27 lutego 2015

Konkurs Futures Masters – po piątym, ostatnim etapie - podsumowanie ciężkiego rynku

Zakończył się ostatni etap konkurs Futures Masters organizowanego przez GPW i KDPW. O akcji pisałem już w poprzednich wpisach (patrz tag Futures Masters na blogu).

czas na podsumowanie piątego etapu.

Niestety organizator nie podaje jeszcze oficjalnych wyników, ale nieoficjalne są następujące.

W rankingu odznaczeń wygrał Rolnik_Investor. Wprowadzenie nowego odznaczenia zmieniło ranking. Prowadziła Czarnulaaa i Roka ale tak nie zostało.

Kolejny tydzień w rankingu tygodniowych (pieniężnym) znowu potwierdził, że przy graniu z wysoką dźwignią wyniki są bardzo zmienne. W mojej ocenie to co poniżej to jeszcze nie oficjalne wyniki.

Sam konkurs odbył się w bardzo trudnym otoczeniu rynkowym. WIG20, w przeciwieństwie do małych i średnich spółek, poruszał się w wąskim paśmie wahań. Na takim rynku szalenie ciężko zarobić i pokonać konkurencję. Co nie dziwi, największe zwroty można było osiągnąć na kontrakcie na dolara (USDPLN). 

Tak jak jak wielokrotnie pisałem, zresztą i we wpisie Czym się różni konkurs Futures Masters od prawdziwego inwestowania? gra konkursowa jest inna od spekulacji realnym kapitałem. Nie chodzi tu nawet o platformę (którą podsumowałem tutaj) czy zasady, tylko ponoszenie nieproporcjonalnie dużego ryzyka. To oznacza brak stałych wyników i dlatego faktycznie w każdym etapie można było wygrać pieniądze w konkursie.

Wszystkim wygranym gratuluję i życzę powodzenia na prawdziwym rynku finansowym.

Wpisem tym kończę relację z konkursu Futures Masters. Wszystkim komentatorom dziękuję za zaangażowanie i przesyłanie wartościowych komentarzy. Mam nadzieję, że organizator uważnie je czytał i kolejny konkurs będzie jeszcze lepszy.

========================
= Wpis z cyklu Akcja Partnerska =
========================

3 komentarze:

  1. P.S. "uważnie nie czytał" => "uważnie je czytał" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się nazywa przekaz podprogowy ;)

      Usuń
  2. Śledziłam twoje i innych poczynania na Futures Masters. Fajnie było obserwować jak tylu blogerów zaangażowało się w konkurs i każdy podszedł do tego trochę inaczej.

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP