel na granicy - Ruscy zostaną po raz kolejni zmasakrowani.

    OdpowiedzUsuń
  80. CO?!!
    Hansson: 'in principle' ECB could also buy stocks
    Hansson: ECB will 'certainly' look at oil-price development
    Hansson: too early to judge on ECB action in January
    Hansson: ECB should buy corporate debt before government bonds

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tam w Estonii słońce za bardzo przygrzewa :)
      Bank centralny ma kupować akcje i obligacje korporacyjne.
      Mam ochotę wyprowadzić się gdzieś do Szwajcarii z tego Eurokołchozu :)

      Usuń
    2. Banki centralne ostatnio coś bardzo nerwowe. Czyżby coś grubszego wisiało w powietrzu?Dostałem kolejny sygnał risk off, ale pewnie nie uda się zarobić, bo będzie kolejna interwencja :)

      Usuń
  81. Odpowiedzi
    1. I kolejny. Mamy już poziomy z dołka w październiku.

      Usuń
  82. Czyżby jakiś mały black swan'ik machał skrzydłem: The Fed Helped Cause $550 Billion Energy Debt Boom, And Now It Could End In Tears

    Niby jakieś tam 550mld... ale problem pojawia się, że z tego powstały jakieś namacalne inwestycje. I przy tych cenach surowców energetycznych chłopaki zaraz się zaczną zwijać z biznesem. Kto pierwszy ten lepszy...

    OdpowiedzUsuń
  83. ja na twitter w biegu
    #spx #SP500 has support at 2019 then 2000 and 1981 (max low from UB S tech report). should bounce next tuesday (low, seasonality)

    OdpowiedzUsuń
  84. Kupiłem długie Es mini po 1990 z automatu. zgodnie z UBS że 1987 to max low w grudniu.
    hej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety oglądałem film i przegapiłem otwartcie i 1987 :( ale w sumie mała różnica.

      Usuń
  85. w koncu spsda dlug EM w dolarach!! EMB ruszyl w dol.

    OdpowiedzUsuń
  86. @SPY Trafiłeś ze swoimi postami idealnie w szczyt (4 grudnia).
    Dzisiaj bym się zaczął zastanawiać czy może L. Dane zewsząd fatalne.

    OdpowiedzUsuń
  87. krach w rosji rubel eksplodowal RTS dolarowy tonie chyba mamy krach ?!?!?

    OdpowiedzUsuń
  88. You shall not pass - 1950 sp500 :)
    http://bankfotek.pl/view/1830344

    link

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proper:)
      http://bankfotek.pl/view/1830346
      link

      Usuń
  89. Brałem długie w nocy w niedziele, ale po infie o 117 usdjpy zawęziłem stopy.
    po 1986 mnie wywaliło i wziałem znowu długie na 1965 ze stopem 1955.
    Włączyłem idaćy w górę take profit.

    Kupiłem dzisiaj trochę polskich akcji jak cyfrowypolsat czy eurocash. zobaczymy czy dzisiaj dołek.
    na razie miło odbiło.

    OdpowiedzUsuń
  90. Mnie troche wpadlo PGE ale nie udalo sie kupic bankow czy pgnig - troche przesadzilem z cenami ale czesto sie udawalo ze zachaczali i dlugi was mnie ladnie lapal :)))
    Ja raczej na koniec roku patrze na blue chipy a Ty widze wybierasz troche mniejszy kaliber ???

    OdpowiedzUsuń
  91. Oddałem sp500. bez pozycji tutaj.
    popatrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oddając po 2004 Znowu się potwierdza że lepiej mieć zysk w ręku niż ptaszka :)

      Preferuje długie. Czaję się.

      Smuci spadająca miedź. cieszy jednak jen, a to ważne.
      dodatkowo patrz mój wykres dnia dzisiaj dolar napotkał silny opór wiec powinna byc bycza korekta.

      jak zaczna jednak leciec i magicznie przefruną 1950 i niżej no to Panie dzieju, trzeba shorcić ile wlezie.

      Dlatego ZAWSZE używać należy stop loss....i......... take profit:)

      Usuń
  92. [ i ] Mnie troche wpadlo PGE ale nie udalo sie kupic bankow czy pgnig - troche przesadzilem z cenami ale czesto sie udawalo ze zachaczali i dlugi was mnie ladnie lapal :))) [ /i]

    wychodzi na to ze mialem nosa na koniec sesji :))) szkoda ze tak malo wpadlo ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, to jest TUZ i mało się rusza
      popatrz na eurocash

      Z innej beczki to spolki z wig20 zle wygladaja. Zaraz sie moze rozpruć generał PZU jak pęknie 460
      PKO B P wisi na 35.30
      KGH na 105

      Usuń
    2. Chyba że te poziomy to właśnie okazja kupna :) mowa o pko bp pzu kgh:)

      Usuń
  93. On a very short-term basis we see the risk of overshooting towards 1981 to worst case 1950, as so far we haven't seen any
    broader spike in our fear indicators. Tactically, we see more weakness as a buying opportunity for traders, although on the
    back of the size of the pullback and looking at the deteriorating picture on the macro side we continue to believe that a
    rebound into later December and into January will be part of a bigger distributive top building process and in this context our
    anticipated December low will be a critical support going forward. Consequently, short-term we remain constructive and
    would use weakness to buy; but if a rebound into January should fail, with a break of our anticipated December low (it does
    not matter when), our cycle work would immediately turn short, suggesting that our anticipated bear cycle into later Q1 would
    already be underway!!


    A raport pewnie dzisiaj, na razie mam inne rzeczy na głowie. PRzeczytać go jednak przeczytałem.

    Wszystko tak samo. gwiazdka taka, że jak przejdą ich poziomy,a dodatkow zajdą inne zdarznia z raportu to odbicia nie ma i już mamy "korekte" przewidywaną na Q1 2015.

    OdpowiedzUsuń
  94. A kiedy bylo rozpoczecie jesli mozna wiedziec ??? :)))
    Jesli tak wyglada poczatek rynku niedzwiedzia to o zgrozo jak wyglada poczatek rynku byka ??

    OdpowiedzUsuń
  95. Kupiłem złoto po 1199 ze stopem 1189

    OdpowiedzUsuń
  96. Proszę komentować pod nowym wpisem

    A teraz spadam oglądać film Ida.

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP