25 stycznia 2015

Czym się różni konkurs Futures Masters od prawdziwego inwestowania?

Na początku tygodnia informowałem o starcie konkursu inwestycyjnego Futures Masters na GPW. Gdybyś jeszcze o nim nie słyszał to możesz się o nim dowiedzieć tutaj. Przyszedł moment by opowiedzieć czym się różni konkurs i udział w nim od prawdziwego inwestowania.

Gdy myślę o jakimkolwiek konkursie to przychodzą mi następujące różnice:

1. Zdecydowanie mniejszy poziom stresu
W prawdziwym inwestowaniu, gdzie można zyskać lub stracić własny kapitał zawsze towarzyszy nam stres. Mniejszy lub większy. Ten w konkursie będzie zdecydowanie mniejszy. Inaczej podejmuje się decyzje w stresie, a inaczej bez niego. Jest to szczególnie istotne w momentach kiedy coś ważnego dzieje się na rynku, a przykładowo nasza pozycja jest stratna.

2. Krótki okres zwrotu
Konkursy mają to do siebie, iż trwają krótko. Przykładowo Futures Masters ma 5 etapów, każdy po 5 dni roboczych. Po każdym etapie wyłaniany jest zwycięzca etapu, jak również i na koniec dnia można otrzymać odznakę, uzyskując np najlepszy wynik.

Krótki okres zwrotu powoduje, iż gra się inaczej, zwykle bardziej ryzykownie. To co ujdzie nam na sucho w krótkim terminie, niekoniecznie ujdzie nam na sucho w długim. Zwiększa się po prostu prawdopodobieństwo, kiedy nasza krótkoterminowa strategia przestanie działać, szczególnie ta mocno lewarowana.

3. Wirtualna płynność
Konkursy mają to do siebie, iż arkusze zleceń są nieskończone. Pisząc inaczej na zadanym poziomie cenowy istnieje nieskończona ilość pozycji. Nie dojdzie więc do sytuacji, w której zlecając zakup kontraktu na wig20, podniesiemy jego cenę, gdyż wykupiliśmy wszystkie pozycje sprzedaży.  Jestem przekonany, że wielu spekulantów i inwestorów chciałoby mieć taką nieskończoną płynność, szczególnie na małych spółkach :)

4. Inna dźwignia i zasady.
W konkursie z reguły stosuje się wyższą dźwignię niż w rzeczywistości.

5. Brak automatów
Nie wiem czy ktoś na to zwrócił uwagę, ale konkursy z reguły nie pozwalają na grę automatów. Niedopuszczalne jest pisanie algorytmów, które pomagają podejmować decyzje i składać zlecenia.

6. Wymuszone ruchy
Wiele konkursów stosuje różnego rodzaju bodźce by rozruszać uczestnika, nie inaczej jest z tym konkursem. W rzeczywistości, inwestujemy zgodnie z planem i jeśli pozycja tego nie wymaga - czekamy. W konkursach jest inaczej. Bardo często organizator chce by gracze nauczyli się czegoś, poznali instrumenty i wymusza ruchy. Tak jest i tutaj, gdzie organizator za wykonanie zadań przydziela odznaki.

7. Uproszczona platforma
Inwestowanie na realnych platformach zwykle wygląda inaczej - mamy pełną gamę możliwości - od aplikacji na stacjonarne urządzenie końcowe (PC, MAC) czy mobilne (iPhone, Android, Windows Phone). W przypadku tego konkursu mamy dostęp do  platformy tylko przez stronę.

Konkurs startuje już jutro.




=======================
Wpis z cyklu Akcja Partnerska

31 komentarzy:

  1. gadu gadu o konkursach a SYRIZA wygrywa
    czyli co, grexit ? i dalsze oslabianie EURO i PLN ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co to nowość? Przecież wynik jest znany od przynajmniej kwartału. Taki wynik był zapowiadany jak tylko okazało się że go rozwiązują.

      Gdzie tu nowość?

      Jest szansa na kompromis - Markel ma prawo dać im niższe odsetki bo wprowadzili reformy. Każdy wyjdzie z twarzą.

      Usuń
  2. to jutro all in na osłabienie eur do usd i pierwszy tydzień zaliczony ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. A nie mówiłem (pisałem)? :)
    Jak wszystko ładnie się zapina. Wystarczy tylko czytać wykresy. Tam jest zapisane wszystko co ma nastąpić ...
    ******
    Nie należy zapominać, że wraz Ojro "PO'leci" na "pysk", także
    Nawet bardziej ....
    To oznacza, że długi piarowe sprzedawane niefrasobliwie głownie za WALUTY za czasów TUSKA (! tu i teraz to już tylko "czerstwe bułeczki") teraz poszybują, progi puszczą, jak zwieracze ..... Długi, bondy ...
    Czy ta mafijna "wadza" po tym przetrwa?
    Cuda, cuda Tuska nie pomogą ale .... są jeszcze CUDA NAD URNĄ, a to jest groźne!

    LJ3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zapędzał bym się tak w atakowaniu Tuska. Długi w walucie obcej popularne były w latach 2004-2008. Rządził wtedy i SLD, i PiS i PO+PSL.

      Przypominam, że PiS był za BRAKIEM ograniczania wolności i możliwością zadłużania się we frankach
      Polecam całość:
      http://www.pis.org.pl/article.php?id=4415

      zresztą - większość była za, np taki Money.pl urządzał protesty:
      http://www.money.pl/banki/protest/

      Usuń
  4. genialny ten link dot. protestu. jedno jest pewne, media nas nie uratują

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć
      oczywiscie że nas media nie zbawią.
      Media i spoleczenstwo oraz wiele partii i instytucji bylo za kredytami walutowymi.
      W radio i telewizji na knf leciały pomyje jak zaczeła proces ograniczania kredytow.
      Pamietam jak dzisiaj wprowadzanie regulacji w tym rekomendacja S , S 2 czy T. Zawsze to samo. Teraz Ci sami co byli za wolnością wyboru kredytu jęczą i złorzeczą na Panstwo ktore bankom pozwoliło na cytuje produkt szatana i lichwiarza.

      Jak by dzisiaj kurs franka byl 2 zlote to gwarantuje iz fora byly by pelne ludzie ktorzy krzyczeliby - "a ja zarobilem na kredycie, niskie raty, zlotowka tylko dla idiotow".

      Usuń
  5. Kompletnie nie rozumiem tej sensacji i trabienia w serwisach jak to rynki nerwowo reaguja na wygrana Syrizy ??!! Przeciez to bylo moze nie pewne ale bardzo prawdopodobne - ja osobiscie nie widzialem zadnego sadazu ktory by wskazywal inaczej. A tak sie wszyscy zachowuja jakby przed wyborami mieli w sondazach 20-30% i teraz szok

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro wszyscy twierdzą, że Euro poleci na pysk i jest co do tego pełna zgodność na rynkach oraz u fryzjera, to w tym momencie kontrarianie uważają taką zgodność za false flag, co oznacza, że za chwilkę wszyscy aktywni gracze obstawiający lot dolara w kosmos podzielą się częścią swojego majątku z szulernią np.15%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego krótkoterminowo szukam i łaknę korekty euro do dolara jak kania dżdżu.. Powinna być korekta, ale docelowo to będzie to niżej.

      Jednym asem i wywrotką będą
      A. Słabsze dane z USA
      B. Brak napieć inflacyjnych w usa

      zatem fed nie podwyższy stóp teraz a np na jesieni lub później. Obecnie wiele już jest w cenach i każde rozczarowanie spowoduje spadek wartoci dolara

      Usuń
  7. @SiP

    "Nie zapędzał bym się tak w atakowaniu Tuska. Długi w walucie obcej popularne były w latach 2004-2008. Rządził wtedy i SLD, i PiS i PO+PSL."

    No właśnie lepiej byś się tak nie zapędzał SiP!
    LJ3 pisał o zadłużeniu KRAJOWYM (państwa jako takiego, a nie frankowiczów;), a tu PiSiory były jedynymi którzy REDUKOWALI dług krajowy w walucie OBCEJ (forsal dawał nawet wykresy) w calej historii 3RP.

    Żeby było śmieszniej dokałdanie ROK TEMU Szczurek wziął na krechę 1 czy 2 mld $ (ech ta pamięć;) w obligacjach, na których już dziś jest 20% w plecy na kursie + odsetki od długu.
    Nasz Geniusz. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "No właśnie lepiej byś się tak nie zapędzał SiP!
      LJ3 pisał o zadłużeniu KRAJOWYM (państwa jako takiego, a nie frankowiczów;), a tu PiSiory były jedynymi którzy REDUKOWALI dług krajowy w walucie OBCEJ (forsal dawał nawet wykresy) w calej historii 3RP."

      ODP: Zgoda :) Słit Szeryl, pełna zgoda.

      Usuń
  8. @SiP

    Acha, rentowności polskich obligów poleciały mocniej bo miały z czego spadać, a niemieckie są już na dnie.
    No chyba że te ostatnie zejdą do samego piekła jak juz Chiny naprawdę się przewrócą... ;-)

    Sorry za brak podpisu w poprzednim poście broniącym LJ3, skleroza.
    Słit Szeryl

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak nie inwestować!

    (poradnik na przykładzie konkursu FuturesMasters)

    Poniedziałek 26.stycznia, 8:45, wbijam na konto, sprawdzam, jest 50 kafli jak obiecali. Dobra, poinwestujmy coś.

    Pierwsza myśl: wczoraj wybory w Grecji wygrały jakieś grubasy co nie chcą zaciskać pasa, czyli będzie zamieszanie w strefie euro, czyli EUR może iść w dół... no to może dolar pójdzie w górę?

    o 8:50, kupuję 18 FUSD po 376,59 i obserwuję wykres.
    oraz...
    zupełnie na farta o 8:51 kupuję 6 FW20 po 2318. (YOLO!)

    Teraz obserwuję na zmianę dwa kursy (i zastanawiam się ile są w stanie obserwować na raz profesjonalni inwestorzy). Przy okazji w drugim oknie sprawdzam na wikipedii co oznaczają poszczególne nazwy wykresów i do czego ich się używa... wszystko bardzo ciekawe... ale uwaga! chyba przyszła pora na pierwszy cash in!

    o 9:38 pozbywam się FUSD po 376,82 i jestem pół stówki do przodu... Dzięki Grecy!

    Ok, skoro bieżące wydarzenia na świecie wpływają na aktualny kurs to lepiej sprawdzę co tam nowego. Parkiet .pl (?), hmm... panele podłogowe? To raczej nie ta branża.... Google: parkiet + giełda. Aha, .com mają. Dobra, co tam ciekawego...

    (właściwie to nie wiem czy profesjonalni inwestorzy przez cały czas trwania sesji obserwują wykresy czy przeglądają też bieżące wiadomości na innych zakładkach. Może kluczem do sukcesu jest obserwacja najdrobniejszych ruchów wykresu i błyskawiczna reakcja... ale tu i tak jest 10-minutowe opóźnienie więc whatever.)

    o 10:20, z nudów kupuję 8 FW40 po 3484.
    i widzę też, że za szybko sprzedałem wcześniej te dollarsy bo teraz są już po 376,97 i chyba jeszcze pójdą do góry. Damn!
    o 10:38, dokupuję 66 FUSD. (dolar wydaje się być dzisiejszym pewniakiem.)

    Za to te FW40 jaka porażka... Po godzinie tnę straty i opycham je po 3475.

    No dobra, a co z tymi FW20, które kupiłem rano "na farta" po 2318?
    Damn! Kurs spadł do 2310 :(

    Zaraz, zaraz... kupiłem? Literka się nie zgadza!

    Aha... ja je SPRZEDAŁEM po 2318 a nie kupiłem :) No to świetnie się składa :)
    o 11:39 zamykam tę pozycję i wycofuję się z niepewnego instrumentu.

    Powracam do obserwacji kursu USS. Zupełnie nic się nie dzieje... Czyżby coś ważnego się wydarzyło w Polsce / na świecie? I nikt nie handluje bo wszyscy oglądają TV? Nie wiem... Ale wiem, że jestem głodny i muszę wyjść zakupić jakieś prawdziwe produkty.
    Jeszcze tylko look na dolara. (Óps! Przegapiłem ten ruch w dół tuż po 12:00, no ale aktualnie idzie do góry, więc all good.) Wychodzę.

    Wracam przed 14:00, patrzę na ekran. What The... FUSD?!!! 376.50? Serio? Mam nadzieję, że zaraz podskoczy bo jestem ostro w plecy!

    Niestety jeszcze spadło i to dużo. (Cynk od mentora, że tak może się zdarzyć przyszedł za późno)

    No cóż... Ostatecznie pierwszy dzień zakończyłem stanem konta 48400 i cieszę się, że to nie moje pieniądze tylko Giełdy ;)

    Pozdrawiam,
    Novvy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym tylko dodać, że nienawidzę indexu FW40. Zdradził mnie. Cztery razy! I narobił szkód na ponad 5 patoli.
      Jeżeli rano ładnie nie przeprosi to chyba, oj! chyba się rozstaniemy!
      (i nawet słodka gadka mentora żeby dać FW40 jeszcze jedną szansę nie pomoże.
      Już raz zamydliłem sobie oczy tym optymizmem, zacząłem sobie wizualizować to pikowanie do góry...)

      Jutro mniej nerwowych transakcji, więcej modlitwy...


      i mam tzw. głupie pytanie:
      Czy jest jakiś wykres świecowy, który uwzględnia jednocześnie jakie ilości są grane?
      Np. wąska świeca = niski wolumen, szeroka świeca = wysoki wolumen. Bo wydaje mi się, że sama obserwacja czterech cen (min., max., min.oferta, max.oferta), nie daje pełnej informacji o tym co się dzieje.

      Dzięki!
      [Novvy]

      Usuń
    2. Cześc Novvy

      Są metody które uwzględniają wolumen czy inne zamknięcia dla Świec japońskich ale absolutnie Ci się nie przyda na obecnym etapie. Mam wrażenie że jesteś zaawansowany, a piszesz jako nowicjusz :)

      Co do znaczenia wolumenu to ja się za bardzo nie zgadzam. Wiele transakcji jest poza rynkiem regulowanym i obecnie wolumen DAX, SP500 nie znaczy tyle co kiedyś.

      Usuń
    3. Novvy Twój wpis bez linka
      "Dziś obudziłem się po południu, FW40 już nie było, z zapisu wynika że zniknął o 8:46 (chyba muszę enhance my depozyt management :) Po południu zrobiłem kilka szybkich sprzedaj-kup i będąc 2K do przodu, żeby nie kusić losu zamknąłem na noc wszystkie pozycje. Mam teraz 44K i nadzieję, że do końca tygodnia dobiję przynajmniej do startowych 50.
      Czy jest jakaś strona która wyświetla live kursy giełdowe i kursy walut w tym formacie? [Novvy]

      O jaki format pytasz - świecowy? Każda takie rzeczy ma, tak jak każda platforma, oparta np o bardzo popularny metatrader4.

      hej,
      SiP

      Usuń
    4. Nie, nie jestem zaawansowany :)

      Teoretycznie tylko wiem o co chodzi w tej grze... i chciałbym jak najszybciej wiedzieć o co chodzi w praktyce. Dlatego eksperymentuję z różnymi wykresami, próbując znaleźć ten, który najskuteczniej prognozuje spadki/wzrosty.

      A skupiłem się na wolumenach bo zauważyłem, że są takie godziny na giełdzie, gdzie praktycznie nic się nie dzieje, a bieżący kurs rysuje się na podstawie jakichś pojedynczych ofert (vol:1, vol:2, vol:3...) i nagle kurs zmienia się gwałtownie gdy pojawiają się ilości hurtowe. Czyli tamte wcześniejsze pojedyncze oferty to był tylko taki "sztuczny tłum". (No a wykres się rysuje!)
      ____________________________________

      Dzisiaj znowu straciłem (3K) i obwiniam o to głównie mojego mentora i jego wysokiej jakości bzdety na temat umacniającego się dolara. (Nie wiem kiedy... chyba jutro).

      [Novvy]

      Usuń
    5. Ha! Rzeczywiście się umocnił...
      I widzę na wykresie, że o 9:15 i o 10:45 miałem dwie szanse żeby opchnąć moje FUSDy drożej niż kupiłem... niestety dziś znowu obudziłem się koło południa... więc musiałem czekać prawie do 14:00 na kolejną górkę.
      Chyba powinienem się zainteresować operacjami na giełdzie amerykańskiej. Godziny otwarcia są bardziej user-friendly :)

      Pozdrawiam,
      Novvy (a.k.a. Minus_6K_Po_Pierwszym_Tygodniu_Gry)

      Usuń
    6. Te 6 kilo to na czym straciłeś? WIG20 i dolar?
      Jaką miałeś dźwignię?

      Grasz po te odznaki? Grasz codziennie każdym instrumentem czy miałeś pomysł na atak nagłówne nagrody pieniężne?

      hej

      Usuń
    7. Dzwignię to my chyba mamy ustawioną automatycznie... Ja tam tylko ilość wpisywałem (i limit cenowy ewentualnie).

      Generalnie przełączałem się co chwila na inny wykres: odśwież, set time 5min, pokaż bolingery lub donchiany, nic się nie dzieje?, ok, to następny index... i tak w kółko, więc grałem codziennie każdym instrumentem (zależnie od tego, który "najbardziej się ruszał" wtedy gdy akurat siedziałem przed kompem).

      Ta strategia dała takie wyniki na koniec dnia:
      po. 48,400 ( - nieudana inwestycja w dolara)
      wt. 42,000 (- fatalna prognoza co do WIG40)
      śr. 44,000 (+ WIG20 i dolar)
      cz. 41,000 (- nieudana inwestycja w dolara)
      pt. 44,170 (+ WIG20 i dolar)

      Po moim czarnym wtorku zniechęciłem się do FW40. Z dolarem różnie bywało (byłoby lepiej gdybym w piątek nie zaspał). Zaskakująco najlepsze predictions miałem co do FW20... ale mało na tym zarabiałem bo zwykle wtedy miałem akurat kasę zablokowaną czym innym (gdzie czekałem na dobry kurs żeby nie mieć na tym strat).

      Odznak żadnych nie zdobyłem. Gram, żeby się nauczyć grać, a nie wygrać iPhona ;)

      Usuń
    8. SiP pisze: "Wiele transakcji jest poza rynkiem regulowanym i obecnie wolumen [...] nie znaczy tyle co kiedyś."

      Czy to, że te transakcje są poza rynkiem regulowanym oznacza, że
      a) nie wpływają one na bieżący kurs giełdowy?
      b) wpływają ale z takim opóźnieniem, że trudno je przyporządkować do konkretnych wahnięć kursu giełdowego?
      c) rynek giełdowy jest doskonale poinformowany o transakcjach pozarynkowych i ich przebieg ma od razu odzwierciedlenie w zmianie kursu (ale to by znaczyło, że te wszystkie wskaźniki bazujące na wolumenie są obecnie trochę... upośledzone)

      Usuń
    9. Dziś rano coś dziwnego działo się z wyświetlaniem wykresów w platformie FuturesMasters więc zapodałem sobie niezależnie wykres USDPLN z jakiegoś portalu finansowego i... jakże się zdziwiłem gdy zauważyłem, że w naszej platformie do gry nie tylko wykres ma kilkuminutowe opóźnienie ale i same notowania :]

      Przykłady:
      14:19 - gra: 365.90 i 365.93 vs forex: 3.6523
      14:32 - gra: 366.50 i 366.58 vs forex: 3.6523
      14:46 - gra: 365.00 i 365.05 vs forex: 3.6433
      15:01 - gra: 365.00 i 365.05 vs forex: 3.6411
      15:16 - gra: 365.02 i 365.30 vs forex: 3.6421

      Wystarczyło śledzić dołki dolara na forexie i czekać na ich kopię w grze.

      Niby w prawdziwym świecie finansów też nie ma równego dostępu do informacji... ale nie przypuszczałem, że ten konkurs to przy okazji sprawdzian sprytu :)

      (Bo wykres, wykresem, ja rozumiem, że tam się rysuje max. jedna świeca na 5/15 minut, ale że dane cyfrowe też mają takie opóźnienie to kicha troszkę)

      Oczywiście, że jestem dziś na plusie na każdej operacji jaką przeprowadziłem. (Wczoraj awansowałem do Top 700, dzisiaj pewnie będę w Top 100, hehe)

      [Novvy]

      Usuń
    10. Dziś postanowiłem nie "podglądać przyszłości" na zewnętrznym wykresie
      i grać korzystając tylko z danych dostępnych w panelu futuresmasters...
      niestety, o 14:50 wykres FUSD zatrzymał się w miejscu:
      http://s16.postimg.org/prhfyuayc/1602.jpg - 16:02 wykres z 14:48
      http://s8.postimg.org/pwyzdr9hw/1603.jpg - 16:03 wykres z 14:50
      http://s21.postimg.org/togtirzt2/1701.jpg - 17:01 wykres wciąż z 14:50

      To spowodowało, że cała ta zabawa przestała być zabawna. Pozostało tylko obserwowanie bieżących cen K/S. (A dolar dzisiaj szalał po 14:30 więc fajnie jednak byłoby mieć wykres przed oczami, a nie sobie go wyobrażać.)
      Odświeżanie strony nie pomagało.
      Co ciekawe... na WIG20 przez cały dzień było standardowe tylko 10-minutowe opóźnienie na wykresie. Przypadek?
      (Ja obstawiam spisek i atak spekulacyjny na wirtualne FUDS. Przeprowadzony przez przeszkolonych hakierów. I niech mi nikt nie pisze, że takiego hakiera można kupić w każdym sklepie z hakerami;)
      _________________________________________

      Przy okazji... Czy są jakieś statystyki, które pokazują ile procent strat u traderów jest spowodowanych przez problemy techniczne? (Np. trader nie miał dostępu do internetu w kluczowym momencie dnia lub bateria w laptopie mu padła.)

      Pozdr.
      [Novvy]

      Usuń
    11. Cześć Novvy
      niezłe jaja!

      Pozwolisz że puszczę to do organizatorów?

      hej,
      SiP

      Usuń
    12. puść im jeszcze, że dziś znowu było to samo :)

      Ja akurat śledziłem dolara:

      FUSD (interwał 15-minut):
      http://s12.postimg.org/61ekjgjyk/201502091500usd.jpg
      FUSD (interwał 5-minut):
      http://s12.postimg.org/oagr00zkc/201502091450usd.jpg


      ale chyba z wszystkie wykresy zatrzymały się przed 15:00

      FW40 (interwał 1-dzień):
      http://s30.postimg.org/yu5n2mycx/20150209fw40i1d.jpg
      FW40 (interwał 15-minut):
      http://s24.postimg.org/c055l34v9/20150209fw40i15.jpg
      FW40 (interwał 5-minut):
      http://s2.postimg.org/ryyqyrx0p/20150209fw40i05.jpg

