08 lutego 2018

Za Trumpa coraz większy deficyt handlowy USA, a do tego primary dealers są źle spozycjonowani

Kilka wykresów na temat deficytu handlowego w USA i długu USA.



Jak już pisałem: Trump nowym królem deficytu w czasach pokoju i prosperity

To teraz rzut oka na deficyt handlowy USA. Jest najgorszy od 2008 roku:


Deficyt rośnie bo szybciej rośnie import od eksportu, mimo ameryki saudyjskiej (klik).


Przyspiesza deficyt na rachunku z chinami a eksport drepcze po malutku


Widać, że na razie "medialne" sukcesy "geniusza" w Białym Domu nie przekładają się na nowe warunki i zmiany.

USA największy deficyt z Chinami ma w dobrach konsumenckich (niebieski kolor chiny, czerowny usa)

Z kolei USA sporo sprzedaje produktów rolnych i własnie tutaj w razie sankcji i taryf mogą uderzyć Chińczycy: w amerykańskie zmodyfikowane jedzenie. To by była szansa dla nas, to tak na marginesie, abyśmy zastąpili przynajmniej w małym stopniu USA.


Wracając do deficytu budżetowego można się zastanawiać, kto kupi amerykański dług? Dług ma być coraz większy, ostatni deal zwiększa go o dodatkowe, on top, 300 mld USD.

Na wykresie niżej mamy podaż obligacji oraz popyt na papiery w USA w podziale na kupca.

Do 2014 roku ważnym kupcem był kapitał zagraniczny (foreing, różowy), jednak od pewnego czasu go nie ma. Ostatnie lata to zakupy funduszy emerytalnych które w dobie niskich stóp i dołka na rentownościach w 2016 szukały wszystkiego co daje chociaż procent.


Znika kolor niebieski, FED.  Ba, on już sprzedaje i w Q4 2018 będzie sprzedawał blisko 100 mld dolarów kwartalnie. Kto ma kupić ten dług? Większość będzie skracać duration i migrować w papiery o krótszym terminie zapadalności (2-5 lat). To tylko oznacza jeszcze większą presję na 10 i 30 latki (wyższe rentowności) oraz presję na słabego dolara. Dlaczego ktoś ma kupować dolara i dług na tych poziomach skoro idzie fala tsunami długu amerykańskiego, a główni kupujący znikli (w kolejności: kapitał zagraniczny, FED i fundusze emerytalne).

Be my guest to guess

Na deser dodam, że Primary Dealers znowu jak w 2008, czy w 2012 roku są źle pozycjonowani. Od długiego czasu przeważają obligacje. PD nie są przygotowani na absorpcję nowych papierów skarbowych ani nie są spozycjonowani na spadek cen obligacji który ma miejsc. To oznacza straty w ich prop-deskach i presję na dalsze spadki cen obligacji. 



Sytuacja w wygląda źle jak w 2008 i 2012, teraz powinno być podobnie.

39 komentarzy:

  1. Jest jedyne wyjście - krach na giełdach.

    LJ3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój scenariusz. Od 2006 roku niezmiennie uważam że rynkiem rządzi bieżący przepływ gotówki. Jak john przyjdzie do pracy w poniedziałek do biura i będzie musiał kupić 40 mld papiera skarbowego a MUSI to zrobić bo jest primary dealers to sprzeda akcje. Mówie o tym od jesieni 2017 bo wtedy fundamentalnie widziałem korektę. Nie było jej od od jesieni przedłużali limit długu i emisję nowego. Teraz się to już jednak wszystko krystalizuje o czym piszę suskbrynetom.

      Usuń
    2. dodałem deser do wpisu

      Usuń
  2. Kupi znowu FED, ale USD spadnie na pysk. To utrudni eksport Chinom, więc będą musiały kupić amerykański dług, żeby wzmocnić USD i umożliwić sobie ponownie eksport. To naczynia połączone. Jak nikt z zewnątrz nie kupuje długu USD - to drukują i USD będzie się osłabiał stając się dodatkową barierą celną dla produktów z Chin. Świat jeszcze nie poradzi sobie bez USA. Bez popytu USA zaczną się prawdziwe napięcia i wojny handlowe, a potem prawdziwe. Chiny, Niemcy nie przeżyją bez eksportu. Tak po prostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. >Kupi znowu FED, ale USD spadnie na pysk.

      Żeby FEd kupił to musi być załamka na rynkach, taki spadek z 30% i złe dane. FED dalej będzie podnosił stopy i nie patrzył na małe spadki co powiedział Dudley z NY FED.

      Obnizka cen dolara NIC nie da Chinom bo oni kupują rzeczy nieuzależnione tak od kursu dolara. Zresztą deficiyt usa tez nie spadnie. Zwracam uwagę że spadek kursu dolara ma miejsce z rekordowym importem i rosnącym deficytem handlowym (!!!!) To absolutnie przeczy teorii słabego dolara => mniejszy deficyt bo usa sprzedaje raczej dobra wysokorozwinięte które kazdy kupi bez wzgledu na kurs.

      MAsz rację, świat nie poradzi sobie bez konsumenta z USA.

      Usuń
  3. A co jesli wiara w "swiat nie poradzi sobie bez USD" okaże sie kompletnie bez pokrycia ? Król jest nagi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytłaczająca większość handu odbywa sie w dolarach i 63% rezerw świaatowych to dolar.

      NIE MA alternatywy obecnie. NIE MA. Zadna waluta i rynki walutowe i długu nie są tak rozwięte jak dolar.

      Rubel? proszę......

      A może euro? euro mało się nie rozpadło w 2012 roku.

      Yuan? Chiny mają mase restrykcji na to w co mozesz inwestowac i na razie mają 1% rezerw. Nie liczą się.

      Usuń
  4. @Jare - wszystko się zgadza, ale to wymaga QE 4, a tego FED nie może zrobić ot tak po prostu. Musi poczekać, aż będą błagania: "Jędrek ratuj!" i będą.... 20 - 30% niżej i po jakimś spektakularnym bankructwie (DB?)

    Na razie trend został złamany (I see pain in your future)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Większość będzie skracać duration i migrować w papiery o krótszym terminie zapadalności (2-5 lat). To tylko oznacza jeszcze większą presję na 10 i 30 latki (wyższe rentowności) oraz presję na słabego dolara."

    Serio? Na prawdę uważasz, że w sytuacji kiedy FED będzie podnosił stopy (ze względu na wyższe oczekiwania inflacyjne - słaby dolar pomaga) migracja pójdzie w 2 i 5 latki? Z tego co piszesz efekt byłby taki, że krzywa rentowności by się wystromiła. Na prawdę sądzisz, że tak się stanie?

    Historia jakoś tego nie potwierdza...
    https://invst.ly/6lbcn

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poczytaj no tu

      Duration Risk Pushes Investors to Shorter Bonds https://www.wsj.com/articles/some-investors-shun-longer-dated-bonds-as-duration-risk-rises-1518085831

      Usuń
    2. przelej treść, nie mam subskrypcji albo opisz gdzie tu sens, gdzie logika?

      Usuń
    3. Kup sobie WSJ nie będę tego wszystiego kopiował.

      Traz WSJ kosztuje 1 dolara na kwartał. Nie rób z siebie Polaka Cebularza.

      Usuń
    4. nie czytam WSJ i nawet nie sądziłem, że raptem za symboliczną opłatą zweryfikuję bzdury, które piszesz. Artykuł, który podałeś odnosi się do obligacji KORPORACYJNYCH! Sądząc po tym jak migałeś się przed wyjaśnieniem swojej teorii: wrzucasz obligacje RZĄDOWE (o których piszesz w swoim wpisie) z tymi KORPORACYJNYMI do jednego wora... bo trudno sądzić, że nie rozumiesz słowa "corporate"

      W końcowej fazie cyklu, gdy bank centralny zacieśnia politykę monetarną normalnym jest, że obligacje korporacyjne z dłuższą "duracją" spadają szybciej niż te z krótszą i jest to związane z momentami RISK OFF na rynkach akcji. Spready się zwiększają wyceniając ryzyko wyższych rentowności na obligacjach rządowych (zacieśnianie monetarne). Dokładnie odwrotnie dzieje się właśnie z rządowymi obligacjami tzn te o dłuższej duracji spadają wolniej niż te o krótszej i jest to związane z wyceną wyższych stóp procentowych (wypłaszczanie się krzywej rentowności). Praktycznie nie ma szans aby zmaterializował się Twój scenariusz czyli 2-5 letnie obligacje rządowe rosłyby (rentownośc malała) kiedy 10-30letnie by spadały (rentownosć rosła) w momencie, gdy FED jest w fazie zacieśniania. Również w sytuacji początku luzowania kiedy FED antycypuje spowolnienie - rentowności rządowych 10latek spadają w ślad za tymi 2letnimi pokazując szacowanie potencjału wzrostu w dłuższym terminie więc na dłuższą metę nie zdarzają się takie ruchy o których piszesz.

      Nie wprowadzaj mniej doświadczonych ludzi w błąd, bo to się może źle dla kogoś skończyć...

      przemo

      Usuń
    5. "nie czytam WSJ i nawet nie sądziłem, że raptem za symboliczną opłatą"

      Cieszę się że nie jesteś Polakiem Cebularzem

      "Artykuł, który podałeś odnosi się do obligacji KORPORACYJNYCH! Sądząc po tym jak migałeś się przed wyjaśnieniem swojej teorii: "

      Nie jest to prawda bo artykuł porusza oba te tematy, jest z resztą w dziale treasury.


      Co do zasady reszty - ogólnie masz rację i na końcu boomu masz odwróconą krzywą tylko że mamy inne czasy, kiedy z racji na dług i problemy z jego podniesieniem masz teraz ogrom emisji krótkich papierów co znajduje popyt

      U.S. Treasury to boost short-term borrowing

      Treasury is concentrating the bulk of the increased issuance in the short-end of the coupon curve
      In a report to the government, the Treasury Borrowing Advisory Committee said there is “substantial interest” in introducing a 2-month Treasury bill.
      https://www.marketwatch.com/story/facing-prospect-of-higher-deficit-us-treasury-to-boost-short-term-borrowing-2018-01-31

      To przykłądy tylko z ostatniej dużej podaży papierow.

      Zwróć uwagę że gro ruchu na krzywej mamy zasobą. To co piszesz byłoby dobre przed plotkami o podwyzkach stóp. Ja tu mówię o dzisiejszym miejscu gdzie krótkoterminowe papiery poszły już mocno w dół a rentownosci w górę.

      Weź też np. pod uwagę ten wykres
      2-year note
      https://www.investing.com/rates-bonds/us-2-yr-t-note
      gdzie szczyt w 2012 był na 110,38 a mamy 106 tj spadek o 4%

      a teraz np. 10 latki
      https://www.investing.com/rates-bonds/us-10-yr-t-note
      134,75 dzisiaj 121 tj spadek o .... 11%

      Dziękuję

      Usuń
    6. Oczywiście jak 2012 to dla Ciebie za dużo i masz kupony to weź lipiec 2016

      10 latki - 133 spadek na 121
      2 latki - 109 spadek na 106

      Co spadło bardziej? spadek 10 latek z 133 na 121 czy spadek dwulatek z 109 na 106?
      Zrób operację matematyczną dla 8 lub 9 latka z 2 czy 3 klasy

      Usuń
    7. To, że 10 latki skarbowe spadały wtedy szybciej niż skarbowe 2 latki nie znaczy, że dokonywała się migracja z jednych do drugich. Cały rynek obligacji skarbowych tracił (rentowności rosły) ze względu na lepsze perspektywy gospodarki boostując rynek akcyjny i ... obligacji korporacyjnych. To tu nastąpił przepływ kapitału.

      To nie migracja do krótkoterminowych np 2latów (skarbowych) powoduje różnice tylko nierówne tempo odpływu kapitału z obligacji skarbowych. Z 10latków odpływa szybciej w oczekiwaniu większego wzrostu w przyszłości.

      przemo

      Usuń
    8. Ja Ci udowodniłem że nie masz racji, bo 10 latki spadają szybciej niż
      dwu latki.


      Ty twierdziłeś że jest na odwrót.
      Tu Twój cytat
      "Dokładnie odwrotnie dzieje się właśnie z rządowymi obligacjami tzn te o dłuższej duracji spadają wolniej niż te o krótszej i jest to związane z wyceną wyższych stóp procentowych (wypłaszczanie się krzywej rentowności). "

      Teraz przyznajesz mi rację i brniesz w inną teorię. Nie mam więcej pytań.

      Usuń
    9. z dzisiaj

      The investor shift to ultra short-term debt continues. State Street's $2.5 billion 1-3 month T-bill ETF has boosted its assets by more than $500 million since the beginning of February.

      Usuń
  6. A ja Wam mówię Panowie SiP i Jare, że jest jeszcze gorzej. I dlatego stoją lotniskowce u bram Korei.
    Chiny są gotowe zablokować zakup obligacji, zaniżyć wartość Yuana dodrukiem i robić spokojnie swoje. Niby dlaczego mają czekać na dodruk FED? Dla nich to niebywała szansa, bo właśnie teraz USA straciła przewagę gospodarczą i militarną.
    Jeśli USA ją odzyska, to Chiny mają 50 lat biedy. A tam jest 2 mld ludzi.

    Rozgrywka przestaje być ekonomiczna i od roku conajmniej jest militarna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trumpik szuka nastepnej wojenki

      Usuń
    2. >bo właśnie teraz USA straciła przewagę gospodarczą i militarną.

      Gdzie straciła przewagę militarną? Czy Ty wiesz jakie wojska ma usa, jaki bodzet, jakie lotniskowce a jakie Chiny? Patrz na fakty a nie na propagandę.


      zgadzam się że powoli to przestaje być walak ekonomiczna i wchodzimy na trop militarny. To wynika jednak z faktu że świat idzie w kierunku populistów jak Trump i wielu innych i po prostu świat się polaryzuje co jest też potęgowane przez manipulacje w social media.

      Usuń
    3. Tak, trump szuka wojny i zostawi burdel na bliskim wschodzie bo mają swoją ropę to po co ratować arabów? Oni wiedzą że przecież nie przejdą na demokrację to po co tam być?

      Usuń
    4. "Gdzie straciła przewagę militarną? Czy Ty wiesz jakie wojska ma usa, jaki bodzet, jakie lotniskowce a jakie Chiny? Patrz na fakty a nie na propagandę"

      A to dzisiejsze wojny mają wciąż wygrywać lotniskowce? W erze satelitów i rakiet samonaprowadzających? Ejże :-)
      Może w Iranie i Syrii to wciąż się sprawdza, ale nie z Rosją i Chinami.

      Usuń
  7. o tego Chiny tez nie kupuja obligacji USa za wojenki i machanie Trumpa szabelka razem z nowymi cłami na produkty, mamy tez mega pozycjonowanie na short USD h fundów dan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma mega pozycjonowania na short USD. To jest tylko long euro a to co innego.
      tu masz dowód
      http://stojeipatrze.blogspot.com/2018/02/rzut-oka-na-rynki-dwa-tygodnie-wiele.html

      Usuń
  8. SiP9 lutego 2018 01:32:00 CET

    To mój scenariusz. Od 2006 roku niezmiennie uważam że rynkiem rządzi bieżący przepływ gotówki. Jak john przyjdzie do pracy w poniedziałek do biura i będzie musiał kupić 40 mld papiera skarbowego a MUSI to zrobić bo jest primary dealers to sprzeda akcje. Mówie o tym od jesieni 2017 bo wtedy fundamentalnie widziałem korektę. Nie było jej od od jesieni przedłużali limit długu i emisję nowego. Teraz się to już jednak wszystko krystalizuje o czym piszę suskbrynetom.

    dodać do tego ze lewar lewarem pogania gdy zaczną pękać....

    Dan

    OdpowiedzUsuń
  9. @
    Dużo wody upłynie nim Yuan będzie się liczył w świecie, nie wspominając o
    tym, by zastąpił jakąkolwiek walutę.
    O tym i o mega inflacji na USD był bezmiar dyskusji i zdań u niejakiego p.kuczyńskiego jakieś 10 lat temu. I co się przez dekadę stało?
    A przeco drukowali i rzucali z helikopterów!
    Gdzie ta MEGA inflacja? Była ale "Czarna dziura bańkowa" i jest, jak była ...
    @
    Chiny to karzeł militarny przy USA.
    Gospodarczo przypominają Rosję aczkolwiek znaczaco przeganiają ją, w tym głównie za sprawą liczby ludności.
    Jeżeli mają kogoś połknąć to raczej Rosję - drugiego karła militarno-gospodarczego.
    A poza tym ....
    Gdyby liczbą ludności "mierzyć potęgę" to przeco Indie by już POdeptały cały ten zachód....

    P.S.
    Czy zauważyliście, że na krajowym padole, peło właśnie POłyka swój własny OGO.N - tzw. ".N"
    Pójdzie z nimi dużo szybciej jak ówczas z SLD!

    LJ3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chiny to nie taki karzeł militarny już przy USA, a z roku na rok jest coraz mniejsza różnica. USA są potężniejsze militarnie, ale nie tak, żeby dyktować warunki wszystkim jak 10-15 lat temu

      Usuń
    2. LJ3:
      "Dużo wody upłynie nim Yuan będzie się liczył w świecie, nie wspominając o tym, by zastąpił jakąkolwiek walutę. "

      zgoda


      "O tym i o mega inflacji na USD był bezmiar dyskusji i zdań u niejakiego p.kuczyńskiego jakieś 10 lat temu. I co się przez dekadę stało?
      A przeco drukowali i rzucali z helikopterów!
      Gdzie ta MEGA inflacja? Była ale "Czarna dziura bańkowa" i jest, jak była ..."

      Zgoda ale odpowiedzmy sobie z czego to wynika? Czemu tak się stało? Stało się to dlatego że historycznie do 2008 świat bazował mocno na derywatach z sektora prywatnego które kreował i mnożył magicznie kilka razy Lehman, Bearn Stearns i koledzy. Oni wyparowali z wieloma bilionami dolarów ktore FED starał się zasypać.

      Masz inną teorię niż moja czemu nie mamy hiperinflacji przy takim QE?


      "Chiny to karzeł militarny przy USA.
      Gospodarczo przypominają Rosję aczkolwiek znaczaco przeganiają ją, w tym głównie za sprawą liczby ludności.
      Jeżeli mają kogoś połknąć to raczej Rosję - drugiego karła militarno-gospodarczego.
      A poza tym ....
      Gdyby liczbą ludności "mierzyć potęgę" to przeco Indie by już POdeptały cały ten zachód..."

      Zgoda. Chiny się teraz nie liczbą tak militarnie. Nie ma ich nidzie i nigdzie nie testują sprzętu. Mogą jednak wszystko chować pod ziemią
      http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/8927580/China-hiding-up-to-3000-nuclear-warheads-in-secret-tunnels.html

      Usuń
  10. U.S. Fiscal ‘Deterioration’ Pressures Top Rating, Moody’s Says
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-02-09/u-s-top-rank-from-moody-s-faces-downward-pressure-as-debt-rises

    OdpowiedzUsuń
  11. Chiny mają 4 korytarze kolejowe aby wywozić swoje towary bo na morzu USA ich blokują! Teraz jeszcze przez Arktykę ruskie lodołamacze im lód kruszą aby nowy szlak morski uruchomić a pod Łodzią dalej chcą centralny port lotniczy budować, który im Macierewicz zablokował (łeb mu ścieli za to).

    OdpowiedzUsuń
  12. President Donald Trump proposed a $4.4 trillion federal budget on Monday for fiscal 2019, a plan Congress is expected to all but ignore that would slash entitlements and other domestic programs in favor of higher spending on the military and immigration enforcement.

    OdpowiedzUsuń
  13. A few years ago, while trawling for information about financial risk and where it might be held, I had a fascinating conversation with an economist at the US Treasury’s Office of Financial Research.

    She told me to look at the debt offerings and corporate bond purchases being made by the largest, richest corporations, such as Apple or Google. In a low interest rate environment, with billions of dollars in yearly earnings, these high-grade firms were issuing their own very cheap debt and using it to buy up the higher-yielding corporate debt of other firms.

    In the search for both higher returns and for something to do with all their money, they were, in a way, acting like banks, taking large anchor positions in new corporate debt offerings and essentially underwriting them the way that JPMorgan or Goldman Sachs might. Since such companies were not regulated like banks, it was difficult to see exactly what they were buying, how much they were buying, and what the market implications might be. Still, the idea that cash-rich tech companies might be the new systemically important institutions was compelling.


    That is why I have been poring over a new Credit Suisse report that both confirms and quantifies this idea. Economist Zoltan Pozsar has forensically analysed the $1tn in corporate offshore savings parked in liquid assets, a fortune that he likens to China’s foreign exchange reserves, not only because of its market-moving size, but the idea that both fortunes were created by a macroeconomic “crime” — mercantilism in the case of China, and tax arbitrage for the corporate hoard.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Add in the corporate ‘echo-taper’ and you’ve got a heck of a lot of bonds on the market, which is bound to move the interest rate needle up

      The largest and most intellectual-property-rich 10 per cent of companies — Apple, Microsoft, Cisco, Oracle, Alphabet — control 80 per cent of this hoard. Their earnings come mainly from IP that can be easily moved across borders. Their offshore savings went from around $100bn in 2008 to $700bn by 2016. And according to Mr Pozsar’s calculations, most of that money is held not in cash but in bonds. Indeed, half of it is in corporate bonds.

      The much-lauded overseas “cash” pile held by the richest American companies, a treasure that Republicans cited as the key reason they passed their ill-advised tax “reform” plan, is actually a giant bond portfolio.

      What does this mean? Many significant things. But let us start with the obvious, which is that bonds are not cash. If companies are to bring back those overseas earnings and invest them in growth-enhancing projects in the US, as Donald Trump keeps promising us they will, they would have to sell their bond stash.

      This has serious implications for interest rates. Consider that the Federal Reserve is starting to deleverage its own balance sheet. Now, add in the corporate “echo-taper”, as the Credit Suisse report puts it, and you have got a heck of a lot of bonds on the market, which is bound to move the interest rate needle up, perhaps more quickly than is currently expected. We saw last week the effect that even a mild change in interest rate expectations can have.

      Another point to consider: the real economic growth impact of this spending scenario would be minimal. Corporate treasurers have already said that the bulk of repatriated funds will be used for mergers and acquisitions, dividends and share buybacks, not building factories or raising wages.

      “That will be good for whoever owns those stocks, but not much else,” says Mr Pozsar. “The $1tn offshore is the manifestation of a lot of what [Thomas] Piketty [author of Capital in the Twenty-First Century] says.”

      Financial fortunes will be made and lost as this cycle plays out over the next couple of years — most of the dealmaking would probably be done by 2020, when the next presidential election could shift rules yet again. Yet nothing in the real economic growth picture would change. We are still in the last stages of a recovery cycle, with flat productivity and demographics, and due for slower, not faster, growth in the next few years. The Wall Street-Main Street divide remains as stark as ever.

      In fact, the new Republican tax plan is likely to exacerbate that divide, by

      Usuń
    2. making it even easier for big companies to move money around. The shift to the territorial system means that US businesses won’t have to play the game of issuing debt to buy debt any more. They will just move money where they like. In the context of more trade protectionism and pushback against immigration, this could lead to further discontent with globalisation, if you define it as the free movement of goods, people and capital. As Mr Pozsar writes, “the US is embracing protectionism on the one hand, and tearing down liquidity silos on the other”. If people continue to feel the game of globalisation is rigged against the little guy, you can bet on more political populism.

      This time around, the target of voter rage will not be the big banks, but the world’s largest and richest corporations. Just as, say, the Rothschilds went from being merchants to merchant bankers when they had enough cash on hand, so rich corporations — especially tech firms — have become the financial engineers of our day. Let us hope the companies’ boards are thinking about all that comes with it.

      Usuń
  14. Przez przypadek skasowalem kogoś wpis.

    ten ktoś twierdzil że kupki to mieszkanie i podal dwa linki

    https://srsroccoreport.com/future-u-s-production-will-collapse-just-quickly-increased/

    https://srsroccoreport.com/the-blood-bath-continues-in-the-u-s-major-oil-industry/

    Przepraszam za przypadkowe wyciecie

    OdpowiedzUsuń
  15. Teduzo grubych zostalo zaskoczonych spadkami teraz musz kombinowac podciagac rynek i uplynniac naganianej ulicy w TV w USa akcje ze nic sie niestalo to tylko korekta :)

    https://pbs.twimg.com/media/DWJGzclVQAAJWsR.jpg

    OdpowiedzUsuń


Komentując anonimowo - podpisz się. Łatwiej prowadzi się dyskusję.
SiP