      FW20 (interwał 15-minut):
      http://s8.postimg.org/iot6pp4lx/20150209fw20i15.jpg
      FW20 (interwał 5-minut):
      http://s30.postimg.org/c912ru7ox/20150209fw20i05.jpg

      [Novvy]

      Usuń
  10. Nowy dzień - nowy fail :)

    Miałem dziś otwartą pozycję krótką na FUSD (wolumen: 100), chciałem ją zamknąć
    (ze stratą, ale trudno...), klikam więc Złóż Zlecenie (kupna 100 FUSD), wyskakuje komunikat:
    "Brak wystarczających środków", wolne środki: 4693.60 - wymagany depozyt: 17769.60.
    Depozyt za co? Ja przecież chcę kupić 100 FUSD żeby być na zero! (Chcę po prostu zamknąć krótką pozycję i nie mieć żadnych FUSD). Czyżby system "nie zauważył" tych -100 na moim koncie, że mnie informuje o niemożliwości zrobienia transakcji na +100?

    Klikam jeszcze kilka razy w Złóż Zlecenie. No result. Cały czas "Brak wystarczających środków"
    Zrobiłem screenshota ( http://s9.postimg.org/x29darm4f/brak_wystarczajacych_srodkow.jpg )
    i zmniejszyłem wolumen do 20. Klikam Złóż Zlecenie... spoko. Przyjął i pokazał ekran z komunikatem Zlecenie Zrealizowano.

    Odświeżam rachunek i widzę... że mam otwarty long na 20 sztuk FUSD :)))
    Czyli te 100 wcześniej jednak też się kupiło...
    http://s22.postimg.org/n9qaq9f0h/pardon_jednak_byly_srodki.jpg
    To miał być konkurs na inwestora czy na testera oprogramowania? Hehehe...

    Pozdr.
    [Novvy]

    OdpowiedzUsuń
  11. Here we go again...

    http://s11.postimg.org/uh892d582/image.jpg - interwał 1-dzień
    http://s11.postimg.org/qdliygucy/image.jpg - interwał 5-minut
    http://s9.postimg.org/wasmcuy3i/image.jpg - interwał 15-minut

    Godzina 15:00 -> wykres stop :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dostałem taką odpowiedź od Organizatora

    "Nie ma opóźnienia jeśli chodzi o notowania. Notowania na forex są inne, bo zawierają spread platformy. Te kwotowania na różnych platformach mogą być różne. U nas nie ma notowań z forexu tylko od uczestników rynku. Można porównać notowania z Domu Maklerskiego z platformą demo i będą takie same. Jeśli chodzi o wykresy to są one online ale osoba musi sama odświeżać, nie ma automatycznego odświeżania. Pamiętajmy, że to jest platforma demo do nauki a nie system MT4."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odświeżałem, odświeżałem... cache przeglądarki też czyściłem na wszelki wypadek,
      a raz się nawet na próbę wylogowałem i zalogowałem (z duszą na ramieniu, bo tam przecież pozycje otwarte ;)
      ale niestety te wykresy, które obserwowałem i uwieczniłem na zrzutach 6.,9. i 13. lutego na pewno zatrzymały się przed 15:00.

      Jak chodzi o ceny K/S, to rzeczywiście na GPW są zawsze nieco wyższe niż te forexowe, ale kształt wykresu USDPLN jest mniej więcej taki sam. I ten forexowy minimalnie wyprzedza ten w platformie do gry. (Może gracze DomuMaklerskiego reagują z pewnym opóźnieniem na sygnały ze świata i to dlatego)

      Przykłady z dzisiaj 10:20, 10:30, 10:35:
      http://s17.postimg.org/ybj92u9tr/1020.jpg
      http://s21.postimg.org/rjoxfeamv/1020lin.jpg
      http://s10.postimg.org/c1vv7rri1/1030.jpg
      http://s15.postimg.org/b7rguswyz/1035.jpg

      Usuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP